Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • niko
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2008
    • 450

    Da kan vi parkere denne med god samvittighet og flytte fokuset til en hederlig plassering på øvre halvdel av tabellen.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7048

      Bare legger denne her, jeg.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3376

        Tror det er vel tidlig å dra frem denne. Vi har hatt flere gode kamper (primært cupen) og jeg har tro på at vi vil begynne å plukke poeng ganske snart. Til tross for en elendig start, så er vi 3 poeng bak bartene på 6. plass.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • occean-fan!
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 668

          Opprinnelig skrevet av MortenA
          Tror det er vel tidlig å dra frem denne. Vi har hatt flere gode kamper (primært cupen) og jeg har tro på at vi vil begynne å plukke poeng ganske snart. Til tross for en elendig start, så er vi 3 poeng bak bartene på 6. plass.
          Tenker det er helt på sin plass. Selv vurderer jeg å opprette tråden "Obosligaen 2025". Men kan leve uten den tråden, så lenge denne er aktuell.

          Kommentar

          • Dumbo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2004
            • 472

            Opprinnelig skrevet av occean-fan!

            Tenker det er helt på sin plass. Selv vurderer jeg å opprette tråden "Obosligaen 2025". Men kan leve uten den tråden, så lenge denne er aktuell.
            Med tanke på at vi er hele 5 poeng bak femteplassen forstår jeg at panikken har grepet deg.

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2311

              Opprinnelig skrevet av Dumbo

              Med tanke på at vi er hele 5 poeng bak femteplassen forstår jeg at panikken har grepet deg.
              Når mener du det er på tide å få panikk?

              Faktum er at ~1/4 sesongen er spilt og vi ligger på kvalik. Trenger ikke vente til 29.runde før man trykker på den røde knappen.
              Når vi er ferdig med Viking skal vi konsolidere ES-plassen 2025, men vi har ikke fått noen bonuspoeng og kan unne oss noen hvileskjær.

              Kommentar

              • bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2883

                Dette er virkelig skummelt faktisk. Jada. Til tider spiller vi bedre enn vi har sett på lenge men samtidig og i samme kamper så slipper vi inn en hau av mål. Det forstår alle at ikke går. Hjelper ikke å være helt Brasil framover om vi er San Marino bakover samtidig. Vi kommer til å ha en målforskjell i år også som ikke ligner grisen.
                I år så tar vi alt

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2530

                  Opprinnelig skrevet av Dumbo

                  Med tanke på at vi er hele 5 poeng bak femteplassen forstår jeg at panikken har grepet deg.
                  På 360 minutter på hjemmebane har Fotmob gitt LSK 5 store målsjanser i statistikken. På tre av de har man scoret mål. To store sjanser på 360 min/0,5 pr kamp som det ikke blir mål på. 1 poeng hjemme på fire kamper inkluder KBK og Kamma.

                  Når synes du man skal begynne å tenke på at det kunne vært greit med et poeng eller tre? Må minne at det er tre poeng over direkte nedrykk og fire poeng foran TIL som er dårligste laget i Eliteserien på haugevis av år.

                  Dette er den dårligste utgaven jeg har sett av LSK på denne siden av 2010 tallet. På hjemmebane er det helt på høyde med høsten 2011 når strupekutteren ble henta inn for å erstatte Søgård og Nicolas Mesquida (eller hvordan det skrives) ble hentet inn på lån og fikk noen minutter i en kamp. Takk gud for at det har kommet noen poeng på bortebane - kanskje man redder seg helt og holdent inn på poeng på bortebane? Denne vyen om å domminere alle kampene og spille seg ut bakfra i tide og utide, med en plan B som kun er å gjøre plan A enda hardere, er drepen.
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3376

                    Opprinnelig skrevet av Børge
                    Denne vyen om å domminere alle kampene og spille seg ut bakfra i tide og utide, med en plan B som kun er å gjøre plan A enda hardere, er drepen.
                    Dette er jeg helt enig i. Vi har ikke en spillestall som behersker en så ambisiøs stil per nå. Vi var heldig i går som ikke ble straffet hardere for noen av hjerneblødningene. Videre må laget bli flinkere til å presse sammen. Lehne og Åsen har en tendens til å sette inn presset når ingen andre er med, og da blir det enkelt å spille dem ut med det resultat at de er ute av posisjon og motstander på full fart fremover.

                    At Georgson må finne en plan B kjappest er vel vi alle enig om. Jeg sliter også med å se hensikten med frispilling bakfra da vi som oftest får altfor store avstander og strekk mellom leddene, men dette er en diskusjon som kan tas i en annen tråd.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7048

                      Likhetene er mange mellom Lennartsson og den nåværende svensken, men de to største er:
                      -Store ord (allerede midtvinters) som vitner om overvurdering av egen tropp og en sterkt sviktende forståelse av Eliteserien, og ufarliggjøring av elendige resultater og prestasjoner.
                      -Alt svært tidlig et klart fokus på at "det kommer til å bli bra", implisitt: gi meg tid, jeg er rett mann. Et godt eksempel: Hør på tullet han kom med etter kampen i går.

                      Dette er det verste LSK-laget på veldig mange år. Vi startet sesongen med en tynn benk og klare mangler i elleveren. Nå har skadene begynt å komme. Hvem skal fylle den midtbanen de neste ukene? Karlin og Lucky? Så man ikke dette i vinter? Hvordan er det mulig at man ikke handlet?

                      Vi har dessuten også en lokalavis som dessverre har blitt heiagjeng og ikke retter et kritisk blikk mot det som skjer på Åråsen. Vi kommer etter alle solemerker til å tape for Viking. Da har vi 2-1-5, og er i beste fall på kvalik etter 8 av 30 serierunder.

                      Jeg skulle gjerne visst hva slags piller man må skaffe seg for å være rolige, positive og nøkterne til det som presteres på banen med denne utgaven av LSK.

                      Svensken må selvsagt vekk fortere enn svint. Vi må ha en hovedtrener som skjønner hva det er han har foran seg og agerer deretter mht. hvordan laget skal spille. Mesfin må også ta ansvar for at de to siste overgangsvinduene har vært skandaløst svake.

                      Vi har en mulig x-faktor i Vâ. Det er det eneste lyspunktet jeg ser. Bortsett fra det er det fullstendig mørkt. Vi kan ikke vente til midt i september før noe skjer. Da rykker vi ned.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3163

                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Svensken må selvsagt vekk fortere enn svint. Vi må ha en hovedtrener som skjønner hva det er han har foran seg og agerer deretter mht. hvordan laget skal spille..
                        Så med andre ord: Rykk tilbake til start. Er det Tom Nordlie du vil ha inn da, eller? Et nytt skippertak for å overleve, og deretter begynne på nytt?

                        Kommentar

                        • BD
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2006
                          • 1403

                          Jeg tror og håper at løsningen er noen gode signeringer i sommer, ikke at vi bytter trener. Der Georgsson har gjort feilvurderinger og bommet i møtet med Eliteserien har jeg tiltro til at han har evnen til å endre seg, samtidig som vi blir bedre på å spille i samsvar med taktikken som settes opp. Grisen Hetle Nilsen har sendt Skogvold ut for lang tid (vi får håpe det ikke er for hele karrieren), så vi må ha inn en ny som kan spille spiss. I tillegg må vi ha inn mer tempo i midtbaneleddet og et anker som er mer frisk enn skadet. Ideelt sett ønsker jeg meg også en ekstra, hurtig kantspiller, men det får være bonus. Her må det satses alt hva remmer og tøy kan holde. Et nedrykk har vi ikke råd til.

                          Kommentar

                          • EPA
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2013
                            • 186

                            Det er alt for tidlig å mase om at hoder skal rulle, men skjønner at det begynner å murre. Dersom det ikke handles forsterkninger i sommer og vi fortsetter på samme måte som vi har gjort i serien til nå er det klart det må gjøres noe.
                            Folk må ikke glemme at vi har gjort det meget bra i cupen hittil, og hadde vi levert de samme kampene i serien som vi har gjort mot godset og glimt i cupen er det vel ingen som hadde sagt et pip om sparking eller at ting er dritt. Da hadde vi hatt 13 poeng og ligget godt plassert.
                            Nå er det slutt på cup frem til oktober, så da er det bare å håpe at vi klarer å få lignende opplevelser i serien og at ting begynner å først roe seg ned og deretter får inn noen harde pakker som vil gjøre livet enklere både i cup og serie fremover.
                            Nei, gi opp å skape en identitet vi kan utfordre de beste med og gå tilbake til tupp og mæl på lykke og fromme orker jeg ikke. Lei av å stå på Åråsen og håpe at vi skal ende på 8 plass de neste 10 årene! Enten får vi begynne å skape et lag som kan kjempe i toppen de neste 10, ellers kan vi likegodt dø i forsøket!

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3376

                              Opprinnelig skrevet av BD
                              Jeg tror og håper at løsningen er noen gode signeringer i sommer, ikke at vi bytter trener. Der Georgsson har gjort feilvurderinger og bommet i møtet med Eliteserien har jeg tiltro til at han har evnen til å endre seg, samtidig som vi blir bedre på å spille i samsvar med taktikken som settes opp. Grisen Hetle Nilsen har sendt Skogvold ut for lang tid (vi får håpe det ikke er for hele karrieren), så vi må ha inn en ny som kan spille spiss. I tillegg må vi ha inn mer tempo i midtbaneleddet og et anker som er mer frisk enn skadet. Ideelt sett ønsker jeg meg også en ekstra, hurtig kantspiller, men det får være bonus. Her må det satses alt hva remmer og tøy kan holde. Et nedrykk har vi ikke råd til.
                              Strengt tatt så tror jeg det ikke kreves mer enn en Magnus Knudsen-type på midtbanen, og så vil mye se veldig mye bedre ut.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7048

                                Opprinnelig skrevet av G-Man
                                Så med andre ord: Rykk tilbake til start. Er det Tom Nordlie du vil ha inn da, eller? Et nytt skippertak for å overleve, og deretter begynne på nytt?
                                I stedet for å la svensken få prøve seg i arbeidslivet burde LSK så klart ha ansatt en merittert trener med en klar stil i utgangspunktet. Forresten peker vi nå rett i retning av det skippertaket for å overleve som du nevner, hvis dette skal få surre og gå til midt i september. Kanskje han du nevner som sirkusdirektør på senhøsten faktisk blir resultatet.

                                I tilfelle tap i Stavanger er det 2-1-5 16. mai. Men du er fornøyd, er det slik jeg skal forstå deg?
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • Svart og gul
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2004
                                  • 294

                                  Opprinnelig skrevet av trigz

                                  I stedet for å la svensken få prøve seg i arbeidslivet burde LSK så klart ha ansatt en merittert trener med en klar stil i utgangspunktet. Forresten peker vi nå rett i retning av det skippertaket for å overleve som du nevner, hvis dette skal få surre og gå til midt i september. Kanskje han du nevner som sirkusdirektør på senhøsten faktisk blir resultatet.

                                  I tilfelle tap i Stavanger er det 2-1-5 16. mai. Men du er fornøyd, er det slik jeg skal forstå deg?
                                  Goggen har vel en klar stil, problemet er vel at han er litt for låst til denne, og at den ikke er realistisk å få gjennomført med nåværende tropp.

                                  Nordlie får aldri muligheten på Åråsen igjen.

                                  Kommentar

                                  • BD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 1403

                                    Opprinnelig skrevet av MortenA

                                    Strengt tatt så tror jeg det ikke kreves mer enn en Magnus Knudsen-type på midtbanen, og så vil mye se veldig mye bedre ut.
                                    Nei, og jeg sier jo ikke noe i nærheten av det heller, så forstår ikke helt hvorfor du siterer meg?

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3163

                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      I tilfelle tap i Stavanger er det 2-1-5 16. mai. Men du er fornøyd, er det slik jeg skal forstå deg?
                                      Nei, det vil være under forventning, men 16.mai vil være altfor tidlig å konkludere med noe som helst. Med den logikken ville Kjetil Knudsen ha vært en idiot i dine øyne, for heller ikke han ville ha fått bedre resultater på samme tid. Og de eneste aktuelle trenerne ville væreden samme resirkulerte gjengen som har gått runden så mange ganger før.

                                      Det eneste logiske er å gi prosjektet tid, og så regner jeg med at vi faktisk er enige om at vi må forsterke i sommervinduet medspillere som går rett inn på laget.

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3376

                                        Opprinnelig skrevet av BD

                                        Nei, og jeg sier jo ikke noe i nærheten av det heller, så forstår ikke helt hvorfor du siterer meg?
                                        Fordi jeg er enig i det du skriver. Ønsket bare å supplere litt.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 2188

                                          Opprinnelig skrevet av trigz

                                          I stedet for å la svensken få prøve seg i arbeidslivet...
                                          Mannen har et navn

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎