Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Klimtkongen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2014
    • 419

    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
    Jeg synes det virker som om det er mange som ser spøkelser ved høylys dag her nå! Kanskje ikke så rart etter tidenes verste sesong!
    Skjer ofte mye rart i siste serierunde. I fjor slo f.eks. Bodø Stabæk 6-1 (!) og sørget for at det ikke ble sølvmedaljer på Stabæk.

    Poenget er vel at et par, tre resultater som ikke går vår vei faktisk ikke er science fiction. Et Tromsøpoeng mot Odd og at Bodø slår RBK eller Stabæk slår Start med mange mål så er vi på kvalik hvis ikke vi gjør jobben selv. Og det har skjedd mer merkelige ting enn at vi taper i siste serierunde.

    Vi har faktisk ikke vunnet i siste serierunde siden vi slo Lyn i 2006. Vi tapte 0-5 i fjor mot Odd, 2-3 mot Sarp, 2013 0-3 mot RBK, 2012 0-0 mot Haugesund, 2011 0-0 mot FFK, 2010 4-5 mot Godset, 2009 0-3 mot Molde, 2008 0-3 mot Ålesund, 2007 0-0 mot Sandefjord.

    Så statistikken sier i alle fall at vi ikke kan forvente noen seier i siste serierunde. Vi har 6-22 i målforskjell på sisterundekampene siden 2006 og ingen seier.

    Kommentar

    • plantemiddel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2012
      • 801

      Strengt talt sier statistikken kun hva som har skjedd før. Den sier ingenting om hva vi kan forvente oss.

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        Ganske mange destruktive spådommer her nå - og selv om man ikke skal jinxe mener jeg vi har god grunn til å være positive;

        Tromsø - Odd - Odd har masse å spille for, og trolig vinne for å ha sjanse på sølvet, Brann tar Sarp i Bergen. Vil anslå sannsynligheten for poengtap til 50%
        RBK - Glimt -RBK har to tap på rad og vil neppe avslutte med tap på hjemmebane når pokalen skal hentes. Glimt er rett og slett for dårlige til at de skal ha en sjanse. 20% på Glimt-seier.
        Stabæk - Start - Stabæk er i elendig form og har 4 kamper på rad uten seier. Møter Start som tross alt er i sin beste form for året. Stabæk har masse nerver. 70% sjanse for poengtap.
        LSK - Molde - Vi har 4 kamper på rad uten å tape, men Molde er i form om dagen. Molde har lite å spille for, men også lave skuldre. 20% på seier, 40% på uavgjort, 40% på Molde.

        Med andre ord tipper jeg sjansen på direkte nedrykk er ca. 1%, Uten å begi meg inn på det konkrete regnestykket (tidsnød) for kvalifisering, tror jeg sjansene våre er svært gode.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • HolterKanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 1603

          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
          Ganske mange destruktive spådommer her nå - og selv om man ikke skal jinxe mener jeg vi har god grunn til å være positive;

          Tromsø - Odd - Odd har masse å spille for, og trolig vinne for å ha sjanse på sølvet, Brann tar Sarp i Bergen. Vil anslå sannsynligheten for poengtap til 50%
          RBK - Glimt -RBK har to tap på rad og vil neppe avslutte med tap på hjemmebane når pokalen skal hentes. Glimt er rett og slett for dårlige til at de skal ha en sjanse. 20% på Glimt-seier.
          Stabæk - Start - Stabæk er i elendig form og har 4 kamper på rad uten seier. Møter Start som tross alt er i sin beste form for året. Stabæk har masse nerver. 70% sjanse for poengtap.
          LSK - Molde - Vi har 4 kamper på rad uten å tape, men Molde er i form om dagen. Molde har lite å spille for, men også lave skuldre. 20% på seier, 40% på uavgjort, 40% på Molde.

          Med andre ord tipper jeg sjansen på direkte nedrykk er ca. 1%, Uten å begi meg inn på det konkrete regnestykket (tidsnød) for kvalifisering, tror jeg sjansene våre er svært gode.
          Oh lord. Sannsynlighetsregning er akkurat like kjedelig som jeg husker fra ungdomsskolen. Men nå vet jeg at det er tilsvarende uvesentlig også...
          ***Større baller enn vett***

          Kommentar

          • Tvilling
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 1465

            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            LSK - Molde - Vi har 4 kamper på rad uten å tape, men Molde er i form om dagen. Molde har lite å spille for, men også lave skuldre. 20% på seier, 40% på uavgjort, 40% på Molde.
            Ref Molde: 4 plass er ikke nødvendigvis "lite å spille for". Og skal de klare den må Molde minimum ha uavgjort (avhenger bl.a av Haugesund - Strømsgodset).
            Uavgjort for LSK gir vel minimum kvalik

            Kommentar

            • TomLundby
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 616

              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
              Ganske mange destruktive spådommer her nå - og selv om man ikke skal jinxe mener jeg vi har god grunn til å være positive;
              Med andre ord tipper jeg sjansen på direkte nedrykk er ca. 1%, Uten å begi meg inn på det konkrete regnestykket (tidsnød) for kvalifisering, tror jeg sjansene våre er svært gode.
              Jeg har også prøvd å regne på dette med grunnlag i odds hos Norsk Tipping og mine antagelser om sjansen for lite og stort tap for LSK mot Molde. Jeg får også ca 1% sjanse for nedrykk og "bare" 10% sjanse for kval. 89% sjanse for at plassen berges søndag ifølge mine beregninger.

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4376

                Tror den greia med å ha noe å spille for ikke har så veldig mye å si. Start hadde ingenting å spille for mot oss. Viking hadde ingenting/veldig lite å spille for mot Bodø, men vant 2-0. Forskjellen på å ha noe å spille for (kanskje nervøst osv) kontra ikke ha noe å spille for (lave skuldre etc) går litt opp i opp. Dessuten ønsker alle lag å komme så høyt opp på tabellen som mulig med tanke på premiepenger.

                Litt surt at vi ikke avgjorde alt i går, men vi ligger hvertfall bedre an etter gårsdagens runde enn vi gjorde før kampen. Vi må tape med 2 og Stabæk vinne med 3 (2 holder ikke siden vi har flere scora mål). Vi har jævlig uflaks hvis det skjer. Start har heller ikke for vane å bli utklassa. Spiller ofte veldig jevne kamper. Vant sjansestatistikken i går mot Brann med 9-6. Jeg kan ikke tenke meg at RBK har lyst til å gå på ennå et hjemmetap i serien. Vi kan også leve med uavgjort så lenge vi ikke taper stygt selv. Tromsø er det laget jeg mest ser for meg at kan passere oss, men det er greit så lenge de to andre ikke gjør det.

                Men uansett, ingenting er avgjort. Fy faen, til helga skal det avgjøres. Kommer til å kjenne på nervene inn mot helgen!
                ..................

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Ganske mange destruktive spådommer her nå - og selv om man ikke skal jinxe mener jeg vi har god grunn til å være positive;

                  Tromsø - Odd - Odd har masse å spille for, og trolig vinne for å ha sjanse på sølvet, Brann tar Sarp i Bergen. Vil anslå sannsynligheten for poengtap til 50%
                  RBK - Glimt -RBK har to tap på rad og vil neppe avslutte med tap på hjemmebane når pokalen skal hentes. Glimt er rett og slett for dårlige til at de skal ha en sjanse. 20% på Glimt-seier.
                  Stabæk - Start - Stabæk er i elendig form og har 4 kamper på rad uten seier. Møter Start som tross alt er i sin beste form for året. Stabæk har masse nerver. 70% sjanse for poengtap.
                  LSK - Molde - Vi har 4 kamper på rad uten å tape, men Molde er i form om dagen. Molde har lite å spille for, men også lave skuldre. 20% på seier, 40% på uavgjort, 40% på Molde.

                  Med andre ord tipper jeg sjansen på direkte nedrykk er ca. 1%, Uten å begi meg inn på det konkrete regnestykket (tidsnød) for kvalifisering, tror jeg sjansene våre er svært gode.
                  Odd feiret medaljer med fyrverkeri og bytur i går. De er ferdig mentalt, og har klart målet sitt.

                  RBK har bygd mye av suksessen sin opp igjennom på utlån til Glimt eller spillerkjøp fra de. Har nærmest et farmklubb forhold til de, og ingenting annet enn æren å spille for.

                  Stabæk slår Start. De er et bedre lag enn de, og bedre i sånne kampbilder som de får enn vi var under RK, og er under Arne E.

                  Molde skal til Europa, og tenker nok at RBK har en fair sjanse til å slå Kongsvinger i cupfinalen som gir de den muligheten med en fjerdeplass. Allikevel mener jeg vår desidert beste sjanse er å gjøre jobben selv. Alt det andre er for usikkert. Hadde også vært deilig om vi sørget for at Molde ikke fikk plass i Europa samtidig som vi selv hadde reddet plassen.

                  Kommentar

                  • Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1465

                    Lite om LSK, men mye om RBK-Glimt, Stabæk-Start og litt Tromsøn-Odd..:
                    «Mini» garanterer at Bodø/Glimt ikke vil få noe gratis i nedrykksthrilleren mot Rosenborg til helgen. – Tanken har ikke streifet noen i Stabæk, melder Ingebrigt Steen Jensen.

                    Kommentar

                    • LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3324

                      At Stabæk skal finne på å høvle over Start skjer ikke. Start er et bedre lag enn Stabæk pdd og spiller helt uten press og er et lag som er vanskelig å bryte ned. Stabæk er shaky defensivt, noe alle tre målene de slapp inn i Molde er et godt bevis på. Start kommer til å putte, da er spm om Stabæk greier å sette to. Jeg er jaggu ikke sikker. Nervene kommer til å ta de. I tillegg spiller Start jevnt med de aller fleste.

                      I tillegg har vi to plussmål å gå på mot Glimt hvis de greier U i Trondheim og vi taper. I tillegg er vi foran på antall scorende mål vs Glimt, så sånn sett gir det oss en fordel med 3+ i målforskjell hvis vi taper med to og Glimt spiller U.

                      Vi kommer ikke til å rykke rett ned og vi kommer neppe på kvalik heller.

                      Kommentar

                      • Lillestrøm Kirke
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2004
                        • 1470

                        Opprinnelig skrevet av LS89
                        At Stabæk skal finne på å høvle over Start skjer ikke. Start er et bedre lag enn Stabæk pdd og spiller helt uten press og er et lag som er vanskelig å bryte ned.
                        29.05.2016 Start-Stabæk 0-5


                        Resultat, lagoppstillinger, dommere, kampfakta og hendelser i kampen mellom Start og Stabæk
                        "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3324

                          Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
                          29.05.2016 Start-Stabæk 0-5

                          Kan egentlig ikke sammenlignes, da det var helt andre forutsetninger i den kampen enn søndagens.

                          Kommentar

                          • Klimtkongen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2014
                            • 419

                            Opprinnelig skrevet av LS89

                            Kan egentlig ikke sammenlignes, da det var helt andre forutsetninger i den kampen enn søndagens.
                            Det er det jo, men samtidig hadde Start vært to poeng unna sikker plass om de hadde vunnet. Stabæk gikk i stedet fra 8 til 11 poeng. Dette var før McKinely fikk sparken i Stabæk.

                            Start har blitt bedre siden da, men det har Stabæk også.

                            Det er ingen her som påstår at Stabæk garantert moser Start og at alt går til helvete. Ikke jeg i hvert fall. Men samtidig så virker det som mange tror jobben er gjort.

                            Sannheten er at vi kan rykke rett ned med tap og spille kvalik med uavgjort mot Molde. Ja, det krever litt uflaks med resultatet i andre kamper. Men det er ikke utrolige resultater som må til.

                            Tromsø tok poeng mot Odd i Skien i våres. Stabæk slo Start 5-0 i mai og Bodø spilte uavgjort mot RBK hjemme.mens Molde slo oss med to mål (4-2). Om de resultatene gjentar seg så unngår vi direkte nedrykk på tredje skilleregel, fordi vi har har flere mål scoret enn Bodø.

                            Kommentar

                            • Klimtkongen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2014
                              • 419

                              Opprinnelig skrevet av _Jonern
                              Tror den greia med å ha noe å spille for ikke har så veldig mye å si.
                              Jeg tror det er mer at man vet forutsetningene før kampen. Bodø VET de må ta poeng i Trondheim og helst vinne. Tromsø VET de ikke rykker ned hvis de slår Odds. Stabæk VET de må slå Start klart for å kunne holde seg. Det er 90 minutter som avgjør om sesongen er en fiasko eller ikke.

                              Kommentar

                              • Fugl1120
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3528

                                Opprinnelig skrevet av Klimtkongen

                                Det er det jo, men samtidig hadde Start vært to poeng unna sikker plass om de hadde vunnet. Stabæk gikk i stedet fra 8 til 11 poeng. Dette var før McKinely fikk sparken i Stabæk.

                                Start har blitt bedre siden da, men det har Stabæk også.

                                Det er ingen her som påstår at Stabæk garantert moser Start og at alt går til helvete. Ikke jeg i hvert fall. Men samtidig så virker det som mange tror jobben er gjort.

                                Sannheten er at vi kan rykke rett ned med tap og spille kvalik med uavgjort mot Molde. Ja, det krever litt uflaks med resultatet i andre kamper. Men det er ikke utrolige resultater som må til.
                                Som Totti21 sier er det selvsagt ingen ting som er bedre enn at vi gjør jobben selv, ettersom det vil være umulig å rykke ned med seier mot Molde. Jeg lurer likevel på hvilken kamp som kunne vært verre for Glimt enn RBK borte? Tromsø har Odd hjemme, et kunstgresslag som er i storform og jakter sølv. I fotball er det ingen sikre kamper, men jeg vil hevde at Tromsø har en tøffere kamp enn oss, mens Glimt har en betydelig tøffere kamp. Stabæk spiller en på papiret enklere hjemmekamp enn oss, men MÅ også satse. I mine øyne er det liten tvil om at vi sitter i den klart mest behagelige situasjonen av lag som kan rykke ned.
                                Lauken er vår venn!

                                Kommentar

                                • Klimtkongen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2014
                                  • 419

                                  Enig i at det er mest behagelig for oss. Men det skremmer meg at folk tror vi sitter i en stressless, når vi egentlig sitter i en elektrisk stol som ikke er koblet til.

                                  Kommentar

                                  • Ugla
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Oct 2014
                                    • 47

                                    Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                                    Enig i at det er mest behagelig for oss. Men det skremmer meg at folk tror vi sitter i en stressless, når vi egentlig sitter i en elektrisk stol som ikke er koblet til.
                                    Den er koblet til, bare strømmen som ikke er slått på..

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4376

                                      Takk gud for at det ikke var i år vi starta med ett minuspoeng.
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • Kvalen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 327

                                        Opprinnelig skrevet av Ugla

                                        Den er koblet til, bare strømmen som ikke er slått på..
                                        Har hørt en elektriker skal se på saken på søndag..
                                        "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                                        - Ivar Hoff

                                        Kommentar

                                        • TomLundby
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 616

                                          Oddsen på at LSK rykker ned er 22 ganger penga tilbake et par timer før avspark siste runde. Jeg nekter uansett å vedde på nedrykk.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎