Hovedsponsor 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Hovedsponsor 2015

    Da var #VIERLSK-prosjektet over og det gikk over all forventning mener jeg. Uansett. Vi har vært vanvittig kreative de siste årene med både Elkjøp-finansierte "Vann for livet" og #VIERLSK.

    Jeg antar der har vært jobbet med dette i hele 2014 og lurer veldig på resultatet. Må trekke et ess opp av ermet nå.

    Nå som sist års kampanje er over (kan så klart la den gå til ny er på plass) er jeg veldig spent på hva som LSK har fått til.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3374

    #2
    Foretrekker at markedsavdelingen gjør jobben sin. #VIERLSK fungerer ett år, men vil neppe funke to år på rad.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #3
      Hvis det stemmer at #VIERLSK blir hovedsponsor i 2015 gir jeg faktisk helt opp.

      1: Fordi det har vi ikke råd til
      2: Fordi da har LSK jobba i over 1 år(!) uten resultater.

      Det er TOTALT uakseptabelt!
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • Klimtkongen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2014
        • 419

        #4
        Med poengtrekk, økonomisk rot, intern maktkamp og lav sportslig satsing er vi vel neppe så utrolig attraktive på sponsormarkedet.

        Faren med å være klubben alle elsker å hate er at det ikke er mye sympati å få når det er sportslig kollaps.

        Hvor spennende er en klubb som har som sin største signering en spiller som ikke fikk seniorkontrakt inne i Oslo?

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          #5
          Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
          Med poengtrekk, økonomisk rot, intern maktkamp og lav sportslig satsing er vi vel neppe så utrolig attraktive på sponsormarkedet.

          Faren med å være klubben alle elsker å hate er at det ikke er mye sympati å få når det er sportslig kollaps.

          Hvor spennende er en klubb som har som sin største signering en spiller som ikke fikk seniorkontrakt inne i Oslo?
          Tøv. 40 år i toppen, 5. plass i fjor og mediedekke.

          En tynn unnskyldning.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • Rp88
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Oct 2009
            • 222

            #6
            Hadde vært kult med Felleskjøpet som hovedsponsor de har forresten flyttet hovedkontoret til Lillestrøm.

            Kommentar

            • Klimtkongen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2014
              • 419

              #7
              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
              Tøv. 40 år i toppen, 5. plass i fjor og mediedekke.

              En tynn unnskyldning.
              Som det ser ut nå....tror du vi vil være i nærheten av 5.plass etter 30 kamper? Vi hadde medietekke, men det var når vi var litt breaile og hadde et godt lag. Da vi ikke samlet på fjerdeplasser. Nå er vi jo i ekstase over en femteplass.

              Er jo bare dårlige og negative nyheter rundt klubben. Skjønner godt a ikke vi vasser i tilbud.

              Kommentar

              • PetterH
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2012
                • 668

                #8
                Nå vet ikke jeg hva klubben har blitt tilbudt for hovedsponsorplassen. Men er det bare jeg som tenker at det da muligens hadde vært bedre å vurdere om sin egen prissetting er for høy og heller gå for det man får? Det er jo ikke slik at ingen vil sponse LSK. De vil bare ikke sponse til prisen klubben har satt. Desto lengre det drøyer uten hovedsponsor desto mindre penger får vi jo.

                Kommentar

                • Klimtkongen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2014
                  • 419

                  #9
                  Problemet er vel at alle sponsorproduktene vi selger sikkert er priset i en logisk sammenheng der det største også er dyrest. Hvis vi selger hovedsponsor for billig så risikerer vi å gjøre de andre sponsorene sure og vi reduserer verdien på alle produktene.

                  Hvis vi må ned i 2-2,5 millioner er det bedre å kjøre en ny innsamling.

                  Kommentar

                  • mats
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 621

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                    Problemet er vel at alle sponsorproduktene vi selger sikkert er priset i en logisk sammenheng der det største også er dyrest. Hvis vi selger hovedsponsor for billig så risikerer vi å gjøre de andre sponsorene sure og vi reduserer verdien på alle produktene.

                    Hvis vi må ned i 2-2,5 millioner er det bedre å kjøre en ny innsamling.
                    Du har nok mye rett i det du nevner her, men tilslutt er det total inntjening som er viktig for LSK. Nå har man hatt over et år på å lande en avtale, så det bør man klare føre seriestart!

                    Kommentar

                    • Marit
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2010
                      • 885

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                      Hvis vi må ned i 2-2,5 millioner er det bedre å kjøre en ny innsamling.
                      Tror ikke man har sjans til å få inn noe i nærheten av det man fikk inn i år. Jeg ville vært veldig forsiktig med å satse på det hvis jeg var klubben.
                      Andas in och andas ut
                      Orkar jag så orkar du

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9386

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Marit
                        Tror ikke man har sjans til å få inn noe i nærheten av det man fikk inn i år. Jeg ville vært veldig forsiktig med å satse på det hvis jeg var klubben.
                        Om klubben satser på det, så vil de også ha budsjettert med det, og med knivseggen vi ballanserer på så blir det
                        rødt
                        Rødt
                        RØDT!

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          #13
                          Forslaget til 2015 hvis man ikke ser noen løsning på hovedsponsor er å innføre at den plassen er tilegnet "dagens hovedsponsor" som flere lag i blant annet Spania har. Der kan f.eks Avengers filmen være hovedsponsoren til Ray Vallecano i et par kamper før lanseringen eller i enkelte kamper med ekstra mediedekning. Da tar man betalt pr.kamp der prisen vil variere ift motstand og hvilken kanal den vises på.
                          Så kan man gjerne kjøre en #VIERLSK parallelt, men man kan ikke regne med noe i nærheten av den oppslutningen man fikk i år rundt dette.

                          Ser forøvrig at TV2 kan sikre seg rettighetene for den kommende sesongen igjen, og i så fall vil det nok lønne seg å ha litt is i magen, da produktet nok blir litt mer lettsolgt da.

                          Kommentar

                          • Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Totti21
                            Forslaget til 2015 hvis man ikke ser noen løsning på hovedsponsor er å innføre at den plassen er tilegnet "dagens hovedsponsor" som flere lag i blant annet Spania har. Der kan f.eks Avengers filmen være hovedsponsoren til Ray Vallecano i et par kamper før lanseringen eller i enkelte kamper med ekstra mediedekning. Da tar man betalt pr.kamp der prisen vil variere ift motstand og hvilken kanal den vises på.
                            Så kan man gjerne kjøre en #VIERLSK parallelt, men man kan ikke regne med noe i nærheten av den oppslutningen man fikk i år rundt dette.

                            Ser forøvrig at TV2 kan sikre seg rettighetene for den kommende sesongen igjen, og i så fall vil det nok lønne seg å ha litt is i magen, da produktet nok blir litt mer lettsolgt da.
                            VIERLSK er forsåvidt en grei kampanje, som kan rulle og gå. Men hvis de tror at det er synlighet på drakta som har gjort at pengene har rullet inn er noen svært naive. Min påstand er at eksponering på drakta har hatt nesten null effekt på denne kampanjen. Selg hovedsponsorplassen til høystbydende uansett pris!

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Ola
                              VIERLSK er forsåvidt en grei kampanje, som kan rulle og gå. Men hvis de tror at det er synlighet på drakta som har gjort at pengene har rullet inn er noen svært naive. Min påstand er at eksponering på drakta har hatt nesten null effekt på denne kampanjen. Selg hovedsponsorplassen til høystbydende uansett pris!
                              Klimtkongen påpekte med rette på forrige side at man er nødt til å prise sponsorplassene forskjellig for at eksisterende sponsorer skal føle valuta for pengene. Å selge hovedsponsorplassen til samme pris som shorts-reklame o.l. skaper særdeles negative reaksjoner fra de som har betalt samme sum for en dårligere eksponering. Det er derfor ikke så enkelt som du fremstiller det. Du undervurderer også eierskapsforholdet mange LSK-tilhengere har til #VIERLSK. Til tross for at mange er utelukkende opptatt av at LSK skal overleve, er også mange opptatte av eget bidrag som sponsor og at deres ytelse blir verdsatt og eksponert. Du aner ikke hvor mange henvendelser LSK har fått fra supportere som har overført 200,- på SMS, men som ikke har fått navnet sitt opp på veggen/VIERLSK-siden på nett, og man arbeider med å finne en måte man kan bevare den positive oppmerksomheten #VIERLSK har skapt rundt klubben i år. Interessen og engasjementet har vært enormt sammenlignet med tidligere år, og man kan trygt kalle kampanjen en stor suksess.

                              Når det er sagt er jeg motstander av å fronte #VIERLSK som hovedsponsor også neste år, jeg tror det prosjektet er dødfødt. Det jobbes daglig med å sikre nye sponsorer og jeg håper man klarer å lande en avtale som sikrer oss tilsvarende #VIERLSK sikret oss i 2014-sesongen. Utfordringen er at hovedsponsorene gjerne stiller krav som kan være vanskelige å oppfylle for klubben, som for eksempel at DNB ikke ønsker at laget skal være sponset av konkurrerende selskaper. Drømmesponsoren hadde selvsagt vært Felleskjøpet, men det virker tvilsomt da en fugl hvisket meg i øret at administrerende direktør er Vålerenga-supporter.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • Ola
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1651

                                #16
                                Jeg sier ikke at det er lett. Jeg sier bare at jeg kjenner ikke til ett eksempel noe sted hvor en klubb har gått så lenge uten hovedsponsor, ikke i noe land eller divisjon. Da må det være berettiget å stille spørsmål ved kompetanse og arbeidsinnsats.

                                Det du sier med prisdifferensiering er enkelt å komme rundt. Det er en klassisk problemstilling som løses i det daglige i privat næringsliv. Man kan skape pakker, endre på innhold, lengde, klausuler, avtale om kjøp av produkter fra sponsor m.m., for å unngå at produkter blir for sammenlignbare. Eller man kan spille med ærlige åpne kort. Begge deler funker om man gjør det riktig. Produktet kan formes helt etter ønske fra LSK og kun kreativiteten begrenser. Men det er kanskje kreativiteten som mangler.

                                Kommentar

                                • PetterH
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2012
                                  • 668

                                  #17
                                  Når man vet at neste største (i praksis største) sponsor er Åkrene Mek og nummer tre er Øie så burde ikke det at hovedsponsorplassen faller litt i verdi være noe problem.

                                  Kommentar

                                  • Klimtkongen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2014
                                    • 419

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av PetterH
                                    Når man vet at neste største (i praksis største) sponsor er Åkrene Mek og nummer tre er Øie så burde ikke det at hovedsponsorplassen faller litt i verdi være noe problem.
                                    Jo, jeg mener i alle fall at hovedsponsoren må betale godt. Ellers ødelegger man hele strukturen. Viktig å ha litt is i magen.

                                    Kommentar

                                    • PetterH
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2012
                                      • 668

                                      #19
                                      Hva skal vi vente på egentlig? Ting tilsier vel at klubben har sunket i attraktivitet fra sesongslutt og frem til nå. Og det ser jo ikke ut som det kommer lys i den tunnelen med det første. Vi blør penger for hver mnd uten hovedsponsor.

                                      Kommentar

                                      • Ola
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1651

                                        #20
                                        Venting og is i magen funker bra om det er oppadgående marked og attraktivt produkt. Tilfellet nå er motsatt. De bør selge billig til høystbydende.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎