Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hthaug
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2004
    • 421

    Opprinnelig skrevet av Radulovic

    Goggen skal ingen steder.

    Skal vi hente inn Arne E eller Tom igjen da? Kælke ballen langt og eneste taktikken er å ødelegge for motstander.
    Nei, tror ikke de som normalt leker stolleken i treneryrket her til lands er noe å satse på, men om ikke overskuddet fra spillersalg skal gå til å dekke budsjettunderskudd i OBOS ligaen, så må man begynne å stikke fingeren i jorda å se hvor vi er. Er det sexy å se på den småspillingen på 40 meter samt utspillingen bakfra som skaper hjerteflimmer hver gang? Jeg mener litt uforutsigbarhet og alternativer er å foretrekke dersom en plan ikke virker.

    Kommentar

    • Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2541

      Opprinnelig skrevet av Radulovic

      Det kan være at jeg har havna i et lignende forhold som Brann-supporterne hadde til Norling i 2014, men jeg har utrolig sterk tro på Georgson og hans ideer.
      Mine tanker om dette prosjektet:

      Det er ikke bare på papiret at man ser at Georgson mangler erfaring fra Eliteserien, men også det jeg synes er naivitet på banen. Denne troen på at man skal dominere hver eneste fotballkamp. Uttalelsene før sesongstart om at "vi har kommet lenger enn jeg hadde våget å tro" og forsøkene på å fortelle alle at stallen er så bra målt mot standarden i Eliteserien. Starta med å skulle spille seg ut bakfra mot FFK fra første minutt - en kamp LSK skulle dominere, men FFK bare ga LSK en real omgang juling på Åråsen.

      Georgson trodde han viste hva han kom til i Eliteserien. Realiteten han møtte var noe helt annet. Mai ga vanvittige tre av 15 mulige poeng. Er det i hele tatt noen andre lag i ligaen som kan vise til en dårligere måned? Jeg tror faktisk ikke det. LSK var Eliteseriens dårligste lag i mai. Men, han har gode ideer da.

      La meg minne om at LSK har møtt KBK, Kamma, Odds og S08 - 1/ett poeng på de kampene. To kamper borte og to hjemme.
      Sint og tverr på felt N

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3178

        Opprinnelig skrevet av bjarmann
        Mange av de som tviholder på Georgson blir blendet av at fotballen han står for tilsynelatende er mer attraktiv enn den vi vanligvis ser på Åråsen.
        Tilsynelatende???? Så du noen kamper under jævla Bakke??? Ja, vi fikk resultater en stund, men mye var på grunn av en strålende Adams - for den fotballen vi fikk servert var så kjedelig og forutsigbar at jeg fikk mark.

        Nå forsøker vi å spille underholdende fotball - og når det lykkes er vi strålende. Når det ikke lykkes er det fordi det tar tid å innarbeide en ny måte å spille på - og ikke minst så har vi ikke den troppen på plass som vi trenger ENNÅ.

        Nå må vi gi trener og sportssjef denne sesongen til å sette mønster og hente spillere - og så kan 2025 og videre bli riktig så morsomt. Vi er pr i dag akkurat der Kjetil Knudsen var på akkurat samme tid i Bodø Glimt., og det ble slett ikke så verst etterhvert.

        Kommentar

        • EPA
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Aug 2013
          • 210

          Vi har et seriøst problem og det er mangel på sjanser.
          Vi spiller til tider fantastisk fotball og jeg er blir glad av å se på, men samtidig skaper vi ikke sjanser for det knyter seg så inn i helvete fra 20 meter og inn. Det ser ut som det er en frykt for å avslutte selv, og så har det en tendens til å bli en litt unøyaktig pasning isteden.
          Vi har 60+% ball mot Odd, og skaper færre og dårligere sjanser enn de i løpet av 90 minutter... Det er skremmende, og noe som antagelig bare blir verre og verre ettersom det nå begynner å haste litt... Tror de skal ta et par hundre hastetimer hos mental trener for å få dette til å snu.

          Kommentar

          • Radulovic
            Medlem
            Møteplager
            • Mar 2016
            • 93

            Opprinnelig skrevet av Børge

            Mine tanker om dette prosjektet:

            Det er ikke bare på papiret at man ser at Georgson mangler erfaring fra Eliteserien, men også det jeg synes er naivitet på banen. Denne troen på at man skal dominere hver eneste fotballkamp. Uttalelsene før sesongstart om at "vi har kommet lenger enn jeg hadde våget å tro" og forsøkene på å fortelle alle at stallen er så bra målt mot standarden i Eliteserien. Starta med å skulle spille seg ut bakfra mot FFK fra første minutt - en kamp LSK skulle dominere, men FFK bare ga LSK en real omgang juling på Åråsen.

            Georgson trodde han viste hva han kom til i Eliteserien. Realiteten han møtte var noe helt annet. Mai ga vanvittige tre av 15 mulige poeng. Er det i hele tatt noen andre lag i ligaen som kan vise til en dårligere måned? Jeg tror faktisk ikke det. LSK var Eliteseriens dårligste lag i mai. Men, han har gode ideer da.

            La meg minne om at LSK har møtt KBK, Kamma, Odds og S08 - 1/ett poeng på de kampene. To kamper borte og to hjemme.
            Da kan minne om at vi i samme måned har putta 12 mål borte mot Glimt, SIF og Viking. Men ja 1 poeng hjemme mot disse er ikke bra nok.

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2541

              Opprinnelig skrevet av G-Man
              Nå må vi gi trener og sportssjef denne sesongen til å sette mønster og hente spillere - og så kan 2025 og videre bli riktig så morsomt. Vi er pr i dag akkurat der Kjetil Knudsen var på akkurat samme tid i Bodø Glimt., og det ble slett ikke så verst etterhvert.
              Det finnes drøssevis av slike prosjekter som har endt med katastrofe. Brann 2014 og Norling? Ikke i samme liga, men Lennartsson i LSK 2019 endte ikke bra? Brann i 2020/21 med Kåre Ingebrigtsen? Rúnar Kristinsson i 2016 holdt på å gå skikkelig galt - starta fint i 2015, men 2016 gikk det bare en vei.

              Kjetil Knudsen i B/G og hans utvikling har vært helt enorm. Hadde vært gøy om Georgson fikk til det samme med LSK, men akkurat nå synes ikke jeg det ser så veldig bra ut - virker som om det er mer kaving i blinde med en eneste plan og null pragmatisme.

              Opprinnelig skrevet av Radulovic

              Da kan minne om at vi i samme måned har putta 12 mål borte mot Glimt, SIF og Viking. Men ja 1 poeng hjemme mot disse er ikke bra nok.
              En svane eller to, gjør ikke en sommer - selv om man mot Glimt og Viking til tider så veldig bra ut (og der var man langt mer direkte enn det man holder på med på Åråsen - kan ha sett ut som plan A 1.1.
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7055

                Opprinnelig skrevet av G-Man
                og når det lykkes er vi strålende.
                Det lykkes ikke, det viser tabellen, og vi kan ikke vente til vi har rykket ned. Dessuten lærer ikke svensken av egne idiotiske feil. Naiviteten din er sjarmerende, men samtidig skivebom.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4444

                  Opprinnelig skrevet av Børge

                  Det finnes drøssevis av slike prosjekter som har endt med katastrofe. Brann 2014 og Norling? Ikke i samme liga, men Lennartsson i LSK 2019 endte ikke bra? Brann i 2020/21 med Kåre Ingebrigtsen? Rúnar Kristinsson i 2016 holdt på å gå skikkelig galt - starta fint i 2015, men 2016 gikk det bare en vei.

                  Kjetil Knudsen i B/G og hans utvikling har vært helt enorm. Hadde vært gøy om Georgson fikk til det samme med LSK, men akkurat nå synes ikke jeg det ser så veldig bra ut - virker som om det er mer kaving i blinde med en eneste plan og null pragmatisme.


                  En svane eller to, gjør ikke en sommer - selv om man mot Glimt og Viking til tider så veldig bra ut (og der var man langt mer direkte enn det man holder på med på Åråsen - kan ha sett ut som plan A 1.1.
                  Skjønner ikke hvor du vil hen. Du lister jo bare opp diverse trenere som ikke har lyktes av ulike årsaker. Jeg ser ingen paralleller mellom Norling, Kristinsson og Kåre Ingebrigtsen utover at de leverte svake resultater som til slutt førte til at de måtte gå. Alle disse fikk også langt mer enn ti kamper på seg.

                  Forstår heller ikke at folk mener de ikke ser noen plan i spillet vårt. Jeg ser en veldig tydelig plan, men enn så lenge skorter det på utførelsen av den. Dette vil ta tid, og vi mangler litt på evnen til å bikke jevne kamper i vår favør. Jeg tror fortsatt dette vil komme med tiden, og særlig etter overgangsvinduet til sommeren.

                  Angående klubb-DNA, harde taklinger og kontante headinger, så må jeg innrømme at jeg gir totalt faen. Dette er ting som ofte holder klubber tilbake, ref. RBKs arv etter Eggen og Uniteds arv etter Ferguson. Jeg vil at LSK skal spille på den måten som kan ta oss lengst, og da er en utviklende stil lik den Georgson formaner langt mer interessant enn traust Bakke-ball.
                  Last edited by Kanarivogel89; 27.05.2024, 15:07.

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2541

                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                    Skjønner ikke hvor du vil hen. Du lister jo bare opp diverse trenere som ikke har lyktes av ulike årsaker. Jeg ser ingen paralleller mellom Norling, Kristinsson og Kåre Ingebrigtsen utover at de leverte svake resultater som til slutt førte til at de måtte gå. Alle disse fikk også langt mer enn ti kamper på seg.
                    Kjetil Knudsen trekkes frem som en som prøvde og prøvde, også lykkes han. De jeg nevner prøvde og prøvde de også, men de feila. For hver som lykkes, er det alltid mange som mislykkes. Heldigvis har Georgson tydeligvis en eller annen garanti om at han skal lykkes.

                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                    Forstår heller ikke at folk mener de ikke ser noen plan i spillet vårt. Jeg ser en veldig tydelig plan, men enn så lenge skorter det på utførelsen av den. Dette vil ta tid, og vi mangler litt på evnen til å bikke jevne kamper i vår favør. Jeg tror fortsatt dette vil komme med tiden, og særlig etter overgangsvinduet til sommeren.
                    Satt på spissen - en plan er det åpenbart. Den er å spille seg ut bakfra - da har man en 2-3 valg (FFK hadde pugget alle valgene - nøytraliserte LSK fra første minutt). Også kommer man opp til midtbane. Der blir det som regel stopp, men noen ganger kommer man seg fremover og da ser det ut som meninga er drible eller spille vegg helt inn i 5-meteren for å trille den i mål. Innlegg skorter det på. Skudd fra utenfor 16 meteren er vel nesten bare sett i Bodø?

                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                    Angående klubb-DNA, harde taklinger og kontante headinger, så må jeg innrømme at jeg gir totalt faen. Jeg vil at LSK skal spille på den måten som kan ta oss lengst, og da er en utviklende stil lik den Georgson formaner langt mer interessant enn traust Bakke-ball.
                    En av de mest triste delene med å holde med LSK, er at det er neste år som gjelder. Når vi kommer til neste sesong, har vi øvd såpass mye at vi skal bli gode. Neste overgangsvindu, da skal det forsterkes. LSK skal aldri være gode NÅ - det er alltid neste år.

                    Angående traust Bakke-ball, så tar jeg det hver dag hele uka enn hjerteinfarkt-balltap-ball og kamp mot nedrykk.
                    Last edited by Børge; 27.05.2024, 15:01.
                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4444

                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      Kjetil Knudsen trekkes frem som en som prøvde og prøvde, også lykkes han. De jeg nevner prøvde og prøvde de også, men de feila. For hver som lykkes, er det alltid mange som mislykkes. Heldigvis har Georgson tydeligvis en eller annen garanti om at han skal lykkes.
                      Ja, men hva foreslår du at vi gjør da? Kaster alt på sjøen etter ti kamper og ansetter en redningsmann? Det blir litt vel overilt i mine øyne. La nå Georgson få litt mer tid på seg.

                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      Satt på spissen - en plan er det åpenbart. Den er å spille seg ut bakfra - da har man en 2-3 valg (FFK hadde pugget alle valgene - nøytraliserte LSK fra første minutt). Også kommer man opp til midtbane. Der blir det som regel stopp, men noen ganger kommer man seg fremover og da ser det ut som meninga er drible eller spille vegg helt inn i 5-meteren for å trille den i mål. Innlegg skorter det på. Skudd fra utenfor 16 meteren er vel nesten bare sett i Bodø?
                      Akkurat som at det er mange som trekker fram Knudsen, er det like mange som trekker fram kampen mot FFK. Ja, den var dårlig, men jeg synes ikke FFK var på langt nær så dominerende som det enkelte her inne skal ha det til. De scorer på et langt innkast hvor Roseth skulle hatt frispark og skaper ellers svært lite fram til de setter et par kasser når vi må satse alt. Dette går på det jeg nevner i mitt forrige innlegg om at vi enn så lenge mangler evnen til å vippe jevne kamper i vår favør. Vi får i tillegg andreomgangen ødelagt av at Lehne og Kito må ut. Akkurat dette går på spillerlogistikk, og her er jeg hundre prosent enig i kritikken som har kommet. Langskudd har vi vel ikke scora flere av siden Koren var her, så den ser jeg ikke. Var vel tre bare i kampen mot Godset?

                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      En av de mest triste delene med å holde med LSK, er at det er neste år som gjelder. Når vi kommer til neste sesong, har vi øvd såpass mye at vi skal bli gode. Neste overgangsvindu, da skal det forsterkes. LSK skal aldri være gode NÅ - det er alltid neste år.
                      Dette er det samme for alle lag, med unntak av lokomotivene. Jeg spør igjen, hva mener du må gjøres for at LSK skal bli gode "NÅ"? Svaret er at det ikke finnes noen mirakelkur. Man er nødt til å bygge stein på stein og aller helst tenke langsiktig. Klubben har signalisert at det er nettopp dette de gjør med ansettelsen av Georgson, noe jeg var svært fornøyd med å høre.

                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      Angående traust Bakke-ball, så tar jeg det hver dag hele uka enn hjerteinfarkt-ball og kamp mot nedrykk. ?
                      Ja, du får spørre Søpla om de er enig. Bakke ble redda av Akor i fjor. Ellers kjenner jeg ikke på et nevneverdig stress når vi spiller oss ut bakfra. Synes vi har blitt ganske så gode på det på relativt kort tid. En ting jeg kan være enig i, er at vi bør variere mer. Vi trenger ikke å spille oss ut langs bakken for enhver pris. Litt mer nøkterne risikovurderinger i enkelte situasjoner kunne absolutt gagnet oss.
                      Last edited by Kanarivogel89; 27.05.2024, 15:14.

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3178

                        Opprinnelig skrevet av Børge
                        Angående traust Bakke-ball, så tar jeg det hver dag hele uka enn hjerteinfarkt-balltap-ball og kamp mot nedrykk.
                        Vi var på vei mot nedrykk med Bakke-ball, tro endelig ikke annet - og på toppen av det var vi drit kjedelige. Og om du synes vi er forutsigbare nå, så er det bare fornavnet i forhold til hva vi var da. Uten Adams hadde vi styrt rett ned under Bakke. Mulig vi ikke trengte hjertemedisin under han, men salget av antidepressiva må ha gått til himmels.

                        Men om du klarer overbevise klubben om at du har rett, så tror jeg Søpla-fansen gladelig betaler hver en krone for å sende Bakke tilbake. Sist jeg sjekka var det på forumet deres over 30 sider på "Bakke må ut" - og det er ikke fordi de er uenige for å si det mlldt...

                        Kommentar

                        • Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2541

                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                          Ja, men hva foreslår du at vi gjør da? Kaster alt på sjøen etter ti kamper og ansetter en redningsmann? Det blir litt vel overilt i mine øyne. La nå Georgson få litt mer tid på seg.
                          Han får selvsagt ikke sparken nå. Tror ikke han får sparken i år, selv ved nedrykk. Feilen, i mine øyne, er at han ble ansatt.

                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                          Akkurat som at det er mange som trekker fram Knudsen, er det like mange som trekker fram kampen mot FFK. Ja, den var dårlig, men jeg synes ikke FFK var på langt nær så dominerende som det enkelte her inne skal ha det til. De scorer på et langt innkast hvor Roseth skulle hatt frispark og skaper ellers svært lite fram til de setter et par kasser når vi må satse alt. Dette går på det jeg nevner i mitt forrige innlegg om at vi enn så lenge mangler evnen til å vippe jevne kamper i vår favør. Vi får i tillegg andreomgangen ødelagt av at Lehne og Kito må ut. Akkurat dette går på spillerlogistikk, og her er jeg hundre prosent enig i kritikken som har kommet. Langskudd har vi vel ikke scora flere av siden Koren var her, så den ser jeg ikke. Var vel tre bare i kampen mot Godset?
                          Spill kampen LSK - FFK om igjen 100 ganger og FFK vinner 80 ganger, uavgjort 15 ganger og 5 ganger vinner LSK. FFK hadde full kontroll. FFK hadde gjort hjemmeleksa si og hadde sett hva dem kom til å møte. Det er ingen overraskelse hva som møter deg når motstanderen er LSK.

                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                          Dette er det samme for alle lag, med unntak av lokomotivene. Jeg spør igjen, hva mener du må gjøres for at LSK skal bli gode "NÅ"? Svaret er at det ikke finnes noen mirakelkur. Man er nødt til å bygge stein på stein og aller helst tenke langsiktig. Klubben har signalisert at det er nettopp dette de gjør med ansettelsen av Georgson, noe jeg var svært fornøyd med å høre.
                          Man kunne startet med å bygge videre på det man drev med i 2021 - 2023, ikke rive alt opp med rota og starte på nytt i 2024? Da har man bygd stein på stein og tenkt langsiktig, før man plutselig bytter kurs.

                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                          Ja, du får spørre Søpla om de er enig. Bakke ble redda av Akor i fjor. Ellers kjenner jeg ikke på et nevneverdig stress når vi spiller oss ut bakfra. Synes vi har blitt ganske så gode på det på relativt kort tid. En ting jeg kan være enig i, er at vi bør variere mer. Vi trenger ikke å spille oss ut langs bakken for enhver pris. Litt mer nøkterne risikovurderinger i enkelte situasjoner kunne absolutt gagnet oss.
                          Du snakker om han Bakke du, jeg tenker på en yngre Bakke. Som var i LSK høsten 2023.

                          Opprinnelig skrevet av G-Man

                          Vi var på vei mot nedrykk med Bakke-ball, tro endelig ikke annet - og på toppen av det var vi drit kjedelige. Og om du synes vi er forutsigbare nå, så er det bare fornavnet i forhold til hva vi var da. Uten Adams hadde vi styrt rett ned under Bakke. Mulig vi ikke trengte hjertemedisin under han, men salget av antidepressiva må ha gått til himmels.

                          Men om du klarer overbevise klubben om at du har rett, så tror jeg Søpla-fansen gladelig betaler hver en krone for å sende Bakke tilbake. Sist jeg sjekka var det på forumet deres over 30 sider på "Bakke må ut" - og det er ikke fordi de er uenige for å si det mlldt...
                          Geir Bakke er ute av mitt sinn. Når jeg ser Bakke, tenker jeg på Eirik Bakke. Geir Bakke råtner på rot på Oslo øst.

                          Jeg har for øvrig ikke tenk å forsøke å overbevise klubben om noe som helst, men dette temaet engasjerer meg. Der mange av dere dere ser et skip som sliter litt med å få vind i seilene, ser jeg hull i skroget og vann som fosser inn. Jeg håper innstendig det er dere som har rett og jeg som har feil, men svensk trener uten erfaring fra Eliteserien inn med revolusjonerende måte å spille på som gjenta at "vi hadde fortjent flere poeng" etter nær sagt hvert eneste tap - det har jeg sett før.
                          Sint og tverr på felt N

                          Kommentar

                          • Egumen
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Sep 2011
                            • 188

                            Opprinnelig skrevet av Børge
                            Han får selvsagt ikke sparken nå. Tror ikke han får sparken i år, selv ved nedrykk. Feilen, i mine øyne, er at han ble ansatt.

                            Du snakker om han Bakke du, jeg tenker på en yngre Bakke. Som var i LSK høsten 2023.
                            Du gir altså dette prosjektet 10 kamper før du konkluderer med at det var feil å ansette Georgson?

                            Uforståelig for meg at du mener Eirik Bakke hadde vært en bedre ansettelse.

                            Kommentar

                            • Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2541

                              Opprinnelig skrevet av Egumen

                              Du gir altså dette prosjektet 10 kamper før du konkluderer med at det var feil å ansette Georgson?

                              Uforståelig for meg at du mener Eirik Bakke hadde vært en bedre ansettelse.
                              Ja. Jeg mener han var feil mann, men jeg håper virkelig at jeg tar feil.
                              Sint og tverr på felt N

                              Kommentar

                              • Egumen
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2011
                                • 188

                                Opprinnelig skrevet av Børge

                                Ja. Jeg mener han var feil mann, men jeg håper virkelig at jeg tar feil.
                                Det er lov å mene. Personlig sliter jeg med å forstå at man ikke ønsker å gi det mer tid, spesielt med tanke på at Georgson enn så lenge ikke har fått bygd sitt eget lag og at vi allerede har sett et skyhøyt toppnivå.
                                Det har gått sport i å sparke trenere etter kort tid ute i Europa, og det er sjelden dette bærer frukter. Jeg synes også det er kjipt å gå fra å være høyt på tabellen over flere sesonger for så å måtte starte på nytt, men jeg tror kontinuitet er viktig for å lykkes. Jeg ser også argumentene om at Georgson burde ha krevd nye spillere i vinter, spesielt på midtbanen, men jeg mener det er forståelig at han ønsket å se an og vurdere stallen. Om signeringen av Wenderson hadde gått i boks kan det i teorien hende at ting at sett mye bedre ut, men det får vi aldri vite.
                                Jeg håper og tror at det signeres 2-3 spillere som går rett inn i 11eren ila sommervinduet. Om ikke dette skjer er det mulig jeg selv blir med i hylekoret og kaller trenerteamet naive.

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4444

                                  Du har absolutt noen poenger, Børge. Jeg er ikke direkte uenig i mye av det du sier, men å gi ny kontakt til Eirik Bakke? Nei. Han ville aldri fått sving på sakene. Har ikke akkurat florert av jobbtilbud etter vikariatet hos oss. Det var sporty av ham å være caretaker på høsten, men jeg er sjeleglad for at vi gikk for noe annet.

                                  At vi kastet 2021-2023 på dynga var også litt overraskende for meg i begynnelsen. Tre stoppere hadde liksom blitt et lite symbol på framgangen de siste årene, men nå skulle vi plutselig over i en formasjon vi ikke hadde spillermateriale til. Nå som vi først har gjort dette grepet, håper jeg vi gir trenerne tid til å forme en stall som faktisk passer til å spille 4-3-3. Và har vært et fint tilskudd, og jeg må innrømme at forventningene til Lelesiit har skutt i været de siste par ukene. Lucky tror jeg også blir gull bare han får litt tid på seg. Får vi inn et par indreløpere som passer formasjonen, en klasseving på høyre og en solid backup for Lehne tror jeg mye er gjort altså.

                                  Også tror jeg at en del av problemene våre vil løses når vi får Hoff tilbake fra skade. Han har spilt vel så mye indreløper som sekser, og har et tempo og en oversikt over spillet som overgår Åsen og Ibra. Så får vi se om Lundemo ryker ut med skade i samme øyeblikk som Hoff snører på seg skoene. Er jo samme greia som Ranger/Edh det her. Alltid en av dem som er skada.

                                  Kommentar

                                  • ChrisK
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2013
                                    • 323

                                    Opprinnelig skrevet av Egumen


                                    Jeg håper og tror at det signeres 2-3 spillere som går rett inn i 11eren ila sommervinduet. Om ikke dette skjer er det mulig jeg selv blir med i hylekoret og kaller trenerteamet naive.
                                    Ifølge Sves kommer det inn to nye spillere i sommer (i tillegg til Karlsbakk), en midtbanespiller og en som kan bekle både ving- og spissrollen. Jeg antar at midtbanespilleren som kommer inn er tiltenkt å gå rett inn på laget, da Sees gjentatte ganger i Dødball har sagt at dersom man henter inn en midtbanespiller så skal han være bedre enn de klubben allerede har.

                                    Kommentar

                                    • Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2541

                                      Opprinnelig skrevet av Egumen

                                      Det er lov å mene. Personlig sliter jeg med å forstå at man ikke ønsker å gi det mer tid, spesielt med tanke på at Georgson enn så lenge ikke har fått bygd sitt eget lag og at vi allerede har sett et skyhøyt toppnivå.
                                      Det har gått sport i å sparke trenere etter kort tid ute i Europa, og det er sjelden dette bærer frukter. Jeg synes også det er kjipt å gå fra å være høyt på tabellen over flere sesonger for så å måtte starte på nytt, men jeg tror kontinuitet er viktig for å lykkes. Jeg ser også argumentene om at Georgson burde ha krevd nye spillere i vinter, spesielt på midtbanen, men jeg mener det er forståelig at han ønsket å se an og vurdere stallen. Om signeringen av Wenderson hadde gått i boks kan det i teorien hende at ting at sett mye bedre ut, men det får vi aldri vite.
                                      Jeg håper og tror at det signeres 2-3 spillere som går rett inn i 11eren ila sommervinduet. Om ikke dette skjer er det mulig jeg selv blir med i hylekoret og kaller trenerteamet naive.
                                      Jeg synes det han har vist på hjemmebane er helt katastrofe. Nå har man også begynt å tape på bortebane. 3 av 15 poeng i mai måned. Er enig i at det er rett med tålmodighet, men noen ganger er bare alt feil - for meg er alt feil her. Bra andre ser noe bra!

                                      Wenderson tror jeg ikke hadde gjort noe fra eller til. Tror neppe han er spesielt bedre enn noen av de LSK har i dag. At han ikke ville styrke stallen i vinter, er fryktelig dumt - ønsker han ikke å komme i gang bra? (Vil bare minne om hans tid som hovedtrener en kort periode i MFF (Sveriges klart beste lag de siste årene) hvor han gjør 1-1-3 over fem kamper. Vant hjemme mot GIF Sundsvall (endt sist med 14 poeng på 30 kamper) og uavgjort borte mot Mjällby - det var fryktelig tynn suppe.)

                                      Må jo komme noe inn. Spent på hva det blir. Karlsbakk blir bra.


                                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                      Du har absolutt noen poenger, Børge. Jeg er ikke direkte uenig i mye av det du sier, men å gi ny kontakt til Eirik Bakke? Nei. Han ville aldri fått sving på sakene. Har ikke akkurat florert av jobbtilbud etter vikariatet hos oss. Det var sporty av ham å være caretaker på høsten, men jeg er sjeleglad for at vi gikk for noe annet.
                                      Jeg tror ikke han hadde gjort bort seg over tid. Han fikk det ganske bra til over tid i Sogndal. At det ikke har vært et flom med jobbtilbud, går nok mer på at han ikke aktivt går ut for å bli trener. Tror han trives der han er nå.

                                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                      At vi kastet 2021-2023 på dynga var også litt overraskende for meg i begynnelsen. Tre stoppere hadde liksom blitt et lite symbol på framgangen de siste årene, men nå skulle vi plutselig over i en formasjon vi ikke hadde spillermateriale til. Nå som vi først har gjort dette grepet, håper jeg vi gir trenerne tid til å forme en stall som faktisk passer til å spille 4-3-3. Và har vært et fint tilskudd, og jeg må innrømme at forventningene til Lelesiit har skutt i været de siste par ukene. Lucky tror jeg også blir gull bare han får litt tid på seg. Får vi inn et par indreløpere som passer formasjonen, en klasseving på høyre og en solid backup for Lehne tror jeg mye er gjort altså.
                                      Det er fortsatt for meg totalt galskap at man kaster 2021 - 2023 på søpla og starter på nytt. Spesielt etter at Rodgers ble henta for sinnssvake 5 mill (var vel rundt det) fra RBK og med garantert en solid lønn. Ble også snakket om at treneren skulle passe til stallen osv. Etter lang tid, virket litt som om ei lang liste med trenere har sagt nei, går man for en som står for noe helt annet! En spillestil det ikke er stall til. Og atpå til gjør man så få grep i løpet av våren for å tilpasse og styrke stallen.

                                      Og Georgson har sin del av skylda for at det ikke er gjort noe med stallen. Hadde han gått til de over seg og sagt dette holder ikke, måtte dem gjort noe.

                                      Min største kritikk til Georgson og hvorfor det har gått så galt, er at han ikke har sett hva hverdagen i Eliteserien er. I Allsvenskan som han er vant med gjennom flere sesonger i MFF, så er det så mye mer tålmodighet. Er jo knapt noe kontringer. Trenere som kommer fra Norge til Allsvenskan, står for noe nytt og gjør det som regel bra (ref Høgmo bla, men også Arne Erlandsen i sin tid (selv om det er lenge siden - årets trener i 2006) med en langt mer aggressiv spillestil. Svensk fotball går mer på tålmodighet, trille ball sideveis og vente på mulighet - dem har sjelden dårlig tid. Norsk fotball er også mer god på det å sabotere motstander sitt spill og få dem ut av stilen. Kontringer Jeg tror ikke Wenderson inn hadde gjort noe fra eller til - han er Allsvenskan-spiller.

                                      Georgson har gjort det helt klart at det er å spille seg ut bakfra, dominere kamper gjennom ballinnehav og plan B er å gjøre Plan A enda hardere. Når LSK da stiller opp på hjemmebane - alle har lest LSK som en åpen bok gjennom hele oppkjøringa, da vet hva man møter. Det er forutsigbart! For FFK som har en dyktig trener som liker å legge en plan, ble dette veldig enkel match. Møte opp der LSK spiller seg ut, la LSK mørne seg selv ved å løpe seg tomme med sin arbeidskrevende spillestil og så vil kampen komme av seg selv etter hvert. KBK gjorde egentlig mye av det samme, men de var litt mer heldig med LSK sine balltap. Brann gjorde av det samme. B/G tror jeg var mindre bevist, men de bare maltrakterte LSK i andre omgang. Renner også inn mål på dødballer i mot.

                                      Hva har man skapt av store sjanser på hjemmebane utenom målene? Et par sjanser?

                                      Alle lag vet hva LSK kommer med nå. Det er så forutsigbart. Man har i tillegg sagt at det er kun det her vi skal komme med. Eneste gangene det har lykkes, er når motstander ikke bryr seg om at det er LSK som kommer - de skal spille sitt eget spill. Beste eksemplet er B/G.

                                      La oss håpe dere har rett og jeg tar skikkelig feil - at det blir veldig bra til slutt. Som person synes jeg for øvrig Georgson virker som helt topp.
                                      Last edited by Børge; 28.05.2024, 15:35.
                                      Sint og tverr på felt N

                                      Kommentar

                                      • niko
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2008
                                        • 457

                                        Opprinnelig skrevet av Børge

                                        Det er fortsatt for meg totalt galskap at man kaster 2021 - 2023 på søpla og starter på nytt. Spesielt etter at Rodgers ble henta for sinnssvake 5 mill (var vel rundt det) fra RBK og med garantert en solid lønn. Ble også snakket om at treneren skulle passe til stallen osv. Etter lang tid, virket litt som om ei lang liste med trenere har sagt nei, går man for en som står for noe helt annet! En spillestil det ikke er stall til. Og atpå til gjør man så få grep i løpet av våren for å tilpasse og styrke stallen.
                                        Jeg er jevnt over behersket positiv til både det nye trenerteamet og den jobben Mesfin gjør, men dette er et punkt jeg er helt enig i at fortjener mye kritikk. Når man har investert så tungt i midtstoppere, burde det medføre veldig sterke føringer på at ny trener skal foretrekke å spille med tre bak. At man da ender opp med en firer og kraftig skjevfordeling i stallen, tyder det ikke akkurat på en rød tråd.

                                        Kommentar

                                        • BD
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2006
                                          • 1408

                                          Opprinnelig skrevet av niko

                                          Jeg er jevnt over behersket positiv til både det nye trenerteamet og den jobben Mesfin gjør, men dette er et punkt jeg er helt enig i at fortjener mye kritikk. Når man har investert så tungt i midtstoppere, burde det medføre veldig sterke føringer på at ny trener skal foretrekke å spille med tre bak. At man da ender opp med en firer og kraftig skjevfordeling i stallen, tyder det ikke akkurat på en rød tråd.
                                          Jeg er helt uenig. Man må velge det man har trua på at er det beste for laget. Selv om antall stoppere i daværende tropp var høyt, er dette bare en liten brøkdel av grunnlaget av avgjørelsen når trener skal velges.

                                          Jeg er mer kritisk til (de manglende) grepene som ble gjort i trippen i etterkant.

                                          Det er ikke sikkert Georgsson var den rette treneren å hente, men at antall stoppere burde diktert treneransettelsen er jeg ikke med på.

                                          Kommentar

                                          Working...