Alkoholsalg på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Superstefan
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 2180

    #21
    Opprinnelig skrevet av Xavi
    Mye av kiosksalget på åråsen idag er dugnadsinnsats hvor mye av pengene går til UA.

    Det veit jeg, men det endrer ikke at tilbudet er ræva. Normaltsett i dag rekker jeg ikke gå på dass og kjøpe kaffe før kampstart igjen. outsource heller hele greia. Noe jeg regner med det må hvis ølsalg skal inn i bildet og gjøre en avtale med at x antall % av overskuddet går til UA. Overskuddet vil så klart bli høyere ved ølsalg.
    Fotograf Kreativ Kanaris

    KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

    Kommentar

    • Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

      #22
      Er så forbanna lei overformynderiet og at vi andre skal passe på de som sliter. Uansett om det gjelder gambling eller alkohol så skal det legges til rette for de som ikke kan styre seg. De aller aller fleste voksne folk klarer å styre livet sitt helt selv og blir hverken alkoholiker eller storgambler om det legges mer til rette. Jeg vil påstå at grunnen til flatfylla i i Norge er på grunn av at det ikke er tilrettelagt og at det ville blitt bedre om ting lå mer til rette. F.eks at ølsalget stenger kl 18 på en lørdag, det går utover de som vil kjøpe en øl til kos, ikke for de som vil drikke seg dritings. Samme med stengetid på utestedene. De skal stenge 03, eller 02 i noen kommuner. Dette pga at man skal begrense inntaket av alkohol slik at det ikke skal bli så mye bråk. Å redusere åpningstiden vil føre til større inntak på kortere tidog flere folk som samtidig må ut på gata. At man ikke ser at det ville blitt annerledes med åpningstid til 06 er for meg en gåte.

      Mer åpenhet vil bøte på mange av problemene.

      Kommentar

      • KimFL
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 1410

        #23
        Opprinnelig skrevet av Jørn
        Ølglass med #vierlsk ville nok blitt populære samleobjekter.
        En god ide for LSK-shop'en....jeg hadde ihvertfall lett kjøpt en bunke med sånne ølglass

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2530

          #24
          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
          Pils på VIP-en på Åråsen også, om noen skulle lure på det.
          Det stemmer. Og sjelden man hører noe bråk derfra. Kan huske en eller to episoder hvor det har kommet rop og skrål fra åpenbart litt for berusede mennesker de siste 4 årene hvor jeg og følget har oppholdt oss på Felt N.

          Man må gi folk tillitt. Så må man se om dem er tillitten verdig. Har vært på noen kamper de siste årene med alkoholservering. Kan ikke si jeg har opplevd noe som er veldig negativt. Eneste jeg husker som var relativt påseilet, var en fyr som lignet veldig på reisefølget til Berra i Selskapsreisen: han drakk folköl inne på Stockholm Stadion (dem server plastflasker, men selvsagt er korken tatt av) under kampen DIF - Trelleborg tilbake i 2009 og reiste seg opp hvert 5-10 minutt og dro til med "kom igjen Djürgården, jag vet ni kan!". Det er det groveste jeg kan huske....

          Ellers er det ganske mange gode episoder med å drikke øl på kamp. Parken med 1/2 litere i papp-six-pack er en klassiker. Folköl i plastglass i Scandinavium eller sterkøl i puben. Samme opplegget i Globen og Hovet - sterkøl i egen pub. I England er det jo servering under tribuna - helt grei løsning og lite fyll å spore, men mange blide mennesker.

          Gi tillitt. Forsøk å se hvordan det utvikler seg. Uansett hva idrettsforbundet måtte mene, så handler dette om rammebetingelsene til toppklubbene. Inntektene har gått ned og nye må finnes for å få en bærekraftig økonomi. Jeg kommer neppe til å drikke når junior er med, men muligens det blir buss og en øl en gang det ikke passer for han. Viser folk måtehold, ser jeg ikke noe problemer med det.
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

            #25
            Det er bare se til Tyskland hvordan de løser det der.
            Tyskerne kan dette med servering av drikke og mat.
            Kanarifugla flyr høyt i år!

            Kommentar

            • 100%Lund
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • May 2008
              • 13

              #26
              Litt usikker på om folk blir mer eller mindre sviseblinde kampdagen om de er på Martins eller på en stadion pub. Nå er kanskje eksempelet Ullevål ikke så alt for godt da hjemmesupporterne der stort sett er drita, men det har da vitterlig vært pub / restaurant der i en lengre periode.
              Klart det bør være mye mer liv og røre rundt stadioen kampdag og eller`s. Skal ikke se bort i fra at LSK shop, kiosker og utsalg selger litt mer også da. Her bør LSK kjøre på.... Virkelig, ikke noe å lure på en gang. Man har ikke råd til å la være rett og slett.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7048

                #27
                Jeg syns ikke ølsalg på stadion er kontroversielt i det hele tatt, så lenge det skjer i kontrollerte og seriøse former. Nå er det en stund siden jeg har stått på feltet, så vet ikke hvor høy gjennomsnittpromillen der pleier å være på kampdager, men i min tid var det bare et lite knippe som pleide å drikke seg drita før kamp. Det overveldende flertallet tar gjerne et par-tre pils for å komme litt i form, men de vil jo som oftest SE kampen. (Bortekamper var en helt annen historie.)
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • pattriot
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Aug 2011
                  • 108

                  #28
                  På de tre stadionene i Belgia som jeg har vært på kjøper man bonger på forhånd (eller underveis) slik at det ikke er noen pengehåndtering i serveringen. Alt går raskt.. Ikke lov å ta med drikke inn på tribuneområdet, men det medfører at folk går 10 minutter før pause og kommer tilbake et stykke ut i kampen. Uansett, blide folke, god stemning, hyggelig.

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13271

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Det overveldende flertallet tar gjerne et par-tre pils for å komme litt i form, men de vil jo som oftest SE kampen.
                    Drekker du nok får du med deg to kamper for prisen av én.

                    Kommentar

                    • fjacob82
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 1507

                      #30
                      Hva med å involvere martins i dette? Samarbeide med dem i forhold til drift og salg av øl under kamp? Da får du med en aktør som er lojal mot LSK og som er proff ifht servering.

                      Vært på kamp i England, og det er en helt ålreit ting å rusle ned og ta seg en pils i pausen og snakke litt fotball med resten av gjengen. Blir en sosial greie. Er ikke snakk om at man er drita. Da blir man jo bortvist, akkurat som idag. Som småbarnsfar som drar på kamp (uten barn) m/kompiser hvor vi bytter på å kjøre, ville det vært veldig ålreit å kunne nyte en pils og se fotball med kompisene mine.

                      Ja til ølservering på Åråsen. Gjør om LSK zone til en pub drevet av martins, så folk kan ta seg en pils før kamp, og la folk få muligheten til å kjøpe en pils i pausen under tribunen.

                      Hvis folk er redd for overskjenking og drita folk, kan man vel bruke billetten som en "bong" som lar deg kjøpe maks 2 øl. Noe annet rekker du uansett ikke å drikke før kampen starter igjen.
                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                      *Brasseberget*

                      Kommentar

                      • Martin83
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2007
                        • 794

                        #31
                        Jeg er i mot alkoholservering på Åråsen.

                        Årsaken er veldig enkel - det handler om idealer.

                        Idretten - herunder fotball - har i alle år sagt at idrettsarrangement skal være alkhoholfritt. Dette er ikke noe man har funnet opp ut av det blå, det handler om at alkohol ødelegger for prestasjonene. I tillegg sier man nei til salg av alkohol på idrettsarrangementer fordi barn og andre som ikke bær drikke alkohol kan oppholde seg der - og være trygg på en god opplevelse.

                        I debatten om alkoholservering, også utenfor dette forumet, verserer det flere argumenter som f.eks. «jeg tar meg ikke en øl når poden er med, men hvis jeg er allene hvorfor ikke?», «det er ikke jeg som har et problem med alkohol, de som har det får holde seg unna», «jeg har god kontroll og nøyer meg med én, kanskje to øl. Klubben får håndtere de som ikke kan styre seg» og klassikeren «i England og andre land, hvor jeg har vært mange ganger, er ikke dette et problem».

                        For meg handler dette om noe mye mer en bare én øl i sola på Åråsen mot Godset. Det handler om hvilket samfunn vi ønsker å ha. Min påstand er at vi fra et vi-samfunn er i ferd med å bevege oss over i et meg-samfunn. Der jeg og mitt er viktigere enn felleskapet. Er det slik vi vil ha det?

                        F.eks. utsagnet «jeg tar meg ikke en øl når poden er med, men hvis jeg er allene hvorfor ikke?»; hva med andres barn? Skal man kun være et forbilde for sine egne men eller andres barn? Eller frasen «i England og andre land, hvor jeg har vært mange ganger, er ikke dette et problem»; ønsker vi å leve i et land som har stort skille mellom fattig og rik? Der de som sliter ikke har råd til å dra på fotballkamp?

                        Vi vet ikke hvem som sitter ved siden av oss på kamp. Det kan være en 12-åring med alkoholiserte foreldre eller 45-åring med historie på avrusningsklinikk. Jeg vet ikke. Men uansett ønsker bryr jeg meg og tar hensyn.

                        Hvis LSK må selge alkohol på Åråsen for å overleve har man tapt. Som supporter kan jeg ta med en øl både før og etter kamp - jeg må ikke ha den i pausen. I så fall har jeg et personlig problem.

                        I overført betydning kan vi strekke dette til LSKs økonomi og mangel på sponsorer. I dag krever alle sponsoer noe konkret igjen; Return Of Investment. Ser de ikke dette trekker de seg ut. Elkjøp ble vel med i to år av mer «goodwill» en å øke salget på Lørenskog Megastore. Så fort LSK-sjefen flyttet til Expert kuttet Elkjøp ut samarbeidet. LSK er avhengig av bedrifter som tar samfunnsansvar og ser nytten i LSK som klubb. Hva er romerike uten LSK?

                        Norge er verdens beste land å bo i - enn så lenge. På Skjetten hjalp man hverandre med å bygge boliger etter krigen, man hadde ikke penger - men fordi alle bidro så fikk man det til allikevel. Ville man kunne gjort det i dag? Cash is king - money talks.

                        Alkoholservering handler om så mye mer enn bare en selv. Det handler mest om de rundt oss. De vi ikke vet hvem er. Å bry seg.

                        Kommentar

                        • KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

                          #32
                          Akkurat nå trenger vi pengene vi hadde fått ekstra fra å selge øl på stadion.
                          Viktigere at vi klarer oss en at noen ikke liker å se øl på fotballkamp. Fulle folk ser man uansett vær kamp.

                          Kommentar

                          • Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                            Er så forbanna lei overformynderiet og at vi andre skal passe på de som sliter. Uansett om det gjelder gambling eller alkohol så skal det legges til rette for de som ikke kan styre seg. De aller aller fleste voksne folk klarer å styre livet sitt helt selv og blir hverken alkoholiker eller storgambler om det legges mer til rette. Jeg vil påstå at grunnen til flatfylla i i Norge er på grunn av at det ikke er tilrettelagt og at det ville blitt bedre om ting lå mer til rette. F.eks at ølsalget stenger kl 18 på en lørdag, det går utover de som vil kjøpe en øl til kos, ikke for de som vil drikke seg dritings. Samme med stengetid på utestedene. De skal stenge 03, eller 02 i noen kommuner. Dette pga at man skal begrense inntaket av alkohol slik at det ikke skal bli så mye bråk. Å redusere åpningstiden vil føre til større inntak på kortere tidog flere folk som samtidig må ut på gata. At man ikke ser at det ville blitt annerledes med åpningstid til 06 er for meg en gåte.

                            Mer åpenhet vil bøte på mange av problemene.
                            . Helt enig med deg. Det er tydeligvis fullstendig greit både å drikke seg møkkings og spille bort alt man eier og har - så lange det er i regi av den fuckings staten, spritmonopolet deres og gamblingmonopolet deres. Og så sier de samme skatteinnkrevende, nullskatteytende, liksomsosialistiske drittsekkene at du ikke skal få drikke en halvliter til hver omgang når sola skinner over Åråsen og fugla vinner. Kyss meg i den mørke avkroken. For en latterlig og utdatert dobbeltmoral. Fotball og øl er perfect match. Fotball og pietisme hører ikke hjemme noe sted, selv ikke i et såpass mosegrodd land som Norge er.. Gi faen. Selg øl. PS vil gjerne få legge til at jeg har bodd ti år i Tyskland. Overalt selges øl. Så da er det heller ikke noe spes ved det at det selges på match. Fungerer aldeles utmerket, man ser sjelden noen som er fulle overhodet. I Bayern: aldri. I Hamburg: ytterst sjelden. Og de som er fulle, er fulle uansett, så det er ikke et issue om salg/ikke salg, men et issue og utestengelse/ikke utestengelse fra kamp. Folk i Norge må lære å ta ansvar for segselv og sin familie+venner. Man ER faktisk sin egen lykkes smed. Vil du sitte å vente på at staten skal gi deg alt? Kan du sitte og vente til du er under torva. Staten finnes ikke, annet enn når den får snusen i kronasjene i lommeboka di. Da våkner det bedritne beistet til liv. Og tar fra deg tifold med ene hånda, det lille den yter tilbake med den andre.
                            Last edited by Hamburg & Kanari; 30.05.2014, 22:02.
                            LSK Norges beste lag

                            Kommentar

                            • Hamburg & Kanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 3006

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                              På Ullevål har det så lenge jeg kan huske, vært servert alkohol både blant VIP-er og i restauranter, cafe og puber i stadionet eller bygninger tilknyttet stadionet.

                              Likevel vil jeg skrive at prinsipielt så er jeg motstander at idretten skal være en arena der folk skal være påvirket av rusmidler.
                              Likevel ser jeg at det er en tapt kamp og dersom andre klubber har puber og uteserveringer på sine stadioner, så kan jo vi også servere alkohol.

                              http://www.aftenposten.no/meninger/k...l#.U3PvF_l_vNI
                              Jeg snur litt på det og sier at det er en vunnet kamp, en seier. Det er allerede gjennomført. Bare for LSK å starte også. Det som er tillat i VIP, skal SELVFØLGELIG også være tillatt på det aller billigste setet. Alt annet er ren skjær dobbeltmoral og hykleri. Pampen i idrettsforbundet som påstår han er imot, drekker seg utørst på VIP. Han bør ingen lytte til, og hvertfall ingen i LSK.
                              LSK Norges beste lag

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                #35
                                Pub utenfor: Tommel opp!
                                Kjøpe øl i pausen: Tommel opp men fra engelske erfaringer rekker du knapt å bælme en i pausen. Uansett penger til klubben.
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • Uwes disippel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6039

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                  Pub utenfor: Tommel opp!
                                  Kjøpe øl i pausen: Tommel opp men fra engelske erfaringer rekker du knapt å bælme en i pausen. Uansett penger til klubben.
                                  Gjør som i Operaen, der kan man forhåndsbestille drikke til pausen. Drikken blir da helt/tappet/åpnet og står klar til du henter den. Betalingen er gjort i forkant og personalet kan fylle opp et kvarter før pausen starter.

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                    Gjør som i Operaen, der kan man forhåndsbestille drikke til pausen. Drikken blir da helt/tappet/åpnet og står klar til du henter den. Betalingen er gjort i forkant og personalet kan fylle opp et kvarter før pausen starter.
                                    Nå har ikke jeg vært så mye på operan men å betale i disken eller å søke opp navn virker ganske likt...

                                    Hvordan løser man det på 15 min?
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                      Nå har ikke jeg vært så mye på operan men å betale i disken eller å søke opp navn virker ganske likt...

                                      Hvordan løser man det på 15 min?
                                      Bestilte ikke, så er litt usikker på hvordan dem gjorde det. Tror det stod navn på flaskene/glassene etter alfabetet. Tror det hadde funket. Tross alt ikke så mange som ville kjøpt. Men betalingen gjør at man kan tappe før det blir hentet, det er der man sparer tid.

                                      Kommentar

                                      • Kanariz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2005
                                        • 2507

                                        #39
                                        Men kommer LSK til å tjene mye på ølsalg? Hvor mye vil LSK få per solgte øl? Tror ikke LSK kommer til å tjene så veldig mye på selve ølen, men kanskje det kan lokke 200 ekstra til hver kamp

                                        Kommentar

                                        • Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                          Men kommer LSK til å tjene mye på ølsalg? Hvor mye vil LSK få per solgte øl? Tror ikke LSK kommer til å tjene så veldig mye på selve ølen, men kanskje det kan lokke 200 ekstra til hver kamp
                                          Vet ikke hva innkjøp koster, men tipper rundt 25-30kr pr halvliter. Setter man 80 spenn, så er det noen kroner inn iallfall. Kan fort bli en fortjeneste på 25000 pr kamp, iallfall på varme dager.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎