LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Seb.R
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 4159

    #61
    Enig i stort sett alle vurderinger du har blant de forskjellige posisjonene, men ikke helt i terningkastene.

    Keeper: 4
    Arnold er god, men vi har dårlig dekning. Hva skjer hvis Arnold pådrar seg en skade? Uenig i at Udjus er god. Har vært konsekvent svak i alle matchene for oss.

    Forsvar: 4+
    Vi har en veldig god førsterekke disponibel, men HB er et svakhetspunkt, dersom Riise blir ute med skade/karantene. Terningkastet er forbeholdt at Ødegaard blir med videre. Kongedekning på VB.

    Midtbane: 4-
    Fofana er selvskreven på VK. Samme er Andersson og Lundemo sentralt. I hvert fall inntil Bonke har fått presentert seg. Stort spørsmålstegn ved HK, som du også nevner. Gir et minustegn for manglende dekning (spesielt på kantene). Vi er ganske klart svekket offensivt med Fofana ute. Ditto med Andersson ute på midten.

    Angrep: 3
    Veldig mange spørsmålstegn her. Løsner det for Erling? Takler Pelle et høyere nivå? Hvor god er egentlig Friday? Får Osvold prøve seg? Potensielt kan vi sitte på gull. Men inntil spillerne har bevist det, så er angrepsrekka vårt svakeste punkt. Paradoksalt kan det fort bli vårt sterkeste neste sesong - om ting skulle klaffe.
    www.sebastianramsland.com
    www.twitter.com/sebramsland

    Kommentar

    • klippen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2009
      • 251

      #62
      Opprinnelig skrevet av xeR
      Hvor har du disse tallene fra?
      Som jeg skriver i starten, kun estimater. Ergo, flere som naturligvis ikke stemmer. Om noen har tall er det jo mulig å komme frem til et bedre estimat sammen

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        #63
        Vi har to u-landslagsspillere bak Riise på høyrebacken, her bør det absolutt IKKE kjøpes inn noen verdens ting. Nordermoen har hatt en forferdelig sesong skademessig, men ble tross alt allerede kort etter sesongslutt i fjor trukket frem av Haglund som noe man ville satse på. Bak der igjen finner vi Ghaedamini, som kanskje har en fysikk mer egnet for en fremtidig kantrolle, men som uansett er en spennende spiller. Tjalter man ut disse to for å hente noe annet er LSK fortsatt helt på trynet, for en klubb uten penger er det nærmest for et luksusproblem å regne å ha to slike bak et førstevalg.

        Nå handler det om utvikling, utvikling, utvikling.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3973

          #64
          Under overskriften ”Det vil være drøyt om vi rykker opp”, har VGs papirutgave i dag en lengre reportasje om Bærum og deres trener Morten Tandberg. Jeg gjengir en del av det som skrives siden Morten Tandberg har vært lansert som en mulig trener for LSK i 2015.

          ”Med denne gjengen får Bærum-trener Morten Tandberg flere poeng ut av pengene enn noen andre i norsk toppfotball.”

          ”Med 4,7 millioner kroner i budsjett bruker Bærum minst penger av samtlige klubber i Tippeligaen og 1. divisjon.”

          ”Jeg tror ikke vi skremmer mange med 1. divisjons minste budsjett. Hvis du tar antall poeng delt på budsjett, så kan det ikke være noen i toppfotballen som får mer ut av pengene enn oss. Jeg tror ikke det er noen som er i nærheten, sier Morten Tandberg.

          Hovedregissøren

          Han er hovedregissøren bak det lille eventyret i Sandvika utenfor Oslo. 35-åringen trener ikke bare A-laget, 4 dager i uken underviser han også spillerne på fotballinja på Dønski videregående – i tillegg til å være sportslig ansvarlig for junioravdelingen.”

          Liker ikke Stabæk

          Han har en målsetning om å utvikle nok gode spillere til at én kan forsvinne til en større klubb i hvert overgangsvindu.Det siste året har Bærum sendt Rozhat Shaswari til Fredrikstad og Marius Lundemo og Amahl Pellegrino til Lillestrøm.”

          ”Han blir oppriktig glad når spillerne går til større klubber, men anbefaler aldri egne gutter å gå til kommunens storebror Stabæk.

          - Jeg liker ikke Stabæk så godt, innrømmer 35-åringen”

          ”Bærum-treneren svarer ”ikke foreløpig” på spørsmål om han har fått tilbud fra andre klubber som følge av Bærum-suksessen. Han er ikke imponert over hvordan landets beste klubber arbeider med spillerlogistikken og kan gjerne tenke seg en jobb i Tippeligaen.

          - Litt tabloid sagt må man nesten legge ut gutta sine på finn.no. Når Marius Lundemo må markedsføres for Strømsgodset, Stabæk, Våleregna og Lillestrøm et steinkast unna… Come on a! Det hadde vært jævla gøy og fått lov til å prøve seg med litt større rammer og litt mer penger. Hva kan man ikke gjøre med 30 millioner i budsjett? Man har jo en drøm!”

          Kommentar: Vær så snill og la det være mulig å diskutere andre trenere uten å bli usaklig angrepet! Haglund vet vi ikke om fortsetter, og med LSKs "nyvunne realisme" virker Tandberg å være som skapt for oss! Og: Er det tilfeldig at han nevner et budsjett på 30 millioner?

          Se ikke bort fra at Morten Tandberg blir vår neste trener!
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            #65
            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
            Kommentar: Vær så snill og la det være mulig å diskutere andre trenere uten å bli usaklig angrepet! Haglund vet vi ikke om fortsetter, og med LSKs "nyvunne realisme" virker Tandberg å være som skapt for oss! Og: Er det tilfeldig at han nevner et budsjett på 30 millioner?

            Se ikke bort fra at Morten Tandberg blir vår neste trener!
            Skal være ærlig å innrømme at jeg ikke kjente navnet på han før han ble lansert her inne, men skjønte fort at dette er en mann som i alle fall deler veldig mange av mine egne tanker rundt fotball, og ikke minst spillerutvikling.
            Faktisk har jeg lest oppgaven hans for UEFA A-lisensen uten at jeg tenkte over at det var Bærums sin trener som hadde skrevet den, der jeg har delt noen av hans synspunkter her inne på forumet tidligere ift at spillere utvikler seg bedre i sine lokale klubber frem til de har fått a-lagserfaring fremfor å gå til en eliteklubb i tidlig alder.

            Oppgaven kan forøvrig leses i si helhet her, for de som er spesielt interessert.

            Ett veldig spennende treneremne som også kan passe bra for oss med dagens økonomi med god kjennskap til det som rører seg i de lavere divisjonene.

            Er jo overhodet ingen som er negative til gode innspill som dette til LSK anno 2015. Det å diskuterer fremtiden til en trener er da ikke noe annerledes enn å mene at man bør få inn en ny spiss eller midtbanespiller.
            Men, personlig er jeg er langt mer positiv til at man snakker om hva en ny mann kan bidra med enn å snakke om at vår eksisterende trener mangler sosiale evner eller har aspergers sykdom.

            Konkrete forslag til en ny trener med en link som du kommer med er vel ønsket av absolutt alle?

            Kommentar

            • skotten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 1794

              #66
              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              Kommentar: Vær så snill og la det være mulig å diskutere andre trenere uten å bli usaklig angrepet!
              Uten å si noe om hva jeg ønsker selv, vil jeg tro Haglund fortsatt er førstevalget. (av hensyn til kontiunitet). Men føler meg trygg på at denne fyren blir vurdert seriøst blant tre-fire aktuelle å spørre dersom Haglund ikke forlenger, og at han allerede er i kikkerten.

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 3973

                #67
                Opprinnelig skrevet av skotten
                Uten å si noe om hva jeg ønsker selv, vil jeg tro Haglund fortsatt er førstevalget. (av hensyn til kontiunitet). Men føler meg trygg på at denne fyren blir vurdert seriøst blant tre-fire aktuelle å spørre dersom Haglund ikke forlenger, og at han allerede er i kikkerten.
                Tror nok også at Haglund er førstevalget på bakgrunn av utviklingen i år. Men Heidi Scheie fikk spørsmålet på C-More i pausen om det var viktig å ha med Haglund minst ett år til. Til det svarte hun: "Ingen kommentar." Det spørs vel kanskje om han rett og slett er for dyr for oss i forhold til den nye økonomiske realismen. Samtidig blir han jo ikke mindre attraktiv for påståtte svenske beilere heller, nå som han har suksess hos oss.
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3175

                  #68
                  Tandberg kan fort komme til å levere mer for mindre i forhold til Haglund. Jeg tror på ingen måte Haggis er avgjørende for suksess neste år.

                  Kommentar

                  • skotten
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 1794

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                    Tandberg kan fort komme til å levere mer for mindre i forhold til Haglund. Jeg tror på ingen måte Haggis er avgjørende for suksess neste år.
                    Kan være du har rett, men bare under premisset at alle avgjørende brikker på banen blir værende...

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3175

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av skotten
                      Kan være du har rett, men bare under premisset at alle avgjørende brikker på banen blir værende...
                      Jo, men spørsmålet er vel hvem de avgjørende brikkene er, og om de er så uerstattelige som vi liker å tro. Hvem hadde f.eks trodd at Lundemo skulle bli så sentral som han har blitt? Og hvem kan Tandberg evt komme til å ta med seg - han er kjent som fabelaktig på talentutvikling?

                      Jeg føler på mange måter at Haglundepoken nå er fullført, og at det er på tide å føre laget videre. Ikke begynne på nytt, ikke tenke helt annerledes - men videreføre med ny giv og entusiasme og en trener som kjenner norsk fotball / norske talenter enda bedre enn Haglund.

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4377

                        #71
                        Fullført? De to første årene under Haglund har vært under pari, og for første gang siden 2007 kjemper vi om medaljer. Vi har den beste hjemmestatistikken siden 2005, og du mener at prosjekt Haglund NÅ er fullført? Det er nå det begynner spør du meg! Drømmen er at Haglund fortsetter sammen med resten av spillerne. Palmi er den eneste som kan dra uten at det er spesielt krise. Da tror jeg vi vil være med der oppe neste år også.
                        ..................

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #72
                          I situasjonen LSK er i fremstår Tandberg som noe av et optimalt valg, fortsetter ikke Haglund bør dette være den heteste poteten. Magefølelsen sier at dette er en profil som på alle måter vil gi klubben ytterligere løft, ikke minst mediemessig. Positiv fotball og spillerutvikling i høysete, det vil gjøre oss konkurransedyktig også i fremtiden. Søpla har landets kanskje beste junior- og andrelag, Stabæk sender aldersbestemte lag verden rundt, Godset har egen "talentgård". Vi må følge med.

                          Det blir et stadig råere rotterace fremover, og jeg mener ikke Haglund står i veien for spillerutvikling, men med Tandberg tror jeg man tar et langt tydeligere steg i sunn retning for klubben. For pengene er borte.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3973

                            #73
                            Jeg trodde at den opsjonen det har vært snakk om mht Haglund, var av en slik art at også klubben hadde muligheten til å avslutte etter denne sesongen. Men hvis vi skal tro på det Haglund sier til nettavisen, virker det som det er ene og alene opp til Haglund. Greit nok det, men jeg regner med at "prisen", dvs lønnspakka, er redusert i forhold til det opprinnelige i forbindelse med at "alle" har bidratt i den vanskelige økonomiske situasjonen klubben er i!

                            "Haglund velger selv

                            (...)

                            Selv går han en usikker fremtid i møte. Kontrakten hans med LSK går ut etter sesongen, men Haglund har en enveis-klausul som gjør at han selv velger om han tar enda et år som Lillestrøm-trener.

                            - Jeg bestemmer meg i løpet av oktober om jeg fortsetter eller ikke, sier Haglund til Nettavisen.

                            - Hva taler for at du fortsetter?

                            - Jeg trives godt, og vi har god utvikling av produktet og resultatene. Jeg ser fremfor alt at det rom for å utvikle oss enda mer, så får vi se hva vi har penger til, hvordan familiesituasjonen er og vurdere det som finnes av interesse utenfra, sier svensken.

                            Han hevder han ikke har fått konkrete tilbud fra andre klubber, men at det er interesse fra klubber som ønsker å gå i dialog."
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • Rune
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2008
                              • 1229

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                              Jeg trodde at den opsjonen det har vært snakk om mht Haglund, var av en slik art at også klubben hadde muligheten til å avslutte etter denne sesongen. Men hvis vi skal tro på det Haglund sier til nettavisen, virker det som det er ene og alene opp til Haglund. Greit nok det, men jeg regner med at "prisen", dvs lønnspakka, er redusert i forhold til det opprinnelige i forbindelse med at "alle" har bidratt i den vanskelige økonomiske situasjonen klubben er i!

                              "Haglund velger selv

                              (...)

                              Selv går han en usikker fremtid i møte. Kontrakten hans med LSK går ut etter sesongen, men Haglund har en enveis-klausul som gjør at han selv velger om han tar enda et år som Lillestrøm-trener.

                              - Jeg bestemmer meg i løpet av oktober om jeg fortsetter eller ikke, sier Haglund til Nettavisen.

                              - Hva taler for at du fortsetter?

                              - Jeg trives godt, og vi har god utvikling av produktet og resultatene. Jeg ser fremfor alt at det rom for å utvikle oss enda mer, så får vi se hva vi har penger til, hvordan familiesituasjonen er og vurdere det som finnes av interesse utenfra, sier svensken.

                              Han hevder han ikke har fått konkrete tilbud fra andre klubber, men at det er interesse fra klubber som ønsker å gå i dialog."
                              i praksis i praksis det vel Haglund som eier opsjonen. Det er vel rimelig åpenbart at klubben ønsker at Haglund fortsetter.
                              "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                              Kommentar

                              • Frode D. Homb
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 982

                                #75
                                Vi har snart spilt fin, underholdende fotball i tre sesonger, og så klart skal Haglund fortsette. Ikke dra nå, Haglund! Vi skal vinne hele greia med deg som trener. Dette laget og trenerteamet har potensiale. Vi vinner på dårlige dager og har fin flyt!

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 3973

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                  Vi har snart spilt fin, underholdende fotball i tre sesonger
                                  Og jorda er flat!
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • Pingla
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 370

                                    #77
                                    Vi får være enige om å være uenige, er det ikke så det heter?

                                    Selv synes jeg ikke vi spiller veldig underholdende (i store deler av tiden). I for store deler av kampene spiller vi med lavt tempo, 90% av pasninger på tvers, og helst i ufarlig rom uten å true mål. Vi har noen skikkelige kremangrep, der ballen går fort og på få touch (slik som mål nr 2 i går), som oftest via kontringer.

                                    At vi spiller "fin" fotball er jeg kanskje mer enig i, med tanke på at vi har hevet pasningsspillet betraktelig (og ballen er mer på gresset enn i lufta).

                                    Det kan bli underholdende, hvis vi bruker dette flotte verktøyet ballinnehav på en bedre måte
                                    (flytte spillet høyere, få høyere tempo på ballen, tørre å flytte fler spillere inn i boksen, og ikke minst: oftere ende opp i avslutninger på mål!)
                                    ¯\_(ツ)_/¯

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3175

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                      Fullført? De to første årene under Haglund har vært under pari, og for første gang siden 2007 kjemper vi om medaljer. Vi har den beste hjemmestatistikken siden 2005, og du mener at prosjekt Haglund NÅ er fullført?
                                      Ja, fordi jeg i strid med flertallet her inne ikke har tro på at Haglund kan løfte oss videre. Jeg tror en mann som Tandberg, vant med små budsjetter og fokus på samhandling og spillerutvikling vil være et bedre valg for 2015.

                                      Det er ikke Haglunds brillianse som gjør at vi snuser på medaljer nå.

                                      Så, nå kan dere fylle på med tomler ned.

                                      Kommentar

                                      • 10theri
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2010
                                        • 438

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                                        Det er ikke Haglunds brillianse som gjør at vi snuser på medaljer nå.
                                        Hva er det da som har tatt oss fra flere år med bunnstrid, til medaljekamp?
                                        Heia Lillestrøm......

                                        Kommentar

                                        • Håkon Henriksen
                                          Administrator
                                          • Nov 2003
                                          • 6411

                                          #80
                                          Det som er litt interessant er jo at når laget gjør det bra så er det spillernes fortjeneste, og når det butter imot er det Haglunds skyld alt sammen.....
                                          Håkon Henriksen
                                          -
                                          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                          -
                                          ALT FOR FUGLA

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎