Hovedsponsor 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • klippen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2009
    • 251

    #21
    Mange her inne som mener dette er lettere sagt enn gjort, har dere noen forslag? Jeg har som jeg tidligere har nevnt tre potensielle kandidater i Lillestrømbanken, DNB og Felleskjøpet. Etter at avtalen med Elkjøp røyk etter at tidligere styremedlem Ronny Blomseth bytta beite fra Elkjøp til Expert har man ikke noen direkte link dit lenger. Jeg tror markedet for å finne hovedsponsor for Lillestrøm er ekstremt utfordrende, men har du forslag til bedrifter du mener kan være aktuelle tar sikkert Robert og LSK i mot disse med takk.

    Kommentar

    • Oldtimer
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2011
      • 316

      #22
      Hva med " Kunnskapsbyen Lillestrøm" ?

      Har et stort, fint magasin (28s) levert med Aftenposten papir i dag, så satser tydeligvis på imagen

      Kommentar

      • Klimtkongen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2014
        • 419

        #23
        Opprinnelig skrevet av Ola
        Venting og is i magen funker bra om det er oppadgående marked og attraktivt produkt. Tilfellet nå er motsatt. De bør selge billig til høystbydende.
        Denne klubben er avhengig av sponsorinntekter. Hvis vi reduserer prisen på hovedsponsor med f.eks. 30% så følger det at også alle andre sponsorprodukter bør reduseres med 30%.

        Det er i beste fall som å pisse i buksa for å holde varmen. Det vil ta laaaang tid før vi får prisene opp igjen og det kan få ganske katastrofale følger for hele klubbens inntektsgrunnlag.

        Hvis TV2 nå kjøper C More og overtar fotball, så er det lite sannsynlig at det blir en enorm budkrig om rettighetene neste gang. Derfor er det mest realistiske at vi ikke kan forvente noen økning i TV-penger framover.

        Tilskuertallene er på vei nedover, men tilskuere er ikke lenger klubbens viktigste inntekt.

        Hvis vi klarer å selge 2000 nye sesongkort er det bare 5,8 millioner i ekstra inntekter. Og en sånn økning ville vært helt vanvittig.

        Så kort fortalt er det lite sannsynlig at vi får inn mer penger fra TV framover, det er lite sannsynlig at vi får inn vesentlig mye mer fra publikum og skal vi i tillegg redusere sponsorinntekter vesentlig så kan vi like godt legge ned med en gang.

        Da er det faktisk bedre å selge Lundemo og spille gratis med veldedighet på drakta. Det gjør litt vondt der og da, men på lengre sikt tror jeg det er smartere.

        Kommentar

        • Ola
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1651

          #24
          Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
          Denne klubben er avhengig av sponsorinntekter. Hvis vi reduserer prisen på hovedsponsor med f.eks. 30% så følger det at også alle andre sponsorprodukter bør reduseres med 30%.

          Det er i beste fall som å pisse i buksa for å holde varmen. Det vil ta laaaang tid før vi får prisene opp igjen og det kan få ganske katastrofale følger for hele klubbens inntektsgrunnlag.

          skal vi i tillegg redusere sponsorinntekter vesentlig så kan vi like godt legge ned med en gang.

          Da er det faktisk bedre å selge Lundemo og spille gratis med veldedighet på drakta. Det gjør litt vondt der og da, men på lengre sikt tror jeg det er smartere.
          Du forutsetter at prisene kommer tilbake til gamle nivåer. Det kommer ikke til å skje på lang lang tid. Norsk fotball har lenge vært i en dårlig trend. Dette har påvirket publikumstall, overgangssummer, spillerlønninger, publikumstall, TV-avtaleverdi - og selvsagt også sponsormarked! Avtaler som er inngått er inngått, og sponorene må betale de de er forpliktet til. Nye avtaler må inngås etter nye premisser, og dessverre nye lave priser. Produktet er mindre verdt i dag, men man gir selvsagt ikke bort 30% på inngåtte avtaler.

          Vi tapte millioner på å ikke selge til høystbydende for to år siden, vi tapte millioner på å ikke gjøre det i fjor. Jeg tviler på at medisinen er mer av det samme.

          "skal vi i tillegg redusere sponsorinntekter vesentlig så kan vi like godt legge ned med en gang".

          LSK må forholde seg til markedet og hva markedet er villig til å betale. Blant de ti-talls selskaper som daglig sponser sportsesninger på NRK eller sporten på TV2 finnes potensielle kunder. Men de vil selvsagt ikke betale mer enn produktet er verdt.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            #25
            Hovedsponsor 2015: Marius Lundemo!

            Kommentar

            • Klimtkongen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2014
              • 419

              #26
              Opprinnelig skrevet av Ola
              Du forutsetter at prisene kommer tilbake til gamle nivåer. Det kommer ikke til å skje på lang lang tid. Norsk fotball har lenge vært i en dårlig trend. Dette har påvirket publikumstall, overgangssummer, spillerlønninger, publikumstall, TV-avtaleverdi - og selvsagt også sponsormarked! Avtaler som er inngått er inngått, og sponorene må betale de de er forpliktet til. Nye avtaler må inngås etter nye premisser, og dessverre nye lave priser. Produktet er mindre verdt i dag, men man gir selvsagt ikke bort 30% på inngåtte avtaler.

              Vi tapte millioner på å ikke selge til høystbydende for to år siden, vi tapte millioner på å ikke gjøre det i fjor. Jeg tviler på at medisinen er mer av det samme.

              "skal vi i tillegg redusere sponsorinntekter vesentlig så kan vi like godt legge ned med en gang".

              LSK må forholde seg til markedet og hva markedet er villig til å betale. Blant de ti-talls selskaper som daglig sponser sportsesninger på NRK eller sporten på TV2 finnes potensielle kunder. Men de vil selvsagt ikke betale mer enn produktet er verdt.
              Men den trenden kan snu. Det gikk opp og så går det ned igjen før det kanskje går oppover igjen.

              Det er bra å ha en avtale som er god når prisene går ned. Men det er dumt å ha en avtale som er dårlig hvis prisene går opp igjen.

              Isolert sett er jeg enig med deg i at verdien bestemmes av markedet, men så lenge det påvirker de andre sponsorpakkene vi også tilbyr og faktisk selger, så er det mest riktig å vente. Hvis en innsamlingsaksjon i 2015 kan gi 1,5 millioner, som vel er halvparten av 2014, så er det ikke langt derfra og opp til hva en hovedsponsor kan betale hvis vi selger på billigsalg.

              Sogndal tar inn fem millioner i året og signerte avtalen så sent som for et år siden, så da blir det tullete å si at vi skal selge for to.

              Jeg tror mye av grunnen til at vi ikke får til en avtale med noen er at det er så mye støy og usikkerhet rundt det produktet sponsoren vil bli tilbudt. Kjøper man plass på drakta til et lag som kommer til å rykke ned eller bli strøket pga konkurs eller tap av lisens, eller er det et topplag man faktisk forhandler med?

              Det klubben trenger nå er ro og fred og ikke oppslag om at Hafslund skrur av strømmen og sånne ting. Får vi på plass det, så er det vel ingenting i veien for at vi kan ha like gode avtaler som f.eks. Sogndal?

              Da er det faktisk bedre å selge en spiller enn å framstå som desperate tiggere.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #27
                TL er jo en bankliga, en eneste samfunnsaktør har nærmest monopol som hovedsponsor i norsk toppfotball. Åpenbart hvor flaskehalsen er.

                Kommentar

                • Klimtkongen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2014
                  • 419

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  TL er jo en bankliga, en eneste samfunnsaktør har nærmest monopol som hovedsponsor i norsk toppfotball. Åpenbart hvor flaskehalsen er.
                  Det er klubben til en av Norges raskest voksende regioner. Det burde være nok av bedrifter som kan og vil sponse. Jeg tror faktisk ikke det prisen det er noe i veien med, men at produktet ikke ser alt for bra ut i øyeblikket.

                  Markedssjefer vil ikke bruke penger på å redde klubben. De ønsker å bli assosiert med noe positivt. Akkurat nå er det lite positivt rundt klubben, men det kan snu.

                  Kommentar

                  • joacim
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2009
                    • 559

                    #29
                    blir vel DNB eller Elkjøp da..
                    Styremedlem 2016

                    Kommentar

                    • Uwes disippel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6039

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                      Det er klubben til en av Norges raskest voksende regioner. Det burde være nok av bedrifter som kan og vil sponse. Jeg tror faktisk ikke det prisen det er noe i veien med, men at produktet ikke ser alt for bra ut i øyeblikket.

                      Markedssjefer vil ikke bruke penger på å redde klubben. De ønsker å bli assosiert med noe positivt. Akkurat nå er det lite positivt rundt klubben, men det kan snu.
                      Sant det. Selv jobber jeg i Bring, de sier at de kun skal sponse ledende lag innen sin idrett. Og vi snakker ikke ledende i sin serie, men det skal være i verdenstoppen, da det er i samme tanke som Bring og Posten sin visjon. Skal ikke se bort i fra at andre store og ledende firma tenker det samme.

                      Kommentar

                      • Klimtkongen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2014
                        • 419

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                        Sant det. Selv jobber jeg i Bring, de sier at de kun skal sponse ledende lag innen sin idrett. Og vi snakker ikke ledende i sin serie, men det skal være i verdenstoppen, da det er i samme tanke som Bring og Posten sin visjon. Skal ikke se bort i fra at andre store og ledende firma tenker det samme.
                        Det gjør de nok. Som vi framstår nå så sitter de nok litt på gjerdet. Men selv om jeg hater å innrømme det, se på bydelsklubben. Var jo mye av det samme der for et år siden, med lønnskutt og ingen sponsorer. Men så fikk de rydda litt opp, fikk fram noen nye spillere, spilte ok fotball og så fikk de seg en hovedsponsor de også.

                        Tror at hvis vi klarer å legge litt lokk på det her med økonomien og unngå negative overskrifter om hvor fælt alt er så blir vi mer attraktive igjen. Akkurat nå forventer vel ingen så mye, men klarer vi å få noen gode resultater og kanskje et par spillere som lager show for publikum så kan vi fort bli attraktive igjen vi også.

                        Men vi må redde oss selv først. Det vil ikke sponsorene gjøre. Det må vi få til selv. Men når vi har klart det, så peker pila i riktig retning igjen og en opptur er alltids interessant for sponsorer å være med på. Og da er ikke prisen like avgjørende lenger heller. Det er derfor jeg er i mot å selge sponsorpakka billig.

                        Kommentar

                        • OptimistFugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2008
                          • 462

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av klippen
                          Mange her inne som mener dette er lettere sagt enn gjort, har dere noen forslag? Jeg har som jeg tidligere har nevnt tre potensielle kandidater i Lillestrømbanken, DNB og Felleskjøpet. Etter at avtalen med Elkjøp røyk etter at tidligere styremedlem Ronny Blomseth bytta beite fra Elkjøp til Expert har man ikke noen direkte link dit lenger. Jeg tror markedet for å finne hovedsponsor for Lillestrøm er ekstremt utfordrende, men har du forslag til bedrifter du mener kan være aktuelle tar sikkert Robert og LSK i mot disse med takk.
                          Expert er åpenbart en kandidat om Elkjøp er helt ute for godt. Blomseth toppsjef. HQ på Gjelleråsen. Mange av Elkjøpfolkene som er der nå. Vet ikke om Thiedemandsen er Fugl, i så fall kunne vel også XXL være aktuelle.

                          Kommentar

                          • plantemiddel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2012
                            • 802

                            #33
                            Får man virkelig så lite igjen for å gå inn i en sponsoravtale at man må være "Fugl" for å bli sponsor?
                            Last edited by plantemiddel; 07.01.2015, 21:26.

                            Kommentar

                            • OptimistFugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2008
                              • 462

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                              Får man virkelig så lite igjen for å gå inn i en sponsoravtale at man må være "Fugl" for å bli sponsor?
                              Det er bare å se på sponsorene i tippeligaen det.
                              Røkke/Aker i molde. Reitan/rema i rbk i mange år. Lokalbanker en masse. Color line aalesund. Komplett sandefjord. Østerhus i ulf. Lerum i sogndal.

                              Kommentar

                              • Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

                                #35
                                Rydda opp litt!? Fikk fram noen nye spillere!? Spilte ok fotball???

                                Hva har du drukket!? Vi gjorde alle de tingene der bedre enn dem! De fikk en sponsor fordi de er skamløse mediehorer som får oppmerksomhet om tredjekeeper velger å bytte frokostblanding to dager i uka!
                                Ni principe ni rey...

                                D10S!

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3401

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                  Klimtkongen påpekte med rette på forrige side at man er nødt til å prise sponsorplassene forskjellig for at eksisterende sponsorer skal føle valuta for pengene.
                                  Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                                  Denne klubben er avhengig av sponsorinntekter. Hvis vi reduserer prisen på hovedsponsor med f.eks. 30% så følger det at også alle andre sponsorprodukter bør reduseres med 30%.
                                  Bedrifter forholder seg til de avtaler som er inngått. Avtaler som allerede er inngått har ingen betydning for hva vi får for hovedsponsorplassen. Forhåpentligvis får vi det markedet er villig til å betale for den plassen. Hvis ingen er villig til å betale den prisen som kreves ender vi opp som i fjor; uten hovedsponsor. Å kreve en minimumssum for hovedsponsoren fordi at andre sponsorer skal føle at de får valuta for pengene sine blir helt feil.

                                  Dette er elementær økonomisk teori om tilbud og etterspørsel.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Bedrifter forholder seg til de avtaler som er inngått. Avtaler som allerede er inngått har ingen betydning for hva vi får for hovedsponsorplassen. Forhåpentligvis får vi det markedet er villig til å betale for den plassen. Hvis ingen er villig til å betale den prisen som kreves ender vi opp som i fjor; uten hovedsponsor. Å kreve en minimumssum for hovedsponsoren fordi at andre sponsorer skal føle at de får valuta for pengene sine blir helt feil.

                                    Dette er elementær økonomisk teori om tilbud og etterspørsel.
                                    Det er fint og flott at du kan mye om elementær økonomisk teori, men det endrer ikke det faktum at LSK også må ta hensyn til sine eksisterende sponsorer. LSK er avhengige av å ha lojale sponsorer som ønsker å være med i lang tid, fordi det i elementær økonomisk teori også sies å være langt enklere å beholde eksisterende kunder enn å anskaffe nye. Hovedsponsorplassen har vært den med størst utskiftninger de siste årene, mens vi har en del sponsorer som har vært med i mange år og som også kommer til å være med fremover så lenge LSK pleier disse forholdene. Det er faktisk ikke slik at alle våre sponsorer nødvendigvis føler at den økonomiske gevinsten står til stil med sponsorbidraget, men at dette dreier seg om følelser og engasjement for klubben. Da LSK var i en slags "jappetid" i 2007/2008, ble flere "mindre" sponsorer som "bare" bidro med beløp i den sekssifrede klassen nærmest glemt av LSK fordi det fantes andre aktører som var villige til å bidra med mer penger i de gode tidene. De mindre sponsorene hørte fra LSK en gang i året, når fakturaen på sponsorbeløpet dukket opp. Etter at motgangen kom i 2008/2009 forsvant aktørene som var villige til å være med i medgangstider, men da hadde allerede de mindre sponsorene fått nok og ville ikke være med lenger.

                                    Det er mange som tror det å sikre hovedsponsoravtaler og sponsoravtaler generelt er enkelt. Det er en utrolig krevende jobb, og det at mange kritiserer Robert Lauritzen for manglende innsats vitner om en utrolig mangel på innsikt i klubben. LSK har antagelig landets beste sponsorpool og en av de viktigste årsakene til det er at man har beholdt den relativt høye inngangsbilletten til å være med i et eksklusivt nettverk der mange bedrifter føler at de knytter sterke kontakter. Robert har et hovedansvar for å pleie disse, i tillegg har han ansvar for både de mindre sponsorene og for å sikre nye. Det virker til at mange ignorerer det vesentlige poenget som klippen har fremlagt på forumet en del ganger, at de aller fleste Tippeliga-klubbene har velvillige lokale sponsorer som stiller opp år etter år. Det finnes ingen bedrifter i Skedsmo-området som har vært villige til å påta seg den rollen foreløpig, og jeg er 100% sikker på at den årsaken er noe annet enn at Robert ikke har forsøkt. Glem ei at serievinner for 2 år siden, Strømsgodset, ikke klarte å sikre seg hovedsponsoravtale før godt uti sesongen i fjor. De sikret en avtale med DNB som bare er marginalt bedre økonomisk enn den LSK har med DNB i dag, til tross for at de ikke er hovedsponsorer.

                                    Jeg skriver dette fordi mange virker til å tro at det er jævla enkelt å finne en bedrift på Romerike som er villig til å bla opp, enten det er 1 eller 5 millioner for å bli hovedsponsor for LSK. Det er det ikke, og det er faktisk viktig å ta hensyn til effektene en hovedsponsoravtale vil ha på tredjeparter rundt klubben.
                                    Lauken er vår venn!

                                    Kommentar

                                    • klippen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2009
                                      • 251

                                      #38
                                      Angående hovedsponsor hadde jeg denne oversikten i et tidligere innlegg:

                                      Molde - Sparebanken Møre
                                      Odd - Skagerak Energi
                                      RBK - Rema 1000
                                      Godset - DNB
                                      VIF - DNB
                                      08 - Borregård
                                      Stabæk - Sparebank 1
                                      Aalesund - Sparebanken Møre
                                      Start - Sparebanken Sør
                                      Viking - Lyse
                                      Haugesund -Sparebanken Vest
                                      Glimt - Sparebank 1 Nord-Norge
                                      Sogndal - Lerum
                                      Brann - Sparebanken Vest
                                      Ulf - Østerhus

                                      Som vi ser er det utelukkende lokale sponsorer med unntak av avtalen DNB har med vif og godset, hvor DNB også virker til å være den mest aktuelle for LSK pdd. Å signere en hovedsponsoravtale i dagens marked er meget utfordrende og langt mer krevende enn det flere her inn virker til å forstå tror jeg. Heldigvis for LSK har klubben avtaler med både Åkrene Mek og Øie som er meget gode og faktisk ikke er sååå langt unna hovedsponsornivå.

                                      Kommentar

                                      • Håkon Henriksen
                                        Administrator
                                        • Nov 2003
                                        • 6411

                                        #39
                                        Og jeg tror nok ikke vi vil bryte med LillestrømBanken som sponser mye i bredden.
                                        Håkon Henriksen
                                        -
                                        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                        -
                                        ALT FOR FUGLA

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                                          Og jeg tror nok ikke vi vil bryte med LillestrømBanken som sponser mye i bredden.
                                          Og da er man i en umulig situasjon. Da blir det mer #VIERLSK, om ikke de snille onkler finner noen millioner å kvitte seg med. Skal klubbens ledelse ordne dette sjøl må det sannsynligvis tas en avgjørelse som ikke utelukkende er positiv.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎