LSK anno 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13272

    LSK må gjøre opp status, sette seg mål for de neste fem, ti og tjue åra og planlegge hvordan man skal komme dit. Dette må være en helhetlig plan, hvor alle aspekter av klubbdriften må profesjonaliseres målsetninger og milepæler konkretiseres og ansvaret fordeles. Et trenerskifte bør komme i forlengelsen av dette. Det vil være mye enklere å ansette vurdere og eventuelt si opp en trener om man har en skikkelig plan med klare forventninger og mål. Eventuelle trenerskifter trenger i en slik modell ikke å være noe større problem for klubben, dette i motsetninge til de siste ti åras fullstendig ødeleggende prosesser hvor laget blir rasert, alt gammelt brent på bålet og man har vrengt lommeboka for å betale for CM-fantasiene til en ny gærning.

    Haglund har fått lov til å legge opp sine egne planer og målsetninger som han deretter ikke har klart å oppfylle. Da klarer han iallefall ikke å forholde seg til andres. En heldig sesongavslutning og han vil garantert stikke nå når CV'en hans ser som penest ut. Neste klubb vil få høre "mission accomplished" og "jäg tok lillestrøm til toppen" på jobbintervjuet. Cupexitene, de feilslåtte løftene og stallen vår med dyre og aldrende spillere vil ikke bli nevnt.

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3972

      Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
      Vi har snart spilt fin, underholdende fotball i tre sesonger

      Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
      Vi har, som vår eminente 10-er sier, underprestert i to år. Det er Haglunds ansvar
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9412

        Opprinnelig skrevet av Totti21
        Han kan få skylda for mye, men ikke dette. Vi har i Haglund sin periode hatt en mindre negativ publikumsutvikling enn de fleste andre lag i Tippeligaen, så hvis man skal bruke tallene til noe, så ville det talt til fordel for Magnus Haglund. Finner ikke igjen mitt eget innlegg på dette, men har også dokumentert dette en gang i fjor.
        Nedgangen har vært markant for mer eller mindre alle utenom lag som Molde og godset som har hatt en enorm satsing og utvikling i denne perioden.

        Tror heller ikke oppgangen blir så veldig stor på tross av at vi nå er en av de beste hjemmelagene i Tippeligaen og kjemper om bronse. Tippeligaen har ett større problem enn det LSK som klubb har.
        Noen oppgang blir i tilskuertallet blir det ikke, selv om det blir medalje i år. LSK er for spesielt interesserte. Og jeg mener Haglund har litt å si for det (dermed hermetegn i forrige post).

        Kommentar

        • Frode D. Homb
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 982

          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
          Det går an å spille fin og underholdende fotball selv om man taper.

          Kommentar

          • Frode D. Homb
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 982

            Opprinnelig skrevet av reka
            LSK må gjøre opp status, sette seg mål for de neste fem, ti og tjue åra og planlegge hvordan man skal komme dit. Dette må være en helhetlig plan, hvor alle aspekter av klubbdriften må profesjonaliseres målsetninger og milepæler konkretiseres og ansvaret fordeles. Et trenerskifte bør komme i forlengelsen av dette. Det vil være mye enklere å ansette vurdere og eventuelt si opp en trener om man har en skikkelig plan med klare forventninger og mål. Eventuelle trenerskifter trenger i en slik modell ikke å være noe større problem for klubben, dette i motsetninge til de siste ti åras fullstendig ødeleggende prosesser hvor laget blir rasert, alt gammelt brent på bålet og man har vrengt lommeboka for å betale for CM-fantasiene til en ny gærning.

            Haglund har fått lov til å legge opp sine egne planer og målsetninger som han deretter ikke har klart å oppfylle. Da klarer han iallefall ikke å forholde seg til andres. En heldig sesongavslutning og han vil garantert stikke nå når CV'en hans ser som penest ut. Neste klubb vil få høre "mission accomplished" og "jäg tok lillestrøm til toppen" på jobbintervjuet. Cupexitene, de feilslåtte løftene og stallen vår med dyre og aldrende spillere vil ikke bli nevnt.

            Dette er helt urealistisk. LSK er en liten klubb som må leve fra hånd til munn når vi skal konkurrere mot folk som har storkapitalen i ryggen.
            LSK var så å si konkurs i 2008 og klarte likevel å drive videre med ok resultater, selv om det aldri ble mer enn det. I år har vi høstet frukter av langsiktig arbeid slik Bjørn Helge Riise helt korrekt påpeker.

            Vær glad og fornøyd nå, og innse at dine spådommer før årets sesong slo helt feil.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Opprinnelig skrevet av 307
              Husker det var også noen som syns det ville vært spennende med Roar Johansen også. Så hvordan dette ble etter å ha vært hos Ull-Kisa og Hønefoss. Og Haglund har ikke sagt at det er satsinger som avgjør om han fortsetter. Famile og mulig andre klubber og selvsagt er jo økonomi viktig. Tror og håper Haglund Fotsetter.
              Synes ikke dette er svar på noe av det jeg skrev. Og som allerede nevnt, fra min side er dette en diskusjon med premisset at Haglund ikke fortsetter. Og jeg har aldri hevdet at Haglund mener penger og satsing avgjør om han blir værende, men at det spiller inn på avgjørelsen er tross alt noe han selv aldri har lagt skjul på. Altså i kontrast til det Tandberg sier til VG.

              Kommentar

              • Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                Jeg er bare tildels enig med deg. Er det godt begrunnet å ønske og kvitte seg med en trener som leverer bra nå, men som ikke gjorde det for 2 år siden? Se for deg at du blir ansatt i en ny jobb og suger skikkelig i starten. Så får du teken på det og leverer godt over forventet. Er det da logisk å gi deg fyken fordi du var dårlig i starten, eller er det logisk å tenke at du nå er en dyktig medarbeider som er verdifull for selskapet?

                Jeg ser at enkelte argumenterer for at de ikke tror Haglund kan ta oss videre fra der vi er i dag. Det var forøvrig de samme som mente Haglund aldri kunne løfte oss opp på øvre halvdel både i fjor og i forfjor. Empirien tilsier at laget har blitt bedre og bedre for hvert år, til tross for at Haglund har fått mindre og mindre å rutte med på overgangsmarkedet. Motsatt av argumentasjonen som tilsier at han ikke kan lykkes uten penger. I år kjemper vi om medalje i serien for første gang siden 2007, i fjor var vi i semifinalen i cupen. Sportslig har det gått én vei under Haglund, de rasjonelle argumentene for hvorfor vi plutselig skal stagnere etter i år har jeg tilgode å se.

                Interessant er det å diskutere hvorvidt andre kan utvikle laget til å bli enda bedre, raskere enn Haglund. Det kan nok være, men et trenerbytte nå vil øke risikoen betraktelig, og det kan slå begge veier. Jeg mener hovedargumentet mot Haglund er at han antageligvis er dyr, og at han virker usikker på hvor lenge han ønsker å fortsette her. Både Tandberg og Kristinsson er nevnt som spennende navn, og jeg er ikke uenig i at tanken er morsom. Jeg er likevel ikke i tvil om at det desidert tryggeste er å beholde Haglund, og jeg tror også han har best forutsetninger for å få det beste ut av det laget vi har nå. Det er overhode ingen grunn til å tro at vi skal bli vesentlig dårligere til neste år med mindre vi må selge, tvert i mot har vi unggutter som blir bedre og bedre for hvert år som går.
                Misforstå meg rett, jeg har ikke tatt stilling til hva andre mener. Men utifra andres synspunkt så er deres meninger ofte velbegrunnet, uavhengig om jeg er enig eller ikke. Samme er det på andre siden. For å nevne noen som begrunner bra er det blant annet deg, Herman og Totti.
                Jeg er nå en vinglepetter av de sjeldne når det gjelder Haglund. Ikke fordi han ikke gir resultater nå, men utifra midlene fra starten så føler jeg at det har gått vel tregt med utviklingen og jeg tror at andre kan gjøre en bedre jobb. Samtidig synes jeg fotballen vi spiller ofte ikke tiltaler meg, der vi stopper overgangen på midten, slår ballen mellom hverandre i evigheter og er lite gode i siste ledd. Til tider er også bunnivået vårt ekstremt lavt. Toppnivået er det ingenting å si på, men de kommer, litt flåsete sagt, kun til de store anledningene. At jeg da er komiske Ali for at jeg har en annen mening faller på sin egen urimelighet og er på grensen til smakløs hersketeknikk.

                Du sammenligner med næringslivet. Kan ta en reel situasjon. Området jeg er ansvarlig for har en omsetning for underkant av 200 mill nok i året. Når jeg tok over tapte området rundt 6 mill nok i året. Etter 2 år har jeg endret dette, og selv med drastisk fall i markedet på inntjening pr oppdrag, så har jeg holdt omsetningen og hevet bunnlinjen til 7 mill i pluss. Nå i våres så ble området utvidet og min stilling ble utlyst pga større ansvarsområdet. Og det er helt greit, selvfølgelig skal man alltid trakte etter det beste. Jeg fikk stillingen og fortsetter utviklingen og det kan det hende Haglund gjør også. Men pr nå er det ikke sikkert han er rett mann for fremtiden og derfor bør man alltid se på andre muligheter.

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3175

                  Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                  Det går an å spille fin og underholdende fotball selv om man taper.
                  Og det går an å spille ræva fotball og vinne fra tid til annen, heldigvis for oss.

                  Det er ikke Haglunds genialitet som sikret oss tre poeng mot Sogndal og Haugesund.

                  jeg anerkjenner den jobben Haggis har gjort, men mener altså at det er tid for å gå videre.

                  Kommentar

                  • jeykey
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2012
                    • 452

                    Jeg ser ingen bedre trenere enn Haglund for LSK i 2015. Det er ikke alltid grønnere på den andre siden. Håper Haglund fornyer.
                    "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                    - Sitat Grusom B

                    Kommentar

                    • lillemei
                      Juniormedlem
                      Bøffelpromp
                      • Nov 2012
                      • 12

                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                      Og det går an å spille ræva fotball og vinne fra tid til annen, heldigvis for oss.
                      .
                      Og det går fint å tape kamper man spiller bra og burde vunnet. Men da er ofte kommentarene at det hjelper ikke å spille bra så lenge man ikke vinner. Så når man vinner kamper man spiller dårlig så er det kun flaks.

                      Med unntak fra Molde så tror jeg de aller fleste lag i tippeligaen er frustrert over varierende kvalitet fra kamp til kamp for lagene sine. Lillestrøm er ikke det eneste laget som har spilt dårlig mot antatt dårligere lag eller knallbra mot bra motstand.

                      At vi ligger så høyt på tabellen i et så turbulent år etter mange år nede i dumpa gjør at det teller veldig mye mer enn at han har brukt lengre tid enn forventet. Men så liker jeg å se fremover og ikke henge meg opp i alt som har vært. Selvsagt kan en ny trener også gjøre laget bedre, men det er en risiko.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        2015 blir en ny utfordring også for Haglund hvis han fortsetter. Det blir helt andre rammer. Er han klar og har han lysten? Det handler om fremtiden til LSK som en klubb som betyr noe i norsk toppfotball. Jeg vil ha en offensiv trener med en offensiv profil, jeg vil ha en trener som ser mulighetene i utfordringene klubben står ovenfor. Kjøpefesten er over. Jeg vil ha en klubb som over alt annet driver sunt og er et forbilde.

                        Haglund har bygd noe solid med siste rester av gammel moro, 2015 starter en ny era for LSK og norsk fotball som helhet. Tandberg står for meg for noe LSK trenger å ta tilbake, og en type jeg tror klubben trenger for at alle skal dra i samme retning.
                        Last edited by GIFKanari; 02.09.2014, 13:19.

                        Kommentar

                        • mats
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 621

                          Origi på plass, jeg drømmer om Petter VM, Johan A og Bjørn på kontrakt neste år.
                          Da kan Palmi og Udjus gå!

                          Kommentar

                          • mrognan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2008
                            • 845

                            Opprinnelig skrevet av mats
                            Origi på plass, jeg drømmer om Petter VM, Johan A og Bjørn på kontrakt neste år.
                            Da kan Palmi og Udjus gå!
                            Vi må nok bare fortsette å drømme når vi ser hva TB svarer i saken om kontrakten til Arnold.

                            – Investorene våre ha store LSK-hjerter. Men vi snakker ikke akkurat nå om å forsterke mer enn vi har gjort, sier Torgeir Bjarmann. En drøm om retur av Björn Bergmann Sigurdarson kan en ha. Men med de lønnsbetingelsene er det utenfor det som er mulig for LSK.
                            Morten

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3972

                              Opprinnelig skrevet av mrognan
                              Vi må nok bare fortsette å drømme når vi ser hva TB svarer i saken om kontrakten til Arnold.
                              Ja, er det ikke for jævlig hvordan fakta ødelegger enhver interessant diskusjon!? Men drømmene våre, drømmene våre kan ingen ta fra oss!
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • mats
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 621

                                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                Ja, er det ikke for jævlig hvordan fakta ødelegger enhver interessant diskusjon!? Men drømmene våre, drømmene våre kan ingen ta fra oss!
                                jeg har et håp, om at vi kommer topp 4 i år. Og noen spytter inn penger, og disse tre er med videre!

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7055

                                  Ingen grunn til å tro på alt som står i RB heller. Per eller Per trenger bare å fise to ganger, så er Bjørn på plass på Åråsen. Tror ikke det står på viljen, men heller at de vil se at klubben klarer å kvitte seg med unødvendige utgifter før de investerer i flere spillere.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • Yellow-not-jella
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2009
                                    • 1606

                                    Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                    Vi har snart spilt fin, underholdende fotball i tre sesonger, og så klart skal Haglund fortsette. Ikke dra nå, Haglund! Vi skal vinne hele greia med deg som trener. Dette laget og trenerteamet har potensiale. Vi vinner på dårlige dager og har fin flyt!
                                    Vi vinner borte med 2-6 imot i målsjanser, og vinner hjemme med 4-10 imot i sjanser. Dette trur du vil holde helt inn?

                                    Ingenting som raser når han forsvinner, og i tillegg har han AAALTfor høy lønn. Sugerør.

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4377

                                      Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                      Vi vinner borte med 2-6 imot i målsjanser, og vinner hjemme med 4-10 imot i sjanser. Dette trur du vil holde helt inn?

                                      Ingenting som raser når han forsvinner, og i tillegg har han AAALTfor høy lønn. Sugerør.
                                      Hatt "søpla flaks" de to siste kampene, men det er faen intet mindre enn fortjent! For å ta noen eksempler så vant vi sjansestatistikken og banespillet soleklart mot Viking hjemme, men tapte. Hvor mange store sjanser hadde vi mot søpla borte? 10? Ålesund rana vel til seg et poeng på Åråsen de og. Dette går litt opp og ned. Føler ikke akkurat at vi ligger på 4.plass på grunn av flaks.
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                        Hatt "søpla flaks" de to siste kampene, men det er faen intet mindre enn fortjent! For å ta noen eksempler så vant vi sjansestatistikken og banespillet soleklart mot Viking hjemme, men tapte. Hvor mange store sjanser hadde vi mot søpla borte? 10? Ålesund rana vel til seg et poeng på Åråsen de og. Dette går litt opp og ned. Føler ikke akkurat at vi ligger på 4.plass på grunn av flaks.
                                        Vi ligger minst der vi fortjener etter spill og sjanser denne sesongen hvis man bryter alt ned i enkeltkamper.
                                        Når vi taper 2-1 etter å ha dominert i både banespill og sjansestatistikken er det pga egen udyktighet, treneres elendige evne til å motivere og kan overhodet ikke tilskrives uflaks. Når vi for en sjelden gang vinner etter å ha tapt sjansestatistikken, så er det kun flaks.

                                        Min personlige mening er at begge deler havner om dyktighet/udyktighet og ekstremt lite om flaks eller uflaks. Dagens trenerapparat skal ha masse ros for at man endelig ser ut til å ha snudd den skremmende tapermentaliteten som har vært i LSK garderoben i en årrekke nå til en tro på at man kan slå alle. Man tror aldri en kamp er over før dommeren blåser av, og det har reddet mange poeng denne sesongen.

                                        Den tapermentaliteten hadde grodd fast i veggene på Åråsen, og var noe ingen kunne klare å snu over natta. Det tar tid, og baserer seg på selvtillit og tro på hva man holder på med. Selv den mest intense Magnus Haglund kritikeren må i det minste kunne se at spillerne har stor tro på det man holder på med?

                                        Til slutt er det lov å ha en av Tippeligaens desidert beste keepere. Ros til Torgeir Bjarmann og de andre som var involvert i denne overgangen. Arnold ar ikke bare det kuleste navnet på en keeper i Tippeligaen, men er en utrolig god keeper som kun Ørjan Nyland kan matche i ligaen etter min mening. Hvorfor skal det være mer flaks med en keeper som redder "alt" enn en spiss som scorer på "alt"?

                                        Jeg tror ikke lenger verden går under ved ett trenerbytte, da man har klart å gjøre den viktigste jobben når man har snudd tapermentaliteten og langt på vei vunnet tilbake Åråsen. Det vil gjøre jobben til en ny trener ekstremt mye enklere enn når Magnus Haglund selv overtok, så lenge man finner en profil som passer godt til å bygge videre på alt det positive man har gjort.

                                        Kommentar

                                        • 307
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2007
                                          • 358

                                          Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                          Vi vinner borte med 2-6 imot i målsjanser, og vinner hjemme med 4-10 imot i sjanser. Dette trur du vil holde helt inn?

                                          Ingenting som raser når han forsvinner, og i tillegg har han AAALTfor høy lønn. Sugerør.
                                          Alle lag kan ikke spille god fotball hele tiden. Alle har perioder man sliter. Det positive med oss er at vi vinner når det butter imot. Noe annet er det om vi sliter i bånn. Da ville vi antagelig tapt sånne kamper. Et topplag vinner på dårlige dager.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎