Alkoholsalg på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Funchaloe
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2011
    • 511

    #61
    Opprinnelig skrevet av Rp88
    . Det kommer nok ikke til å skje, så lenge vi har den ordføreren som er nå. Han er opprinnelig en prest.
    Blir det ordførerens avgjørelse alene? Er det ikke opp til kommunestyret, eller eventuelt en egen komité? Jeg spør fordi jeg vet lite om hvordan disse byråkratiske søkeprosessene fungerer. Kjedelig om LSKs eventuelle søknad om sjenkebevilgning ikke blir vurdert objektivt som alle andre, og det vil være svært uprofesjonelt om en moralistisk partipamps personlige syn på øl skal stå i veien for man skal kunne kjøpe seg en kald øl i pausen i juni.
    Last edited by Funchaloe; 06.12.2014, 20:43.
    Custodes
    Contra o futebol moderno!

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      #62
      Behovet for alkoholsalg på Åråsen var vel større i perioden '08, tom '13 enn det har vært i år. Men det er jo en del på dette forumet som er så negative at det kanskje er behov for både alkoholservering og et apotek med "åpen bar".
      Knurr...

      Kommentar

      • mrognan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2008
        • 845

        #63
        Opprinnelig skrevet av Funchaloe
        Blir det ordførerens avgjørelse alene? Er det ikke opp til kommunestyret, eller eventuelt en egen komité? Jeg spør fordi jeg vet lite om hvordan disse byråkratiske søkeprosessene fungerer. Kjedelig om LSKs eventuelle søknad om sjenkebevilgning ikke blir vurdert objektivt som alle andre, og det vil være svært uprofesjonelt om en moralistisk partipamps personlige syn på øl skal stå i veien for man skal kunne kjøpe seg en kald øl i pausen i juni.
        Søker sender inn sin søknad om skjenkebevilling (med dokumentasjon på at alle nødvendigheter er dekket opp), den aktuelle etaten behandler søknaden og så avgir administrasjonen (som regel rådmann eller kommunalsjef) sin innstilling. Saken sendes til komite/utvalg (politisk) som skal behandle saken. Deretter sendes saken til formannskapet som også skal behandle saken før endelig avgjørelse faller i kommunestyret.

        Sånn foregår det i hvert fall hos oss.
        Morten

        Kommentar

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎