Lillestrøm - Odd søndag 21/9 kl 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tittil
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2009
    • 341

    #81
    Uansett en solid match av LSK. Odd ble ikke gode før de gjorde et dobbeltbytte i 2 omg. Men Knutzon på topp fra start holder ikke. Han var omtrent ikke i nærheten av ballen i 1 omgang, men hadde et par bra prestasjoner i 2 omgang da han fikk mer rom.
    LSK hadde i dag, som ofte før i sesongen, mange gode innlegg, men mangler folk som kan ekspedere de videre på mål. Det er den største svakheten med Haggis' sitt system. Jeg ville brukt Knutzon på høyre ving. Palmi er fullstendig inaktiv ute på kanten.
    Pelegrino hadde et godt innhopp og viser at han har potensial. Synes også Mjelde gjorde mye positivt på den korte tiden han var inne. Riise var outstanding i dag og lykkes med det meste.

    Kommentar

    • BroganTrundler
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2014
      • 665

      #82
      Var veldig viktig å ha tilbake Kippe både for å nøytralisere Johnsen og for å kunne bruke Riise på midten nå som Lundemo er ute. Løpskapasitet hans var veldig delaktig i at en vanligvis aktiv Odd-midtbane måtte passe ekstra på våre sentrale spillere selv om de var i mindretall. Samuelsen var nesten usynlig og Nordkvelle sitt spill var like tragisk som hårsveisen hans.

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3973

        #83
        Vi gjør en god kamp mot et topplag, sier Dag-Eilev Fagermo til Cmore like etter kampslutt.

        Si det igjen og igjen, Fagermo! Det er som musikk i våre ører!
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • bjarmann
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 2886

          #84
          Fantastisk seier. Viser nok en gang at vi egentlig er bedre enn oppskrytte Odd! Selv mot en dommertrio som konsekvent dømmer mot oss tar vi en komfortabel seier. Hvordan han klarer å dømme som han gjør på tredje målet og situasjonen som skal gi rødt kort er utrolig. Linjemennene var også hårreisende. Hvorfor i all verden gir han ikke gult for filming til Odd-spilleren i den straffesituasjonen også? Der skal han jo blåse og gi kort. Ikke la spillet gå å gi Odd en ny sjanse til å putte. Hårreisende - i rævva
          I år så tar vi alt

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            #85
            Meget god kamp, som burde gitt ett par mål til om dommertrio hadde gjort jobben sin. Solid gjeng som kommer til å ta mange flere viktige seiere om de holder fokus i 90 min. Kampen i dag er en av få kamper der jeg følte de hadde kontroll hele veien.

            Kommentar

            • cetor
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2011
              • 254

              #86
              Hva var greia med pipingen etter kampslutt?

              Kommentar

              • Seb.R
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 4159

                #87
                Opprinnelig skrevet av cetor
                Hva var greia med pipingen etter kampslutt?
                Jeg var ikke på Åråsen, men regner med at pipinga var rettet mot en skandaløst dårlig dommertrio.
                www.sebastianramsland.com
                www.twitter.com/sebramsland

                Kommentar

                • Uwes disippel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6039

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av cetor
                  Hva var greia med pipingen etter kampslutt?
                  Mot dommertrioen.

                  Kommentar

                  • Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1468

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                    Staberg må stole på ass.dommer når han er på midtbanen. Kan ikke se Hagen-pelle situasjonen. I tillegg tar pelle sin venstre hånd rundt Eriksen, og får hjelp av dette. KAN blåses der.
                    Når du ser situasjonen på tv fra flere vinkler er jeg helt uenig. Hånden er borte i Eriksen, men definitivt ikke noooe frispark. Så også Haglund i RBTv etter kampen påpekte akkurat det samme. Det skjer ingen ting som skal gi frispark der.
                    3-0 skulle det stått. Eneste trøsten er at det kommer til å komme flere lignende mål fra Pellegrino.. Sikker!!

                    Kommentar

                    • HolterKanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 1603

                      #90
                      Synes ikke dommerne var så hårreisende dårlige. Staberg hadde meget god kontroll på kampen og alle forsøk på påvirkning fra spillere ble avfeid med et smil fra mannen med fløyta.

                      Situasjonen med Pellegrino der han får kroppen foran forsvarsspilleren er veldig usikker. Dommeren skal være rimelig sikker for å blåse på den. Når det gjelder 3-0 scoringen gjør han en feilvurdering, men den kan forsvares fordi det umiddelbart så ut som Pellegrino brukte armen for å trekke seg rundt Eriksen. På reprisen ser man jo at Eriksen sklir, men dommeren har dessverre ikke repriser.

                      Alt i alt synes jeg det er mye ufortjent drittslenging mot en dommer som hvertfall dømmer med en konsekvent høy terskel ovenfor begge lag.
                      ***Større baller enn vett***

                      Kommentar

                      • BroganTrundler
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2014
                        • 665

                        #91
                        Problemet var jo at han ikke la terskelen høyt for begge lag. Odd fikk urimelig mange frispark, og Staberg sto klar med fløyta i kjeften hver gang en Odd-spiller gikk i bakken.

                        Kommentar

                        • Funchaloe
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2011
                          • 511

                          #92
                          Bestefaren på over 80 hadde aldri vært på Åråsen (eller noen annen stor fotballstadion) før nå, til tross for å ha bodd på Romerike i femti år, fordi han "aldri har blitt bitt av fotball-basillen". I dag tok han turen med fetteren min på min oppfordring, og da jeg møtte dem etter matchen smilte han som om han var 70. Moro at Sportsklubben presterer så bra når mannen drar på sin første fotballkamp. Han syns også det var veldig stas med stemningen på stadion, og det ser ut som at det blir flere turer til Åråsen for ham! Herlig, det viser bare at fotball er for alle aldre!

                          Selv synes jeg kampen var veldig godt gjennomspilt. Pellegrino kommer til å bli kjempegod, digger de lange stegene han tar, og hvordan han kommer seg rundt mannen for å skape sjanser. Digg å se at laget fighter hele matchen, og får som fortjent to mål.
                          Custodes
                          Contra o futebol moderno!

                          Kommentar

                          • Fuglamannen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2011
                            • 543

                            #93
                            Herlig kamp! Er dette året det skjer?

                            Kommentar

                            • Fuglamannen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2011
                              • 543

                              #94
                              Herlig quote fra Nettavisen :

                              Fofana hadde nettopp sendt Håvard Storbæk opp i kiosken for å kjøpe pølse før han curlet ballen vakkert mot lengste hjørne, men Odd-keeperen reddet mesterlig.

                              Kommentar

                              • Yellow-not-jella
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2009
                                • 1606

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Tvilling
                                Når du ser situasjonen på tv fra flere vinkler er jeg helt uenig. Hånden er borte i Eriksen, men definitivt ikke noooe frispark. Så også Haglund i RBTv etter kampen påpekte akkurat det samme. Det skjer ingen ting som skal gi frispark der.
                                3-0 skulle det stått. Eneste trøsten er at det kommer til å komme flere lignende mål fra Pellegrino.. Sikker!!
                                Er vel ikke uenig med deg jeg. Men fra dommers synsvinkel bakfra, og på avstand, forstår jeg det godt. Med hånda på den siden drar vår mann lett en fordel. Synd dommern så det. Mulig det var feil. Annen ting er at odd-backen stoppa opp når det ble blåst, så ingen sikker skåring.

                                Den aller viktigste avgjørelsen gikk i vår favør, når Palmi tråkker på Gashi førn Pætter sætt'n. Relativt klar, men greit nok hvis spillet går videre i samme situasjoner ellers.

                                Ville jo vært drapsforsøk oppå stadion hvis dette hadde skjedd motsatt vei, innrøm det. Ellers reagerte jeg på at JA ikke får frispark i farlig posisjon i andre omgang (tidlig). Han har jo noen Wehrman-style ballmist som er lebensgefährlich.
                                Last edited by Yellow-not-jella; 21.09.2014, 23:53.

                                Kommentar

                                • Yellow-not-jella
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2009
                                  • 1606

                                  #96
                                  Til og med Davy'en tar vår side nå om dagen, jfr tommel ned.

                                  Nei, detta var en liten bragd gutta! Grattis til pættern og stian og hele lsk. Herlig kamp av erfarne Yohan og Bjørnen på midten der.

                                  Synd vi må bale og streve uten høyrekant. Friday burde vel få prøvd seg snart, evt Erik M. Ikke nødv.vis h kant på Fred da.

                                  Kommentar

                                  • Yellow-not-jella
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2009
                                    • 1606

                                    #97
                                    wow, Morten Stokstad i vg digger vel ikke akkurat Andersson (5), og trolig heller ikke Haglundprosjektet som sådan...

                                    Kommentar

                                    • Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                      Hvorfor i all verden gir han ikke gult for filming til Odd-spilleren i den straffesituasjonen også? Der skal han jo blåse og gi kort. Ikke la spillet gå å gi Odd en ny sjanse til å putte. Hårreisende - i rævva
                                      Akkurat der mener jeg han er unnskyldt. Halvorsen gjør ikke engang et forsøk på å bli liggende, men spretter opp og løper etter ballen. Da skal du ha gulsvarte briller for å mene at det er filming. Og det har vel aldri noen gang blitt sagt om Staberg...
                                      Knurr...

                                      Kommentar

                                      • BroganTrundler
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2014
                                        • 665

                                        #99
                                        Morten Stokstad er et nek.

                                        Kommentar

                                        • nebbjævel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2009
                                          • 511

                                          Som andre allerede har påpekt: Hvis Staberg ser denne kampen i opptak vil det være første gangen han ser den. Da vil han også se at dømminga var tendensiøs. Feilene gikk ut over LSK hele tida, og de var såpass mange at det rimelig å snakke om systematisk forfølgelse. Frisparkstatistikken viser 7 til oss og 17 til dem. Da kun tilleggstid gjensto og jeg var noenlunde sikker på at vi hadde sett det siste fra ham, topper han det hele ved å plyndre oss for 3-0 målet.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎