Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Klimtkongen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2014
    • 419

    Jeg gruer meg sykt til kampen mot søpla. De har fått inn Deila, som må være mye bedre enn Rekdal, i praksis har de sikret plassen og spiller uten press. Og de vil gjerne sende oss ned en divisjon.

    Våre forutsetninger er at vi må ha mer poeng. Et tap på Ullevål er katastrofe. Blir vi stående med 30 etter Molde også så rykker vi ned. Stabæk ender på 31 med å slå Start og jeg tror både Bodø og Tromsø tar poeng i løpet av neste to.

    søpla var overbevisende mot Tromsø. Vi var langt fra overbevisende mot Start. Frykter det verste.

    Kommentar

    • KFL109
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1958

      Hater at vi må håpe at Stabæk og de nordnorske må tape sine kamper, sjøl om vi i teorien kan avgjøre alt på egen hånd.
      Går selvfølgelig an å _håpe_ at vif-sipllerne gir faen etter at de regner med å ha redda plassen, men dette gir ikke spesielt høye odds.

      Vi blei lokka til å forsiktig ha trua før kampen mot Start. De to tapte poengene der kan ha ødelagt mye.

      Er det lov å drømme om jubelscener á la Stabæk og Brann på Ullevaal i kveld?
      Vidar Evje

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9372

        Heia Odd! Hyper-viktig at de vinner!

        Kommentar

        • Marit
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2010
          • 885

          Hello darkness, my old friend...
          Andas in och andas ut
          Orkar jag så orkar du

          Kommentar

          • LS89
            Kamptrådkongen
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2013
            • 3324

            Vi skal være glade for at Glimt skal til Lerkendal og at Tromsø tar i mot Odd. Tror ikke RBK vil avslutte med tre strake tap. Stabæk virker helt håpløse, og får det ikke lett mot Start.

            Men igjen, dette kan vi fint avgjøre selv med seier.

            Kommentar

            • Stan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 1069

              Hvor mye må Stabæk slå start og vi tape mot Molde for at vi havner på direkte nedrykk?

              Kommentar

              • Kvalen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 327

                4 mål. Dvs vi få 1-3 minus i mot oss og Stabæk 3-1 pluss..
                "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                - Ivar Hoff

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3956

                  Opprinnelig skrevet av Kvalen
                  4 mål. Dvs vi få 1-3 minus i mot oss og Stabæk 3-1 pluss..
                  Da vil vi vel være helt likt mht målforskjell, men vi er fortsatt foran på grunn av flere mål scoret.
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • Klimtkongen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2014
                    • 419

                    Tror dessverre at Start en er motstander som passer Stabæk godt. Den kan de fort vinne med 2-3 mål.

                    Tror også Tromsø klarer minst uavgjort hjemme. RBK slår Bodø om de gidder å møte opp. Men det er jo en klubb RBK har godt forhold til og det overrasker meg ikke om RBK lar seg slå.

                    Så vi skal ikke regne med noe annet enn at denne jobben må vi gjøre selv. Og det blir vanskelig nok det.

                    Kommentar

                    • Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2875

                      Aldri i livet om bartene lar seg slå av et av de svakeste Glimt-årgangene i moderne historie i siste hjemmekamp. Da er jeg mer bekymret for om Spybæk klarer å banke Start med det nødvendige antall mål, og at Tromsø klarer å krige til seg et poeng mot et tamt Faggislag uten Zek. Vi tar neppe poeng mot Molde, men går neppe på noen kjempesmell heller. Jeg holder sannsynlgiheten for kvalik for ca 50%, mens direkte nedrykk ca 1%.

                      Kommentar

                      • Klimtkongen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2014
                        • 419

                        Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                        Aldri i livet om bartene lar seg slå av et av de svakeste Glimt-årgangene i moderne historie i siste hjemmekamp. Da er jeg mer bekymret for om Spybæk klarer å banke Start med det nødvendige antall mål, og at Tromsø klarer å krige til seg et poeng mot et tamt Faggislag uten Zek. Vi tar neppe poeng mot Molde, men går neppe på noen kjempesmell heller. Jeg holder sannsynlgiheten for kvalik for ca 50%, mens direkte nedrykk ca 1%.
                        Ja, det tror jeg er riktig. Nei, jeg tror heller ikke at alt skjer. Men det trenger det ikke gjøre heller. Direkte nedrykk tror jeg skal veldig mye til, men kvalik er absolutt ikke noen umulighet.

                        .

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1212

                          Nå er det viktig å spre det gode budskap til Molde om at hvis dere har planer om å vinne på Åråsen så er ett måls seier mere enn nok. Stabæk må da vinne med 4 mål mot Start. Glimt spiller uavgjort mot RBK og både direkte nedrykk og kvalikk unngås. Nå blir det selvsagt ikke aktuellt siden vi vinner mot Molde...
                          Last edited by maxpayne; 31.10.2016, 11:34.

                          Kommentar

                          • Serbern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 5496

                            Ruben og Björn ønsker nok ikke at vi rykker ned, så håper de spiller for halv maskin. Glimt taper på Lerkendal, og Tromsø slår ikke sølvjagende Odd.

                            Kommentar

                            • LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3324

                              Betryggende lesning: http://www.sporten.com/nyhet/rbk-spi...-holde-plassen

                              Kommentar

                              • Klimtkongen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2014
                                • 419

                                RBK hadde som mål å slå poengrekorden til Molde på 71. Det klarer de ikke og er halvveis i feriemodus allerede. De har igjen en cupfinale mot et OBOS-lag og det er det.
                                B/G er gode på kontringer og kan fort skape litt trøbbel for et RBK på halv maskin. Normalt er dette lett kamp for RBK, som nok ikke bidrar til at de skjerper seg. I tillegg så tror jeg at mange i RBK gjerne vil ha Bodø i Tippeligaen. Det var herfra de hentet spillere som Mini, brødrene Berg, Brattbakk, Trond Olsen og en drøss andre. Hit lånte de ut Alexander Sørloth i fjor. Kåre Ingebrigtsen har vel vært trener der også. Og så videre. Er ikke overbevist om at RBK vil legge ned en innsats ut over det vanlige for å sende Bodø ned. Kanskje heller det motsatte. Håper vi går ut i mediene og legger litt press på RBK og beskylder dem for å planlegge å tape med vilje.

                                Tromsø tror jeg også har en bra mulighet til poeng. Medaljen er sikret for Odd, men for å få sølv så må de ta flere poeng enn Brann i siste serierunde. Trolig har de ikke all verden å spille for.

                                Stabæk tror jeg slår Start. Scorer de først og tidlig så kan det bli mange mål. Start har nok ingen interesse av å begrense et tap. De vil gå for utlikning og blir sårbare på kontringer.

                                For å rykke direkte ned så må vi tape, samtidig som Stabæk vinner med mange mål. Bodø må slå RBK og om en knepen seier er nok avhenger av hvor mange Molde scorer mot oss. Tromsø må ta poeng mot Odd eller så må vi bli utklasset.

                                Men tar vi ikke poeng mot Molde så kan det fort bli kvalik.

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7029

                                  Jeg er ganske sikker på at Stabæk ikke kommer til å pøse på hvis de tar ledelsen mot Start, i så fall er de gale hele gjengen. Vinner maks med to mål.
                                  Tromsø kan slå Odd. Zek er ute for dem og Tromsø er desperate. De spilte visst bra i Særp i går.
                                  Bodø skal og må tape på Lerkendal. Jeg kan ikke se for meg noe annet. Rosenborg skal få gullmedaljene etter kampen. Det er ikke mye kult å få det etter å ha avsluttet med hjemmetap, og tre strake tap i serien. Har de et minimum av ære skal kjøre over Bodø.
                                  Hva med oss mot Molde? Det blir tøft, men kan være et kampbilde som passer oss. Ligge kompakt og slå kontra. Men Molde er favoritter.

                                  Jeg føler meg allerede hvileløs og halvpanisk. Denne uka blir LANG!
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • Funchaloe
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2011
                                    • 511

                                    Bergmann kontrer oss ned i OBOS etter at Ruben har reddet ballen på målstreken til Molde. I det 94. minutt.
                                    Custodes
                                    Contra o futebol moderno!

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3956

                                      Jeg synes det virker som om det er mange som ser spøkelser ved høylys dag her nå! Kanskje ikke så rart etter tidenes verste sesong!

                                      Selv er jeg nesten helt sikker på at vi slår Molde! Vi tar i alle fall minst ett poeng mot dem. Videre kommer RBK aldri, aldri til å "legge seg" mot Glimt, slik enkelte spekulerer i. RBK har nå tapt to kamper på rad, noe som i seg selv er en liten skandale i den klubben i nyere tid, og de kommer garantert til å slå Glimt hjemme. Siden vi tar poeng mot Molde, spiller det ingen rolle om Stabæk eventuelt skulle slå Start. De vil uansett aldri klare å ta igjen de fem målene de ligger bak oss på målforskjell (4 + 12 flere scorede mål).

                                      Selvfølgelig skal kampene spilles først, men jeg er rimelig sikker på at dette ordner seg!
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3956

                                        Opprinnelig skrevet av Funchaloe
                                        Bergmann kontrer oss ned i OBOS etter at Ruben har reddet ballen på målstreken til Molde. I det 94. minutt.
                                        Alternativt: BBS bommer for åpent mål etter at Ruben har nikket ballen forbi egen keeper! Tenk positivt!
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • Andersen
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2009
                                          • 350

                                          Det er i hvertfall ufattelig deilig å være i en posisjon hvor vi har alt i egne hender. Etter hjemmetapet mot Sogndal var jeg overbevist om at nedrykket var klart og at nå gjaldt det bare å kutte kostnader før neste sesong i OBOS. Den måten klubben, spillere, fans og støtteapparat har klart å snu situasjonen på er fantastisk
                                          Selv om vi skulle fucke det opp i siste kamp ved å gå på en smell, så er det fremdeles ikke sikkert vi rykker ned om andre resultater går vår vei.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎