Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4376

    Opprinnelig skrevet av Xavi

    Feil å skylde på torgeir at han har knappenåler å handle for.
    Når man ser hva f.eks S08 og Stabæk får til (ja, stort sett alle de andre klubbene) så føler jeg meg ikke veldig sikker på at Bjarmann får det beste ut av de midlene vi har. Er uansett han som er ansvarlig for det her og for min del har jeg fått nok.
    ..................

    Kommentar

    • holmiz
      The kjøkken-kanariz
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6064

      Opprinnelig skrevet av Xavi

      Feil å skylde på torgeir at han har knappenåler å handle for.
      Han har nok penger på bok sjøl til å bidra med mer enn egne timelister til lønningskontoret, og i den sammenlikninga blir lønna hans knappenåler.

      Men han "elsker" jo klubben, så da er privatøkonomien hans unntatt denne diskusjonen. Helt motsatt av alle som hevder at dersom du ikke blør av hele privatbudsjettet på å støtte fugla, så er du ikke verdig å komme på Åråsen.
      Hilsen Anders

      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5914

        Opprinnelig skrevet av holmiz

        Han har nok penger på bok sjøl til å bidra med mer enn egne timelister til lønningskontoret, og i den sammenlikninga blir lønna hans knappenåler.

        Men han "elsker" jo klubben, så da er privatøkonomien hans unntatt denne diskusjonen. Helt motsatt av alle som hevder at dersom du ikke blør av hele privatbudsjettet på å støtte fugla, så er du ikke verdig å komme på Åråsen.
        Eh.. så det du sier nå er at Bjarmann er en dårlig sportsdirektør dersom han ikke bruker mer av sine private penger på spillerkjøp? Det synes jeg ikke er spesielt glup argumentasjon.
        Last edited by Stray Cat; 25.04.2017, 10:08.
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          Uansett lite vits i å sette fokuset på nedrykk nå uansett hvordan man ser det rett og sett fordi null godt kan oppnås av det.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2308

            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
            Uansett lite vits i å sette fokuset på nedrykk nå uansett hvordan man ser det rett og sett fordi null godt kan oppnås av det.
            Erling sa på VGTV at slik situajonen er pdd blir det en kamp for å unngå nedrykk.

            Bedre å ta tak i problemet så tidlig så mulig, ikke som ifjor, da de fleste lata som vi ikke kunne rykka ned.

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              Problemet er at vi ikke scorer på sjansene våre og at vi må vinne flere kamper. Å fokusere på tabell i det hele tatt nå kan ikke ha noe godt for seg. Å innse at man ikke er gode nok PDD er noe annet
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • holmiz
                The kjøkken-kanariz
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6064

                Opprinnelig skrevet av Stray Cat

                Eh.. så det du sier nå er at Bjarmann er en dårlig sportsdirektør dersom han ikke bruker mer av sine private penger på spillerkjøp? Det synes jeg ikke er spesielt glup argumentasjon.
                Jeg synes det er på grensa til småfrekt å være leder for en underholdningsbedrift, som lever av at du og meg åpner lommeboka og betaler overpris for et produkt som per i dag er slik Mykle så meget treffende beskriver det: Du forventer biff og så får du servert dårlig first price lungemos.

                "Hei, jeg har 200 mill på bok, men ser helst at du bruker minst 1000 kr av dine surt opptjente penger på å støtte opp om Lillestrøm Krykkefotball AS". Men for all del, som Ibsen sier - tar De livsløgnen fra mannen, så tar de livsgleden fra ham med det samme.
                Hilsen Anders

                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  Opprinnelig skrevet av holmiz

                  Jeg synes det er på grensa til småfrekt å være leder for en underholdningsbedrift, som lever av at du og meg åpner lommeboka og betaler overpris for et produkt som per i dag er slik Mykle så meget treffende beskriver det: Du forventer biff og så får du servert dårlig first price lungemos.

                  "Hei, jeg har 200 mill på bok, men ser helst at du bruker minst 1000 kr av dine surt opptjente penger på å støtte opp om Lillestrøm Krykkefotball AS". Men for all del, som Ibsen sier - tar De livsløgnen fra mannen, så tar de livsgleden fra ham med det samme.
                  At Bjarmann ikke putter sine egne penger inn i klubben har jeg null problem med. Men, at han gang på gang viser null interesse for å gjøre en skikkelig jobb når det skal rekrutteres trenere, henter inn kompiser i rollen, og overlater alt det sportslige til den personene med kortest levetid i en fotballklubb er for meg nok til at han burde forlatt klubben for flere år siden. Vi kommer oss aldri ut av gjørma før Bjarmann forsvinner og klubben henter inn en person som er mer opptatt av å lykkes i jobben enn å pleie gamle vennskap.

                  Denne tråden burde klistres på toppen, fordi så lenge man holder på som nå vil det alltid bli en kamp for å unngå nedrykk. Det er ikke pessimisme, men realisme.

                  Under Bjarmann og Erlandsen sin ledelse er vi et poengtap borte mot Sogndal fra å sette ny klubbrekord i elendighet fra start av i en sesong. Så langt ser "tilbake til røttene" mest ut som at vi skal rykke ned til der vi startet igjen.

                  Kommentar

                  • fjacob82
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 1507

                    Synes det er helt greit at spillerne innser situasjonen man er i. Det er umulig å si her og nå hvem som kommer til å rykke ned, og nok av tid til å snu trenden. At spillerne har erkjent at det nå fremover blir en periode hvor man skal kjempe seg ut av uføret tror jeg bare er sunt. Å snakke om at vi er alt for gode til å rykke ned eller ligge der vi gjør, er bare tull spør du meg. Man ligger der man gjør på grunn av tidligere prestasjoner. Godt mulig stallen er for god til å ligge der, men laget vi har sendt utpå har ikke vært bra nok. Så her må man komponere sammen ett bedre lag, og få inn mer innsats som vi så i første to kampene.
                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                    *Brasseberget*

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      Opprinnelig skrevet av fjacob82
                      få inn mer innsats som vi så i første to kampene.

                      Er vel her det er desidert minst å hente på konkurrentene våre i nedrykkstriden. Hvis vi derimot klarer å bedre alt utover innsatsen, som er så god den kan være ift fysiske forutsetninger, så får jeg trua. Dessverre har det vært et evig fokus og jag etter å "jobbe hardere" og "innsats" de siste årene istedenfor på de områdene som det virkelig skiller noe i fotballen.
                      Nemlig ferdigheter, taktikk og utførelse.

                      Det er flott å løpe mye, men viktigere å løpe riktig.
                      Det er fint å trøkke til i alle dueller, men viktigere å være der ballen detter ned etter duellen.
                      Det er bra med duellstyrke i boksen, men viktigere med gode bevegelser og en god serve.

                      Sånn kan man fortsette i det uendelige, men det viktigste å ta med seg er at innsats er noe alle spillere på toppnivå har. Noen ganger er det fysiske ting som gjør at de henger litt etter o'l, men disse gutta hadde ikke spilt Eliteseriefotball hvis de ikke hadde 100% innsats i hver eneste kamp. Der skiller det i alle fall ekstremt lite på de beste og nest beste lagene kontra alt annet. Vi løper mer enn nok for å stå på egen banehalvdel og vente på motstanderen for å kjøre en kontring når vi vinner ballen.
                      Last edited by Totti21; 28.04.2017, 08:14.

                      Kommentar

                      • Tvilling
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 1467

                        Erling snakket vel noe om at noe av det som skjedde i Brannkampen var at de sluttet å jobbe for hverandre. Helt greit med innsats, men uten spillere av ypperste klasse - så erv nok det en forutsetning for å lykkes - at gutta gjør hverandre gode. Står opp for hverandre. Så lange spillere og trenere er enig i at det som presteres må justeres - så er det håp.

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          Opprinnelig skrevet av Totti21

                          At Bjarmann ikke putter sine egne penger inn i klubben har jeg null problem med. Men, at han gang på gang viser null interesse for å gjøre en skikkelig jobb når det skal rekrutteres trenere, henter inn kompiser i rollen, og overlater alt det sportslige til den personene med kortest levetid i en fotballklubb er for meg nok til at han burde forlatt klubben for flere år siden. Vi kommer oss aldri ut av gjørma før Bjarmann forsvinner og klubben henter inn en person som er mer opptatt av å lykkes i jobben enn å pleie gamle vennskap.

                          Denne tråden burde klistres på toppen, fordi så lenge man holder på som nå vil det alltid bli en kamp for å unngå nedrykk. Det er ikke pessimisme, men realisme.

                          Under Bjarmann og Erlandsen sin ledelse er vi et poengtap borte mot Sogndal fra å sette ny klubbrekord i elendighet fra start av i en sesong. Så langt ser "tilbake til røttene" mest ut som at vi skal rykke ned til der vi startet igjen.
                          Til å være en som tilsynelatende poster mange velargumenterte og gode innlegg på dette forumet må jeg si jeg er overrasket over hvordan ansettelsen av Erlandsen har endret dette. Du var tidlig kritisk til ansettelsen av Erlandsen - og det er OK. Men det er jo et unektelig faktum at vi har vært bedre enn motstanderne våre i de fleste kampene, men vi har slitt voldsomt med effektiviteten og sluppet inn unormalt mye på få sjanser. Vi er begge enige om at LSK i fjor hadde unormalt høy uttelling i starten av sesongen, mens nå opplever vi det motsatte.

                          Med unntak av en elendig match mot Aalesund har vi vært best i alle de andre matchene. Vi rakner litt etter en ufortjent goal i trynet mot Brann, men før 0-1 var vi klart bedre. Synes det er lov å se bak resultatet og si at poengfangsten ikke reflekterer prestasjonen i årets sesongåpning. Lite Erlandsen kan gjøre med at vi brenner sjanser på blank goal og slipper inn 70% av sjansene i mot, men vi fører da som oftest spillet.

                          Vi har et lag som på papiret tilhører nedre halvdel, men jeg tror fortsatt vi havner på midten. Prestasjonene har vært gode, men det er klart at dersom det går for lenge før vi begynner å score mål og vinne kamper kan psyken knekke laget. Inntil videre synes jeg det jeg har sett har vært ganske oppløftende fra et begredelig fjorår. Men vi er nødt til å bli mer effektive.

                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            Opprinnelig skrevet av Fugl1120

                            Til å være en som tilsynelatende poster mange velargumenterte og gode innlegg på dette forumet må jeg si jeg er overrasket over hvordan ansettelsen av Erlandsen har endret dette. Du var tidlig kritisk til ansettelsen av Erlandsen - og det er OK. Men det er jo et unektelig faktum at vi har vært bedre enn motstanderne våre i de fleste kampene, men vi har slitt voldsomt med effektiviteten og sluppet inn unormalt mye på få sjanser. Vi er begge enige om at LSK i fjor hadde unormalt høy uttelling i starten av sesongen, mens nå opplever vi det motsatte.

                            Med unntak av en elendig match mot Aalesund har vi vært best i alle de andre matchene. Vi rakner litt etter en ufortjent goal i trynet mot Brann, men før 0-1 var vi klart bedre. Synes det er lov å se bak resultatet og si at poengfangsten ikke reflekterer prestasjonen i årets sesongåpning. Lite Erlandsen kan gjøre med at vi brenner sjanser på blank goal og slipper inn 70% av sjansene i mot, men vi fører da som oftest spillet.

                            Vi har et lag som på papiret tilhører nedre halvdel, men jeg tror fortsatt vi havner på midten. Prestasjonene har vært gode, men det er klart at dersom det går for lenge før vi begynner å score mål og vinne kamper kan psyken knekke laget. Inntil videre synes jeg det jeg har sett har vært ganske oppløftende fra et begredelig fjorår. Men vi er nødt til å bli mer effektive.
                            Ja, vi hadde dårlig uttelling i kampene mot Molde og FKH. Mot Sandefjord er vi best, og vinner, men uten den helt store sjanseorgien.
                            Mot Brann og Aafk mener jeg vi taper fullt fortjent. Vi skaper riktignok litt mot Brann, men totalt sett er de det beste laget, og vi er alt for forsiktige på hjemmebane mot de før 0-2. Det samme kan man si mot FKH, der det virkelige trøkket først kommer etter at vi ligger under, og det er et jevnere kampbilde før FKH tar ledelsen.

                            Jeg er enig i at vi totalt sett står med færre poeng enn vi hadde fortjent, men jeg ser også at det er en negativ trend der motstanderne er bedre forberedt ift et LSK lag som er litt for forutsigbart.

                            Så er jeg enig med deg i at man må se bak resultatene til enhver tid, men når det kommer til Erlandsen har vi hentet inn en trener som dømmer andre, og ønsker å bli dømt på resultater, og mener at det er tull at trenere trenger tid. Vi spiller også en fotball som gjenspeiler dette, og da blir det fort litt mer svart/hvitt enn når man går inn i såkalte prosjekter som man gjorde med de to foregående trenerne.

                            Faktum er at vi under Arne Erlandsen er et poengtap unna en negativ klubbrekord etter å ha hatt et ganske snilt kampprogram til nå, og vi har hatt en nedadgående kurve de siste to kampene.

                            Men, som du sier, er det ikke til å legge skjul på at jeg mener en fast ansettelse av Arne Erlandsen med tilsvarende rasering av spillerstallen ift spillertyper til hans stil er en av mange dårlige vurderinger de siste årene, og jeg er nok kjapt ute med å være kritisk nå også, som jeg var med RK som ble ansatt på nesten like dårlig grunnlag. Men, når vi først har ansatt en som tenker resultat fremfor utvikling skal han også vurderes deretter. Det håper jeg alle er enige om?

                            edit: Forøvrig er min sterkeste kritikk rettet mot Torgeir Bjarmann. Det er han som til syvende og sist står ansvarlig for det som skjer og har skjedd under hans ledelse. Ansettelsesprosessen når Arne E ble valgt er bare den siste dråpen.
                            Last edited by Totti21; 28.04.2017, 08:49.

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9385

                              I rute til OBOS!

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3329

                                Da var vi under streken.

                                Kommentar

                                • Klimtkongen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2014
                                  • 419

                                  Sarpsborg og RBK. Det er i alle fall 6 enkle poeng.

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9385

                                    Stor strek i regninga at Wæhler gjorde comeback i Sogndal.

                                    Han kommer til å redde dem.

                                    Hvem skal redde oss?

                                    Kommentar

                                    • Seb.R
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 4159

                                      Opprinnelig skrevet av knut
                                      Stor strek i regninga at Wæhler gjorde comeback i Sogndal.

                                      Han kommer til å redde dem.

                                      Hvem skal redde oss?
                                      Arild Sundgot
                                      www.sebastianramsland.com
                                      www.twitter.com/sebramsland

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9385

                                        Problemet er også at Godset og Tromsø kan sparke trenera sine og sikkert være medaljekandidater etterpå!

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3499

                                          Opprinnelig skrevet av knut
                                          Hvem skal redde oss?
                                          Er vel Tom Nordlie sin tur mot slutten av sesongen nå da, så gir vi han en treårskontrakt når han lykkes med det som takk for hjelpen. Går sikkert bra denne gangen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎