Start - Lillestrøm - Søndag 06.Juli 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2527

    Må få legge til at Tripic er en spiller totalt uten ære. Ikke bare stuper han som om han skulle løpe utenfor ti meter'n på Tøyenbadet, men han kaster også håndkleet man bruker til å tørke ren ballen med før kast. Eier han ikke skam i livet? Som takk for at han kastet håndkleet opp på tribuna, så slipper han å spille den neste kampen til Start.
    Sint og tverr på felt N

    Kommentar

    • plantemiddel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2012
      • 801

      Dersom hensikten med armbruken til Ødegaard ikke var å få Trpic ut av balanse, hvorfor var armen der da? Personlig mener jeg armbruk som dette er en uting og synes egentlig det er greit at det deles ut straffe så lenge det gjøres konsekvent.

      Kommentar

      • lillestroom
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 1020

        Bra trykk på tribunen selv om laget spilte ræva.

        Fra vglive: "Er det alltid så stille over her" synger Kanarifansen, som holder et imponerende trykk. Lillestrøm føler seg nok ganske på hjemmebane i Kristiansand i kveld.

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          Opprinnelig skrevet av plantemiddel
          Dersom hensikten med armbruken til Ødegaard ikke var å få Trpic ut av balanse, hvorfor var armen der da? Personlig mener jeg armbruk som dette er en uting og synes egentlig det er greit at det deles ut straffe så lenge det gjøres konsekvent.
          At straffen er billig er det liten tvil om, men det er ekstremt urutinert av Ødegaard å sette strake armer i ryggen på Tripic. Det gir jo bare Tripic muligheten til å falle. Billig, men greit nok. Klønete av våre egne.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • andee
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 1191

            Omtrent alt det blåses på kan jo forsvares med regelboka, så selvfølgelig kan straffa være ok, helt isolert, om det var Jenter14, men problemet er jo linja - at det er fullstendig uregelmessig når det blåses! Ta f.eks. Ruben før 1-3 i mot (i det kontringa starta). Er det mindre frispark enn makrellstraffa er straffe? Kippe på corner i første, hvor Legea-drakta hans nærmest revner, og halve kassa hans er synlig for KFL bak mål. THH blåser utover. Hvor er linja?
            TS05 - Felt C

            Kommentar

            • Mynten
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 484

              I stedet for å legge skylden på dommeren for straffen, så skal skylden fordeles mellom Ødegård og idioten som faller. Ødegård skal ha hovedskylden. Han gir dommeren en strålende anledning til å dømme straffe med sin strake arm i ryggen. Det er umulig for dommeren å se hvor mye kraft han gir i dytten, men idioten faller, skriker og holder på å dø. Da dømmer naturligvis dommeren.
              Utrolig klønete av Ødegård.

              Kommentar

              • Mynten
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 484

                Totalt sett en fryktelig kamp av oss. Spesielt er midtbanen helt krise dårlig. Vi blir løpt over alle som en i midtbanen. Midtbanen hadde verken tempo med eller uten ball i beina. Med Mjelde, Ohi og Lundemo som tre av midtbanespillerne skjønner man at her er det gode sjanser for å bli løpende etter motspillerne hele tiden.

                Offensivt fikk vi kun til noe de få gangene Fofana gjorde noe på egen hånd. Høiland var fullstendig katastrofe.

                I tillegg ble Start snytt for straffe for handsen på Mjelde.

                Kommentar

                • andee
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2004
                  • 1191

                  Vi må ha glid i en match som denne for å få poeng, hvert fall for å vinne. Fire etablerte ute, Østli borte og Fofana på max 70 % (han utfordra vel ikke Glenn Andersen på fart én gang?).

                  Snakka om det i bilen på vei ned i går (en gjeng som normalt sett er positive til det motsatte er bevist to ganger), at gårsdagens tropp kunne sammenlignes med Aalesund borte i fjor (svak midtbane i går, som forsvarsfireren var svak da, og benk tynn som en campingstol type nylon, begge oppgjør).

                  Og vi har jo alt annet enn glid, til tross for en "grei minus" førsteomgang, laget tatt i betraktning, med ok uttelling (mener vi har 4-3 i sjanser; Erling x 2, Kippes heading på corner og Mjeldes goal - de med frisparket Arnold redder greit, innlegget som Arnold forstyrrer nok til at avslutninga går i nettveggen og straffa/"straffa"). Etter Børufsens to min inn i andre eller hva det var, er vi aldri i nærheten. Arnold bør selvsagt ta (etter) den. Straffa er billig, og er det linja, bør Kippe få på corner i første. Går én av Erlings meteren til høyre eller venstre for Opdal, er det goal.

                  Fra 47 og ut er det stort sett bare vondt, kan faktisk ikke huske sist vi var så langt unna å ta poeng (kanskje et godt tegn - siden jeg husker ikke trøndera hjemme i fjor). Til tross for dette, skaper merkelig nok ikke Start all verden, men er til gjengjeld dødelig effektive. Vi på vår side gjør dårlige valg, slurver, virker utilpass og hadde egentlig ikke lyst til å være utpå det dumme, blaute plastgresset. Virka nesten som det hadde vært fellesmiddag kl. 1700 hos Fofana hele juli, men da hadde vi i det minste kanskje sett sultne ut.

                  Heldigvis kort tid til neste match - tipper gutta er revansjelystne og gira på å gønne ut av startblokka (heh).
                  TS05 - Felt C

                  Kommentar

                  • OlaG
                    Oversetterdrone
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 888

                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    Disse Ramadan-greiene har fått gå altfor langt. Klubben bør sette en policy på at toppidrett krever at spillerne i LSK velger mellom fotballen og religionen. Helt håpløst at man kan møte på jobben for knapt halv maskin i flere uker og likevel heve full lønn.
                    Sorry, men hvis Ramadan er issuet her (jeg vet ikke, vet du?) så vil jeg heller ha Fofana i Lillestrøm med en slack periode rundt Ramadan enn å ikke ha han her i det hele tatt.

                    En policy av typen du foreslår vil primært sørge for at klubben mister muligheten til å signere en stor andel spillere, og i tillegg gi klubben et omdømme som en gjeng med lavpanna bygde-rasister.

                    Kommentar

                    • Gigi
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Sep 2009
                      • 110

                      Opprinnelig skrevet av andee
                      Snakka om det i bilen på vei ned i går (en gjeng som normalt sett er positive til det motsatte er bevist to ganger), at gårsdagens tropp kunne sammenlignes med Aalesund borte i fjor (svak midtbane i går, som forsvarsfireren var svak da, og benk tynn som en campingstol type nylon, begge oppgjør).
                      Og snart har vi bortekamp mot - Aalesund.

                      Uansett, å jukse smart er noe alle topplag må gjøre. Rosenborg var jo mestere i det (også) etter å ha reist rundt i Europa og møtt topplag. Erik Hoftun kunne dra drakta av en angriper uten at det så ut som en forseelse av noe slag. Ødegaard begår knapt en forseelse, men får det likevel til å se ut som en (og gir angriperen mulighet til å konstruere en). Han agerte som en 21-åring som ikke har lært alle triksene i boka, men 21-åringer gjør vel det innimellom.

                      Nå er det nok om den drittpakka av en kamp for min del. Ser frem til hjemmebanefordel til helga.

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        Ha respekt for religion. Selv er jeg hedning men oppvokst kristen.

                        Fofana var blant de mindre dårlige i går.
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • andee
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 1191

                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                          Ha respekt for religion.
                          Det skal vi selvsagt ha. Hadde et håp om at Fofana skulle bruke Glenn Andersen som rundingsbøye i 75 min i går, men hvorfor det ikke skjedde, veit jeg jo ingenting om. Satser på at diamanten vår er seg sjøl lik igjen allerede på lørdag.
                          TS05 - Felt C

                          Kommentar

                          • Uwes disippel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6039

                            Opprinnelig skrevet av andee
                            Satser på at diamanten vår er seg sjøl lik igjen allerede på lørdag.
                            Tja, Ramadan varer til og med 27/07.

                            Kommentar

                            • andee
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2004
                              • 1191

                              Er kjent med det, men starter han lørdag, tipper jeg, uavhengig av alt, at han og de andre som starter løfter seg betraktelig. Og kanskje får vi tilbake en spiller eller to av de fire "over middagshøyden"-gutta også.
                              TS05 - Felt C

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Opprinnelig skrevet av OlaG
                                Sorry, men hvis Ramadan er issuet her (jeg vet ikke, vet du?) så vil jeg heller ha Fofana i Lillestrøm med en slack periode rundt Ramadan enn å ikke ha han her i det hele tatt.

                                En policy av typen du foreslår vil primært sørge for at klubben mister muligheten til å signere en stor andel spillere, og i tillegg gi klubben et omdømme som en gjeng med lavpanna bygde-rasister.
                                Og noen kan rett og slett ikke diskutere noe uten å dra rasistkortet, gud så stakkarslig! Hvor har du gjemt argumentene dine? Hva faen har ramadan med rasisme å gjøre?

                                Kommentar

                                • plantemiddel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2012
                                  • 801

                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Og noen kan rett og slett ikke diskutere noe uten å dra rasistkortet, gud så stakkarslig! Hvor har du gjemt argumentene dine? Hva faen har ramadan med rasisme å gjøre?
                                  Ramadan har ingenting med rasisme å gjøre. Forslaget om å forby praktisering av religiøse tradisjoner som ikke faller under den Kristne, har mer eller mindre et snev av rasisme i seg. Men mest av alt er det bare lavpanna.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                    Ramadan har ingenting med rasisme å gjøre. Forslaget om å forby praktisering av religiøse tradisjoner som ikke faller under den Kristne, har mer eller mindre et snev av rasisme i seg. Men mest av alt er det bare lavpanna.
                                    Lavpannethet? Hvem skriver om forbud? Not me! Tilrettelegging for å kunne prestere på konkurransedyktig nivå derimot....
                                    Hva skjedde med praksisen man hadde rundt Mouelhi? Det lukter av mangel på prinsipper. Visst skal man har respekt for religion, men enda bedre, respekt for sine medmennesker. Det bør handle om å gi og ta. Ikke bare ta.

                                    Kommentar

                                    • OlaG
                                      Oversetterdrone
                                      Myklebust Light
                                      • May 2008
                                      • 888

                                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                      Og noen kan rett og slett ikke diskutere noe uten å dra rasistkortet, gud så stakkarslig! Hvor har du gjemt argumentene dine? Hva faen har ramadan med rasisme å gjøre?
                                      Greit nok, bytt ut "rasisme" med "fremmedfrykt" og les igjen. Jeg tipper du skjønner hva jeg mener hvis du prøver.

                                      Hovedpoenget var at overskriften "LSK vil ikke ha praktiserende muslimer i stallen" kommer til å gi en solid porsjon negativ omtale, fordi en slik posisjon er milevis unna hva som er forventet av en arbeidsgiver i et moderne samfunn som Norge.
                                      Jeg har ikke kalt deg rasist, eller sagt at det du foreslår er rasistisk. Jeg har fremmet påstanden om at hvis LSK innfører en slik policy vil klubben bli sett på en som gjeng med lavpanna bydge-rasister.

                                      Uansett hva du mener eller ikke mener (eller hva du tror jeg mener eller ikke mener, for den saks skyld) burde du være i stand til å forstå konsekvensene av en slik policy som du foreslår.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Opprinnelig skrevet av OlaG
                                        Hovedpoenget var at overskriften "LSK vil ikke ha praktiserende muslimer i stallen" kommer til å gi en solid porsjon negativ omtale, fordi en slik posisjon er milevis unna hva som er forventet av en arbeidsgiver i et moderne samfunn som Norge.
                                        Ja, for folk disse dager nøyer seg jo med å lese overskrifter, ikke sant? Og så utrolig beskrivende for din argumentasjon at du nettopp i denne oppdikta overskriften selv legger til grunn at alle praktiserende muslimer følger ramadan til punkt og prikke. Hvor lavpannet og sneversynt er ikke det? I et moderne samfunn er det vanskelig nok for muslimer som ikke driver profesjonell idrett å følge fasten. Og derfor inngår mange kompromisser med sin tro, slik jeg også mener loven om religionsfrihet skal fungere i praksis. Tilrettelegging basert på sunn fornuft, ikke full ettergivenhet. Gi og ta. Les deg opp på den, så skjønner du kanskje også hvor lett den kan misbrukes.

                                        Og igjen, klarer det langt mer religiøse landet Algerie dette så burde Norge også klare det. Litt mer realisme, og litt mindre idealisme/ekstremisme, så kommer vi kanskje noen vei. Det kan skape en policy alle tåler konsekvensene av.

                                        Kommentar

                                        • plantemiddel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2012
                                          • 801

                                          Ja det ville jo blitt en flott overskrift. "Vi vil gjerne ha muslimer vi, så lenge de er villige til å gjøre kompromisser med sin tro"

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎