Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Klimtkongen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2014
    • 419

    Opprinnelig skrevet av Folke
    Fokus på 3 poeng i neste kamp nå. Seier der gir gode muligheter for minst kvalik. LSK møter flere lag uten noe å spille for, så fullt mulig å ta mange poeng her.
    Start ja. Men VIF gidder ikke å legge seg. Brann og Molde sloss om sølv. Stabæk sloss for livet på samme måte som oss. Vi har ikke mange lette kamper igjen.

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3323

      Opprinnelig skrevet av Folke
      Fokus på 3 poeng i neste kamp nå. Seier der gir gode muligheter for minst kvalik. LSK møter flere lag uten noe å spille for, så fullt mulig å ta mange poeng her.
      Eneste laget som ikke har noe å spille for vil være Start. Stabæk, Brann og Molde har alle noe å spille for. Start har bare æren å spille for.

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        Opprinnelig skrevet av LS89

        Eneste laget som ikke har noe å spille for vil være Start. Stabæk, Brann og Molde har alle noe å spille for. Start har bare æren å spille for.
        Om Molde har noe å spille for i den kampen er det nok kanskje fordi LSK i så fall har slått Brann og Molde vunnet over lag i bunnkampen. De skal spille mot Tromsø, Sogndal, Stabus bl.a. før LSK. Sogndal er vel per nå sikret uansett, men de andre to er i aller høyeste grad med i bunnstriden.

        Kommentar

        • McGuffy
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 5092

          Døvle dømmer Stabæk - Glimt. Alt går i favør av Stabæk. Rare greier.

          Kommentar

          • Trooond
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2015
            • 1039

            Vel, Bodø har mest å komme med av sjanser mot slutten av omgangen i hvertfall

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3323

              Vel, nå er vi fucked.

              Kommentar

              • occean-fan!
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 651

                tror fort glimt kan få med seg noe her. Stabæk ser i allefall ut som et lag det kan være mulig å slå.
                Hvis Stabæk vinner mot oss er vi i praksis nede.
                Hvis vi vinner mot stabæk er det game on.
                Ved uavgjort på nadderud neste helg ser det stygt ut, men er fortsatt et realistisk håp

                Kommentar

                • Jannis
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2005
                  • 266

                  Da leder Stabæk 1-0

                  Kommentar

                  • kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2288

                    Absolutt alt går imot oss. Her kunne Glimt fort ha ledet. Da blir det spikern på lørdag muligens.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3347

                      I et forsøk på å se positivt, så er både Glimt og Stabæk bare 4 poeng foran oss, og ikke bare et lag innen rekkevidde. Kampen til helgen må vinnes, men gjøres det så er det ikke helt umulig å passere begge på målstreken slik at vi unngår kvaliken til og med. Det hadde vært komfortabelt å ha Stabæk kun et poeng foran oss, men muligens kan det være Glimt som ryker på oppløpssiden.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Tvilling
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 1462

                        4 poeng opp. Ny cup-del-finale lørdag.

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3347

                          Sitter og ser på terminlista, og det kan nesten se ut som om Aalesund og Bodø/Glimt har de tøffeste kampene:

                          Per runde 25:

                          Aalesund: 29 poeng
                          Stabæk: 27 poeng
                          B/G: 27 poeng
                          LSK: 23 poeng


                          Runde 26:

                          Stabæk 0 poeng - LSK 3 poeng
                          B/G 0 poeng - Strømsgodset
                          AAFK 0 poeng - Odd


                          Runde 27:

                          Brann - LSK 0 poeng
                          AAFK 1/3 poeng - B/G 1/0
                          Søpla - Stabæk 0


                          Runde 28:

                          Viking - AAFK 0 poeng
                          Stabæk 3 poeng - S08
                          LSK 3 poeng - Start
                          Haugesund - B/G 0 poeng


                          Runde 29:

                          Søpla - LSK 1 poeng
                          Molde - Stabæk 0 poeng
                          B/G 0 poeng - Viking
                          AAFK 1 poeng - Haugesund


                          Runde 30:

                          LSK 3 poeng - Molde
                          Sogndal - AAFK 1
                          Stabæk 3 poeng - Start
                          RBK - B/G 0 poeng

                          Tabell:

                          AAFK 32-34 poeng
                          LSK 33 poeng
                          Stabæk 33 poeng
                          B/G 27/28 poeng

                          Veldig mye er åpent de siste kampene, og det er umulig å spå utfall. For oss er helgens kamp helt avgjørende. Med tap skal bortimot alt gå vår vei de siste kampene, og det virker lite sannsynlig. Siste kampene mot Molde og søpla borte er umulig å spå. Dersom Molde ikke har noe å spille for kan de fort tape for både oss og Stabæk, men vi kan håpe at de har stolthet nok til å vinne hjemme mot Stabæk, for så tape for oss borte. Brann borte ser vanskelig ut, men også en kamp hvor vi kan ligge bakpå og kontre. Rregner dog med tap og tar evt. poeng som bonus.

                          B/G bør ikke ta mange poeng de gjenstående rundene, men det kommer sikkert overraskelser.

                          Stabæk har også leie kamper igjen, men bør ta poeng mot Start og S08. Deres kamp mot søpla er like usikker, men satser på at søpla taper mot Bart City og er sugne på å revansjere seg mot vestkanten. Hvordan S08 vil fremstå er også umulig, og Stabæk kan fort gå på en smell her. Gir dem 3 poeng som en liten sikkerhetsmargin.

                          For AAFK er hjemmekampen mot B/G avgjørende. Med seier er mye gjort for dem, men et uavgjort resultat gjør at de kan bli forbigått på oppløpet. Odd og Viking burde ta dem, og Sogndal og Haugesund kan fort sende dem ned i sumpa igjen.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • Avon
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2011
                            • 267

                            Jeg er enig i at sannsynligheten er størst for å ta igjen B/G, så at Stabæk vant kan ha vært positivt, selv om tapet mot sogndal betyr at LSK må slå stabæk borte, som blir vanskelig. Men jeg er redd for hjemmekampen B/G har mot godset, for godset har vært veldig svake borte. Hvis de bare klarer U mot godset og taper for Aafk borte så øyner jeg et håp om å gå forbi dem.

                            Jeg ser ikke på det som umulig å slå søpla borte eller molde hjemme, jeg tror begge kampene blir jevne, men det krever både maks innsats og marginer på riktig side.

                            Kommentar

                            • Gjest

                              Bra du er optimist MortenA. Jeg ser det som 75-90% sjangse for å rykke ned nå. Tror vi taper mot Stabæk, Brann, og Vålerenga, spiller uavgjort eller taper mot Molde og vinner mot Start. Heldigvis har Glimt et veldig vanskelig program de også, og tar et sted mellom 0-4 poeng på de siste kampene.
                              Så greier vi 4 poeng kan vi ta Glimt på målforskjell, men er særdeles lite sannsynlig da Glimt i alle fall bør greie å karre med seg et poeng eller to.
                              De 10-25% sjangrene vi har til å overleve gir jeg med bakgrunn i at det kan mot alle odds bli borteseier mot Stabæk, som kan gi en voldsom glød inn mot de 4 siste og også veldig kort avstand opp til vannskorpa.
                              Så håper inderlig, men frykter det verste.
                              Last edited by Gjest; 26.09.2016, 21:39. Begrunnelse: trykkleif

                              Kommentar

                              • Gjest

                                For a vinkle det veldig positivt, så er det fortsatt mulig for søpla å rykke ned. Får vi flyt de siste kampene og tar 8 poeng eller mer, så kan vi passere dem.

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4376

                                  Siste mulighet på lørdag nå. Ryker vi der så er vi ferdige. Selvom jeg tror det blir vanskelig selv med seier. Håpet er kvalikk, men jeg har allerede innsett nedrykket. Da er det bare å starte mobiliseringa og jobben med å komme opp igjen. Og det går ikke hvis alle legger seg ned og dør. Da må hver og en som er glad i LSK stå fram. Opp og fram. Vi møter KFUM, Follo og Ranheim eller hva faen det er. Ingen umulighet å komme opp igjen.
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7028

                                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                    Da er det bare å starte mobiliseringa og jobben med å komme opp igjen. Og det går ikke hvis alle legger seg ned og dør. Da må hver og en som er glad i LSK stå fram. Opp og fram. Vi møter KFUM, Follo og Ranheim eller hva faen det er. Ingen umulighet å komme opp igjen.
                                    Nettopp. Hvordan vi responderer på nedrykket kan være forskjellen på om LSK går inn i en selvforsterkende, negativ spiral og blir som Hamkam, Kongsvinger og Fredrikstad, eller om vi gjør som feks. Stabæk har gjort de to gangene de har vært nede, og går rett opp igjen. Her må det dras til allerede i vinter. Tribunemobiliseringen den siste tiden har vært fantastisk. Den må videreføres. Gir vi opp, frykter jeg at vi er ferdige.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • Fredenburg91
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2013
                                      • 377

                                      Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                      Og det går ikke hvis alle legger seg ned og dør. Da må hver og en som er glad i LSK stå fram. Opp og fram. Vi møter KFUM, Follo og Ranheim eller hva faen det er. Ingen umulighet å komme opp igjen.
                                      Jeg kommer til å gå inn i en mørk depresjon, helt uten spøk. Men så kommer den vakre vinteren, og etter hvert blir det tid for treningskamper igjen. Da møter jeg vel sikkert opp av ren vane, men depresjonen kommer til å være der likevel. Jeg kommer til å forbanne styret, RK, Bjarmann, spillere som ikke leverer innsats, dommere, TV2 og faens oldemor. Men, så starter en ny sesong opp, og jeg veit med meg sjøl at jeg ikke kommer til å klare å la være og møte opp på kamp. Det vil gjøre jævlig vondt i lang, lang tid, men vi skal faen rykke opp igjen på første forsøk. Dersom vi ikke klarer det... da vil jeg nok legge meg ned for å dø. Men først da.

                                      ---------------------------------------------------------------------
                                      Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                                      Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                                      ---------------------------------------------------------------------

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3323

                                        Så, hvem blir med ned i OBOS av dagens stall?

                                        Sikre: Origi, Ødegård, Falkeborn, Amundsen, Kippe (ny kontrakt), SKM, Bonke (mulig salg?), Mathew, Knudtzon, PMO, Sinyan og Kolstad.

                                        Usikre: Brændsrød (håper de spikrer ny kontrakt), Krogstad (ny kontrakt), Moa (salg? Vil han spille i OBOS?), Brenden, Skogseid

                                        Forsvinner: Faye Lund, M.Martin (høyt lønnskrav?), Lundemo (utgående, forsvinner), lånespillere: Jradi, OMR, G.Martin, Malec, Dickoh, Björnsson.

                                        Kommentar

                                        • Bondepunk
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Nov 2015
                                          • 140

                                          Ganske enig i den lista du her setter opp... Enest Brenden tror jeg blir med videre, da muligheten for at han for spille mer, er mye større på OBOS plattformen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎