Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7027

    Tipper vi i beste fall kan slå Tromsø, uavgjort mot Stabæk, ryker på tre strake tap mot Brann, RBK og Ranheim, slår Glimt, ett poeng i Drammen og slår Kristiansund. Det blir i tilfelle 30 poeng, og det skal ikke være nok. Dette laget vinner ikke kamper, det har de siste månedene bevist. Syns det er helt merkelig å mene at vi er bedre enn noen av de andre lagene der nede med unntak for Sandefjord. Vi er ikke det. Vi ligger der vi fortjener å ligge.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4287

      Har hørt så mye om et fordelaktig kampprogram at jeg måtte inn og sjekke litt. Dette kom jeg fram til:

      LSK Start Stabæk Strømsgodset Bodø/Glimt
      Stabæk (H) VIF (B) LSK (B) S08 (B) Haugesund (B)
      Brann (B) S08 (H) VIF (H) Haugesund (H) Molde (H)
      RBK (H) TIL (B) Brann (H) Sandefjord (B) Ranheim (B)
      Ranheim (B) Molde (H) Bodø/Glimt (B) VIF (H) Stabæk (H)
      Bodø/Glimt (H) Sandefjord (B) KBK (H) Brann (B) LSK (B)
      Strømsgodset (B) RBK (H) Odd (B) LSK (H) VIF (H)
      KBK (H) Haugesund (B) Strømsgodset (H) Stabæk (B) RBK (B)


      Synes egentlig ikke vårt program er noe betydelig enklere. Javel, vi har fire hjemmekamper (+ Tromsø i kveld), men vi vinner jo aldri på Åråsen lengre uansett. Start sitt er seigt, men de er i siget. Det positive er at vi skal møte tre av de andre nedrykkskandidatene. Dette kan bli svært utslagsgivende.

      Samtidig er det så umulig å spå hvordan dette kommer til å gå at det nesten ikke er noen vits. Mange innbyrdes sekspoengsoppgjør som kommer til å avgjøre hvem som ryker. Det eneste som betyr noe er at vi sanker minst seks poeng på de neste tre, Ellers blir det særdeles bratt oppoverbakke. Vi er nødt til å vinne i kveld, og kan ikke huske å ha vært så nervøs på lenge.
      Last edited by Kanarivogel89; 24.09.2018, 14:48.

      Kommentar

      • WAK
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 959


        LSK Start Stabæk Strømsgodset Bodø/Glimt
        Stabæk (H) 1 p VIF (B) 0 p LSK (B) 1 p S08 (B) 0 p Haugesund (B) 0 p
        Brann (B) 0 p S08 (H) 0 p VIF (H) 0 p Haugesund (H) 3 p Molde (H) 0 p
        RBK (H) 0 p TIL (B) 3 p Brann (H) 1 p Sandefjord (B) 3 p Ranheim (B) 1 p
        Ranheim (B) 1 p Molde (H) 1 p Bodø/Glimt (B) 3 p VIF (H) 1 p Stabæk (H)
        0 p
        Bodø/Glimt(H)3p Sandefjord (B) 3 p KBK (H) 3 p Brann (B) 0 p LSK (B) 0 p
        Strømsgodset (B) 0 p RBK (H) 0 p Odd (B) 1 p LSK (H) 3 p VIF (H) 3 p
        KBK (H) 3 p Haugesund (B) 1 p Strømsgodset (H) 1 p Stabæk (B) 1 p RBK (B) 0 p
        Tromsø H 3 p

        11 poeng 8 poeng 10 poeng 11 poeng 4 poeng

        Godset 34 poeng
        Stabæk 33 poeng
        Start 31 poeng
        B/G 31 poeng
        eLSKer 30 poeng
        Sandefjord

        Dette tror jeg blir et helvete og avgjøres i siste runde. Det beste vi kan håpe på er kvalik.

        Kommentar

        • Klimtkongen
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2014
          • 419

          Opprinnelig skrevet av WAK
          Dette tror jeg blir et helvete og avgjøres i siste runde. Det beste vi kan håpe på er kvalik.
          Tror det blir et helvete jeg også. Tror på vi kan unngå kvalik da. Kampen i dag var en vi måtte vinne. Det eneste som er sikkert er at det er fler av dem. Nå må vi ta Stabæk, så har vi hvert fall dem bak oss før vi møter RBK og Brann. Om vi er over streken eller hvert fall har kontakt etter de kampa kan alt skje.

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4376

            Fordelen med at Start vant på søndag er at Glimt fort kan rote seg nedi gjørma igjen. Ikke umulig at vi kan havne over dem. De har på papiret kanskje det svakeste laget etter min mening. Og vi møter dem hjemme. Godset skal virkelig passe seg de og. Det er alltid skummelt når du havner i en posisjon ingen trodde var mulig før sesongen. De er ikke vandt til dette.
            ..................

            Kommentar

            • Totti21
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3499

              Opprinnelig skrevet av _Jonern
              Fordelen med at Start vant på søndag er at Glimt fort kan rote seg nedi gjørma igjen. Ikke umulig at vi kan havne over dem. De har på papiret kanskje det svakeste laget etter min mening. Og vi møter dem hjemme. Godset skal virkelig passe seg de og. Det er alltid skummelt når du havner i en posisjon ingen trodde var mulig før sesongen. De er ikke vandt til dette.
              For meg er B/G laget vi har desidert størst sjanse for å holde bak oss. De har sett ganske svake ut over litt tid nå. Godset sier magefølelsen at klarer å mobilisere nok til å overleve. Nøkkelen vår for overlevelse er helt klart hjemmekampene mot Stabæk, B/G og Kristiansund. Klarer vi i tillegg å raske med oss noe fra de andre kampene, så kan det holde pga de interne kampene mot andre bunnlag.

              Start tror jeg klarer seg greit nok. Har jo faktisk investert i en ung stall, men med mye kvalitet som er i ferd med å få det til å løsne litt nå. De har ikke investert for bunnstrid, men for å bygge et lag som skal utfordre toppen. Tror ikke de ser seg tilbake nå.

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2281

                Adegbenro er ute resten av sesongen. Er også Bendtner ute mot oss ser det "enklere" ut enn på lenge mot bart. Den nye tunisieren gjør heller ikke at det går fort framover med driblingene sine. Da blir det å stå imot når de maler på de har vanvittig evne til å snu kamper mot slutten

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7027

                  RBK er det bare å drite i. Mot Brann borte kan det kanskje være noe å hente, men først og fremst må Stabæk slås. De har et godt angrep og er et bedre lag enn Tromsø, mener jeg selv. Jeg er på Sardinia når den kampen spilles. Jeg abonnerer på Eurosport i Norge, men det går jo ikke i Italia. Finnes det "alternative løsninger" for å få sett kampen? Send en PM hvis du har råd...
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • TomLundby
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 616

                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Jeg er på Sardinia når den kampen spilles. Jeg abonnerer på Eurosport i Norge, men det går jo ikke i Italia. Finnes det "alternative løsninger" for å få sett kampen? Send en PM hvis du har råd...
                    Er det ikke noe som heter Eurosport player? De sender vel alle kampene og er tilgjenglig verden over? Uansett er det ikke allverdens vanskelig å finne piratstreamer om du har internet. Siste alternativ er NRK radiodekning live fra alle kamper som kanskje/kanskje ikke er åpen for hele verden på nettet men lett kan høres via VPN som faker landet du er i.

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4287

                      En ting som er viktig å ha i mente, og som til slutt kan vise seg å bli utslagsgivende, er målforskjellen. Vi (-12), Stabæk (-13) og Start (-17) ligger alle langt dårligere an enn Godset (-1) og B/G (-1). Det vil være svært fordelaktig å holde Start og Stabæk bak oss, selv om det per nå fort kan se ut som om det vil stå mellom oss og Godset (muligens B/G).

                      I så måte hadde jeg gjerne sett at effektiviteten i går ikke hadde vært så vanvittig elendig. Kunne virkelig ha spist oss innpå Godset og Glimt her.

                      Kommentar

                      • maxpayne
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 1209

                        Hjemme tipper jeg 2-1-1, og er vi smarte mot Ranheim borte så øyner jeg en overraskele der. 32 poeng, og i runde 24 og 25 må jeg si at jeg ønsker enga alt vel....

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7027

                          Opprinnelig skrevet av TomLundby
                          Er det ikke noe som heter Eurosport player? De sender vel alle kampene og er tilgjenglig verden over? Uansett er det ikke allverdens vanskelig å finne piratstreamer om du har internet. Siste alternativ er NRK radiodekning live fra alle kamper som kanskje/kanskje ikke er åpen for hele verden på nettet men lett kan høres via VPN som faker landet du er i.
                          De har bare rettighetene i Norge. Jeg bruker Eurosport Player de gangene jeg ser Eliteserien via mobil, og da må en ha GPS skrudd på, dette er jo for at de skal vite at brukeren er i Norge.

                          NRK radio kan en vel høre på i utlandet, ja. Tjuvstream er nok aller enklest, tar imot gode tips med takk.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4287

                            Opprinnelig skrevet av trigz

                            De har bare rettighetene i Norge. Jeg bruker Eurosport Player de gangene jeg ser Eliteserien via mobil, og da må en ha GPS skrudd på, dette er jo for at de skal vite at brukeren er i Norge.

                            NRK radio kan en vel høre på i utlandet, ja. Tjuvstream er nok aller enklest, tar imot gode tips med takk.
                            Jeg benyttet meg av Private Internet Access mens jeg bodde i USA. Funka fjell. Koster 60-70 kroner for en måned. Bare last ned og koble deg til serveren i Norge, så er du good to go. Finnes vel gratisløsninger for VPN og, men jeg er noe skeptisk til flere av disse.

                            Kommentar

                            • kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2281

                              Opprinnelig skrevet av trigz

                              De har bare rettighetene i Norge. Jeg bruker Eurosport Player de gangene jeg ser Eliteserien via mobil, og da må en ha GPS skrudd på, dette er jo for at de skal vite at brukeren er i Norge.

                              NRK radio kan en vel høre på i utlandet, ja. Tjuvstream er nok aller enklest, tar imot gode tips med takk.
                              Tjuvstream innebærer vel å laste ned en dedikert player. Og det er invitt til å få all mulig dritt på pc, mac eller tablet.


                              Latterlig av ES å nekte stream fra utlandet, tom NRK har jo tillat den nå.

                              Kommentar

                              • brune stakkeland
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2012
                                • 863

                                Opprinnelig skrevet av kunden

                                Tjuvstream innebærer vel å laste ned en dedikert player. Og det er invitt til å få all mulig dritt på pc, mac eller tablet.


                                Latterlig av ES å nekte stream fra utlandet, tom NRK har jo tillat den nå.
                                Er ikke eurosport som nekter, utenlandske rettighetene er solgt til et eller annet bettingselskap.

                                Kommentar

                                • Klimtkongen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2014
                                  • 419

                                  Greit med seier. Men vi kan fint ha 4 poeng opp til trygg plass før kampa mot Bart og Brann. Virker som mange nå tror dette konmer til å ordne seg av seg sjøl. Jeg tror ikke det.

                                  Skal vi klare oss i år også må vi slå Stabæk og sannsynligvis Godset og Bodø også. Og kanskje ta enda et poeng eller to mot Ranheim og Kristiansund. Mye å be om fra et lag son sjelden vinner. Mulig at det går, men altfor tidlig å ta for gitt.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    Opprinnelig skrevet av WAK
                                    LSK Start Stabæk Strømsgodset Bodø/Glimt
                                    Stabæk (H) 1 p VIF (B) 0 p LSK (B) 1 p S08 (B) 0 p Haugesund (B) 0 p
                                    Brann (B) 0 p S08 (H) 0 p VIF (H) 0 p Haugesund (H) 3 p Molde (H) 0 p
                                    RBK (H) 0 p TIL (B) 3 p Brann (H) 1 p Sandefjord (B) 3 p Ranheim (B) 1 p
                                    Ranheim (B) 1 p Molde (H) 1 p Bodø/Glimt (B) 3 p VIF (H) 1 p Stabæk (H)
                                    0 p
                                    Bodø/Glimt(H)3p Sandefjord (B) 3 p KBK (H) 3 p Brann (B) 0 p LSK (B) 0 p
                                    Strømsgodset (B) 0 p RBK (H) 0 p Odd (B) 1 p LSK (H) 3 p VIF (H) 3 p
                                    KBK (H) 3 p Haugesund (B) 1 p Strømsgodset (H) 1 p Stabæk (B) 1 p RBK (B) 0 p
                                    Tromsø H 3 p

                                    11 poeng 8 poeng 10 poeng 11 poeng 4 poeng

                                    Godset 34 poeng
                                    Stabæk 33 poeng
                                    Start 31 poeng
                                    B/G 31 poeng
                                    eLSKer 30 poeng
                                    Sandefjord

                                    Dette tror jeg blir et helvete og avgjøres i siste runde. Det beste vi kan håpe på er kvalik.
                                    Justert etter dagens runde:

                                    Godset 37 poeng
                                    eLSKer 32 poeng
                                    Stabæk 32 poeng
                                    Start 31 poeng
                                    B/G 31 poeng
                                    Sandefjord


                                    Med Brann og RBK i de to neste så blir fort denne tråden aktuell når det gjenstår 4 runder. Fint om vi får med oss bonuspoeng fra de to kampene, men det viktigste blir å ikke miste flyten før de siste fire.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4287

                                      Opprinnelig skrevet av HSft

                                      Justert etter dagens runde:

                                      Godset 37 poeng
                                      eLSKer 32 poeng
                                      Stabæk 32 poeng
                                      Start 31 poeng
                                      B/G 31 poeng
                                      Sandefjord


                                      Med Brann og RBK i de to neste så blir fort denne tråden aktuell når det gjenstår 4 runder. Fint om vi får med oss bonuspoeng fra de to kampene, men det viktigste blir å ikke miste flyten før de siste fire.
                                      Blir å følge med på Brann i morra og håpe på masse gule kort. Orry, Haugen, Barmen og Skålevik er alle ett kort unna karantene.

                                      Kommentar

                                      • mrognan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2008
                                        • 845

                                        Vi har ikke tapt mot Brann i år, hvorfor skal vi begynne nå? Vi har 5-2 i målforskjell over to kamper mot Brann i en periode av sesongen hvor Brann var gode. Tror vi tar denne!
                                        Morten

                                        Kommentar

                                        • McGuffy
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 5092

                                          Viktig at vi ikke tror at dette er i boks nå. Dette blir et helvete helt inn, og avgjøres nok i siste runde.

                                          Noen betraktninger:
                                          Glimt er ute og sykler, og har et knallhardt program igjen.
                                          Viktig for oss at gullkampen lever helt inn. RBK har Start og Glimt i de to siste.
                                          Jeg tror vi holder oss på 31 poeng, men kan også hende vi trenger 33 for å unngå kvalik.
                                          Glimt hjemme er must win. Taper vi den rykker vi ned.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎