Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Klimtkongen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2014
    • 419

    Vi redder nok ikke plassen på grunn av egen fortreffelighet. Men Viking er også ille ute og både Sandefjord og KFK kan sprekke.

    Kommentar

    • Klimtkongen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2014
      • 419

      Og nå møter vi et revansjesugent RBK...

      Kommentar

      • ynnor
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 857

        Forslag. Still 3 div.laget la de ta 5 kjappe utvisninger. Kampen blir avbrutt og RBK tildelt seieren kun 3-0, ellers blir dette katastrofalt stygt

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2288

          Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
          Og nå møter vi et revansjesugent RBK..
          .
          Bah! bart er alltid høye på seg selv. På tide vi klår dem igjen. Tom. Udo vil rulle ballen inn. 1-3. Fugla på14!!!

          Kommentar

          • Smiley
            Juniormedlem
            Bøffel
            • Feb 2009
            • 26

            Litt enig m kunden her, kan hende vi nok en gang hevder oss mot et lag langt over vår divisjon av kvaliteter, samtidig vil jeg nevne at det allerede spøker stort for våre stolte fugler. Det er slik at det er en kjensgjerning at det vi viser ikke duger på dette nivået. Jeg er ikke med på at hverken spillere eller trener ikke duger, men noen alvorlige tiltak bør gjøres. Arne ball er nok litt utdatert men kan likevel funke, vi mangler en spiss og en større plan, litt for primitivt og alt for enkelt hele veien og alle motstandere leser dette greit. Enkelheten og klokkertroen til Arneball vil sørge for katastrofe samtidig vil en annen bruk av General Mattis sørge for en forløsning, det er som jeg sier hele tiden, vi har gode nok spillere og vi har en god trener, men nå trenger treneren smyge seg ut av sitt skall og klare komponere sitt mannskap på en annen måte ellers så er dette ferdig. Arne sin fortreffelighet med enkelhet gjelder kun i nedrykksstrid med et lag som er i forvirring, ingen kan si noe annet. Ingen gir opp men Arne bør vise litt kløkt og slutte med primatfotball, og dernest sørge for at general Mattis får være General. Mattis=Mad Dog= Mattehew

            Kommentar

            • Smiley
              Juniormedlem
              Bøffel
              • Feb 2009
              • 26

              Og BTW Never fucking surrender! Ingen burde forventet annet enn at vi nok en gang skal kjempe for overlevelse, men det vi skal er å overleve, å støtte fugla på alle steder vi kan!!! Fugla forever!

              Kommentar

              • Klimtkongen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2014
                • 419

                Var en del som prøvde å si dette i vinter. I mine øyne tror jeg ikke jeg har sett et dårligere overgangsvindu av en Eliteserieklubb. Når man var en hårsbredd fra nedrykk så må laget styrkes. Men hos oss forsvant kvalitet og ble erstattet med folk fra lavere divisjoner. Noen av dem har tatt nivået, andre ikke. Og det siste bør ikke komme som en overraskelse, for man treffer ikke hver gang.

                Tror ingen av våre spillere ville spilt fast på et av seriens bedre lag. Og da spiller det liten rolle hva treneren heter. Det blir for mange nye, for liten erfaring og for lite kvalitet. Drillo fikk Norge til å slå Brasil med den type fotball. Men da var spillerne også individuelt gode. I forsøk nummer 2 gikk det ikke like bra. Spillerne var ikke like gode og fotballen hadde utviklet seg.

                Det er vel det vi ser også. Selv den type fotball vi spiller krever ferdigheter. Som vi ikke har. Og fotballen generelt har utviklet mottrekk mot den type spillestil.

                Kommentar

                • Smiley
                  Juniormedlem
                  Bøffel
                  • Feb 2009
                  • 26

                  Hei Klimtkong Jeg har vanskelig være enig m deg fordi jeg vet hva man kan få ut av en gruppe mennesker hvis man gir de rette vilkår og vekstpotensialet et lite eksempel Leicester

                  Kommentar

                  • Tittil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2009
                    • 341

                    Dette laget har svært få spillere som holder nivået. Det
                    er russisk rullett å gå inn i en ny sesong med en tropp som er mye dårligere enn i fjor. Litt av en evaluering som ble gjennført. Når styret og sporsdirektøren tar for gitt at man ikke rykker ned med Erlandsen, har naiviteten ingen grense

                    Kommentar

                    • Smiley
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Feb 2009
                      • 26

                      Tittil. Nei naiviteten har ingen grenser og det er klubben sitt styret som har ansvar ingen andre. Ikke spillere ikke trenere,

                      Kommentar

                      • dollyholly
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2007
                        • 965

                        For et jævla taperlag vi har fått. Gi i det minste juling jævla amatører og juniorspillere.

                        Kommentar

                        • Kristian
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2004
                          • 690

                          Opprinnelig skrevet av Tittil
                          Dette laget har svært få spillere som holder nivået. Det
                          er russisk rullett å gå inn i en ny sesong med en tropp som er mye dårligere enn i fjor. Litt av en evaluering som ble gjennført. Når styret og sporsdirektøren tar for gitt at man ikke rykker ned med Erlandsen, har naiviteten ingen grense
                          Har du ikke penger har du ikke penger.

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2526

                            Opprinnelig skrevet av Kristian

                            Har du ikke penger har du ikke penger.
                            Og da må man bruke det man har fornuftig. Det er ikke tilfelle i LSK i vinter. Svært sjelden uttaler jeg meg av prinsipp negativt om enkeltspillere, da jeg mener det ikke gir noe godt med seg - nå viker jeg fra det prinsippet:
                            - Skoda og Malec kan reise hjem asap. Ingen av dem kan spille igjen. Har absolutt null å bidra med. Totalt ufarlige.
                            - Ajeti kan flyttes ned på 2. laget permanent. Bidrar kun med kjekkling med motstander, løpe i offside og tannløse avslutninger.

                            Kjør på med Udo og Erling på topp. Dem er mer fotballkloke og jobber mer riktig. Gran og en eller annen junior kan være back-up.

                            Ajeti, Malec og Skoda fikser jeg ikke å se mer av - verken som innbyttere eller fra start. Kjører man på med dem jevnlig fremover, er nedrykket sementert før 1. juli.
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • Klimtkongen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2014
                              • 419

                              Opprinnelig skrevet av Smiley
                              Hei Klimtkong Jeg har vanskelig være enig m deg fordi jeg vet hva man kan få ut av en gruppe mennesker hvis man gir de rette vilkår og vekstpotensialet et lite eksempel Leicester
                              Leicester viste at i en kort periode er det mulig for et dårlig lag å spille god fotball hvis man i tillegg har en del flaks og flyt. Året etter var de tilbake i nedrykksstriden og suksesstreneren fikk sparken.

                              Men først og fremst er Leicester et dårlig eksempel. For stort sett går det dårlig med dårlige lag. Det er bedre å se til. Newcastle, Aston Villa, Boro og Sunderland. Selv store klubber som ikke investerer i spillertroppen over tid rykker ned. Vi har flørter med nedrykk i flere år og før eller senere rykker man ned.

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3499

                                Nå må man slutte å snakke om at spillerne ikke er bedre enn det vi presterer, og at det er jobben der som er så dårlig.
                                Den desidert svakeste signeringen vi gjorde var å gi Arne Erlandsen jobb etter endt engasjement. Han var riktig for det prosjektet, men er et like dårlig valg som forgjengeren som en langsiktig løsning. Kanskje enda verre også, da han krever en del andre spillertyper som krevde en større omveltning i spillerstallen enn det som strengt talt var nødvendig.
                                At man valgte å ansette han uten å kjøre en ordentlig prosess, som en slags premie for at han klarte å holde laget oppe er helt krise. Spesielt med tilsvarende elendig jobb halvannnet år tidligere friskt i minne.

                                Det er mulig spillerstallen er for svak også, men det er i så fall noe Arne Erlandsen må ta store deler av æren av det også. Spillertypene som er hentet inn oser det nemlig Arne Erlandsen av lang vei, kanskje med unntak av Udoji. Av de som avsluttet sesongen i fjor har vi mistet Jradi, Skogseid, Ofkir, G.Martin og M,Martin. Skogseid kunne man beholdt, men valgte å bytte ut, mens Jradi kun var på lån. De to Martinene er vel de eneste vi kanskje ikke kunne beholdt, da i alle fall G.Martin hadde i overkant høyt lønnskrav. Islendingen er jo ikke verdt å nevne en gang...

                                Ser man dette opp mot hva man har fått inn, så er vi ikke akkurat så vanvittig svekket. I alle fall ikke ift hvordan Arne Erlandsen ønsker å spille fotball.

                                Spesielt ikke ift at noen av de som har kommet inn, som f.eks Fredrik Krogstad har utkonkurrert en nøkkelspiller fra i fjor i Bonke Innocent, Melgalvis/Haakenstad ble bevisst prioritert fremfor Skogseid og man har fått inn en storscorer fra Tsjekkisk liga, som er rangert vesentlig høyere enn den norske, som erstatter for en spiss som sitter på benken for et bunnlag i Belgia.
                                På venstrekanten har man fått inn en skikkelig Arne E spiller i Simen Rafn som nyter stor tillit.

                                Sper man på med Udoji, Fernandes (før suspensasjonen) og han Serbiske midtstopperen Arne Erlandsen utelukkende benytter som spiss, så har man i mine øyne en sterkere stall enn man avsluttet forrige sesong med. Nå får riktignok ikke serberen spilletid på topp lenger fordi Frode Kippe er frisk om kan hives frem etter at vi har kommet under med både ett og to mål.

                                Det er forresten litt komisk at Skogseid ble så hetset her inne for å slå så dårlige innlegg i fjor, selv om han altså leverte 7 assist fra backplass. Nå synes han nok det er helt ok at vi ikke ville fornye med han, da han kan spille for et topplag istedenfor.

                                Vårt største problem er at trenere får lov til å definere LSK. Når man i tillegg ansetter trenere basert på relasjoner og null tanke bak hva man ønsker å oppnå, så ender vi opp med å rykke ned til slutt.

                                Som jeg har sagt før; vi er bare et nedrykk unna å være enga.

                                Forøvrig er så vidt jeg vet Luis Pimenta fremdeles uten jobb etter at han forlot Kongsvinger i fjor, og var i alle fall lysten på en større jobb i Norge. Han ender vel opp i Godset eller Molde, da de sikkert gjør grep før vi gjør det. Men, der har man i det minste en trener som ikke setter opp et lag for å opptre som et bunnlag slik Erlandsen gjør med sitt lave press og kontringer på hjemmebane. Så om man først skal ansette trenere uten noen tydelig plan, kan man i det minste velge en som kanskje kan utvikle noe mer over tid.

                                Kommentar

                                • 307
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2007
                                  • 358

                                  Det er så lett å være etterpåklok. Nevne eksempler som Leicester. Hvem trodde de skulle vinne? Når man går inn i en vinter med begrenset budsjett. Og har det ikke vært nok skriverier om Lillestrøm sin økonomi at nå må vel folk ha skjønt at vi kan ikke lete på øverste hylle. Da blir det sjanse spill isforhold til de vi henter. Ser ut til at vi har misset. OK. Da må vi støtte de vi har. Er det noen her inne som faktisk mener at å være kun kronisk negativ til egen klubb er bra for vår klubb? Og de fins. De står blant annet å titter på sin egen tlf på tribunen og skriker kun negative ting. Ref Malec. Når han ble byttet ut ble det stille. Ikke scoret vi mål før på overtid. så Malec kunne vel ikke få skylden at vi tapte? Eller skulle han avverget scoringene også? Når man bruker en Lsk tilhenger som grunn til hvordan det står til med klubben fordi den står litt krøkkete til. Da er man kun interessert i det negative. Og det driver ikke en fotball klubb fremover. Makan til idioti å pipe på egent lag på vei til pause og det fra KFL. Kommer helt sikkert fra de som mener at spillerne skal blø for drakta, men som igjen ikke skal støtte fra tribunen.

                                  Kommentar

                                  • fjacob82
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 1507

                                    Var ikke på kampen mot S08, men om det var piping mot egne spillere, så er ikke det generelt sett ikke noe greit. Man får prøve å støtte de under kamp så godt det lar seg gjøre.
                                    Men på en annen side så er det nok mye frustrasjon mot hvordan klubben blir drevet, og hvordan spillet og spillere fremstår. Negativiteten rundt klubben har på en måte satt seg litt fast, sikkert fordi man har få høyepunkter å ta tak i. Det er heller ingen i klubben som evner å fremstå i media på en god måte, eller som klarer å samle fansen. Lik det eller ei, men med Nordli ved roret ble det mye blest rundt klubben og man var nok mer samlet enn på lenge. Som fans fikk man litt følelsen av at folk brydde seg om klubben. Nå er det ikke mange igjen...

                                    Jeg tror ikke spillerne isolert sett er så fryktelig svake at vi skal rykke ned, men i dagens system fungerer de ikke optimalt. Rafn på venstre? Sliter med å se hvordan han skal klare å få pumpa inn innlegg med høyrebeinet fra den posisjonen. Rart valg i mine øyne. AE sitt system trenger en Karadas type spiller på topp. Stor, sterk og god på hue. Noe ikke Malec/Skoda er. Således ses det i etterkant som ett rart valg å gå for denne løsningen.

                                    Trodde ærlig talt på at dette kunne bli en sesong hvor vi vaka på midten, men nå må det gjøres noe.

                                    Kanskje man skulle prøvd denne start 11'ern?
                                    Origi
                                    Melgalvis - Amundsen - Kippe - Haakenstad
                                    Rafn - Matthew - Krogstad - SKM
                                    Knudtzon - Udijo

                                    Man vil kanskje tro at dette ikke funker så godt med en spillestil hvor det skal pumpes lange baller, men EK er nokså god på hue, så hvorfor ikke. Vi vil nok med denne start 11'ern også ha mye løpskraft og spillere med aggresivitet.
                                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                    *Brasseberget*

                                    Kommentar

                                    • lsktokvam
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Jan 2013
                                      • 108

                                      Opprinnelig skrevet av 307
                                      Makan til idioti å pipe på egent lag på vei til pause og det fra KFL. Kommer helt sikkert fra de som mener at spillerne skal blø for drakta, men som igjen ikke skal støtte fra tribunen.
                                      pipinga var mot dommer

                                      Kommentar

                                      • Klimtkongen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2014
                                        • 419

                                        Tap mot RBK betyr at vi må ta i underkant av 30 poeng på siste 20 kamper. Da holder vi oss unna kvalik trolig. Jeg kan ikke se at det skal skje. Hvis ikke vi klarer å vinne 8, men bare 7 så må vi ha 9 uavgjort for å nå 30.

                                        Kan dette laget som da har 2-1-7 på første 10 kamper virkelig klare å snu til 8-6-6 på siste 20? Det har jeg vanskeligheter med å tro på.

                                        Vi har vært i trøbbel før. Men da har vi underprestert. Er ikke sikker på pm vi egentlig gjør det nå.

                                        Kommentar

                                        • LasseN
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2005
                                          • 1610

                                          Jeg frykter dette blir stygge tall. ræv som skal revansjere tap mot Tromsø i jubileumskamp. Vi som er så målfarlige som en våt papirpose.
                                          Men, stadig optimist, og ser at borteseier gir pene 7,25 i odds på langoddsen, så en hundrelapp eller to vil gi en pen gevinst hvis miraklenes tid ikke er over.
                                          LasseN

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎