Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7028

    Opprinnelig skrevet av plantemiddel
    Du mener både Start og Stabekk tar mer enn 28 poeng i de neste kampene?
    27 poeng totalt, ved sesongslutt. Ikke 27 poeng på de siste kampene

    Start har Rekdal. De kjiper inn poeng i nøkkelkampene. Stabæk er som herpes. Man blir aldri kvitt dem. Dessuten har de egentlig et ganske bra lag. Sandefjord har hatt stigning kamp for kamp etter trenerskiftet. Bortekamp mot dem er det siste vi trenger nå. Det lyser 0-1 lang vei.

    Dette går ikke.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Klimtkongen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2014
      • 419

      Dette kommer til å vare helt inn til sesongslutt. Ingen må gå rundt å tro noe annet fordi om vi tok et uventa poeng mot Molde. Stabæk tok et uventa poeng på Lerkendal i går og utliknet det.

      Om vi er i Eliteserien neste år er helt avhengig av at vi tar flest poeng på de siste 12 av oss, Stabæk og Start. Dette kommer til å bli avgjort på hjemmeform, innbyrdes oppgjør og på nøkkelspilleres form.

      Start har fått et oppsving. Flere poeng på 6 kamper med Rekdal enn de klarte på de første 12. Tror dem kommer til å ta endel poeng i innspurten.

      Hvis Ohi begynner å score igjen så kan fort dem også komme sterkt på slutten. Tipper Berg også kommer til å få litt bedre skikk på dem.

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4376

        Stabæk henter Aboubakar Keita fra FC København. Ganske så sterk signering (lån).
        ..................

        Kommentar

        • Klimtkongen
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2014
          • 419

          Opprinnelig skrevet av _Jonern
          Stabæk henter Aboubakar Keita fra FC København. Ganske så sterk signering (lån).
          Stabæk blir skumle utover høsten tror jeg. Dem blir ikke til Real Madrid, men kommer til å plukke en del poeng. Det kommer vi også til å gjøre. Flere enn dem håper jeg, men er ikke sikker.

          Kommentar

          • Dole
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 1521

            Selges Mathew i løpet av de to neste dagene har jeg vondt for å se at plassen kan berges.

            Gjennom overgangsvinduet har Lillestrøm rigget seg for et salg av midtbaneprofilen Ifeanyi Mathew (21). Men kun klubber utenfor Norge er aktuelle dersom han skal flytte på seg.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3347

              Opprinnelig skrevet av Dole
              Selges Mathew i løpet av de to neste dagene har jeg vondt for å se at plassen kan berges.

              https://www.vg.no/sport/fotball/i/6n...landet-aktuelt
              Med tanke på at Charles ble leid ut til 2010, så tviler jeg på at det er noe salg på trappene.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4303

                Når jeg ser hva andre klubber i nedrykksstriden (hovedsakelig Start) holder på med på overgangsfronten, blir jeg ekstremt lettet over hvordan det virker å ha vært en klar tanke rundt hvilke spillere vi har sett etter og som etter hvert har kommet inn hos oss dette vinduet. Fått inn rutine på kritiske plasser uten å sprenge banken. Er så deilig å se at vi ikke falt for panikksigneringer eller å hente tilbake folk som Ringstad eller Høibråten, men at det heller tilsynelatende har blitt lagt ned et ordentlig arbeid for å identifisere svakheter i laget og deretter få inn spillere som kan eliminere disse og formodentlig styrke oss fra første stund. Håper inderlig dette bare en begynnelsen på en langt sunnere og mer fornuftig klubbdrift.

                Start smeller altså omlag 7 mill i bordet for å sikre seg en 20 år gammel nigeriansk spiss fra latvisk fotball... Helt totalt galskap. Javel, han kan putte noen kasser, men har de vurdert å tette igjen bak? Et snitt imot på 2 mål per kamp er garantert nedrykk. De har attpåtil kvitta seg med førstekeeper Opdal. Snakkes Rekdal.

                Sandefjord mister toppscorer Kastrati, og plugger såret med VIF-flopp Fitim Azemi. Ellers panikksignerer de en kontraktløs Mohammed Fella fem minutter før vinduet stenger.

                Godset har mista Jradi og Høibråten (til Sandefjord), henta en G19-back fra HamKam

                Bodø/Glimt har vel ikke gjort en skit utenom å hente tilbake en tidligere flamme i lillebror Konradsen?

                Stabæk har mista sin klare førstekeeper Sayouba og en god spiller i Tony Brochmann. Aboubakar Keita fra FCK inn er riktignok spennende, selv om det bare er et lån.

                For øvrig kåret speiderlegende Stig Torbjørnsen Søpla til vinduets overgangstaper under Eurosports Deadline Day-sending. Med Sam Johnson ute på ubestemt tid satser vi på å se dem nede i sumpa om ikke så lenge
                Last edited by Kanarivogel89; 16.08.2018, 01:02.

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9370

                  Frykter alltid nye spiss-signeringer for andre klubber, nå også Start sin!

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4376

                    Et av de heftigste sommervinduene på mange år dette her. Mange lag har forsterket kraftig, også de rundt oss.

                    Det positive for vår del foran innspurten; Lennartsson har jeg trua på. Tiltrekker seg spillere og står for en ålreit type fotball. Smarason og forhåpentligvis Pedersen er klare forsterkninger. Ayagwa veldig spennende. Thomas Lehne Olsen er en av de beste spissene i serien. Mathew ser ut til å bli?

                    Det som bekymrer mest; Vi trenger egentlig mer. Keeperplassen er usikker. Forsvaret og spesielt backene har vært krise. Formkurven til Rafn. Han må ordentlig opp i ringa igjen. Er Ayagwa klar umiddelbart? Mangelen på vinnerskaller i stallen. Og selvom jeg liker Lennartsson så er han kanskje ikke like slu som f.eks Rekdal. Klarer han å berge oss? Sandefjord og Start er på papiret betydelig styrka.

                    Kampen mot Haugesund på søndag kommer til å ha mye å si for mine tanker rundt den siste tredjedelen av sesongen!
                    ..................

                    Kommentar

                    • Holterkanari
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2009
                      • 560

                      Skulle vi overleve i år må det være fordi de rundt oss er ennå dårligere. Det er skremmende å ikke ha vunnet på 13 uker ....
                      ________________________
                      TB

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4303

                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                        Et av de heftigste sommervinduene på mange år dette her. Mange lag har forsterket kraftig, også de rundt oss.

                        Det positive for vår del foran innspurten; Lennartsson har jeg trua på. Tiltrekker seg spillere og står for en ålreit type fotball. Smarason og forhåpentligvis Pedersen er klare forsterkninger. Ayagwa veldig spennende. Thomas Lehne Olsen er en av de beste spissene i serien. Mathew ser ut til å bli?

                        Det som bekymrer mest; Vi trenger egentlig mer. Keeperplassen er usikker. Forsvaret og spesielt backene har vært krise. Formkurven til Rafn. Han må ordentlig opp i ringa igjen. Er Ayagwa klar umiddelbart? Mangelen på vinnerskaller i stallen. Og selvom jeg liker Lennartsson så er han kanskje ikke like slu som f.eks Rekdal. Klarer han å berge oss? Sandefjord og Start er på papiret betydelig styrka.
                        Det du sier her er at vi i bunn og grunn trenger et helt nytt lag. Noen her inne trenger å skru ned forventningene sine til hva vi kan få til i løpet av ett overgangsvindu. Maric spilte nettopp sin beste kamp for året mot S08, og Amundsen/Kippe har holdt oss flytende i flere år. Det butter greit nå, men på midstopperplass har vi god dekning og mulighet for rullering. Rafn har nivået inne og kommer seg nok tilbake i form (selv om jeg gjerne skulle sett ham over på HB med SKM på VB). Siden Lennart tok over har vi møtt to av lagene i best form i Eliteserien, og Haugesund er det tredje av formlagene (gidder ikke regne med RBK her siden de faktisk underpresterer massivt i år). Molde hadde griseflaks som fikk med seg noe, og S08 ødela Kippe egenhendig. Haugesund blir knalltøft, men vi pleier å ha et godt tak på dem hjemme. Etter dette kommer kampene som vil avgjøre vår skjebne. Jeg tror det skal gå fint. Dersom vi rykker ned nå fortjener vi det virkelig, for dette laget skal være godt nok til å holde seg i ES.

                        Når du sier at lag rundt oss har forsterket kraftig, hvilke sikter du til da? Sandefjord ser svekket ut (Kastrati ut, Azemi inn samt resirkulering av norske middelmådigheter), mens Start gambler alt på ett kort uten å ta hensyn til at de lekker som en sil. Bodø/Glimt har henta tilbake Konradsen. Stabæk har henta et par spennende karer, men de har ikke noe særlig rutine. Jeg ser ikke at noen av disse er "kraftig forsterket"

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4376

                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                          Det du sier her er at vi i bunn og grunn trenger et helt nytt lag. Noen her inne trenger å skru ned forventningene sine til hva vi kan få til i løpet av ett overgangsvindu. Maric spilte nettopp sin beste kamp for året mot S08, og Amundsen/Kippe har holdt oss flytende i flere år. Det butter greit nå, men på midstopperplass har vi god dekning og mulighet for rullering. Rafn har nivået inne og kommer seg nok tilbake i form (selv om jeg gjerne skulle sett ham over på HB med SKM på VB). Siden Lennart tok over har vi møtt to av lagene i best form i Eliteserien, og Haugesund er det tredje av formlagene (gidder ikke regne med RBK her siden de faktisk underpresterer massivt i år). Molde hadde griseflaks som fikk med seg noe, og S08 ødela Kippe egenhendig. Haugesund blir knalltøft, men vi pleier å ha et godt tak på dem hjemme. Etter dette kommer kampene som vil avgjøre vår skjebne. Jeg tror det skal gå fint. Dersom vi rykker ned nå fortjener vi det virkelig, for dette laget skal være godt nok til å holde seg i ES.

                          Når du sier at lag rundt oss har forsterket kraftig, hvilke sikter du til da? Sandefjord ser svekket ut (Kastrati ut, Azemi inn samt resirkulering av norske middelmådigheter), mens Start gambler alt på ett kort uten å ta hensyn til at de lekker som en sil. Bodø/Glimt har henta tilbake Konradsen. Stabæk har henta et par spennende karer, men de har ikke noe særlig rutine. Jeg ser ikke at noen av disse er "kraftig forsterket"
                          Et helt nytt lag har jeg ikke ment vi trenger. Men jeg påpekte at forsvarsspillet vårt og spesielt backene har vært krise, noe jeg glatt står for. Jeg mener Rafn holder nivået men han må opp fra de siste kampene, som jeg sa. Haakenstad mener jeg ikke holder mål. Amundsen er OK, men ikke mer. Og Kippe har trolig sin siste sesong. Maric sto sin beste kamp sist, men han har fortsatt flere dårlige kamper enn gode. Derfor føler jeg meg ikke trygg på han ennå. Sandefjord har henta blant annet Ringstad, Høitbråten, Azemi. Pluss noen til. Ut med Kastrati med likevel styrket på flere plasser. Start har hentet Shala og han nye spissen fra Ventspils hvertfall. De er også styrket selvom de har kjøpt noen usikre kort. Stabæk og Bodø/Glimt har jeg ikke nevnt. Jeg har tidligere skrevet at jeg er godt fornøyd med overgangsvinduet. Over forventning for min del. Har aldri ment at vi burde henta fler nå. Men jeg mener vi er for dårlig besatt på flere plasser, som vi ikke får gjort noe med nå dessverre. Keeper, høyreback og en kreativ kantspiller i hvertfall.
                          ..................

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4303

                            Opprinnelig skrevet av _Jonern

                            Et helt nytt lag har jeg ikke ment vi trenger. Men jeg påpekte at forsvarsspillet vårt og spesielt backene har vært krise, noe jeg glatt står for. Jeg mener Rafn holder nivået men han må opp fra de siste kampene, som jeg sa. Haakenstad mener jeg ikke holder mål. Amundsen er OK, men ikke mer. Og Kippe har trolig sin siste sesong. Maric sto sin beste kamp sist, men han har fortsatt flere dårlige kamper enn gode. Derfor føler jeg meg ikke trygg på han ennå. Sandefjord har henta blant annet Ringstad, Høitbråten, Azemi. Pluss noen til. Ut med Kastrati med likevel styrket på flere plasser. Start har hentet Shala og han nye spissen fra Ventspils hvertfall. De er også styrket selvom de har kjøpt noen usikre kort. Stabæk og Bodø/Glimt har jeg ikke nevnt. Jeg har tidligere skrevet at jeg er godt fornøyd med overgangsvinduet. Over forventning for min del. Har aldri ment at vi burde henta fler nå. Men jeg mener vi er for dårlig besatt på flere plasser, som vi ikke får gjort noe med nå dessverre. Keeper, høyreback og en kreativ kantspiller i hvertfall.
                            Mente ikke å legge ord i munnen på deg, beklager det. Blir jo bare spekulasjoner å snakke om overgangene til andre klubber uansett, så her får vi bare vente og se.

                            Vi er enige i mye, som f.eks. at backene har vært krise så langt i år. Samtidig mener jeg mye av den defensive usikkerheten vi har sett i år skyldes at vi har manglet nettopp den spillertypen vi har fått inn i Pedersen. En stabiliserende midtbanespiller gjør arbeidsforholdene langt mer levelige for den bakre fireren, og jeg mener vi vil se resultater av dette veldig fort.

                            For min del var signering av en spiller i nettopp denne posisjonen det mest prekære allerede i vintervinduet. Nå som vi har fått Pedersen på plass er det, helt riktig, på tide å fokusere på de fem bak i neste vindu (samt forlenge med Smarason). Dette er nok også planen siden både Amundsen og Anton sannsynligvis forsvinner (og Kippe muligens legger opp).

                            Kantspiller har vi i Ødemarksbakken, det er jeg sikker på. Neste år blir hans år.

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3146

                              Opprinnelig skrevet av _Jonern
                              Men jeg mener vi er for dårlig besatt på flere plasser, som vi ikke får gjort noe med nå dessverre. Keeper, høyreback og en kreativ kantspiller i hvertfall.
                              Vi har en av ligaens beste høyrebacker i Rafn. Før eller siden må treneren innse det. Så spørsmålet er mer om vi har en god nok venstreback. Jeg mener ja, og tenker da på SKM (som til gjengjeld ikke har noe på venstre kant å gjøre).

                              Amundsen og Kippe blir nok i overkant like (og trege), men her har vi back-up muligheter (som kanskje gradvis bør slippe mer til).

                              Midtbanen er god nok (spesielt etter dette vinduet) - og fremover er vi for første gang på lenge også der vi bør være.

                              Venstrekanten har vært en utfordring i LSK, men både Brenden og Ødemarksbakken kan og vil vokse til. Får vi forlenget med Smaradona i tillegg så er jeg rolig her.

                              Keeperplassen er vel en utfordring, og jeg mener at så lenge de er helt jevne så bør vi satse på den vi eier.

                              Totalt sett er jeg enig med de som sier at dette laget bør være godt nok til å holde seg, og klatre noen plasser neste år.

                              Kommentar

                              • Dole
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 1521

                                Opprinnelig skrevet av Dole
                                Solid kamp av Stabæk i dag. De kunne fort ha vunnet på Lerkendal. Tipper Sandefjord, Start og Lillestrøm ender på de tre nederste plassene.
                                Jeg er stadig mer overbevist om dette.

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4376

                                  Opprinnelig skrevet av Dole

                                  Jeg er stadig mer overbevist om dette.
                                  Forhåpentligvis kan Glimt også rote seg nedi der. Er bare 3 poeng foran oss, med en kamp tilgode. Men på papiret er de ett av de svakeste lagene. Dette kan fort ende med at man skal være fornøyd med kvalikk. Huff...
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9370

                                    Vi har et wildcard litt høyere på tabellen og, men nevner ikke navn i jinxe-frykt.

                                    *dette er ikke en jinx*

                                    Kommentar

                                    • Klimtkongen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2014
                                      • 419

                                      Det her er mer og mer skummelt. Så ikke for meg at Stabæk skulle ta 4 poeng mot RBK og Molde.

                                      Kommentar

                                      • heidar
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2115

                                        Vi rykker aldri ned. Steng tråd
                                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                        Endelig er mørketida over.

                                        Kommentar

                                        • Dole
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2004
                                          • 1521

                                          Vi har i alle fall ikke råd til å tape for Sandefjord i neste runde. Både poengmessig og ikke minst mentalt vil et tap der være et syvmilssteg mot å havne blant bunn tre lagene.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎