Lillestrøm - rbk, fredag 3. oktober, kl. 19:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #21
    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Hvem som er best av EK og Pelle har jeg heller ingen forutsetninger for å mene noe om. Målene han scorer i 3.divisjon forteller meg ekstremt lite pga veldig stor nivåforskjell, noe Joachim Osvold og en omskolert midtstopper i Skedsmo forteller en del om. Men, at Magnus Haglund ikke har gitt han flere sjanser fra start i denne perioden har jeg null problemer med å forstå ettersom laget har levert veldig gode resultater.
    Pellegrino kom fra Bærum og førstedivisjon, med ti mål og åtte assist. Tredjedivisjon er ingen arena for ham, men dessverre er det der en målscorer LSK trenger blir brukt. Det er et gigantisk paradoks.

    Kommentar

    • skotten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 1794

      #22
      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Pellegrino kom fra Bærum og førstedivisjon, med ti mål og åtte assist. Tredjedivisjon er ingen arena for ham, men dessverre er det der en målscorer LSK trenger blir brukt. Det er et gigantisk paradoks.
      Enig, men er 3. divisjon noe mer arena for Fred Friday eller Erling Knudtzon? Ting er som de er, men ting kan også snu...

      Kommentar

      • Herman
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2010
        • 1101

        #23
        Opprinnelig skrevet av Totti21
        At det bor mange scoringer i en spiss som Pelle tviler jeg ikke på. Om han kommer til å levere 10 mål på en sesong i LSK under Magnus Haglund selv om han spiller fast vil jeg ikke tro. Det viser historien om Magnus Haglund ganske tydelig.
        Samtidig synes jeg det virker å være en forskjell på Haglunds Elfsborg og hans LSK. Spisser som David Elm og Lasse Nilsson er begge gode feilvendt, og spilte på et Elfsborg-lag der det meste handlet om possession og da trenger man spisser som gjør en jobb feilvendt. Vi startet med det samme da Björn var spiss i 2012 - nemlig en 9er som jobber mye feilvendt og et possession-system. Da han dro og Erling tok rollen hans la vi om til en mer direkte stil, og jeg synes også i år at spillestilen vår er annerledes enn det vi trodde Haglund skulle stå for da han kom - vi har mer fokus på et solid forsvarsspill, overganger og gjennombruddshissighet. Dermed blir spissens rolle annerledes enn i Haglunds tidligere klubb, da Erling bidrar minimalt feilvendt og har mer en poacher-rolle som spiss. Vurderingskriteriene blir i mine øyne annerledes, og 5 mål på 24 kamper er bare ikke godt nok for en spiss som har den type rolle.
        Last edited by Herman; 01.10.2014, 12:36.
        Twitter

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3499

          #24
          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Pellegrino kom fra Bærum og førstedivisjon, med ti mål og åtte assist. Tredjedivisjon er ingen arena for ham,
          Det er synd for han, men Magnus Haglund sin jobb er fremdeles å ta ut de elleve han mener har best forutsetninger for å vinne neste kamp. Ikke basere uttaket på at spissen med det syvende beste målsnittet pr.kamp spilt i Adeccoligaen har kommet til klubben.

          Det som derimot er ett paradoks er at Bærum har økt poengsnittet sitt fra 1,66 til 2,12 etter at deres "stjerne" Pelle forsvant. I tillegg scorer de 1,68 i snitt nå, mens de scoret 1,50 med Pelle på laget og han som toppscorer/assistkonge. Den aller største forskjellen er at de nå slipper inn 0,75 mål pr.kamp kontra 2,05 mål pr.kamp med Pelle på laget.

          Dette har skjedd på tross av at spissene Monir Benmoussa, Jan Tømmernes og Eirik Kosi Nervold kun har scoret 1 mål til sammen på de 8 kampene etter at han forsvant.

          Dette er som sagt ikke for å henge ut Pelle som jeg har stor tro på, men jeg tror du med flere overvurderer en spiss sin betydning for laget som helhet.

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            #25
            Opprinnelig skrevet av Herman
            Samtidig synes jeg det virker å være en forskjell på Haglunds Elfsborg og hans LSK. Spisser som David Elm og Lasse Nilsson er begge gode feilvendt, og spilte på et Elfsborg-lag der det meste handlet om possession og da trenger man spisser som gjør en jobb feilvendt. Vi startet med det samme da Björn var spiss i 2012 - nemlig en 9er som jobber mye feilvendt og et possession-system. Da han dro og Erling tok rollen hans la vi om til en mer direkte stil, og jeg synes også i år at spillestilen vår er annerledes enn det vi trodde Haglund skulle stå for da han kom - vi har mer fokus på et solid forsvarsspill, overganger og gjennombruddshissighet. Dermed blir spissens rolle annerledes enn i Haglunds tidligere klubb, da Erling bidrar minimalt feilvendt og har mer en poacher-rolle som spiss. Vurderingskriteriene blir i mine øyne annerledes, og 5 mål på 24 kamper er bare ikke godt nok for en spiss som har den type rolle.
            Jeg er ikke uenig i noe av det du skriver her, og var vel også en av de som snakket varmt om at vi burde se oss om etter en annen spisstype i vinter.
            Men, det som kan være vurderingen til Haglund er at man i EK har en spiss som drar ut forsvaret hele tiden som skaper mer rom for andre spillere, som f.eks en PVM og Moryke Fofana. Så lenge han lykkes med dette, så er det ikke sikkert Haglund vil ha inn en Pelle som utvilsomt er en mer ballsøkende spiller enn EK (noe man har sett på kort tid i LSK og som alle hans assist i Bærum vitner om), da dette fort kan oppta noe av dette rommet.
            Jeg har som sagt ikke noen gode forutsetninger for å mene alt for mye om Pelle, men jeg ser i alle fall hva EK bidrar med i dagens mannskap. Om Pelle kan gjøre dette bedre enn han og tilføre laget noe nytt får du og andre vurdere.

            Personlig ser jeg for meg så få endringer som mulig på laget til kampen mot rbk etter hva jeg mener var en veldig god kamp sist. Det eneste er Lundemo inn og BHR på back for å få inn en mer offensiv backtype i laget og en Lundemo som er veldig god på sitt beste.

            Kommentar

            • mrognan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2008
              • 845

              #26
              Som eksiltrønder, med hue på rett plass, så er dette årets hatkamp for meg. "Hele Norges rosenborg" gjester Åråsen, og skal endelig få ordentlig juling igjen. Lenge siden sist vi grusa dem på hjemmebane. Hater hver millimeter av den jævla drittklubben fra Trondheim, og håper virkelig spillerne er 110% klare til å gi 120% innsats i 90 minutter, for å sette det jævla drittlaget på plass. Tenk hvor deilig det hadde vært å snike det "trønderske" kjøpelaget for medaljen!

              Og selvfølgelig får vi håpe at det blir smekkfullt på feltet på fredag og at alle gir 100% i 3x45 der!

              Gir faen i hvilke 11 som starter for fugla, bare vi vinner!
              Morten

              Kommentar

              • zkinny
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2012
                • 322

                #27
                Opprinnelig skrevet av _Jonern
                Men utrolig nok henger vi med i medaljekampen uten en spiss som scorer. Synes vi spiller best, og vinner mye kamper med Erling som spiss. Om det er Ringstad, Erling eller Vaagan Moen som scorer driter jeg egentlig i, bare vi vinner. Synes Pellegrino fortjener spilletid hvertfall, for min del gjerne fra start. Men synes ikke det er krise at Erling spiller fra start.
                Tenk hvor vi hadde ligget på tabellen hvis vi hadde hatt en spiss på topp som scoret mål....

                Kommentar

                • krogen
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2009
                  • 228

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                  Dette er som sagt ikke for å henge ut Pelle som jeg har stor tro på, men jeg tror du med flere overvurderer en spiss sin betydning for laget som helhet.
                  Hvis vi først skal ta folk for enkle resonnementer: Liverpool anyone? Ellers er jeg enig i det meste av det du skriver.

                  Kommentar

                  • krogen
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2009
                    • 228

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                    Så lenge han lykkes med dette, så er det ikke sikkert Haglund vil ha inn en Pelle som utvilsomt er en mer ballsøkende spiller enn EK (noe man har sett på kort tid i LSK og som alle hans assist i Bærum vitner om), da dette fort kan oppta noe av dette rommet.
                    Erling og Pelle har sine styrker og svakheter. Jeg tror uansett det er lettere for Pelle å erverve en del av Erlings styrker enn vice versa. I denne kampen bør Pelle få sjansen fra start, ikke minst for å la de spillerne som ikke er med blant Haglunds regulære at det er muligheter å spille seg inn på laget. Når det er sagt: Erling har vært god i år, han.

                    Kommentar

                    • Tvilling
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 1467

                      #30
                      Denne kamptråden går etter mitt skjønn kun "i sirkel" hvor "alle" har meninger om hvilke spisser..
                      Det er selvsagt en viktig debatt, og skjønner det etter Stabæk-kampen.
                      Får vi et tilsvarende kampbilde om TO dager?

                      Kommentar

                      • nebbjævel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2009
                        • 511

                        #31
                        Ingen grunn til å tru at RBK kommer til å la seg rundspille som Stabæk. Dette er en av få hjemmekamper der det kommer til å bli bakrom å løpe i.

                        Kommentar

                        • Klimtkongen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2014
                          • 419

                          #32
                          Frykter dette blir vårt endelige farvel med medaljekamp. RBK er på vei opp, mens vi er på vei ned.

                          Kommentar

                          • fredpet76
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2004
                            • 1221

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                            Frykter dette blir vårt endelige farvel med medaljekamp. RBK er på vei opp, mens vi er på vei ned.
                            Her er jeg helt uenig. Så deres 1.omg mot Aalesund, og der imponerte de vel kun seg selv. Denne tar vi! Lett!

                            Kommentar

                            • Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2540

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av fredpet76
                              Her er jeg helt uenig. Så deres 1.omg mot Aalesund, og der imponerte de vel kun seg selv. Denne tar vi! Lett!
                              Har en RBK'er på jobben. Han sa dem var dårlig. Dem var så dårlig at han ble provosert, men mål fikk dem jo nok av...
                              Sint og tverr på felt N

                              Kommentar

                              • rælingen kanaris
                                Kaptein Reketråler
                                Myklebust Light
                                • Jul 2005
                                • 1445

                                #35
                                Alle trøndere sier at rbk er dårlig om dagen. Det er fordi de er en gjeng med bortskjemte drittunger. Har faktisk mange trønderske bekjente (etter 3 år i barteland) som sier at de ikke gidder å holde med rbk lenger, fordi de er så dårlige. I fjor f.eks, når de var et godset-tap i siste kamp unna seriegull. Forferdelig dårlig. Fryktelig. "Æ gidd itj mer av de søplelaget dær". Jeg spyr.
                                Custodes
                                I med og motgang

                                Kommentar

                                • Klimtkongen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2014
                                  • 419

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                  Her er jeg helt uenig. Så deres 1.omg mot Aalesund, og der imponerte de vel kun seg selv. Denne tar vi! Lett!
                                  Får håpe du har rett. Tror dessverre ikke det. Synes våre egne resultater er langt mer imponerende enn spillet også.

                                  Kommentar

                                  • mrognan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2008
                                    • 845

                                    #37
                                    nff har satt opp Tom Harald Hagen til å dømme kampen. Mannen som for øyeblikket ligger nest sist på vg's dommerbørs for 2014...
                                    Morten

                                    Kommentar

                                    • Frode D. Homb
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2003
                                      • 982

                                      #38
                                      Slapp av, gutter!
                                      RBK er ikke hva de en gang var. De har Mike Jensen og Malec. Gamsten legger stødige dødballer og Strandberg er farlig i boksen sammen med Malec, som dog ikke er en typisk hodespiller til tross for sin høyde.

                                      Når vi slår Odd, som vi har gjort på de tre siste kampene, så kan vi slå andre typiske 4-3-3-lag. Vi slo vel også Glimt.

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        #39
                                        Hadde håpet man var kommet så langt at det var samme faen hvem som kom til Åråsen.. Seier er eneste alternativ på Åråsen, uansett motstander!

                                        Kommentar

                                        • Yellow-not-jella
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2009
                                          • 1606

                                          #40
                                          Må jo være borderline-retard for å ikke ta ut Lundemo her. Snakker om up'n coming man!

                                          Viktig at Stian holder lenge i kampen, hva slags backup har vi? Riise på midten kan ødelegge for farlige Jensen m.fl. Samtidig herlig å se raidene opp fra høire sideback. Petter syns jeg må opp til hjemmestandard, vis deg fram som mot kålenga!!

                                          Kommer vi under noll ett tidigt, må vi skifte ledelse på benken (litt humor ja, men andre kan sikkert utdype).

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎