Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Xavi
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 1275

    Opprinnelig skrevet av CFC1976
    Jeg vil gjøre dere oppmerksomme på en ting her:
    Mange av de "lettere kampene" har LSK allerede spilt.

    Ranheim, Kristiansund, Bodø, Start og Stabæk. (Noe som har så langt har disse kampene gitt oss totalt.. 4 poeng).
    Finnes nesten ingen "lette" kamper i Eliteserien. Større kokosliga skal man lete lenge etter, alle kan slå alle.
    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
    Anders, Tidligere styremedlem KFL

    Kommentar

    • CFC1976
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2015
      • 341

      Opprinnelig skrevet av bema0806
      Skal ikke kalle ranheim for lett motstand..

      At ingen beskriver eller se lag som Ranheim som et pisselag er meget skremmende.
      Ranheim bør egentlig ikke ha noe å gjøre med i Obos..... og her snakker vi om Eliteserien?

      At det finnes ingen "lette kamper" er også et skremmende utsagn.

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9370

        "Dødballaget Lillestrøm"

        Stein dødt.

        Ranheim leverer i nuet!

        Kommentar

        • lsk_rob
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Mar 2016
          • 139

          Opprinnelig skrevet av CFC1976


          At ingen beskriver eller se lag som Ranheim som et pisselag er meget skremmende.
          Ranheim bør egentlig ikke ha noe å gjøre med i Obos..... og her snakker vi om Eliteserien?

          At det finnes ingen "lette kamper" er også et skremmende utsagn.
          For all del, mange som definitivt mener det (jeg også, å tape hjemme for dem var f*** meg pinlig og helt KRISE!), men fakta er at de har 17 poeng etter 9 kamper og ligger i øyeblikket på 4. plass. poenget bak RBK på 2. Jeg regner med at kollapsen kommer, før eller siden, husker jo at Mjøndalen begynte ganske brukbart før de plutselig sluttet helt å plukke poeng. Men vi må bare kjempe på og plukke så mange poeng som mulig, skuffende at det ser ut som nok en sesong med "ryggen mot veggen"

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3954

            I skrivende stund, søndag kl 19.15, er vi passert av Godset og Bodø. Hvis Stabæk slår Sarp i morgen, vil vi ligge på kvalikplass. Sånn det ser ut så langt i sesongen, er nok det det beste vi kan håpe på. La oss for all del håpe at Start og Sandefjord ikke får et oppsving, slik at vi muligens kan unngå å havne på direkte nedrykk.
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4376

              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              I skrivende stund, søndag kl 19.15, er vi passert av Godset og Bodø. Hvis Stabæk slår Sarp i morgen, vil vi ligge på kvalikplass. Sånn det ser ut så langt i sesongen, er nok det det beste vi kan håpe på. La oss for all del håpe at Start og Sandefjord ikke får et oppsving, slik at vi muligens kan unngå å havne på direkte nedrykk.
              Kvalik er det beste vi kan håpe på? Greit at det ikke er så veldig mye positivt om dagen men ærlig talt. Vi er ikke halvveis i sesongen engang. For å prøve å se litt positivt på det så spiller vi jevnt med alle lag bortsett fra mot Rosenborg. Ofte er vi best også. Vi spiller nesten alltid tette og jevne kamper og vi må få bikka de i vårt favør. Nå har vi manglet vår beste offensive spiller de to siste kampene og. Det blir ingen stor sesong dette året heller men tipper vi berger plassen ganske greit til slutt. Noe annet vil overraske meg, for SÅ dårlige er vi ikke.
              ..................

              Kommentar

              • heidar
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2115

                Rykker ikke ned uansett. Bedre enn Brann og vif. Steng tråd.
                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                Endelig er mørketida over.

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3954

                  Opprinnelig skrevet av _Jonern

                  Kvalik er det beste vi kan håpe på? Greit at det ikke er så veldig mye positivt om dagen men ærlig talt. Vi er ikke halvveis i sesongen engang. For å prøve å se litt positivt på det så spiller vi jevnt med alle lag bortsett fra mot Rosenborg. Ofte er vi best også. Vi spiller nesten alltid tette og jevne kamper og vi må få bikka de i vårt favør. Nå har vi manglet vår beste offensive spiller de to siste kampene og. Det blir ingen stor sesong dette året heller men tipper vi berger plassen ganske greit til slutt. Noe annet vil overraske meg, for SÅ dårlige er vi ikke.
                  Slik det ser ut for meg så langt, mener jeg det er det beste vi kan håpe på. Det baserer jeg på at vi totalt mangler spillere med det ekstra killerinstinktet som avgjør kamper. Det hjelper veldig lite at vi spiller tette og jevne kamper når vi (nesten) alltid taper poeng mot slutten. Tabellen lyver ikke, så jo, SÅ dårlige er vi nå. Når det er sagt så håper jeg selvsagt at det skal snu, men det har det på ingen måte gjort så langt.
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • Xavi
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 1275

                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                    Slik det ser ut for meg så langt, mener jeg det er det beste vi kan håpe på. Det baserer jeg på at vi totalt mangler spillere med det ekstra killerinstinktet som avgjør kamper. Det hjelper veldig lite at vi spiller tette og jevne kamper når vi (nesten) alltid taper poeng mot slutten. Tabellen lyver ikke, så jo, SÅ dårlige er vi nå. Når det er sagt så håper jeg selvsagt at det skal snu, men det har det på ingen måte gjort så langt.
                    Uten sammeligning forøvrig, så lå vel Godset på samme plass some oss ifjor etter horrible vår. De tapte kamper de burde ha vunnet osv, så snudde alt og de havna på 3 plass.

                    Ingenting er over i denne kokkosligaen før siste runde er spilt.
                    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                    Anders, Tidligere styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • lsk_rob
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Mar 2016
                      • 139

                      Skuffende at vi ikke har kommet oss noe videre fra fjoråret- klarer ikke å score på sjansene våres og slipper inn altfor mange mål i forhold til sjanser imot, skrekkelig! Gang på gang mot VIF (og i andre kamper) panikk-klarerer vi ballen rett i beina på motstander og får brudd imot, egentlig flaks at vi ikke ble hardere straffet mot dette tidligere i kampen og tyder på at samhandlingen i laget er elendig. Nok en sesong med ryggen mot veggen....

                      Kommentar

                      • KFL109
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 1958

                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                        Slik det ser ut for meg så langt, mener jeg det er det beste vi kan håpe på. Det baserer jeg på at vi totalt mangler spillere med det ekstra killerinstinktet som avgjør kamper. Det hjelper veldig lite at vi spiller tette og jevne kamper når vi (nesten) alltid taper poeng mot slutten. Tabellen lyver ikke, så jo, SÅ dårlige er vi nå. Når det er sagt så håper jeg selvsagt at det skal snu, men det har det på ingen måte gjort så langt.
                        Tabellen lyver ikke, som du sier. Ergo er det tull å si at det beste vi kan håpe på er kvalik.
                        Er selvfølgelig frustrerende som LSK-supporter med nok en sesong hvor vi må håpe at andre er dårligere enn oss sjøl, men så langt viser sesongen at Fugla ikke er de eneste som er ræva.
                        Vi kan altså håpe på å beholde plassen.
                        11 Bodø/Glimt 12 3 3 6 12 - 14 12
                        12 Strømsgodset 12 3 3 6 16 - 19 12
                        13 Lillestrøm 12 3 2 7 12 - 19 11
                        14 Stabæk 12 2 4 6 13 - 22 10
                        15 Start 12 2 1 9 9 - 27 7
                        16 Sandefjord Fotball 12 1 2 9 10 - 27 5
                        Vidar Evje

                        Kommentar

                        • kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2288

                          Kommer til å bli et race for å unngå 14.plassen.
                          Stabæk var det beste laget borte mot Særp, men som oss trenger de et dusin sjanser for å putte (selvom de satte 2), samt at "alt" går inn bakover.
                          Godset kan meget vel ta en Norling-Brann. Iflg rapportene var de langt fra overbevisende mot Sandefjord selvom de vant. De har en del gode individualiset
                          i Tocmac(sp?), Jiradi og Pedersen bla, men lufta ser ut til å ha gått ut av "Godset-fotball" ballongen med Skullerud. Heldigvis må jeg få legge til.
                          B/G er så uforutsigbare som man kan forvente. Plutselig klinka de til med 4-0 mot Ranheim, men etter alle solemerker går de på en eller to tapsrekker
                          som fører dem ned mot 14. igjen.
                          Med mindre vi ikke får en lengre god periode kan de se ut som vi ikke kommer over 10.plassen i år heller. Ikke at det spiller så mye rolle, er vel heller ikke
                          så mye å hente økonomisk på en 7.plass kontra 12.plass (?)




                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            Spennende trenersignerig fra Sandefjord i dag. Alltid forfriskende å se de som tør å se utenfor boksen og finner folk med spennende bakgrunn utenfor norges grenser.

                            Kommentar

                            • Klimtkongen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2014
                              • 419

                              Virker ikke så veldig positivt det her. Vi vinner ikke kamper og derfor tar vi ikke poeng. Vi har tapt over halvparten av kampene våre og bare vunnet 3 av 13.

                              Det begynner å bli klart hvem som kommer til å sloss mot nedrykk i år. Og dessverre for oss er vi en av dem. Tromsø og Kristiansund tror jeg ikke kommer til å blande seg inn helt der nede, da må de sprekke. Trolig er det lagene fra 11.plass og nedover. Sandefjord er nok håpet ute for. Men jeg tror Start, med Rekdal som trener, kommer til å klatre. Også Godset kommer til å spille seg ut av dette, nå som også de har ny trener.

                              Så det står mellom Bodø, oss, Start og Stabæk å skulle unngå nedrykk eller kvalik.

                              Vi må trolig vinne 6 eller 7 kamper og for hver runde vi ikke vinner så blir det mer og mer vanskelig.

                              Haugesund borte, Godset hjemme, Odd borte, Molde hjemme. Sarpsborg borte, Haugesund hjemme og Sandefjord borte er de neste. Når vi er ferdig med den rekka der så er det bare 10 seriekamper igjen.

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9370

                                Kommentar

                                • Klimtkongen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2014
                                  • 419

                                  Det ble ikke mindre sannsynlig etter helga. Vi er nå to poeng over direkte nedrykk.

                                  Frykten for at Start skulle begynne å plukke poeng med Rekdal som trener var riktig.

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2288

                                    Vi er pdd et mye bedre lag enn Start, men vi evner ikke å hale i land seiere. Ganske likt det som ble Brann og Tromsøs endelikt.
                                    Heldigvis er det enda flere lag blandet inn i år. B/G og Stabæk vil havne bak oss. Faren er hva som skjer med laget om Matthew og Erling
                                    drar i løpet av sommeren. Ødemarksbakken og Fredrik sentralt på midt kanskje. Kanskje en sentral midt som også inkl Charles.
                                    Kan Charles være spiss/target man ala Ohi? Godt vi har fått spilt inn Sandberg bak. Ser ikke lyst ut men heller ikke beksvart.



                                    Kommentar

                                    • Klimtkongen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2014
                                      • 419

                                      Opprinnelig skrevet av kunden
                                      Vi er pdd et mye bedre lag enn Start, men vi evner ikke å hale i land seiere. Ganske likt det som ble Brann og Tromsøs endelikt.
                                      Heldigvis er det enda flere lag blandet inn i år. B/G og Stabæk vil havne bak oss. Faren er hva som skjer med laget om Matthew og Erling
                                      drar i løpet av sommeren. Ødemarksbakken og Fredrik sentralt på midt kanskje. Kanskje en sentral midt som også inkl Charles.
                                      Kan Charles være spiss/target man ala Ohi? Godt vi har fått spilt inn Sandberg bak. Ser ikke lyst ut men heller ikke beksvart.
                                      Hver kamp vi ikke vinner gjør det vanskeligere for oss. Ikke så interessant om vi er bedre enn Start spiller for spiller. Det er resultatene som teller.

                                      Skal vi gå helt klar av bunnstrid så trenger vi opp mot 40 poeng. Det betyr et poengsnitt på 1,6-1,7 pr kamp herfra og inn. Er vel egentlig ikke så realistisk lenger. Tror vi må regne med å være i faresonen resten av sesongen.

                                      Taper vi mot Godset og Odd er de lagene ute av bunnstriden for denne gang, mens vi står i det med begge beina. De første kampene til høsten er ikke noe lettere de, Molde og Sarpsborg.

                                      Nei, kan bli skummelt utover det her.

                                      Kommentar

                                      • banan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2018
                                        • 438

                                        I fjor kom vi til veldig mange sjanser, selv om uttellingen var dårlig. Og vi slapp ikke motstanderne til så mange angrep, selv om målene rant inn. Vi skapte med andre ord mange flere sjanser, enn vi hadde mot oss.

                                        Det urovekkende er at vi ikke kan skylde på dårlig uttelling i år. Ifølge VG har vi på årets 14 første kamper skutt på og utenfor mål 115 ganger, mens 130 skudd har haglet rundt Maric & co.
                                        I 5 kamper har vi avfyrt flere skudd enn motstanderne våre, mens i 8 kamper har motstanderne flere enn oss. Så ser vi bak resultatene så er det logisk at vi ikke har flere poeng enn vi har og at målforskjellen er i minus. Så nå kan vi ikke skylde på uflaks eller annet. I år så har vi ikke vært bedre enn det tabellen dokumenterer.

                                        Ender det med salg av Matthew og/eller Knudtzon, uten at lager blir styrket med bedre spillere så skal det godt gjøres at klubben overlever i Eliteserien. Spesielt siden Reka har blitt Rege i Start, og kommer til å få laget til å svømme i samme retning og fordi BP kommer til å føre Godset høyt opp på tabellen. Får i tillegg Barcelona-mannen svung på Sandefjord så ser det helkritisk ut. Og stallen til Stabæk er god, så blir ikke forundret om de tar grep som fører laget oppover på tabellen.

                                        Det som har blitt prestert så langt i år har ikke vært bra nok. Jeg er overbevist om at hvis vi ikke ser forbedring i andre halvdel av sesongen så ender årets sesong med nedrykk.

                                        Greier vi å styrke stallen i sommer, så tror jeg høsten blir fin.
                                        Hvis ikke så blir det vanskelig å overleve uten å endre retning, i form av en trener som rett og slett er dyktigere enn Erlandsen.
                                        Last edited by banan; 25.06.2018, 13:15.

                                        Kommentar

                                        • banan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2018
                                          • 438

                                          Noe annet som gjør at stallen og/eller ledelsen (les: treneren(e)) må styrkes er at vi etter de første 14 kamper i både 2016 og 2017 hadde 17 poeng. To sesonger som begge endte med en neglebitende høst i frykt for nedrykk.
                                          Mens i år har vi enda mindre, kun 13 poeng. Så utviklingen har faktisk gått negativ retning siden Kristinssons tid, noe som er intet mindre enn sjokkerende!
                                          Last edited by banan; 25.06.2018, 15:49.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎