Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7027

    Tar høyde for at jeg lider av manglende kaffe-psykose, men hva og hvem er PMO?
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7027

      Opprinnelig skrevet av Bondepunk
      Ganske enig i den lista du her setter opp... Enest Brenden tror jeg blir med videre, da muligheten for at han for spille mer, er mye større på OBOS plattformen.
      Brænd bør jo også bli med, ut fra samme argumentasjon. Har ikke han gjort det skarpt på lån i år? En spiss inn, så bør det laget herje i OBOS. Kanskje Gary Martin mot formodning blir med videre. OBOS er nok rett nivå for ham, og der vil han komme til flere sjanser. Han er jo en ok avslutter.

      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • xp_a
        Juniormedlem
        Bøffelpromp
        • Aug 2005
        • 19

        Opprinnelig skrevet av trigz
        Tar høyde for at jeg lider av manglende kaffe-psykose, men hva og hvem er PMO?
        Petter Mathias Olsen

        Kommentar

        • MariusVinje
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • May 2014
          • 2

          Opprinnelig skrevet av trigz
          Tar høyde for at jeg lider av manglende kaffe-psykose, men hva og hvem er PMO?
          Vil tro det er Petter-Mathias Olsen?

          Mitt første innlegg her på en god stund (EDIT: ser faktisk at det er mitt første, men har lest her en stund da). Har vært tidligere sesongkort holder, men grunnet mye skole og jobb året som har vært har jeg ikke vært så mye til stede i år. Jeg liker meg best i motgang og har snudd i det siste og jeg var på de siste 2 hjemmekampene og tenker å dra på alle de siste kampene (kanskje med unntak av Bergen).

          En ting jeg har tenkt mye på i det siste, og ikke klart å få svar på noe sted er hvordan det vil gå med økonomien ved et eventuelt nedrykk? Vi har jo vært farlig nære hva som er av røde soner og konkurs og alt mulig rart, så klarer ikke helt å se hvordan ikke et nedrykk vil ødelegge klubben totalt? Vet det har vært (og det er helt riktig) fokus på positivitet i det siste tiden, og tenke en kamp av gangen og at et nedrykk er langt unna osv, men synes det er rart at det ikke har blitt skrevet noenting rundt et eventuelt nedrykk. Et nedrykk som nå dessverre ser ut til å bli realitet.

          Uansett velger jeg å være positiv, og "gleder" meg til neste sesong (uansett om det blir OBOS eller ikke), og hadde bestilt sesongkort allerede hvis det var mulig.

          PS: Blir det noe endring i pris på sesongkort ved nedrykk?

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5092

            Bare informerer om at vi ikke har rykka ned ennå.

            Fem kamper igjen, og vi trenger å ta 4 poeng mer enn enten Stabæk eller Glimt på de fem kampene for å klare kvalik. Det ser tungt ut, men er langt fra umulig. Vi har hatt fryktelig mye marginer i mot i det siste. Med litt med flyt, luke bort grove personlige feil, og litt dommeravgjørelser med oss, så tror jeg vi klarer kvalik.

            Vi legger oss faen ikke ned å dør nå.

            Kommentar

            • Tvilling
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 1462

              Dette er nedrykkstråden, og heldigvis ikke Obos-tråden..
              Som det sies.. vi er IKKE rykket ned! Men kampen MOT nedrykk har aldri vært mer aktuell.

              Kommentar

              • Bondepunk
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Nov 2015
                • 140

                Opprinnelig skrevet av trigz

                Brænd bør jo også bli med, ut fra samme argumentasjon. Har ikke han gjort det skarpt på lån i år? En spiss inn, så bør det laget herje i OBOS. Kanskje Gary Martin mot formodning blir med videre. OBOS er nok rett nivå for ham, og der vil han komme til flere sjanser. Han er jo en ok avslutter.
                Helt enig... Om vi rykker ned(Gud forby), kan det vise seg gull vært at de vi har hatt på utlån, har gjort det bra på nettopp dette nivået.
                Obos er ingen walk in the park liga og spille i, og da med tanke på motivasjon for borte oppgjør mot Åsane osv. Men vil i såfall bli en sjanse til og bygge nytt, ungt, og fremtids rettet både sportslig, og administrativt.
                OT! Er det pub i Åsane?

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7027

                  Opprinnelig skrevet av Bondepunk
                  OT! Er det pub i Åsane?
                  Er ikke Åsane en drabantby til Bergen? Hvis de har en klassisk drabantbypub a la den som var på Bøler før, holder iallfall jeg meg langt unna
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Trooond
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2015
                    • 1039

                    Opprinnelig skrevet av trigz

                    Brænd bør jo også bli med, ut fra samme argumentasjon. Har ikke han gjort det skarpt på lån i år? En spiss inn, så bør det laget herje i OBOS. Kanskje Gary Martin mot formodning blir med videre. OBOS er nok rett nivå for ham, og der vil han komme til flere sjanser. Han er jo en ok avslutter.
                    Brændsrød og Krogstad har ikke kontrakt lenger enn ut sesongen. Ser egentlig ikke at de nødvendigvis skriver ny kontrakt med tanke på hvordan de er blitt behandlet og på elendige kontrakter.
                    Gary Martin vil koste 600 000 å kjøpe ut av sin kontrakt, og vil være feil bruk av ressurser. Han vil og kreve høy lønn.
                    Mattew m.fl. Har nok klausul, og flere andre har kanskje for høye lønninger, husk man må sannsynligvis spare inn 10 millioner.

                    Men seier mot Stabæk, og litt flyt ut sesongen, så blir det ikke OBOS neste sesong!

                    Kommentar

                    • maurakanari
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2005
                      • 634

                      Trur ikke det er mange som har klausul mot nedrykk. Da er det jo bare å spille ræva, for så å forlate klubben gratis. Derimot har vel mange 25% lønnskutt ved nedrykk, så bare der har vi spart rundt 2 mill.
                      VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7027

                        Opprinnelig skrevet av Trooond
                        Brændsrød og Krogstad har ikke kontrakt lenger enn ut sesongen. Ser egentlig ikke at de nødvendigvis skriver ny kontrakt med tanke på hvordan de er blitt behandlet og på elendige kontrakter.
                        Ser ikke hva klubben har gjort mot dem som er så fælt. Kontraktene gikk de jo med på selv, og de har ikke vært aktuelle for førstelaget, så har i stedet fått muligheten til utlån. Det er mye bedre for dem å være i LSK enn i Kisa, Jerv og Strømmen neste år. Håper begge signerer.

                        (Og nedrykksklausuler er mer vanlig på Football Manager enn i virkeligheten.)
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • Trooond
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2015
                          • 1039

                          Tror ikke de har noe mot klubben sånn sett, ikke det jeg mener, serr også gjerne at de får kontrakter de kan leve med, og slår til neste sesong.
                          Last edited by Trooond; 28.09.2016, 23:23.

                          Kommentar

                          • Avon
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2011
                            • 267

                            Brændsrød og Krogstad har sikkert lyst til å vise seg fram for en ny trener, så med mindre det kommer andre TL-klubber på banen tror jeg det vil være opp til treneren neste sesong om de blir med videre.

                            Jeg ville blitt overrasket om noen av spillerne hadde klausuler om å avbryte kontrakten ved nedrykk, det har vel aldri blitt nevnt i media, så med mindre noen har kilder i klubben som kan bekrefte dette vil jeg anta at de som har kontrakt neste år blir med videre med mindre klubben lar dem dra frivillig.

                            Kommentar

                            • mrognan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2008
                              • 845

                              For de som har lyst til å leke litt med tabellen:
                              Morten

                              Kommentar

                              • Klimtkongen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2014
                                • 419

                                Opprinnelig skrevet av mrognan
                                For de som har lyst til å leke litt med tabellen:
                                http://www.worldfootball.net/table_c...r-eliteserien/
                                Det var lite hyggelig. Vi har 15 poeng å spille om og må ta 10. Alternativet er at enten Stabæk eller Ålesund og Bodø får akutt hjerneblødning

                                Stabæk har 27. Slår Start og får 30. I tillegg de de klarer mot oss og andre lag.
                                Ålesund har 29 og slår forhåpentligvis Bodø. Vil uansett klare å raske meg seg noen poeng til.
                                Bodø, om de slår Ålesund, er på 30, Tar nok fort noen poeng til uansett, men har et ganske vanskelig program. De kan fort få litt problemer de også.
                                Tromsø og søpla trenger begge en seier til trolig. Man kan jo alltids krysse fingrene, men det spørs vel.

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 3933

                                  Vi må bare ta det til oss at vi i praksis har rykket ned nå. Owe Halvorsens grenseløse mangel på vurderingsevne pluss hans enda mer grenseløse feighet har sørget for det. Hvis vi mot formodning skulle klare å rykke opp igjen i løpet av de siste fem kampene, må vi ta det som en gedigen opptur. Nå må vi bare håpe at det finnes noen med evne og vilje som vil være med å gjenreise klubben fra ruinene. Jeg er dessverre skeptisk og ser ikke helt hvem disse menneskene skulle være.
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • McGuffy
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 5092

                                    Har kjørt en del scenarioer på den tabellkalkulatoren nå.

                                    I de fleste utregningene så kommer jeg fram til 30 poeng for oss, og at vi ligger på direkte nedrykk med en kamp igjen å spille. Jeg tror seier i siste runde mot Molde kan redde oss, uavgjort gir kvalik. Dere leste det her først.

                                    Kommentar

                                    • Fredenburg91
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2013
                                      • 377

                                      Jeg prata med Arne Erlandsen etter treninga i dag. Han hadde mye å si, men oppsummert:

                                      "Vi har rykka ned. Så nå har vi alle muligheter til å rykke opp igjen på de siste fem kampene. Da må gutta senke skuldra, ikke tenke på hva de gjør og hvor de er neste sesong, men ha fokus på den neste kampen. Vi rundt laget må bare være positive for å gi spillerne trua på at de skal klare å snu det her".

                                      Jeg sa at det MÅ bli tre poeng mot Stabæk, at spillerne er mer enn gode nok til å gjøre det bedre enn de har gjort i år, at de må løpe til de ikke orker å løpe mer (og så må de løpe enda litt mer), og at det er der fokuset må ligge. Det var Arne helt enig i. Han sa også at han håper på Godset-tap i kveld (hvem gjør vel ikke det?).

                                      Vi snakka også litt om Sogndal-kampen, hvor han sa at han ikke kunne tru sine egne øyne. Det var et par drittmål å få imot, at Sogndal hadde en halv målsjanse, og de scora to ganger. Litt mellom linjene forsto jeg at han (selvsagt) ikke var videre begeistra for dommeren. Det er typisk for et lag i motgang å få sånne avgjørelser og marginene mot seg. Jeg kommenterte da at "ja, det er sant, men en kan ikke skylde på det for å forklare klubbens manglende prestasjoner gjennom en hel sesong". Arne svarte da at "nei, da er det snakk om udyktighet". Han kommenterte også at endringene i klubben kom i seneste laget, uten å si rett ut at han vel helst burde ha blitt henta inn for lenge sida.

                                      Det ble sagt andre ting også, men totalen av alt det som ble diskutert bare forsterker mitt positive inntrykk av Erlandsen. At han i det hele tatt starta samtalen mens vi gikk fra treningsfeltet på vei mot Åråsen, og fortsatte å prate og diskutere med en supporter som meg, var fint og hyggelig gjort.
                                      Han gav meg et øøøørlite håp om at vi kanskje kan klare kvalikk om alt klaffer, selv om jeg fremdeles dessverre tror at det er for seint å snu den jævlige sesongen som er 2016 (bare for å holde meg til trådens tema).
                                      ---------------------------------------------------------------------
                                      Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                                      Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                                      ---------------------------------------------------------------------

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3319

                                        Godset 1-0! Viktig.

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 3933

                                          Opprinnelig skrevet av LS89
                                          Godset 1-0! Viktig.
                                          Aldri før har Tommy Høiland vært (mer) populær på Romerike! Assist: Kristoffer Tokstad. Måtte det holde!
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎