Hvem vil du ha som hovedtrener neste år?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Percy Nilegård
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 5146

    #61
    Hadde sansen for ham som spiller, men der stopper det. Om måten Sarp har fremstått mot oss er representativ betaler jeg gjerne penger for å slippe denne mannen. Har ikke sett maken til uthaling av tid og faking av skader siden Fredrikstad var i eliten.
    "Alltid blodsprengt"!
    Fong/Macho

    Even Nordlien

    Kommentar

    • KimFL
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 1410

      #62
      Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
      Hva gjør Brian Deane til en så åpenbar kandidat? Hva slags fotball står han for? Jeg har ikke sett mye sarp 08, så jeg bare lurer.
      Neppe resultatene ihvertfall. 14 og 8 plass som trener i Særp. Vi bør vel sikte litt høyere enn det. Men kanskje han er billig i drift?

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3360

        #63
        Opprinnelig skrevet av KimFL
        Neppe resultatene ihvertfall. 14 og 8 plass som trener i Særp. Vi bør vel sikte litt høyere enn det. Men kanskje han er billig i drift?
        Man må nok se forbi resultatene, og huske hvilke ressurser de har. Er ikke mange årene siden 08-spillerne hadde vanlig jobb på siden, så de driver nok ikke butikken som fulle sjømenn.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • KimFL
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 1410

          #64
          Opprinnelig skrevet av MortenA
          Man må nok se forbi resultatene, og huske hvilke ressurser de har. Er ikke mange årene siden 08-spillerne hadde vanlig jobb på siden, så de driver nok ikke butikken som fulle sjømenn.
          At S08 har hatt (og sikkert fortsatt har) en fornuftig drift av klubben, er det ingen tvil om. Og med de lave lønningene de har, så kan de ikke hente spillere fra øverste hylle, selv om de har hentet noen brukbare navn de siste par årene. Sånn sett har nok Deane gjort en ok jobb der. Men ikke nok til at jeg ligger langflat etter å få ham hit ...da synes jeg Runar K virker mer spennende, selv om det også blir litt bingo. Men har ihvertfall vunnet noe, selv om det er på Island (som sikkert ikke er veldig langt unna nivået på tippeligaen). Og islendinger har jo en tradisjon for å gjøre det bra her, kanskje med unntak av Teitur...

          Kommentar

          • BroganTrundler
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2014
            • 665

            #65
            Helt ekstrem på spillerutvikling, har gjort underverker med det klart laveste budsjettet av samtlige klubber i de to øverste divisjonene og virker som en type som skaper entusiasme. Tandberg er klart førstevalg for min del.

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              #66
              Trodde man hadde brukt minst det siste året på kartlegging av ny trener, mest sannsynlig siste to år med bakgrunn i at Haglund ikke fikk bestemt seg før langt utpå høsten. Men RB hevder at ny trener ikke er klar med det første. Dette burde vært på plass senest i dag, spillere f.eks. vil vel ikke signere for en klubb uten trener?

              Kommentar

              • Dole
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 1537

                #67
                Opprinnelig skrevet av Folke
                Trodde man hadde brukt minst det siste året på kartlegging av ny trener, mest sannsynlig siste to år med bakgrunn i at Haglund ikke fikk bestemt seg før langt utpå høsten. Men RB hevder at ny trener ikke er klar med det første. Dette burde vært på plass senest i dag, spillere f.eks. vil vel ikke signere for en klubb uten trener?
                det er vel mulig at heller ikke trenere vil signere for en klubb uten penger?

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Dole
                  det er vel mulig at heller ikke trenere vil signere for en klubb uten penger?
                  Enda et argument for Tandberg, som knapt har et budsjett å forholde seg til i Bærum.

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #69
                    Synes det er positivt at det drøyer. Det betyr at man kjører en skikkelig prosess. Nå som Mikael Stahre er ledig, synes jeg han framstår som den beste kandidaten. Ligger en del bra intervjuer med ham på YouTube. Anbefaler intervjuet nedenfor, der han forteller en del om sin filosofi. Den fotballen han beskriver er vel så nær en drømmefotball for Åråsen-publikummet det er mulig å komme. Ekstrem aggressivitet defensivt og hurtig, framoverretta fotball med mange spillere foran mål, samtidig som det er plass for kreativitet og individuelle ferdigheter. Han virker også å ha stor forståelse og respekt for en klubbs unike kultur, samtidig som han allerede har vært utenlands (i Hellas).

                    Har også en forkjærlighet for trenere som har gått den vanskelige veien, uten alle fordelene man får ved å ha vært en god spiller. Stahre har trent lag siden han var 14 år (39 nå), og har trent alt fra pojkar 6 år til Panionios på disse årene.

                    Vi fick en längre pratstund med Mikael Stahre under träningslägret i Turkiet.
                    Last edited by Lars; 10.11.2014, 15:44.

                    Kommentar

                    • Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2529

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Lars
                      Synes det er positivt at det drøyer. Det betyr at man kjører en skikkelig prosess. Nå som Mikael Stahre er ledig, synes jeg han framstår som den beste kandidaten. Ligger en del bra intervjuer med ham på YouTube. Anbefaler intervjuet nedenfor, der han forteller en del om sin filosofi. Den fotballen han beskriver er vel så nær en drømmefotball for Åråsen-publikummet det er mulig å komme. Ekstrem aggressivitet defensivt og hurtig, framoverretta fotball med mange spillere foran mål, samtidig som det er plass for kreativitet og individuelle ferdigheter. Han virker også å ha stor forståelse og respekt for en klubbs unike kultur, samtidig som han allerede har vært utenlands (i Hellas).

                      Har også en forkjærlighet for trenere som har gått den vanskelige veien, uten alle fordelene man får ved å ha vært en god spiller. Stahre har trent lag siden han var 14 år (39 nå), og har trent alt fra pojker 6 år til Panionios på disse årene.
                      Også har han gjennomført fotballen han ønsker. IFK fremsto veldig solide på slutten av årets sesong. Synes Bjarmann skal invitere han på en kaffe.

                      Ikke bare er hans grunntanke sammenfallende med hvordan mange ønsker at LSK skal fremstå, han er nok også en person mange ønsker foran mikrofonen også. Dyktig til å utvikle spillere. Se bare på Lasse Vibe.
                      Sint og tverr på felt N

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        #71
                        Stahre hadde nok fått i gang litt entusiasme blant både supportere og spillergruppa. Framstår som en type som er veldig dyktig til å bygge samhold i gruppa og får laget til å, i mangel på et mindre klisjeeaktig uttrykk, blø for drakta. Nedsiden med Stahre er vel at det er en aldri så liten retningsforandring fra spillet vi har bygd opp under Haglund. Samtidig er det en større tradisjon for ballbesittelse i svensk fotball, så noen voldsom kick and run fotball hadde det uansett ikke blitt. Absolutt ikke fremmed for å kjøre ett lite intervju med Stahre når man uansett er i inne i denne prosessen.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #72
                          Kjedelig fotball, klippekort, dårlig til å gi yngre spillere sjansen. Det er noe av kritikken jeg har fått med meg mot Stahre, og det er ting man faktisk kan dra kjensel på. Et spennende navn, ikke minst med tanke på dette med identitet, men har han pondusen, forståelsen og også lysten til å ta fatt på de utfordringer LSK står ovenfor?

                          Er litt redd fort at Stahre i så fall blir "Navnet" som skal ta LSK til nye høyder, at det på en måte skal dekke over faktumet at Haglund tross alt forlot oss med manglende økonomiske muskler som et av hovedpunktene. Tandberg singler seg ut for meg som den eneste kandidaten som virkelig kan ta til seg faktumet at LSK ikke lenger har pengene til å kjøpe klassespillere, til å "kjøpe seg ut" av problemer, men som må utvikle spillere selv. Samtidig som han har en positiv tilnærming til fotballen, hans lag skal våge spille sitt eget spill uansett motstander.

                          Jeg tror vi har en unik mulighet til å få "full pakke" med Tandberg.
                          Last edited by GIFKanari; 10.11.2014, 18:30.

                          Kommentar

                          • Herman
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2010
                            • 1101

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Kjedelig fotball, klippekort, dårlig til å gi yngre spillere sjansen. Det er noe av kritikken jeg har fått med meg mot Stahre, og det er ting man faktisk kan dra kjensel på. Et spennende navn, ikke minst med tanke på dette med identitet, men har han pondusen, forståelsen og også lysten til å ta fatt på de utfordringer LSK står ovenfor?
                            Spiller ikke den samme offensive og flytende fotballen som særlig Norlings Malmö sto for, men i år har de i alle fall scoret 58 mål - ett mindre enn Malmö som spiller Champions League, og like mange som "Sveriges morsomte lag" Häcken. Tror ikke det finnes en trener i verden som ikke beskyldes for å dele ut klippekort. Når det gjelder det å gi unge spillere sjansen så kunne han sikkert gjort det i større grad i IFK; samtidig har en spiller som Sam Larsson utviklet seg enormt under Stahres tid og gikk til Heerenveen i sommer. Ludwig Augustinsson, født 94, har spilt fast på venstreback i hele år og går til FCK etter sesongen. Og i høst har 96-modellen Gustav Engvall fått spille fast på topp sammen med Lasse Vibe.

                            Har han lysten? Usikker. Agenten har i alle fall sagt at han er interessert i å prøve seg i et annet land enn Sverige - og nevnte da Norge og Danmark. Kjenner ikke helt til situasjonen for klubbene i Danmark, men de er vel i motsetning til oss og Sverige midt i sesong, og så vidt jeg vet er det ingen klubber som skal ha ny sjef der med det første. Hvilke alternativer finnes i Norge? RBK skal ha en 4-3-3-trener. Norling er godt likt og beholder trolig jobben. Aalesund? Han gikk trenerkurs sammen med Haglund og kjenner ham godt, så vet hva slags type spillesystem som er blitt innarbeidet i LSK.

                            Litt vanskelig for oss å bedømme om han har forståelsen til å ta en sånn situasjon, men én ting som er sikkert er at han ikke er redd for en utfordring. Tok Sveriges kanskje største trenerjobb uten betenkningstid som 34-åring med kun to års hovedtrenererfaring fra lille Väsby. Som Lars sa - dette er en kar som har gått den lange veien for å nå sin drøm, og det har han klart. Stahre er en fighter.

                            Ellers er jeg helt enig med deg GIFKanari i at Tandberg virker som en perfekt mann. Han og Stahre er mine to soleklare favoritter.
                            Twitter

                            Kommentar

                            • Tvilling
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 1467

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Tandberg singler seg ut for meg som den eneste kandidaten som virkelig kan ta til seg faktumet at LSK ikke lenger har pengene til å kjøpe klassespillere, til å "kjøpe seg ut" av problemer, men som må utvikle spillere selv. Samtidig som han har en positiv tilnærming til fotballen, hans lag skal våge spille sitt eget spill uansett motstander. Jeg tror vi har en unik mulighet til å få "full pakke" med Tandberg.
                              - KANSKJE derfor ikke trener blir avgjort før man vet hvilket nivå Bærum skal spille på i 2015? Bærum/Mjøndalen vet på lørdag i alle fall hvem som IKKE skal opp..
                              Og så kan det selvsagt være heeelt andre årsaker til at kunngjøring om trener ikke kommer nå.. (som for eksempel Skedsmo kommunes behandling av LSK sin framtid)

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                #75
                                Kjenner jeg blir mer enn gjennomsnittlig engstelig av tanken på en ny svenske uten erfaring fra norsk fotball. Fullt mulig at Stahre har gjort det bra blant sildefiskerne, men både Haglund og Nordling fikk bakoversveis den første sesongen til tross for greie anmerkninger på CV'en.
                                Holder fortsatt en knapp på Bielsa.
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  #76
                                  Har vært inne på dette før. Akkurat Stahre tror jeg er godt rusta for å klare seg i norsk fotball. Han er hakket mer kynisk enn den stereotype svenske treneren. Har heller ikke samme fokus på ballbesittelse som de andre to du nevner, og kommer nok med en litt mer ydmyk tilnærming til spillestil. Litt usikker på hvilken retning han ville ha utviklet laget i. Jeg vil gjerne ha noen som kan ivareta grunnspillet vi har lagt oss til med, men samtidig ser jeg gjerne også at vi utvikler oss til å bli enda bedre på å spille raskt og direkte når sjansen byr seg. Dette avhenger vel også av hvilke spillere vi har tilgjengelig neste år, og akkurat den situasjonen er litt Catch 22.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • Seb.R
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 4159

                                    #77
                                    Begynner å lure på hvorfor trenerskiftet drøyer sånn. Islandske medier har vært ganske klare og selvsikre på at en avtale med Kristinsson allerede er i boks. De fleste av oss trodde vel dette skulle bli kjent ved sesongslutt.

                                    Tre muligheter slik jeg ser det:

                                    1) LSK forhandler/har forhandlet med Kristinsson, men han er ikke fornøyd med lønnskravet.

                                    2) LSK ønsker Tandberg (kanskje pga høyt lønnskrav hos førstnevnte?), men ettersom han fortsatt kan rykke opp med Bærum, så er overgangen på vent.

                                    3) LSK har foreløpig ikke bestemt seg for ny hovedtrener og er for øyeblikket i en eliminasjonsfase blant de interessante trenerkandidatene.
                                    www.sebastianramsland.com
                                    www.twitter.com/sebramsland

                                    Kommentar

                                    • Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2529

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Seb.R
                                      Tre muligheter slik jeg ser det:

                                      1) LSK forhandler/har forhandlet med Kristinsson, men han er ikke fornøyd med lønnskravet.

                                      2) LSK ønsker Tandberg (kanskje pga høyt lønnskrav hos førstnevnte?), men ettersom han fortsatt kan rykke opp med Bærum, så er overgangen på vent.

                                      3) LSK har foreløpig ikke bestemt seg for ny hovedtrener og er for øyeblikket i en eliminasjonsfase blant de interessante trenerkandidatene.
                                      Ikke uenig med deg, men jeg ville lagt til et fjerde punkt:
                                      4) Usikkerhet vedrørende økonomiske utsikter gjør at rammene ikke er klare. Man vet ikke hva man love ny trener.
                                      Sint og tverr på felt N

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Børge
                                        Ikke uenig med deg, men jeg ville lagt til et fjerde punkt:
                                        4) Usikkerhet vedrørende økonomiske utsikter gjør at rammene ikke er klare. Man vet ikke hva man love ny trener.
                                        Jo de er klare og det er kun to utfall.. Gjøre mest mulig ut av minst mulig eller konkurs!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎