Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2875

    Var bare det som manglet... Og i morra slår Stabæk Glimt, og vips, så har vi fire poeng opp til kvalikkplass.

    Kommentar

    • Kroktåa
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2015
      • 2875

      Fy fan, det er tragisk når jeg sitter her og håper at søpla skårer når de er i angrep.

      Kommentar

      • occean-fan!
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 659

        Er faktisk ikke så pessimist. vi har fortsatt en fair sjanse. Det verste er egentlig å gå å leve uke til uke i uvissheten

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7029

          Det er ferdig. Bare glem det. Vi er ikke bedre.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • Dole
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 1524

            Siste halmstrå er at vi slår Stabæk i neste runde. Men sjansen for direkte nedrykk er nok minst 80% nå.

            Kommentar

            • Klimtkongen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2014
              • 419

              Opprinnelig skrevet av occean-fan!
              Er faktisk ikke så pessimist. vi har fortsatt en fair sjanse. Det verste er egentlig å gå å leve uke til uke i uvissheten
              Det er Stabæk som er nøkkelkampen. Uten seier der er vi nede. Da er det ikke håp.

              Kommentar

              • Dole
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 1524

                Trøsten får være at Brann i år har vist at det er mulig å komme sterkt tilbake etter et år i OBOS.

                Kommentar

                • plantemiddel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2012
                  • 801

                  Brann hadde kapital til å overleve et nedrykk

                  Kommentar

                  • AG-3
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 1081

                    Hva skjer økonomisk ved et evt nedrykk?
                    Må vi kuttte mye i kostnader eller har vi økonomi (noe vi neppe har..) til å fortsette som et TL lag også i OBOS?

                    Regner med at de fleste spillerne har klausul i kontrakta si på at de kan gå ved nedrykk. Hvilke karer stiller vi med i første kamp neste sesong?

                    Personlig er jeg stygt redd vi er nærmere å bli et nyttt FFK enn Brann ved et nedrykk.

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7029

                      Opprinnelig skrevet av AG-3
                      Hva skjer økonomisk ved et evt nedrykk?
                      Må vi kuttte mye i kostnader eller har vi økonomi (noe vi neppe har..) til å fortsette som et TL lag også i OBOS?

                      Regner med at de fleste spillerne har klausul i kontrakta si på at de kan gå ved nedrykk. Hvilke karer stiller vi med i første kamp neste sesong?

                      Personlig er jeg stygt redd vi er nærmere å bli et nyttt FFK enn Brann ved et nedrykk.
                      Må helt sikkert kutte en god del, det ble vel nevnt et inntektstap på iallfall 10 millioner forleden. Jeg tror ikke spillerne har klausuler om fristilling ved nedrykk, det er ikke så vanlig. For å se på hvem som går først er det vel bare å se på hvem som har utgående kontrakter.

                      Enig i det siste du skriver. Hvis vi ikke klarer å gå rett opp igjen, tror jeg det er kjørt. Det fins riktignok flere folk med penger i og rundt klubben, men man kan ikke basere seg på dem heller. Jeg har et vagt håp om at folk som Per Mathisen kanskje kan tråkke til litt for å gi økonomien vår en boost, men hvem vet.

                      Begge afrikanerne på midten blir vel iallfall med videre. De kommer til å herje i OBOS. Origi har kontrakt i to år til, og både Amundsen og Kind Mikaelsen er vel også på kontrakt neste år. Vi må grave fram et par spisser, en ving og en midtstopper, tipper jeg.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • armykanari
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2009
                        • 736

                        Brann hadde råd og satset som en normal tippeligaklubb, det er grunnen for at de er tilbake i år. Det har ikke LSK ressurser til fom til neste år. Rykker vi ned spiller vi på samme premisser som alle de andre der.

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          Opprinnelig skrevet av armykanari
                          Brann hadde råd og satset som en normal tippeligaklubb, det er grunnen for at de er tilbake i år. Det har ikke LSK ressurser til fom til neste år. Rykker vi ned spiller vi på samme premisser som alle de andre der.
                          Når de rykket ned satset de godt over snittet av en normal Tippeligaklubb. Heldigvis er det ikke nødvendigvis sammenheng mellom hvor mye penger man satser og hva man oppnår. Sammenlignet med lagene i OBOS vil vi uansett ha veldig gode forutsetninger for å lykkes med å rykke opp igjen på første forsøk.

                          Tilskuertallene i OBOS vil nok også bli ganske bra hvis man får gode resultater og vinner kamper igjen.

                          Jeg frykter dog, i likhet med deg, at vi ikke er rustet for et nedrykk, men det går mer på den holdningen som er i klubben og det at man hele tiden baserer seg på fortid, enn på ressurser. Ressurser vil vi garantert matche samtlige OBOS lag neste år på.

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2875

                            Opprinnelig skrevet av trigz

                            Må helt sikkert kutte en god del, det ble vel nevnt et inntektstap på iallfall 10 millioner forleden. Jeg tror ikke spillerne har klausuler om fristilling ved nedrykk, det er ikke så vanlig. For å se på hvem som går først er det vel bare å se på hvem som har utgående kontrakter.

                            Enig i det siste du skriver. Hvis vi ikke klarer å gå rett opp igjen, tror jeg det er kjørt. Det fins riktignok flere folk med penger i og rundt klubben, men man kan ikke basere seg på dem heller. Jeg har et vagt håp om at folk som Per Mathisen kanskje kan tråkke til litt for å gi økonomien vår en boost, men hvem vet.

                            Begge afrikanerne på midten blir vel iallfall med videre. De kommer til å herje i OBOS. Origi har kontrakt i to år til, og både Amundsen og Kind Mikaelsen er vel også på kontrakt neste år. Vi må grave fram et par spisser, en ving og en midtstopper, tipper jeg.
                            Det er ikke utenkelig at Gary Martin blir med videre i OBOS, dersom han får et tilbud. Ikke dårligere sportslig enn Island, og mot OBOS-stoppere kan han kanskje herje litt mer enn mot TL-motstand?

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3954

                              Nå må klubben gå for å vinne de fem siste kampene! Oddsen for at vi skal klare dette er skyhøye, men som kjent er det ikke over før den feite dama har sunget.

                              Vi kommer, med veldig stor sannsynlighet, til å feire 125-års jubileet i OBOS-ligaen, men Arne og spillerne må selvfølgelig fortsatt satse på å klare det umulige.

                              Man kan diskutere til man blir blå hva som er årsaken til at et lag som presterte nok til å samle ganske mange poeng i våres, kan falle så totalt sammen. Det er helt sikkert ikke én enkelt årsak, men jeg kan ikke fri meg for følelsen av at store deler av klubben har hatt en pinlig evne til å skylde på - og bruke krefter på - forhold de ikke kan gjøre noe med! Vi har sett i nesten hele denne sesongen at alt annet enn eget spill og egne prestasjoner har blitt brukt som unnskyldninger og bortforklaringer. Var det ikke at vi hadde for få høye spillere, så var det at spillerne ikke fulgte planen. Og var det , ikke det at vi måtte la spillere som satte seg selv foran laget og klubben spille, så var det jaggu meg en eller annen "idiot" av en dommer eller linjemann som hadde skylda! Se på situasjonen med ballen mange mente var ute mot Odd: Runar fortalte etter kampen at både han, spillerne og store deler av støtteapparatet i pausa var veldig opptatt av - og opphisset over - det de mente var en feil dommeravgjørelse. I en klubb i harmoni og med en tydelig ledelse, ville man selvfølgelig ha rettet fokus på det man kunne gjøre noe med. Og man ville ha fortsatt å spille til dommeren hadde blåst. Og ja: Edvardsen er en tulling og en tosk! Men for faen! Å bruke nesten alt fokus og all energi på å krangle med og om en dommeravgjørelse som er tatt og som aldri blir omgjort er i beste fall amatørmessig. Og for å gå noen få uker tilbake: At styret bestemmer at det er samarbeidsproblemer mellom Bjarmann og Kristinsson, når "alle andre" ser at det er helt andre forhold som må endres, blir for meg bare toppen av galskapen. Det er sikkert mange flere eksempler. Uansett om man føler seg urettferdig behandlet eller at man har "gjort sitt beste" men ikke får resultater fordi spillerne (eller andre spillere) ikke er gode nok, blir det helt feil å bruke så mye energi på utenforstående forhold som det LSK har gjort i 2016.

                              LSK anno 2016 har fremstått som bortforklatringenes og sutrepavenes klubb. Det tror jeg er den viktigste grunnen til at vi i 2017 etter alt å dømme spiller i OBOS-ligaen.
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • AG-3
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 1081

                                Litt apropos bortforklaringer og sytepaver fra innlegget over....er det noen som har regnet på hvor mange konkrete poeng vi har gått glipp av i år pga tvilsomme dommervalg, gedigne personlige feil etc? Må da i sannhetens navn ha vært en del sårt tiltrengte... Arnolds varianter mot Viking, Glimt og Sogndal. RBK annulleringen. Ball ute-varianten mot Odd. Ser klart at det ikke er noen fasit på dette og hvordan kampene ville utviklet seg, men hadde vært gøy å sett sånn nogenlunde svart på hvitt hva det har kostet.

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Fokus på 3 poeng i neste kamp nå. Seier der gir gode muligheter for minst kvalik. LSK møter flere lag uten noe å spille for, så fullt mulig å ta mange poeng her.

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    Opprinnelig skrevet av AG-3
                                    Litt apropos bortforklaringer og sytepaver fra innlegget over....er det noen som har regnet på hvor mange konkrete poeng vi har gått glipp av i år pga tvilsomme dommervalg, gedigne personlige feil etc? Må da i sannhetens navn ha vært en del sårt tiltrengte... Arnolds varianter mot Viking, Glimt og Sogndal. RBK annulleringen. Ball ute-varianten mot Odd. Ser klart at det ikke er noen fasit på dette og hvordan kampene ville utviklet seg, men hadde vært gøy å sett sånn nogenlunde svart på hvitt hva det har kostet.
                                    Dette har det da vært ganske mye av andre veien også, og jeg kan i alle fall nevne noen av de jeg husker.

                                    - I seriepremieren mot Start scorer vi etter en tabbe av keeper der frisparket til Martin fra 45 meter går rett i mål

                                    - Mot FKH er det to gigantiske tabber fra hjemmelaget som gir oss ett poeng. Første målet er et innlegg fra død vinkel som keeper fomler i mål, mens andre scoringen kommer etter at keeper kaster ballen i ryggen på egen spiller som gjør at Friday er alene med keeper.

                                    - Mot Odd i det 85 minutt på stillingen 1-2 til LSK blir Odd iflg alle medier snytt for straffespark som kunne gitt 2-2 og et forsterket press mot LSK målet

                                    Det er garantert flere kamper som motstanderne føler at de ble snytt, selv om det naturligvis er færre som skaper støy når vi uansett taper, i tillegg har nok Origi reddet flere poeng enn han har kostet oss denne sesongen også. Spesielt i starten av sesongen. Hjemmekampen mot Brann er et eksempel på en kamp der han nesten alene sikrer tre poeng for oss.

                                    I tillegg synes jeg ikke alle eksemplene dine er så klare heller, som du jo påpeker selv.

                                    - Annulleringen mot rbk får liten eller ingen betydning fordi vi scorer rett etterpå.
                                    - Om ballen mot Odd er ute er jo helt umulig å si fra TV-bildene. Det er i alle fall oftere dommer tar feil motsatt vei her, da hele ballens omkrets skal være utenfor linja for at det skal være ute.

                                    Som sagt over har vi fokusert for mye på det vi ikke kan gjøre noe med. Jeg tror ikke vi kan si at vi er noe mer snytt en noen andre, og om noe, så er det i alle fall ikke det som er avgjørende for at vi er et bunnlag i dag. Man skaper på mange måter sin egen flaks, og vi har rett og slett vært dårligere som lag enn den innflytelsen dommere, vinden og egne personlige feil har utrettet.

                                    Kommentar

                                    • Tvilling
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 1465

                                      Stabæk BodøGlimt i kveld. Usikker på om jeg ønsker meg U eller B.
                                      U gir større mulighet for å unngå kvalik om LSK klatrer, i og med at avstanden til Glimt da er 5.
                                      B så er det vel i størst sjangse for at det er kun Stabæk og kvalik som er innen rekkevidde?
                                      Med B og seier neste uke - ja selv uavgjort - er vi der og da forbi Stabæk.
                                      Med dagens flyt.. så kan det selvsagt være duket for en H i kveld..

                                      Kommentar

                                      • vermu
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2008
                                        • 1729

                                        Tror vi må håpe på en U. Vil som regel være en fordel og B/G fortsetter posisjonen i gjørma.

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7029

                                          U tjener vel våre hensikter best. Ikke at jeg tror vi kommer til 30 poeng uansett, men da har vi iallfall ikke en avgrunn oppover før kampen på lørdag.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎