Hvem vil du ha som hovedtrener neste år?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BroganTrundler
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2014
    • 665

    #61
    Liker veldig godt de svarene Tandberg har gitt Nettavisen.
    - For LSK-supportere som ikke kjenner deg så godt, hva slags fotballfilosofi står du for?

    - Det er stort spørsmål som krever mer enn en liten notis i Nettavisen, men jeg liker å kontrollere kampene. Det har vi har øvd på i mange år i Bærum, og det har blitt varemerket vårt. Vi skal være gode med ball, gode til å kontrollere kamper, tøffe i gjenvinningsfasen og i stand til å styre tempoet i kampene, sier Tandberg.


    - I Bærum har du fått god tid. Hva kan du utrette i LSK der kravene er høyere og tiden mindre?


    - De beste trenerne er de som klarer å utrette noe fra start, men som samtidig har en langsiktig plan og utøver progresjon, men vi lever i en verden hvor det ikke nytter å ha lange, fine planer hvis man ikke vinner på søndager, sier han.


    Selv om han bare er 35 år, føler Tandberg seg klar for en oppgave som tippeligatrener.


    - Jeg er klar for en sånn type oppgave, men samtidig er jeg ydmyk og har stor respekt for den type stillinger. Men jeg føler at jeg er klar til å ta på meg en større oppgave enn det jeg har nå, jeg har gått en god skole i Bærum og lært mye der, mener Tandberg.

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9412

      #62
      Opprinnelig skrevet av Petter Ø
      Hvor sier Kvebek hva? Kommer ikke soleklart fram
      http://m.nettavisen.no/sport/fotball...n/8497550.html

      GIF naila det med "illusjonen som skal holdes i live".

      Kommentar

      • klippen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2009
        • 251

        #63
        Opprinnelig skrevet av forzafugla!
        Hadde ikke blitt veldig lei meg om Bjarmann fulgte Haglund ut. Ikke særlig realistisk da det sikkert hadde blitt dyrt å gjort like store omrokeringer, men borsett fra noen fra scoop i det Afrikanske markedet er jeg ikke veldig imponert over arbeidet Bjarmann har gjort
        Bjarmann har helt sikkert gjort en bra jobb, men synes en spennende løsning kunne vært. Deane i en managerrolle, mens Tandberg har trenerrollen. Deane må ha mye gode kontakter rundt om, og jeg tror vi ikke mister linken til Aneke selv om Bjarmann skulle gi seg.

        Likevel, en høyst urealistisk løsning.

        Kommentar

        • armykanari
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2009
          • 737

          #64
          Må si LSK har et lite dilemma ja! Men etter min mening står det kun mellom to, enten Powell eller Kristinsson.

          Powell: Med Powell vil vi fortsette på den oppbygde kontuiniteten, om vi er så heldig at vi får overtalt både Andersson og PVM. Samtidig som vi sikkert fokuserer på lokale talenter. Om noen av bærebjelkene i det hele tatt fortsetter er jo rene lotto egentlig.

          Kristinsson: Runar har GARANTERT full kontroll på hvem som blir den nye Kjartansson. Også tipper jeg at vi med han glatt får med 3 vikinger i skipet over, siden Andersson sikkert slår seg vrang over at det lenger ikke er en svenske i førerstolen. Om Kristinsson kommer tror jeg faktisk PVM fortsetter.

          Aner faktisk ikke hvem jeg vil har av disse!!
          Last edited by armykanari; 14.10.2014, 23:46. Begrunnelse: Trøtt i svinga! PVG a gitt!

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            #65
            Opprinnelig skrevet av armykanari
            Om Kristinsson kommer tror jeg faktisk PVG fortsetter.
            Fysjom. Tenkte på Feigur fall snublersånn med de initialene.

            Kommentar

            • Emil
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 306

              #66
              Min stemme gikk til Kirstinsson, da Haglund dessverre ikke er aktuell lenger. Ser mange mener Tandberg, ungt lag og ung trener. Husker Stabæk måtte gjøre det etter de flytta til Nadderud, det ble vel ikke rare poengfangsten. Håper virkelig på ålreite resultater sammen med å bygge et sterkt lag utfra de spillerne som nå er bjelker i laget, sammen med satsing på unge talenter som kan ta Lillestrøm et steg videre om noen år.

              Kommentar

              • Håkon Henriksen
                Administrator
                • Nov 2003
                • 6411

                #67
                Etter å ha fulgt klubben i noen år, har jeg ikke lyst til "å starte på nytt" igjen.
                Alle sier vi har noe på gang, og jeg tror at Powell er mannen som kan ta dette videre.
                Han er godt kjent med hvordan den økonomiske situasjonen faktisk er.
                Han er godt kjent med spillergruppa, og er godt kjent med hva vi forventer.

                Min stemme går nå til Powell!
                Håkon Henriksen
                -
                Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                -
                ALT FOR FUGLA

                Kommentar

                • Mingus
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Mar 2004
                  • 193

                  #68
                  Etter at Haglund nå ikke lenger er aktuell så er Kristinsson min favoritt. Skulle ikke det gå så ville Powell vært en god backup hvis han er ønsket av spillergruppa. Har han ikke der nødvendig støtte så virker B. Deane som en grei kandidat. Har erfaring og har fått mye ut av en klar dumpekandidat i s08.
                  Last edited by Mingus; 15.10.2014, 09:10. Begrunnelse: Leif

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2541

                    #69
                    Hvorfor er det ikke kommet en ny poll? Finnes vel en bruker her inne som har kompetanse på å opprette slike Burde være aktuelt nå som nyheten er sluppet om at Haglund ikke fortsetter er sluppet. Noen som føler seg kallet?
                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • Canário
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1471

                      #70
                      Det kommer til å bli dårligere rammebetingelser neste år, noe som krever en trener som er dyktigere på spillerutvikling. Med lavere budsjett må vi bli bedre på andre områder. Utvikling av unge spillere bør være en hovedsatsning. Ettersom vi kommer til å ha et lag med dårligere ferdigheter, blir det også enda viktigere å ha en lagbygger som kan sette sammen et lag. Det bør som de fleste gode lag være tuftet på god defensiv organsiering, med et kollektiv som kan kompensere for de individuelle ferdighetene som vi antagelig mister offensivt.

                      Tanberg er en spennende mann og passer godt inn i beskrivelsen om å utvikle unge spillere, men jeg er noe skeptisk om det kan bli for naivt å kjøre «Bærum-fotball» i Tippeligaen. Jeg skulle gjerne sett tendenser til et strammere regi defensivt, og det er mulig han har tanker om det også. Det kan bli som Emil nevner høyere opp, et preg av «Stabæk 2012» over mange unggutter, angrepsfotball og urutinert trener.

                      Tror det blir viktig å videreutvikle spillestilen fra Haglund. Kontinuitet i spillestilen er avgjørende, noe som kanskje kan lede til å bruke noe av det beste fra Haglunds trenergjering ispedd noen justeringer som kommer til å passe det nye mannskapet bedre. Det har blitt sagt at Kristinsson har en noe mer direkte stil enn Haglund. Som trener for Islands flaggskip er han også garantert vant til å føre kamper i hjemlig serie, tuftet på en ballbesittende stil. Kristinsson har nok også et større navn som kan selge klubben bedre for potensielle sponsorer og kunder i form av sesongkort. Sammen med kanskje større muligheter til å knyte til seg noen nye spillere fra et annet marked enn det norske, ville jeg nok per nå bikket over mot Runar om det sto mellom han og Tandberg.

                      Bob Bradely er et eksempel på at vi kan se utover radaren også. Sikkert mange spennede navn i Danmark, Tyskland, Nederland, Canada, USA osv, som kan utløse mye entusiasme og oppmerksomhet, trenere med en kontinental stil som ligner mye på Haglund sin stil. De åpner også opp for nye markeder og forbindelser som kan være lukrative. Det nederlanske spillermarkedet er ti ganger så stort som i Norge, det tyske ganget med sikkert to, til og med det svenske er dobbelt så stort som vårt eget. Tror det er mye uprøvd potensial her.

                      Kommentar

                      • krogen
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Aug 2009
                        • 228

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av klippen
                        Bjarmann har helt sikkert gjort en bra jobb, men synes en spennende løsning kunne vært. Deane i en managerrolle, mens Tandberg har trenerrollen. Deane må ha mye gode kontakter rundt om, og jeg tror vi ikke mister linken til Aneke selv om Bjarmann skulle gi seg.

                        Likevel, en høyst urealistisk løsning.
                        Kanskje ikke så urealistisk heller: Deane overtar for Haglund og får tittelen manager. Vi resignerer Powell (for kontinuitetens skyld og hvis spillergruppa ønsker han videre) eller ansetter Tandberg som hovedtrener. Bjarmann kan fortsette. Ingen flere ansatt enn i dag.

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          #72
                          Jeg vil bare for all del unngå Magnus Powell som ny hovedtrener. Det er dessverre langt flere eksempler på det går dårlig når assistenten overtar enn at det går bra. Magnus Powell kan helt sikkert bli en god Tippeligatrener, men det er vanskelig å gå fra rollen som assistent til hovedtrener i samme klubb med samme spillere og ledelse.
                          Ellers håper jeg klubben bruker tiden og nettverket sitt for å finne riktig kandidat, men dessverre ser det ut til at man går etter navnene som alle kunne funnet uten noen form for research basert på det mediene skriver i dag. Morten Tandberg, Brian Deane og Runar Kristinsson er navn som har blitt nevnt her inne for lang tid tilbake, og man kan jo spørre seg hva man bruker tida på hvis det er den lista de jobber med i tillegg til Magnus Powell som intern søker.
                          Hva med å snakke med Ståle, Uwe, Henning eller andre som har erfaringer fra andre miljøer for å sondere markedet etter en trener som kan bygge videre på det vi har gjort de siste tre årene, men samtidig tilføre noe nytt?


                          Sandefjord Fotball overførte for første gang ansettelsen av en ny hovedtrener til ett rekrutteringsbyrå i fjor, da de ville ha mer enn en trener. Lars Bohinen kom inn, og Sandefjord har rykket suverent opp i Tippeligaen med en svakere stall enn de har hatt de siste årene. Han hadde visst skilt seg ut i form av at han snakket med om ledelse enn om sport i intervjuene med klubben. Andre hadde foksuert på formasjon og spillerlogistikk.

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2541

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av krogen
                            Kanskje ikke så urealistisk heller: Deane overtar for Haglund og får tittelen manager. Vi resignerer Powell (for kontinuitetens skyld og hvis spillergruppa ønsker han videre) eller ansetter Tandberg som hovedtrener. Bjarmann kan fortsette. Ingen flere ansatt enn i dag.
                            Du tok med økonomien i regnestykket regner jeg med?
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • krogen
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Aug 2009
                              • 228

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Børge
                              Du tok med økonomien i regnestykket regner jeg med?
                              Setningen 'Ingen flere ansatt enn i dag.' var et forsøk på å fortelle det.

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2541

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av krogen
                                Setningen 'Ingen flere ansatt enn i dag.' var et forsøk på å fortelle det.
                                Sorry.. Jeg leste Tandberg som hovedtrener og Powell som assistent.
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Canário
                                  Bob Bradely er et eksempel på at vi kan se utover radaren også. Sikkert mange spennede navn i Danmark, Tyskland, Nederland, Canada, USA osv, som kan utløse mye entusiasme og oppmerksomhet, trenere med en kontinental stil som ligner mye på Haglund sin stil. De åpner også opp for nye markeder og forbindelser som kan være lukrative. Det nederlanske spillermarkedet er ti ganger så stort som i Norge, det tyske ganget med sikkert to, til og med det svenske er dobbelt så stort som vårt eget. Tror det er mye uprøvd potensial her.
                                  Bob Bradely er et eksempel på en svært dyr trener med en korttidshorisont i norsk fotball. Det er lite sannsynlig at han blir spesielt lenge i Stabæk, jeg tror vi må tenke annerledes og satse på en trener som kan tenke seg å være i LSK en stund framover. Det er liten tvil om at de beste trenerne har større ambisjoner enn å være i Tippeligaen, så kan man selvsagt argumentere for at så lenge de står for liknende fotball behøver det ikke være like negativt med hyppige utskiftninger. Mitt håp er at LSK satser på et langtidsprosjekt som bygger videre på der vi står i dag. Empirien tilsier jo at Haglund har lykkes med tillit og tid (kamp om 4. plassen må anses som svært bra), jeg håper vi er villige til å gi neste trener samme tillit. Det finnes antagelig mange spennende trenere der ute, men med en administrasjon bestående av 5 personer pluss Torgeir og Simon på sport, er det ikke all verdens ressurser å anvende til en massiv leting.

                                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                                  Ellers håper jeg klubben bruker tiden og nettverket sitt for å finne riktig kandidat, men dessverre ser det ut til at man går etter navnene som alle kunne funnet uten noen form for research basert på det mediene skriver i dag. Morten Tandberg, Brian Deane og Runar Kristinsson er navn som har blitt nevnt her inne for lang tid tilbake, og man kan jo spørre seg hva man bruker tida på hvis det er den lista de jobber med i tillegg til Magnus Powell som intern søker.
                                  Hva med å snakke med Ståle, Uwe, Henning eller andre som har erfaringer fra andre miljøer for å sondere markedet etter en trener som kan bygge videre på det vi har gjort de siste tre årene, men samtidig tilføre noe nytt?
                                  Jeg synes du er urimelig kritisk når det kommer til aktuelle kandidater for å overta trenerjobben. Det er få andre klubber i Norge som har like god kjennskap til Tandberg som LSK, vi har hatt et tett samarbeid med Bærum over tid. Runar Kristinsson har vært på lista helt siden Haglund ble ansatt i 2012, hvorfor er han plutselig blitt et dårlig alternativ? Det ble sagt at han manglet erfaring den gang, 3 år etter har han i det minste fått det. Brian Deane har gjort det bra i Sarpsborg, men jeg er ingen fan og tror heller ikke han er aktuell. Det samme gjelder nok med Powell.

                                  Det er artig at mange nevner Ståle, Uwe og Henning som store ressurspersoner. Ståle har lykkes i FCK med suverene ressurser, Uwe har hovedsaklig vært en nesten-trener i alle år og har selv innrømmet at han ikke hadde fått jobb i England om det ikke var for Solskjær. Snakk om nettverk. Tror det er svært få av våre tidligere trenere som har det helt store nettverket til å sette oss i kontakt med topptrenere ute i Europa, og er det en ting som er helt sikkert, så er det at vi ikke har ressurser til å reise land og strand for å finne en som er (marginalt?) bedre enn hva vi kan finne her hjemme.

                                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                                  Sandefjord Fotball overførte for første gang ansettelsen av en ny hovedtrener til ett rekrutteringsbyrå i fjor, da de ville ha mer enn en trener. Lars Bohinen kom inn, og Sandefjord har rykket suverent opp i Tippeligaen med en svakere stall enn de har hatt de siste årene. Han hadde visst skilt seg ut i form av at han snakket med om ledelse enn om sport i intervjuene med klubben. Andre hadde foksuert på formasjon og spillerlogistikk.
                                  Jeg skjønner du har gode kontakter i Sandefjord og bruker disse som gode eksempler der du mener de har gjort en god jobb, og det er helt fair. Lars Bohinen har gjort en god jobb i Sandefjord, men har også kun vært der i 1 år, og har på ingen måte vist enestående resultater over tid. Hvorvidt han er en suksess-ansettelse behøver man nok mer tid på å avgjøre.

                                  Jeg mener den viktigste kvaliteten vi må lete etter i en trener framover blir en som har historikk for å utvikle unge spillere og skape et kollektiv. De neste årene vil vi ikke være i stand til å legge en krone på bordet for spillere, vi er derfor nødt til å skape våre egne. Mange er ikke i stand til å rose Haglund for det arbeidet som har blitt gjort på denne fronten, enkelte hevder at talentarbeidet i klubben har vært 'ad hoc'. Skivebom spør du meg, LSK og Hagund har over flere år utviklet mange unge spillere til å bli solide Tippeligaspillere. Ser man tilbake fra 2009-sesongen har vi blant annet fått fram Björn, Fredrik, Nosa, Ujah, Bolly, Ruben, Høibråthen, Ringstad og Lundemo som holder høyt nivå, enten nasjonalt eller internasjonalt med tanke på alder. I tillegg mistet vi i sommer Ajer, et av de større talentene i norsk fotball. Da har jeg også utelatt Tokstad, som etter noen år i 1. divisjon nå spiller Tippeliga, Ohi som regelmessig gjør innhopp på laget, og Simen Kind Mikalsen som er på vei opp. Marius Amundsen er også et LSK-produkt. Selvsagt har en del av disse hatt en del av sin utvikling ute i mindre klubber, men felles for alle er at de slo gjennom på Tippeliga-nivå i LSK. Vår kommende trener må ha egenskapen til å satse ungt, det er det eneste vi har råd til framover. Jeg kjenner ikke til spillertroppen til Runar Kristinsson, men jeg mener Tandberg har en historikk som rett og slett er utrolig spennende. Jeg synes det er litt synd om vi ikke griper muligheten på han nå, det virker som perfekt timing for begge parter.
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • krogen
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2009
                                    • 228

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av krogen
                                    Kanskje ikke så urealistisk heller: Deane overtar for Haglund og får tittelen manager. Vi resignerer Powell (for kontinuitetens skyld og hvis spillergruppa ønsker han videre) eller ansetter Tandberg som hovedtrener. Bjarmann kan fortsette. Ingen flere ansatt enn i dag.
                                    Med en managermodell kunne vi kanskje kutte stillingen som sportsdirektør:

                                    Daglig leder - Anita
                                    Manager - Brian Deane
                                    Hovedtrener - Tandberg (eller Powell)

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                      Empirien tilsier jo at Haglund har lykkes med tillit og tid (kamp om 4. plassen må anses som svært bra), jeg håper vi er villige til å gi neste trener samme tillit.


                                      Lars Bohinen har gjort en god jobb i Sandefjord, men har også kun vært der i 1 år, og har på ingen måte vist enestående resultater over tid. Hvorvidt han er en suksess-ansettelse behøver man nok mer tid på å avgjøre.
                                      2 år i sumpa og ett akseptabelt år er suksess og bevis på at "kontinuitet" betaler seg, mens suverent opprykk på første forsøk ikke er enestående. Javel.

                                      Om jeg kan velge foretrekker jeg at vår neste hovedtrener leverer fra dag 1 (som Bohinen) fremfor et nytt "kontinuitetsprosjekt" med ræva resultater to år før det begynner å likne noe (som Haglund).
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3175

                                        #79
                                        Har ingen tro på Deane som manager eller Powell som hovedtrener, men er meget positiv både til Runar og Tandberg. Og Bjarmann synes jeg har gjort en god jobb - og han vil fortsette å gjøre det både med Runar og Tandberg.

                                        jeg ser ikke på dette som slutten på noe, men starten på noe bedre. Dette blir veldig spennende!

                                        Kommentar

                                        • Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                          2 år i sumpa og ett akseptabelt år er suksess og bevis på at "kontinuitet" betaler seg, mens suverent opprykk på første forsøk ikke er enestående. Javel.

                                          Om jeg kan velge foretrekker jeg at vår neste hovedtrener leverer fra dag 1 (som Bohinen) fremfor et nytt "kontinuitetsprosjekt" med ræva resultater to år før det begynner å likne noe (som Haglund).
                                          Mitt poeng var i utgangspunktet ikke å rakke ned på Bohinens jobb, som har vært solid. Når det er sagt, tok Bohinen over et lag som har kjempet i toppen av 1. divisjon eller bunnen av Tippeligaen stort sett hvert år de siste 5-6 årene. Ingen skal ta fra han et sterkt opprykk, men han har tilgode å vise resultater over tid. Nordlie er vel et kroneksempel på en trener som har hatt korttidssuksess, men sjelden vist seg som en god, varig løsning. Du har jo selv omtalt han som Uday på dette forumet..

                                          Haglund tok over et elendig lag som har støtt på motgang helt siden 2008. Han måtte skifte ut Tippeligaens svakeste stall og hentet inn rekordmange nye spillere, hvorav flere av dem ble signert av klubben før han kom. Første sesongen under Haglund var skuffende, men ikke uventet. Andre sesong var skuffende i seriespillet, men vi må også se dette i lys av en marerittperiode med skader i en periode da kampene kom som tettest. Vi var sekunder unna cupfinale, så sett under et var ikke den sesongen en katastrofe. Årets sesong har ikke vært "akseptabel", men særdeles god. Vi kjempet faktisk reelt om medalje for 3 runder siden, mens vi nå kjemper om Europacup-spill. Man kan ikke arrestere Haglund på hans uttalelser om å "attackera toppen" da han ble ansatt, når forutsetningene han ble presentert var helt annerledes. Det er uansett mer interessant å se på formkurve og utvikling enn historiske resultater. LSK hadde en positiv utvikling under Haglund og ble gradvis bedre med tiden, hvilket støtter oppunder utsagnet om at kontinuitet gir resultater.

                                          Hvis man litt flåsete skal ta hensyn til din påstand, kan man jo se tilbake til da man var misfornøyd med 4. plasser og skulle ansette en trener som sikret resultater med en gang. Den visa endte i en 7 år lang katastrofe vi endelig er i ferd med å komme ut av.
                                          Lauken er vår venn!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎