Hvem vil du ha som hovedtrener neste år?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • glasgow
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1251

    #81
    Hva med kristinsson som hovedtrener og powel som ass slik han er i dag.
    Tror det hadde hvert bra for kontinuiteten i laget.

    Kommentar

    • Tvilling
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 1467

      #82
      Opprinnelig skrevet av glasgow
      Hva med kristinsson som hovedtrener og powel som ass slik han er i dag.
      Tror det hadde hvert bra for kontinuiteten i laget.
      - Hvis begge ønsker det..

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        #83
        Opprinnelig skrevet av superbøffel
        2 år i sumpa og ett akseptabelt år er suksess og bevis på at "kontinuitet" betaler seg, mens suverent opprykk på første forsøk ikke er enestående. Javel.

        Om jeg kan velge foretrekker jeg at vår neste hovedtrener leverer fra dag 1 (som Bohinen) fremfor et nytt "kontinuitetsprosjekt" med ræva resultater to år før det begynner å likne noe (som Haglund).
        Enig. Og etter å ha sett hva Bohinen fikk til i Asker, altså før Sandefjord-opprykket, så får man vel understreke at Bohinen ikke bare har hatt ett bra år bak seg som trener. Han hadde suksess fra dag en i Asker også, tok Asker rett opp i toppen av første div. Vi snakker om et lag som stort sett har vært i annen div, og som rakna etter at Bohinen dro.

        Så Bohinen kunne vært en bra fyr for LSK. Men er vel ikke ledig.
        Men jeg tro Kristinsson kunne levert like bra. Har trua på han. Begge med fortid i LSK.
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          #84
          Jeg orker rett og slett ikke å ha Bohinen rekende rundt på Åråsen. Karisma som en død kråke.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            #85
            Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
            Enig. Og etter å ha sett hva Bohinen fikk til i Asker, altså før Sandefjord-opprykket, så får man vel understreke at Bohinen ikke bare har hatt ett bra år bak seg som trener. Han hadde suksess fra dag en i Asker også, tok Asker rett opp i toppen av første div. Vi snakker om et lag som stort sett har vært i annen div, og som rakna etter at Bohinen dro.
            Her har du delvis rett. Bohinen har kun trent Asker når de har vært i 2. divisjon. De rykket ned fra 1. divisjon året før Bohinen tok over, og han har holdt dem i toppen etter at han tok over. Asker var dog et topplag i 2. divisjon i 4 år før de rykket opp i 2010 og gikk rett ned igjen i 2011. Det var derfor ikke noe dumpekandidat han tok over. En som derimot tok over en middelsfarer i 2. divisjon var Morten Tandberg, som sitt andre år vant divisjonen og rykket opp til Adeccoligaen for første gang på ca. 10 år. Rett ned igjen året etter, for så å vinne avdelingen på nytt. Hvem ble nummer to? Lars Bohinens Asker. I år kjemper Bærum om kvalifisering til Tippeligaen. Det ​er hva jeg kaller enestående resultater fra en ung og uerfaren trener.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • BroganTrundler
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2014
              • 665

              #86
              Johan har sagt at valget av ny trener har mye å si for hans fremtid i klubben. Hvis det er det samme med Vaagan så er det definitivt et argument for Powell sitt kandidatur.

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                #87
                Jeg svarte Runar etter at Haglund ga seg. Vil gjerne endre mitt svar til "ikke så viktig, så lenge Johan Andersson er fornøyd".
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Jeg synes du er urimelig kritisk når det kommer til aktuelle kandidater for å overta trenerjobben. Det er få andre klubber i Norge som har like god kjennskap til Tandberg som LSK, vi har hatt et tett samarbeid med Bærum over tid. Runar Kristinsson har vært på lista helt siden Haglund ble ansatt i 2012, hvorfor er han plutselig blitt et dårlig alternativ? Det ble sagt at han manglet erfaring den gang, 3 år etter har han i det minste fått det. Brian Deane har gjort det bra i Sarpsborg, men jeg er ingen fan og tror heller ikke han er aktuell. Det samme gjelder nok med Powell.

                  Det er artig at mange nevner Ståle, Uwe og Henning som store ressurspersoner. Ståle har lykkes i FCK med suverene ressurser, Uwe har hovedsaklig vært en nesten-trener i alle år og har selv innrømmet at han ikke hadde fått jobb i England om det ikke var for Solskjær. Snakk om nettverk. Tror det er svært få av våre tidligere trenere som har det helt store nettverket til å sette oss i kontakt med topptrenere ute i Europa, og er det en ting som er helt sikkert, så er det at vi ikke har ressurser til å reise land og strand for å finne en som er (marginalt?) bedre enn hva vi kan finne her hjemme.



                  Jeg skjønner du har gode kontakter i Sandefjord og bruker disse som gode eksempler der du mener de har gjort en god jobb, og det er helt fair. Lars Bohinen har gjort en god jobb i Sandefjord, men har også kun vært der i 1 år, og har på ingen måte vist enestående resultater over tid. Hvorvidt han er en suksess-ansettelse behøver man nok mer tid på å avgjøre.

                  Jeg mener den viktigste kvaliteten vi må lete etter i en trener framover blir en som har historikk for å utvikle unge spillere og skape et kollektiv. De neste årene vil vi ikke være i stand til å legge en krone på bordet for spillere, vi er derfor nødt til å skape våre egne. Mange er ikke i stand til å rose Haglund for det arbeidet som har blitt gjort på denne fronten, enkelte hevder at talentarbeidet i klubben har vært 'ad hoc'. Skivebom spør du meg, LSK og Hagund har over flere år utviklet mange unge spillere til å bli solide Tippeligaspillere. Ser man tilbake fra 2009-sesongen har vi blant annet fått fram Björn, Fredrik, Nosa, Ujah, Bolly, Ruben, Høibråthen, Ringstad og Lundemo som holder høyt nivå, enten nasjonalt eller internasjonalt med tanke på alder. I tillegg mistet vi i sommer Ajer, et av de større talentene i norsk fotball. Da har jeg også utelatt Tokstad, som etter noen år i 1. divisjon nå spiller Tippeliga, Ohi som regelmessig gjør innhopp på laget, og Simen Kind Mikalsen som er på vei opp. Marius Amundsen er også et LSK-produkt. Selvsagt har en del av disse hatt en del av sin utvikling ute i mindre klubber, men felles for alle er at de slo gjennom på Tippeliga-nivå i LSK. Vår kommende trener må ha egenskapen til å satse ungt, det er det eneste vi har råd til framover. Jeg kjenner ikke til spillertroppen til Runar Kristinsson, men jeg mener Tandberg har en historikk som rett og slett er utrolig spennende. Jeg synes det er litt synd om vi ikke griper muligheten på han nå, det virker som perfekt timing for begge parter.
                  Jeg ser ikke på meg selv som spesielt kritisk til disse alternativene annet enn at jeg forventer at klubben ser de opp mot flere alternativer. Gjerne ut mot land som har større kompetanse enn oss, som kanskje kan tilføre noe nytt til LSK og Norsk fotball.
                  De som nevnes høres alle spennende ut, men i en slik prosess bør man intervjue mer enn en person før man beslutter. Dessverre har man sett at Norske klubber generelt har vært ekstremt forutsigbare her, og plukket nummer en på en liste som lokalavisa har kommet med. Dette gjelder ikke bare LSK.
                  Det som derimot er positivt med lista til rb er at den i det minste inneholder navn som har mange fellestrekk ift spillestil, og dermed har man i det minste vist at man vet hva slags retning man vil gå.
                  Det man finner ut av ved å bruke folk som jobber med rekruttering og har en kompetanse på dette, er om personen i tillegg til å ha samme fotballfilosofi som klubben ønsker, også passer profilen som menneske, leder og ansikt utad.
                  Selv om jeg nå for første gang med Lars Bohinen har sett en slik ansettelse i praksis fungere, så er dette noe jeg skrev om her inne før SF gjorde det. Ansettelser av trenere har rett og slett virket alt for tilfeldig her til lands. At klubben kjenner Runar K og Morten T godt tviler jeg ikke på, men det styrker ikke akkurat troen min på at man har klart å sette disse alternativene opp mot andre muligheter.

                  Når jeg nevnte Uwe, HB og Ståle så var det vel heller for at man kan bruke de for å nå ut til andre potensielle kandidater. Ikke fordi de nødvendigvis er de beste trenerne selv. Du har vel sikkert sett at jeg vel er en av få her inne som har kritisert Ståle som fotballtrener omtrent hver gang han har blitt nevnt i sammenheng med en jobb som trener i LSK.

                  Ellers er jeg enig i at vi må få inn en trener som kan utvikle spillere, men samtidig kan man se mot Stabæk der trenernavnet har gjort at de har fått inn flere spillere på høyt nivå som har gått litt under radaren til oss andre, uten at de har sprengt banken. Brian Deane lokket vel også Jeremy Berthod til Sarpsborg uten at han tjener noe mer enn Anders Østli gjorde for oss. Det er fordelen med å hente inn noen fra en annen nasjon, med et nettverk som ikke Drillo og Tommy Søderberg skolen har tilgang på.

                  Kommentar

                  • kimmern
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2005
                    • 1173

                    #89
                    jeg har ingen formening om hverken Kristinsson eller Tandberg og er skeptisk intill det motsatte er bevist

                    Arne Erlandsen vil jeg ikke ha for det er det samme som å ta 5-10 skritt tilbake i tid når det gjelder taktikk og formasjon. (jada jeg vet hva han står for men det er min mening)

                    Brian Deane har vist med sarpsborg at han får mye ut av lite og virker som en meget kompetent trener så han er mitt valg men neppe blir det en realitet pga økonomien.

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                      Ellers er jeg enig i at vi må få inn en trener som kan utvikle spillere, men samtidig kan man se mot Stabæk der trenernavnet har gjort at de har fått inn flere spillere på høyt nivå som har gått litt under radaren til oss andre, uten at de har sprengt banken. Brian Deane lokket vel også Jeremy Berthod til Sarpsborg uten at han tjener noe mer enn Anders Østli gjorde for oss. Det er fordelen med å hente inn noen fra en annen nasjon, med et nettverk som ikke Drillo og Tommy Søderberg skolen har tilgang på.
                      Jeg velger bare å svare på denne delen av innlegget ditt, for jeg er enig i det meste du skriver. Jeg var på ingen måte ute etter å "henge" deg ut heller, men synes kanskje at du hadde et noe kritisk syn på kandidatene, som at de skulle vært hosta opp av lokalpressen. Mange av disse har vært kjente i korridorene på Åråsen før RB begynte å skrive om dem.

                      Når det kommer til Stabæk og deres evne til å tiltrekke spillere på høyt nivå, så er vel de fleste av disse leiesoldater? Adu som spilte på midten forsvant i sommer, amerikanerne som har kommet inn nå er vel bare på lån på kort sikt. Fontanello var vel ikke i Stabæk i mer enn tre måneder før han forsvant videre. Jeg synes dette minner om måten Godset har operert på i en lengre periode, og vi hadde også en periode der vi blant annet fikk inn kvalitet med Tarik, Nordtveit og Hauger. Fordelen med dette er selvsagt at man forsterker laget veldig på kort sikt, men man sitter igjen med null når de forsvinner, og løsningen er nettopp kortsiktig.

                      Jeg er enig med deg i at det antagelig finnes mange uhyre spennende kandidater ute. Men klubben er ikke i en posisjon der vi har mye ressurser til å lete. Jeg synes både Kristinsson og Tandberg er interessante kandidater, men på litt forskjellige vilkår. Talentutviklingen, evnen til å overprestere og det faktum at han er en ung, norsk friskus gjør at jeg synes Tandberg fremstår som det sprekeste alternativet. Jeg har dog ikke det samme sterke forholdet til Kristinsson som mange andre her inne da jeg var svært ung da han spilte her. Jeg tror kanskje man overvurderer hvilken effekt han vil ha på tilskuertallene, da en relativt stor andel av dagens supportere ikke har den helt store kjennskapen til han, men jeg har forståelse for at det er en våt drøm for mange eldre.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • flisbyen
                        Utestengt
                        • Sep 2010
                        • 305

                        #91
                        Nå må folk faen meg ta seg sammen her. Bohinen til LSK er et historieløst ønske. Faen ta at han derre juggelbærende grådige posøren kommer til oss. Nå er det nok.

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av flisbyen
                          Nå må folk faen meg ta seg sammen her. Bohinen til LSK er et historieløst ønske. Faen ta at han derre juggelbærende grådige posøren kommer til oss. Nå er det nok.
                          Det er vel ingen som har "lansert" Bohinen her inne som et reelt alternativ, ei heller som et ønske. Han ble derimot brukt som et eksempel på en trener med umiddelbar suksess.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • flisbyen
                            Utestengt
                            • Sep 2010
                            • 305

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Det er vel ingen som har "lansert" Bohinen her inne som et reelt alternativ, ei heller som et ønske. Han ble derimot brukt som et eksempel på en trener med umiddelbar suksess.
                            Bare det å nevne navnet hans i denne tråden tar enhver seriøsitet vekk fra agendaen. Bare å opprette ny tråd.

                            Kommentar

                            • Seb.R
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 4159

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av flisbyen
                              Bare det å nevne navnet hans i denne tråden tar enhver seriøsitet vekk fra agendaen. Bare å opprette ny tråd.
                              Uansett på tide med ny poll. Haglund er ute av bildet. Ingen vits i å ha han med lengre blant kandidatene.

                              Kjeltringen fikser vel?
                              www.sebastianramsland.com
                              www.twitter.com/sebramsland

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                #95
                                Når man snakker om nettverk og impulser utenifra er det jo litt interessant at Kristinsson tar sin UEFA Pro-lisens i England, med navn som Paul Ince, Gary Neville og Ryan Giggs.

                                Kommentar

                                • Frode D. Homb
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 982

                                  #96
                                  Uansett hvem som tar over, selv om jeg håper på Runar fra Sagaøya, gi nå mennesket litt arbeidsro når han kommer. Når seriespillet begynner, så må laget henge sammen og prestere godt, men å slakte laget i de første treningskampene gir ingen mening.

                                  Kommentar

                                  • Frode D. Homb
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 982

                                    #97
                                    Sakset fra VG-Sporten:
                                    "Erlandsen ferdig i Moss


                                    Arne Erlandsen er ferdig som hovedtrener i Moss FK, og forlater klubben etter sesongen.

                                    – Jeg trener ikke Moss neste år, fastslår Erlandsen selv overfor Moss Avis.

                                    Erlandsen ble hentet til klubben for å hindre nedrykk fra 2. divisjon i fjorårssesongen, og skulle egentlig bare være i klubben i et halvt år.

                                    Erlandsen har i løpet av karrieren trent klubber som Lillestrøm, HamKam og svenske IFK Göteborg."
                                    http://direkte.vg.no/studio/vgsporten

                                    Kommentar

                                    • Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2529

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                      Sakset fra VG-Sporten:
                                      "Erlandsen ferdig i Moss


                                      Arne Erlandsen er ferdig som hovedtrener i Moss FK, og forlater klubben etter sesongen.

                                      – Jeg trener ikke Moss neste år, fastslår Erlandsen selv overfor Moss Avis.

                                      Erlandsen ble hentet til klubben for å hindre nedrykk fra 2. divisjon i fjorårssesongen, og skulle egentlig bare være i klubben i et halvt år.

                                      Erlandsen har i løpet av karrieren trent klubber som Lillestrøm, HamKam og svenske IFK Göteborg."
                                      http://direkte.vg.no/studio/vgsporten
                                      Kan være en mulighet. Ganske sikkert valg, men ikke noe publikumsfrieri. Neppe en Johan for eksempel ønsker seg.
                                      Sint og tverr på felt N

                                      Kommentar

                                      • Tvilling
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 1467

                                        #99
                                        Føler faktisk at Arne Erlandsen vil være å ta et skritt tilbake..
                                        - ikke iforhold til engasjement og hjerte for klubben selvsagt.. men jeg ser for meg at vi trenger mer enn hva Arne kan tilføre..

                                        Kommentar

                                        • Frode D. Homb
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 982

                                          Hvis Johan blir, så er det mest hensiktsmessig å spille ballbestittende og veksle mellom pasning i lag og direkte i bakrom og hurtige angrep fremover.
                                          Drar Johan, så kan vi fint spille direkte og mindre ballbesittende. Spillere som Kippe, Knudtzon, Riise og PVM trives godt med direkte fotball og full guts på faste situasjoner. Jeg vet dog lite om hva Erlandsen tenker om balansen mellom å ha ballen i laget og spill direkte mot mål.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎