Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3954

    Jeg tror Stabæk klarer seg. De har fått tilbake Alanzinho pluss Keita. De har en mye bedre formkurve enn LSK og derfor også større selvtillit. Jeg håper jeg tar feil, men jeg klarer ikke å tro på at vi skal slå dem. Da har jeg større tro på at vi slår søpla!
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3323

      Gitt at Runar har tillit ut sesongen, og med det kampprogrammet som er igjen, med den formen vi er i, prøver jeg meg på en realistisk og objektiv vurdering av resterende kamper.

      Tromsø (B) - Tromsø med to strake gevinster, og har fått et pusterom nedover på tabellen, og er ikke i akutt krise som oss, noe som kan gi oss en fordel i kampen. Tre poeng er mulig, men tror realistisk sett det ender med ett poeng. 1P.

      Sogndal (H) - Er i dårlig form om dagen, ikke vunnet på siste fem, men har fortsatt god klaring ned til lagene i nedrykksstriden. Hjemme på Åråsen skal vi ikke tape mot Sogndal som trolig ikke har noe å spille for. Tre poeng. 3P.

      Stabæk (B) - Nøkkelkamp. Vil være strålende fornøyd hvis vi unngår tap her, som må være prioritet. Vi sliter normalt sett borte mot Stabæk. Er i tvil her om jeg skal gi laget 0 eller 1 poeng. Lar den ligge å vippe. 0/1P.

      Brann (B) - Brann kjemper om medalje. Vunnet alle hjemmekamper utenom to uavgjorte. Tette bakover. Seige å bryte ned. 0P.

      Start (H) - Skal være tre poeng. Ferdig snakka. Start allerede rykket ned på dette tidspunktet. 3P.

      VIF (B) - Nervepirrende kamp. Derby kan gå begge veier, men hjemmelaget virker å ha funnet formen og har flere formspillere i Zahid og Moa. Vil være supergira på å sende oss ned. Håper på minst uavgjort, men innser at dette fort kan bli tap basert på formkurvene. 0P.

      Molde (H) - Molde kjemper om medalje. Kan være enten eller kamp for vår del. Tror ikke vi taper, men heller ikke vinner. Ett poeng. 1P.

      Sum: Det skal gi oss totalt gi oss 8/9 poeng og samlet poengsum med 31/32 skal holde oss greit unna direkte nedrykk og kanskje også playoff. Er jeg for optimistisk? Start og Sogndal hjemme er seks poeng. Nøkkelkampene blir utvilsomt Tromsø og Stabæk borte, der det viktigste vil være å unngå tap.

      Kommentar

      • Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2526

        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        Jeg tror Stabæk klarer seg. De har fått tilbake Alanzinho pluss Keita. De har en mye bedre formkurve enn LSK og derfor også større selvtillit. Jeg håper jeg tar feil, men jeg klarer ikke å tro på at vi skal slå dem. Da har jeg større tro på at vi slår søpla!
        Formkurven ut i fra de 10 siste kampene:
        - AAFK 1,4 i snitt
        - Stabæk 1,1 i snitt
        - LSK 0,6 i snitt

        Formkurven ut i fra de fem siste kampene:
        - AAFK 1,4 i snitt
        - Stabæk 1,0 i snitt
        - LSK 0,6 i snitt

        De andre lagene tar rett og slett mer poeng enn LSK. For å sette bilde på hvor dårlig situasjonen er stilt: LSK har tatt hele 4 poeng mer enn IK Start siden 1. mai.

        Heldigvis melder styret at man har sett positiv utvikling de siste kampene. Bjarmann som varslet om nye og strengere krav til resultater, freder Runar Kristinsson. Romerikes Blad v/Svesengen freder Runar Kristinsson og mener det beste er at han blir sittende.

        Jeg kan ikke med beste hensikt se at LSK skal klare å fornye kontrakten i Tippeligaen. Alt peker mot direkte nedrykk. Skulle man mot alle odds redde plassen, vil jeg si det er et under.

        Alle som forsøkte å drite ut oss som ville ha Runar Kristinsson ut i juni/juli - hvordan ser det ut nå?
        Sint og tverr på felt N

        Kommentar

        • Seb.R
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 4159

          Einar Krokan meldte allerede etter årsmøtet februar 2015, hvor Owe Halvorsen ble utvalgt til styreleder til å være "det verste siden 1967". Sett i dagens lys (mørke), kunne ikke LSK-legenden vært mer treffsikker.

          Denne udugelige, arrogante styrelederen har allerede skaffet seg en "best of"-samling med horrible uttalelser i media, og vi får vitterlig levert "the icing on the cake" etter kveldens styremøte.

          - Full tillit i betydningen av at vi er helt sikre på at han kommer til å greie det kan man aldri ha. Men vi har tro på at det er den beste løsningen.


          – Så det betyr at dere har litt tillit?

          – Vi har tillit til Runar Kristinsson. Det er ikke noe litt tillit, mye eller lite.


          – Men det virker som den er ganske skjør?

          – Vi er bekymret for situasjonen. Det ville vært veldig naivt om vi ikke var bekymret for situasjonen. Full tillit i den betydningen at vi er sikre på at Runar Kristinsson gjør at vi berger plassen kan vi ikke ha.
          Dette er altså styrets leder. Skikkelsen som skal feie all tvil til side, ved å være tydelig og konkret i media - på vegne av en tradisjonsrik klubb som er på randen av stupet. Og så får man servert den rake motsetningen. Et jævla makkverk.

          Ifølge lokalavisa Romerikes Blad var det «åpenbart at medlemmer med lang fartstid var lei av bråk og intriger og ville ha inn sine folk å få ro i klubben» - og årsmøtet oppsummeres med at «gamlegutta tok klubben tilbake.»
          Indeed. "Gamlegutta" tok definitivt klubben tilbake. Og kjørte den samtidig så inni helvete ned i grøfta.

          På årsmøtet bør det bli månelyst.
          www.sebastianramsland.com
          www.twitter.com/sebramsland

          Kommentar

          • Klimtkongen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2014
            • 419

            Opprinnelig skrevet av LS89
            Sum: Det skal gi oss totalt gi oss 8/9 poeng og samlet poengsum med 31/32 skal holde oss greit unna direkte nedrykk og kanskje også playoff. Er jeg for optimistisk? Start og Sogndal hjemme er seks poeng. Nøkkelkampene blir utvilsomt Tromsø og Stabæk borte, der det viktigste vil være å unngå tap.
            Tror dessverre du er for optimistisk når du tror 31 holder til å unngå nedrykk eller kvalifisering. Men der spiller vi en avgjørende rolle selv.

            Taper vi mot Stabæk så tror jeg ikke 31 holder. Stabæk har da 24 poeng og bør vinne mot Start hjemme og Bodø-Glimt hjemme. Da er de på 30 og tar nok noen poeng til.

            Ålesund bør også kunne skrape sammen minst 8-9 poeng til.

            Hvis vi da taper mot Stabæk, så skal vi slite med å nå 31 selv. Vi avslutter denne sesongen med å møte 4 nedrykksrivaler, 2 sølvkandidater og søpla. Vi kommer ikke til å få noe gratis av noen av dem.Tror vi trenger 9 eller 10 poeng til og vi må vinne mest sannsynlig 3 av de siste 7, Det blir ikke lett.

            Kommentar

            • hthaug
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2004
              • 402

              Det skal et mirakel til om vi holder plassen, klubben er på vei utfor stupet og det er ingenting man kan gjøre.

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2526

                Ut i fra poengsnitt siste 5, 10 eller 15 kampene, rykker LSK rett ned. Stabæk tar i snitt dobbelt så mange poeng som LSK. AAFK tar 50 % flere poeng til sammenligning. Det er de harde fakta. Owe Halvorsen har ikke fått dem med seg.
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • Marit
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2010
                  • 885

                  Opprinnelig skrevet av Børge
                  Ut i fra poengsnitt siste 5, 10 eller 15 kampene, rykker LSK rett ned. Stabæk tar i snitt dobbelt så mange poeng som LSK. AAFK tar 50 % flere poeng til sammenligning. Det er de harde fakta. Owe Halvorsen har ikke fått dem med seg.
                  Dette. Den "forbedringen" som har vært rapportert de siste 7 kampene eller så har enda ikke ført til en eneste seier etter Godset-kampen, og jeg har ikke sett noe som tyder på at vi plutselig kan begynne å vinne igjen. Med det tempo forbedringen har gått i hittil ligger vi vel i rute til å ta en seier i den aller siste runden vi spiller i Tippeligaen på noen år, kanskje noensinne.

                  Jepp, humøret er på topp her. Er så utrolig fortvilende at det nektes å ta grep når stupet er så nært. Jeg er sint, lei meg og forbanna.
                  Andas in och andas ut
                  Orkar jag så orkar du

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    Opprinnelig skrevet av Børge



                    Jeg kan ikke med beste hensikt se at LSK skal klare å fornye kontrakten i Tippeligaen. Alt peker mot direkte nedrykk. Skulle man mot alle odds redde plassen, vil jeg si det er et under.

                    Alle som forsøkte å drite ut oss som ville ha Runar Kristinsson ut i juni/juli - hvordan ser det ut nå?
                    Det verste er jo at man nå er så langt nedi søla at et trenerbytte knapt vil gjøre noen forskjell lenger. Et trenerbytte skulle skjedd for mange uker siden, men man klamrer seg til håpet om at en god omgang her og der er starten på en ny trend istedenfor å se på hele RK sin periode under ett.
                    Man klarer altså ikke se lenger enn en uka av gangen i klubben, og da er det jaggu ikke håp verken med eller uten Runar som trener. Fotballforståelsen er faktisk bedre her inne på forumet enn den er i styrerommet til LSK, og det sier jeg ikke på tull en gang.

                    Resultatene i helgen kunne knapt gått mer mot oss enn de gjorde. rbk reddet det fra å være fullstendig krise med sine sene mål mot Stabæk.

                    Runar har vært feil mann helt fra starten av, og om man ikke så det før ansettelsen, eller når resultatene var bedre enn prestasjonene, burde man allikevel sett det lenge før man havnet der vi er nå.



                    Kommentar

                    • Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2526

                      Opprinnelig skrevet av Totti21

                      Man klarer altså ikke se lenger enn en uka av gangen i klubben, og da er det jaggu ikke håp verken med eller uten Runar som trener.
                      Du skal ikke helt se bort i fra, hvis man på mirakuløst sett skulle redde plassen, at jobben til Runar Kristinsson skrytes opp i skyene med superlativer som "stødig i stormen" ol etter endt sesong av sportslig ledelse og styreleder. Hvorfor?

                      At man ikke bedømmer treneren ut i fra lenger perspektiv enn sist uke, er rett og slett skandaløs ledelse. Det er summen av prestasjoner man skal dømme på. En evaluering etter sesongen blir meningsløs all den tid man har gjort løpende evalueringe og funnet han god nok til å lede laget i kamp etter kamp.

                      Hva skal dem eventuelt finne ut etter sesongen som dem ikke kan dømme på pr d.d.? At man rykker ned? Styret og sportslig ledelse er delaktige i nedrykket som banker på døra og snart er faktum. Skal de samme si at det vi mente i september var feil - nå skal vi endre på den avgjørelsen. Det vil kun fremstå som en parodi og blottlegge dårlige vedtak i styret.

                      På tide å melde seg inn i klubben og gå på årsmøte. Nok er nok. Ikke en eneste en i styret burde være igjen i styret etter årsmøtet. Nytt styre må rydde opp i sportslig ledelse.
                      Sint og tverr på felt N

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3954

                        Styreleder Owe Halvorsen sier at styret ikke har tillit til Runar Kristinsson, men at de mener det er den beste løsningen at han fortsetter. Det kan ikke herske tvil om at det Halvorsen her sier, er at det er bedre å rykke ned med Runar enn eventuelt etter å ha gjort et ærlig - og handlekraftig - forsøk på å redde klubben.

                        Styreleder Owe Halvorsen tenker langsiktig. Han setter sin lit til at Runar Kristinsson tar nivået i OBOS-ligaen. Selv er jeg usikker.
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2288

                          Vi trenger 9 poeng. Det kan fort bli reprise fra 200x da vi slo RBK i siste runde. Nå har vi Moille i siste.
                          Ikke utenkelig at vi slår både Sogndal og Start hjemme.
                          Hadde selvsagt vært deiligst å redda plassen med seier på Ullevål men nå bytter ihvertfall jeg plassen
                          i Eliteserien neste år mot et braknederlag mot vif.
                          Vi har definitivt sett bedre ut de siste kampene, og ikke glem vi har møtt ganske så bra motstand.
                          Nå kommer de kampene vi MÅ ha poeng i. Jeg er fortsatt optimist og tror vi klarer det med god margin.
                          Starter med å slå TIL borte, som tar et hvileskjær etter å fått en luke nedover.

                          TIL(b) 3p
                          Sogndal(h) 3p
                          Stabæk(b) 1p
                          Brann(b) 0p
                          Start(h) 3p
                          vif(b) 0p
                          moille(h) 3p

                          Ja, du leste det først her

                          Kommentar

                          • lsktokvam
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Jan 2013
                            • 108

                            Nyheter om sport og fotball. Fotballoverganger, overgangsrykter, kamper og resultater fra fotballigaer som Premier League og Eliteserien. Siste nytt om Manchester United, Liverpool og Barcelona.



                            siste 4 årene har det laget som har ligget på 13 plass med 7 kamper igjen rykka ned..

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Opprinnelig skrevet av Børge

                              Du skal ikke helt se bort i fra, hvis man på mirakuløst sett skulle redde plassen, at jobben til Runar Kristinsson skrytes opp i skyene med superlativer som "stødig i stormen" ol etter endt sesong av sportslig ledelse og styreleder.
                              Vil si dette er et faktum allerede, for hver dag som går legges lista lavere, og RB er en stødig hjelpende hånd i så måte.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3954

                                Stadig mer peker i retning av at LSK rykker rett ned sammen med Start.
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7028

                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  Stadig mer peker i retning av at LSK rykker rett ned sammen med Start.
                                  Dette går til helvete. Jeg har akseptert skjebnen. Vi får bortekamp mot Kåffa neste år.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • Simeone
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2008
                                    • 761

                                    Odd-Stabæk, fra Odd sin hjemmeside:

                                    Skader og karantener
                                    Fredrik Semb er definitivt ute for Odd, mens Rafik Zekhnini kan rekke kampen. Jone Samuelsen må stå over denne kampen pga sine fem gule kort. Ellers ser det bra ut i Odds rekker. Stabæk forventes å stille skadefrie.

                                    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                    para gritarle a la FIFA:
                                    ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                    Kommentar

                                    • Klimtkongen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2014
                                      • 419

                                      På tide med en opprykkstråd, eller er det for tidlig?

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3146

                                        Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                                        På tide med en opprykkstråd, eller er det for tidlig?
                                        Definitivt for tidlig hvis suksesskameratene Runar og Owe leder oss neste år.

                                        Kommentar

                                        • Klimtkongen
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2014
                                          • 419

                                          Det er det ikke. Spørsmålet nå er om det er for sent.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎