Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Klimtkongen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2014
    • 419

    Nei, taper vi der nede er det helt krise. Blir neglebiting i år igjen.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4284

      Sandefjord borte er uten tvil en nøkkelkamp. Det blir første gangen Lennartson møter "overkommelig" motstand, og de er en direkte konkurrent i bunnstriden. Kun seier er godt nok her, spesielt med tanke på at Søpla står på motsatt banehalvdel en uke senere og i praksis da kan sende oss ned på jumboplass. Hvis så skjer, blir det harakiri på denne karen.

      Jeg tror ikke vi rykker ned. Føler meg egentlig skummelt lite bekymra. Til det er utviklingen i spillet vårt alt for lovende. Smarason er bindeleddet vi trengte mellom midt og spiss. Han er ikke egentlig en lik spillertype som Udoji, men han er langt, langt bedre. Arbeidskapasiteten til Udoji var ræv, Smarason jobber som faen. Langt smartere taktisk er han og. Mathew virker å stortrives på midtbanen om dagen. Svinger taktstokken og er selve maestroen i angrepsspillet vårt. Jaggu tar han ikke for seg defensivt og. Pedersen viste prov på at han er rivjernet vi har manglet siden Bonke dro, men også at han er en mye mer komplett spiller enn Bonke. Hadde noen ordentlig deilige crossere ut til kantene, ikke ulikt hva man kunne se i Youtube-reelen hans. Var også centimetre fra å score på corner, så her har vi fått inn mer trøkk på døball. Denne karen kommer til å bli helt maskin når han er 100% matchfit.

      Det er også verdt å nevne at vi allerede ferdig med tre av fem topplag. De resterende to kommer i oktober. Brann (borte) har vi hatt et godt tak på i år, RBK (hjemme) taper vi nok som vanlig mot. Resten av kampene vil jeg påstå vi har en veldig god sjanse til å vinne, selv om dette naturligvis er spinnvilt å hevde når man ikke har vunnet en kamp på tre måneder.

      Jeg tror dette avgjøres i september. Det vil si, jeg tror vi er ute av bunnstriden før kampen mot Brann 7. oktober. Samtidig tror jeg KBK blir å finne nede i sumpa. De er virkelig ute av det. Det samme kan sies om Tromsø, som står med 4 strake tap.

      ... Men det må gjøres noe med forsvaret. Dette holder ikke mål. Ryker vi i november skyldes dette den bakre femmeren. Det er jeg bombesikker på. Skjerpings
      Last edited by Kanarivogel89; 19.08.2018, 22:46.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3319

        Opprinnelig skrevet av G-Man
        Amundsen og Kippe blir nok i overkant like (og trege)
        Amundsen er vel Eliteseriens raskeste forsvarer?
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3319

          De neste fire-fem kampene vil fortelle mye om hvor vi lander. Molde og fkh-kampene viser at vi kan konkurrere med de beste, men vi må begynne å ta mer poeng. Sandefjord, Start og Stabæk ypper og. Stabæk hadde latterlig flaks i dag. Molde hadde vel tre skudd i tverrligger, så resultatet er noe flatterende. Sandefjord skulle vel hatt en straffe imot. Søpla hjemme er også åpent. 3-0 mot TIL i dag er vel og flatterende. Var vel 1-0 frem til overtiden startet.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3141

            Opprinnelig skrevet av MortenA

            Amundsen er vel Eliteseriens raskeste forsvarer?
            Virkelig? Da skjuler han det jamenn godt!

            Kommentar

            • CFC1976
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2015
              • 341



              Alltid har jeg hatt trua på Fugla. Til og med under Berg da BBS berget vår plass (nesten) på egen hånd.

              I år, tror jeg at vi er virkelig ille ute.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7027

                Den enorme rekka med marginer som har gått imot og blitt satt på uflakskontoen denne sesongen (sist i går, med den feilaktige offsiden) er dessverre klassisk for lag som rykker ned.

                Haugesund spilte drittfotball, det så ikke ut som om de kom for å vinne. Likevel holdt Amundsen på å forære dem seieren mot slutten, og likevel klarte vi nesten ikke å skape noen verdens ting de siste 20 minuttene. Det er sånne poengtap som koster oss plassen.

                Alle mann til Sandefjord. En småborgerlig møkkaby jeg ellers styrer unna. Men på søndag må jeg. La oss fylle bortefeltet, dette er høstens første cupfinale.
                Last edited by trigz; 20.08.2018, 13:20.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4376

                  Det positive er at vi har spilt bra mot to topplag på hjemmebane. Sarpsborg-kampen ble spolert etter 30 min så den glemmer jeg. I går hadde vi 18-5 i avslutninger. 6-2 i målsjanser. 59-41 i possession. Vi ble frarøvet et mål og kanskje snytt for en straffe til. Jeg synes det er lovende at vi mestrer både det å spille mot et møkkalag som Haugesund og også den rake motsetning i Molde. I begge oppgjørene er det vi som styrer og er det førende laget. Meget bra. Det skuffende i går er at vi faller tilbake de siste 20 og ikke klarer å sette et ordentlig trykk. Vi ble hemmet av at Pedersen er veldig rusten og ble sliten. Når han kommer i form blir han strålende. Og Smarason holder omtrent de 70 minuttene foreløpig. I motsetning til oss har Start, utifra alle statistikker, griseflaks som reiser fra Drammen med poeng. 6-1 i målsjanser og 70-30 ballbesittelse sier det meste om den kampen. Sandefjord har også 1 avslutning på mål, og det holdt til poeng. Det hjelper ikke oss akkurat nå, men hvis vi fortsetter den trenden vi er inne i, spillemessig, så er vi nødt til å få med oss en del poeng og seire. Fortsatt trua på at dette går, men vi må luke bort feilene bak og sette sjansene nå.
                  ..................

                  Kommentar

                  • Klimtkongen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2014
                    • 419

                    To viktige kamper. En i dag og en til helga. Om Bodø taper i dag så er dem også med i dette. Om dem vinner så peker det mer og mer på at de fire nederst skal gjøre opp.

                    Vinner vi i Sandefjord så ser ting litt lysere ut for oss igjen. Om vi ikke vinner så er det en smell poengmessig og mentalt. Taper vi er Sandefjord også på skuddhold.

                    Helga etter er det hjemmekamp mot søpla. Sånne kamper lever sitt eget liv og er helt umulig å spå. Og etter det igjen bortekamp mot Start. Unødvendig å si at det er en viktig kamp.

                    Viktig fase det her. De 3 er kamper som avgjør sesongen vår. Og også hvordan Bodø gjør det da.

                    Start har Odd og Kristiansund og oss
                    Stabæk har Haugesund og Sandefjord og Tromsø
                    Sandefjord har oss og Stabæk og Bodø
                    Bodø har Tromsø og S08 og Sandefjord.

                    Det betyr av det er at det er en del interne oppgjør og det er umulig at ikke lagene rundt også tar en del poeng.

                    Sandefjord sin form er viktigst. Enten taper dem alle og er ferdige, men da tar også Stabæk og Bodø minst 3 poeng. Eller så vinner dem mye og blander seg inn dem også.

                    Men viktigst av alt er at om vi gjør jobben selv så rykker vi ikke ned.

                    Kommentar

                    • maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1206

                      De 5 neste er der 2 borte og 3 hjemme, samtidig er det lag som kjemper sammen med oss der nede. Sandefjord kan vi slå på en ok dag, vif hjemme er alt åpent, Start borte tror jeg best på uavgjort. Tromsø hjemme vinner vi på en god dag, Stabæk hjemme tror jeg mest på poengdeling. Det skulle tilsammen gi 8,9 poeng på de 5 neste. Så får vi se om rundt 25 poeng er godt nok når de 6 siste kampene gjenstår. Brann og Rbk anser jeg som 0 poeng. Glimt hjemme bør være 3, Godtset borte 0, Ranheim borte kan vinnes, og Kristiansund hjemme kan vinnes. Jeg tipper på høyst 32 poeng, så er det bare å vente å se om det er nok.

                      Kommentar

                      • Klimtkongen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2014
                        • 419

                        Det som er møkk er at vi nå kommer til å være i sumpa resten av sesongen. Tror det er for få kamper igjen til at plassen er trygg før siste kamp er slutt. Tap eller uavgjort spiller nesten ingen rolle lenger, det er 3poengerne som gjelder.

                        Kommentar

                        • dollyholly
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2007
                          • 965

                          TIL er etter 5 tap på rad på vei ned i nedrykk
                          sstriden. Knuse Enga nå!

                          Kommentar

                          • nebbjævel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2009
                            • 511

                            Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                            Jeg hører deg, nebbjævel og skal forhåpentligvis med glede trekke innlegget ditt frem igjen rundt julegateåpninga.
                            Og jeg skal med glede spise i meg uttalelsen om vi klarer oss. Etter noen kamper i det siste ser jeg litt lysere på det. Spillet er mye bedre og det er mer tæl. Nye spillere overbeviser og nå har jaggu Brenden slått til også. Men jeg mener fremdeles at det ikke ser lyst ut. Vi må i verste fall ha 14 poeng på 10 kamper, og det er mer enn snittet i de siste 5 kampene, som vi anser som en god periode reint spillemessig. ( Rett meg hvis regnestykket er feil, da.)

                            Kommentar

                            • Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5914

                              Det ser ikke lysende ut, nei. Vi har fortsatt tøffe kamper men jeg orker ikke å la depresjonen ta overhånd. Vi må vinne Startkampen og hente poeng der vi kan. Minst uavgjort til helga og seier mot Bodø/Glimt, Godset og TIL. Brann er ustabil, så det er en mulighet. Mangler minimum 11 poeng.
                              Tror folk legger for mye vekt på Glimtseieren mot Tromsø. De glemmer at det er Nord-Norges "Derby". De kampene lever sitt eget liv og kan ikke vurderes formmessig.
                              Jeg kliper meg uansett fast til håpet. Vi er ikke ute før vi er ute.
                              Bli med til Sør, da , nebbjævel. Så tar vi dem!
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                              Kommentar

                              • Dole
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 1505

                                Både Glimt og Start leder til pause og viser stigende form :-(

                                Kommentar

                                • Klimtkongen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2014
                                  • 419

                                  Nå er det viktig å slå Start

                                  Kommentar

                                  • Dole
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 1505

                                    Jeg tipper poenghøsten i oktober blir laber. Brann og Ranheim borte og Rosenborg på Åråsen lukter null poeng. Dermed blir det helt avgjørende med mange poeng mot de andre bunnlagene i september.

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3319

                                      Kampen i kveld var ikke avgjørende, selv om det hadde smakt med poeng. De neste fire kampene gir oss mulighet til å klatre litt på tabellen.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • KEBABavSVIN
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2007
                                        • 594

                                        Om TLO får karantene for å ventilere litt frustrasjon under pauseintervjuet så ser jeg ikke helt poenget med å la spillerne bli intervjuet. Send dem rett i garderoben. Og er ikke det mulig på grunn av en eller annen dum forpliktelse gjennom TV-avtalen, så gi dem instruks om å være så kjedelige og ukontroversielle som bare mulig. Gjerne en standardisert linje som "Jeg synes vi gjør noe bra, men det er også ting vi kan forbedre. Takk", hvorpå alle oppfølgingsspørsmål kan besvares på en måte som hadde gjort Marshawn Lynch stolt.
                                        Merknad: Debattanten kan i innlegget over ha fremvist en rekke negative personlighetstrekk, inkludert, men ikke begrenset til, manglende intellekt, fintfølelse, dannelse, tankekraft, visdom, empati, solidaritet, rettferdighet, måtehold, og mot.

                                        Kommentar

                                        • Dole
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2004
                                          • 1505

                                          Opprinnelig skrevet av KEBABavSVIN
                                          Om TLO får karantene for å ventilere litt frustrasjon under pauseintervjuet så ser jeg ikke helt poenget med å la spillerne bli intervjuet. [/URL].
                                          Eventuelt får man bare intervjue de spillerne som vet å beherske seg.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎