Hvem vil du ha som hovedtrener neste år?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BroganTrundler
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2014
    • 665

    Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
    Sakset fra VG-Sporten:
    "Erlandsen ferdig i Moss


    Arne Erlandsen er ferdig som hovedtrener i Moss FK, og forlater klubben etter sesongen.

    – Jeg trener ikke Moss neste år, fastslår Erlandsen selv overfor Moss Avis.

    Erlandsen ble hentet til klubben for å hindre nedrykk fra 2. divisjon i fjorårssesongen, og skulle egentlig bare være i klubben i et halvt år.

    Erlandsen har i løpet av karrieren trent klubber som Lillestrøm, HamKam og svenske IFK Göteborg."
    http://direkte.vg.no/studio/vgsporten
    Fikk frysninger når jeg leste dette, ikke den gode typen.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Her tror man at det tross alt er en i praksis unison enighet om at man ikke må starte på nytt igjen, men finne en trener som kan bygge videre på det Haglund har skapt. Og så dukker pokker meg navnet Arne Erlandsen opp! Hallooooo?!!

      Kommentar

      • Rune
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2008
        • 1229

        Jeg stemte på noen andre. Lurer litt på hva Jari Litmanen driver med for tiden. Der tror jeg man har en potensiell stjernetrener.
        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

        Kommentar

        • Kimito
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 2600

          Merker at jeg blir mye mer spent på Tandberg enn på Kristinsson. Generelt er jeg mer skeptisk til trenere som har heltestatus i klubbene, siden disse trolig altfor ofte får prøve seg fremfor faktiske trenertalenter. Tandberg kan også vise til å ha levert langt over forventet av en klubb, mens Kristinsson mer kan sies å ha levert som en burde forvente av den islandske klubben med flest seriemesterskap (selv om klubben ikke hadde vunnet på en god stund). Likevel tipper jeg, uten i det hele tatt å vite, at rammene i KR er minst like gode eller bedre enn alle konkurrentene. Det samme er ikke tilfelle med Bærum. At Tandberg i tillegg er ung bør ikke tale mot han, men for han. Han leverer jo, tross sin unge alder. Selvtilliten virker også å være såpass høy at han trolig takler rampelyset med bravur.

          Ung trener med masse potensial, tilsynelatende superunderholdende spillestil og en hang til å utvikle unge talenter. For meg er det rett og slett for spennende til å velge det «trygge» i en gammel helt med tilsynelatende gode resultater, direkte spillestil og drømmen og gode islendinger.

          Håper uansett, som andre har nevnt, at de gjør jobben grundigere enn det som har vært vanlig i norske klubber, og grundigere enn jeg har forutsetninger til å gjøre.
          Ferdigskåra

          Kommentar

          • AG-3
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 1081

            Et alternativ vi ikke må glemme er at det ikke er sikkert vi skal ha trener overhodet neste sesong... Synes det er faretruende stille rundt den økonomiske situasjonen. Stillhet som jeg ikke klarer å tolke positivt

            Kommentar

            • maurakanari
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2005
              • 635

              Runar Kristinsson kommer i løpet av kort tid til Norge for å forhandle med Lillestrøm om en mulig trener-kontrakt, skriver nettstedet fotbolti.net.


              Kristinsson (45) er for tiden trener for KR Reykjavik. Han spilte på slutten av 1990-tallet for romeriksklubben.
              VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 3969

                Hvis vi skal tro rapportene fra Island, virker det som en done deal at Runar blir vår nye trener. Det virker nesten som om han bare skal igjennom legesjekken (les: forhandle sine personlige betingelser).

                Er det bare Runar og islendingene som er åpne i forhold til det lukkede regimet vi kjenner fra Åråsen, eller selger han skinnet før björnen er skutt...?
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • pattriot
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Aug 2011
                  • 108

                  Er det ikke slik det må og bør være i slike prosesser, at LSK ikke kan gå ut med hvem de snakker med og hva de tenker før det er avgjort? Hvem ville gidde å prate med oss hvis de risikerte å bli offentlig kandidat for klubben, før ting var klart? Husker vanviddet med lista over 40 (!) aktuelle til Vålerenga før jul 2013, som ble til sju seinere (bl.a. Høgmo, Jönsson, Wieghorst) og hvor Rekdal åpenbart var 4.-valget. Ikke bra for ham vil jeg tro, og det samme kan det være, men uansett ikke et eksempel til etterfølgelse.

                  Jeg regner med mye har skjedd bak kulissene allerede, ellers vil det ta for lang tid å få en avklaring.

                  Kommentar

                  • Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

                    Kan godt hende jeg har skivebom nå, men jeg stusser litt på ansettelsen. Ikke fordi jeg ikke vil ha Runar, han er tredjevalget mitt bak Solbakken og Rösler, iallfall av realistiske navn jeg kjenner til. Men jeg stusser på ansettelsen fordi det utad virker som de "alltid" finner treneren som først har blitt lansert på forumet. Noen som vet hvordan prosessen rundt treneransettelser er i klubben? Utad virker det litt som enklest mulig utvei.
                    Håper det ligger en liste med 20 navn på pulten til Bjarmann, der hver og en har blitt evaluert opp, ned og i mente.

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7052

                      Han var jo høyaktuell før Haglund kom også.

                      Klubben ser vel det alle andre ser, nemlig at LSKs lokale forankring har blitt svekket og oppslutningen rundt klubben har sunket. Det skyldes både dårlige resultater og generell lavkonjunktur i norsk fotball, men også en trener som har en del å gå på når det gjelder karisma og å skape entusiasme rundt klubben, selv om han kan greiene sine.

                      Runar har jo et stort navn i klubben, han er en legendarisk midtbanespiller for oss. Det skaper i seg selv en forbindelse mellom ham og LSKs tilhengere. Han er islandsk, han har gode meritter med KR, kjenner alt som rører seg av fotballfolk på øya og vil gjøre LSK til en attraktiv klubb for unge og billige islandske spillere.

                      Det er mange på forumet som forstår seg på fotball, men jeg tviler på at LSK bruker det som sannhetsvitne for hva de bør foreta seg. Jeg mener Runar er et opplagt valg, så lenge han selv ønsker å komme. Ser heller ikke bort fra at hans ansettelse kan få investorer til å kaste litt penger etter oss igjen heller. Jeg tror vi får ny giv av denne ansettelsen (nå går jeg altså ut fra at antakelsene som har blitt luftet, om at avtalen allerede er i havn, stemmer).
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • Rune
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2008
                        • 1229

                        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                        Kan godt hende jeg har skivebom nå, men jeg stusser litt på ansettelsen. Ikke fordi jeg ikke vil ha Runar, han er tredjevalget mitt bak Solbakken og Rösler, iallfall av realistiske navn jeg kjenner til. Men jeg stusser på ansettelsen fordi det utad virker som de "alltid" finner treneren som først har blitt lansert på forumet. Noen som vet hvordan prosessen rundt treneransettelser er i klubben? Utad virker det litt som enklest mulig utvei.
                        Håper det ligger en liste med 20 navn på pulten til Bjarmann, der hver og en har blitt evaluert opp, ned og i mente.
                        Det har vært klart i mange år at Runar på et eller annet tidspunkt skulle komme tilbake. Det har vel bare vært et spørsmål om timing. Derfor der ikke så rart at navnet hans blir trukket frem hver gang trenerspørsmålet diskuteres på forumet.
                        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          De forhandlingene som evt pågår nå handler om lønn, hjelpetrenere, evt midler til spillere o.l. Enighet om at Runar skal bli nye trener i LSK etter Haglund tror jeg var klart alt i fjor!

                          Kommentar

                          • Stray Cat
                            Moderator
                            • Aug 2008
                            • 5914

                            Ikke måte på hvor mange som velger Haglund, når de vet at de ikke kan får ham som trener. Prosentandelen øker stadig.
                            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                            Kommentar

                            • Oldtimer
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2011
                              • 316

                              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                              Ikke måte på hvor mange som velger Haglund, når de vet at de ikke kan får ham som trener. Prosentandelen øker stadig.
                              Såvidt jeg kan bedømme har den SUNKET kraftig fra begynnelsen av undersøkelsen

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                Ikke måte på hvor mange som velger Haglund, når de vet at de ikke kan får ham som trener. Prosentandelen øker stadig.
                                Man kan vel fortsatt ønske all den tid tittelen sier "hvem vil du ha" og ikke "hvem tror du"..
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2315

                                  Nå ser det ut til at Kenta blir hjelpetrener for fiv så da er heldigvis han utenfor diskusjonen

                                  Kommentar

                                  • fjacob82
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 1507

                                    Kan man gjøre noe med pollen og slette Magnus Haglund nå som han uansett er uaktuell? Er vel mer interessant å se hvem forumet vil ha som ny trener av aktuelle der ute?
                                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                    *Brasseberget*

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                      Kan man gjøre noe med pollen og slette Magnus Haglund nå som han uansett er uaktuell? Er vel mer interessant å se hvem forumet vil ha som ny trener av aktuelle der ute?
                                      Har vurdert det men det går inflasjon i pollsa mine.

                                      Kunne jo tatt med nevnte navn her som:

                                      Rùnar
                                      Tandberg
                                      Dempsey
                                      Erlandsen
                                      Last edited by Kjell.T.Ring; 23.10.2014, 11:25.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • Børge
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2013
                                        • 2530

                                        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                        Har vurdert det men det går inflasjon i pollsa mine.

                                        Kunne jo tatt med nevne navn her som:

                                        Rùnar
                                        Tandberg
                                        Dempsey
                                        Erlandsen
                                        Det er vel tidligere i tråden etterlyst kompetanse vedrørende oppretting av poll?

                                        Aktuelle kandidater i tillegg burde være den mest kjente personen fra poll'er her inn: Vet ikke. Også må Magnus Powell nevnes.
                                        Sint og tverr på felt N

                                        Kommentar

                                        • Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

                                          Opprinnelig skrevet av Børge
                                          Det er vel tidligere i tråden etterlyst kompetanse vedrørende oppretting av poll?

                                          Aktuelle kandidater i tillegg burde være den mest kjente personen fra poll'er her inn: Vet ikke. Også må Magnus Powell nevnes.
                                          Kan jo lage en poll om hvem som skal være med i pollen....
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎