Mjøndalen - Lillestrøm SK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3338

    Da er det bare å mekke kamptråd til søndag! Skal jeg lage ny, eller?

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      Dette var heller ingen god kamp av LSK, og personlig er jeg langt unna å friskmelde dette laget. Vi leverer en, i mine øyne, forferdelig første omgang, kanskje det aller dårligste vi har levert i år. Vi skaper rett og slett ikke en eneste sjanse, og leverer en utrolig dårlig utgave av Erlandsen-fotball. Får et heldig mål og bør faktisk gå inn til ledelse, men Erling klarer utrolig nok ikke å plassere ballen mellom stengene på blank kasse fra 16 meter.

      I andre omgang har vi i starten bestemt oss for å spille litt mer ball og får en tidlig scoring etter elendig keeperarbeid. Godt gjort av Friday å lukte returen, selv om den strengt talt aldri skal komme. Etter 2-1 får Mjøndalen-noen gigantsjanser, og det bekymrer meg fælt hvordan vi fremstår defensivt om dagen. Vi er rett og slett forferdelig dårlige bakover, men Arnold leverer noen solide redninger som kan ha vært matchvinnende for oss. En fantastisk prestasjon av Friday på 3-1 slår lufta fullstendig ut av Mjøndalen, og derifra og inn spiller vi både god fotball og rutinert. Det er lett å være fornøyd med det som skjer etter 3-1, men jeg er usikker på hvor mye vi skal legge i det da Mjøndalen raknet fullstendig. Et godt og viktig resultat, 3 poeng borte mot Mjøndalen er minst 2 poeng mer enn hva mange andre lag kommer til å ta der. Tøff arena hvor man må brette opp ermene.

      Dagens positive:
      - Hat-trick av Friday, god kamp og viktig å få vår beste spiss i gang
      - Rutinert opptreden etter 3-1, full kontroll på kampen
      - God fotball siste 25 minuttene, forhåpentligvis en del positive opplevelser og bedret selvtillit
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3338

        Vi kan se to forskjellige sider av denne kampen mtp kampen søndag. Tap her = forferdelig selvtillit, tøft å mobilisere seg. Seier = overbevisende resultat. Flotte enkeltprestasjoner. Årets første seier smaker alltid godt. Bør gi oss tre poeng mot nav-folket.

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          Opprinnelig skrevet av Tvilling
          Har aldri opplevd en så bra fredag på en torsdag :-D
          Every day, every game is a Fred Friday.

          Fulgte forøvrig RBK-Start sånn litt på si.
          Det dommerne driver med når de dømmer RBK, og de de bedriver når de dømmer LSK, er to helt forskjellige idretter. Straffen Søderlund får der, ville aldri, aldri, jeg gjentar aldri vært gitt om det var en LSK-spiller som sklei og ramla på rattata når det skulle avsluttes. Hvor mye som skal til for å få en spiller utvist når det spilles mot LSK, har vi alt kunnet fastslå i år. Når Start tropper opp mot RBK, er et par frispark tilfeldigvis begått av samme spiller nok til marsjordre. Mot oss rekker ikke engang slag bakfra mot hodet og nær invalidiserende vold opp til en marsjordre. Forstå det den som kan, nivået i tippeligaen er kanskje av varierende kvalitet. Dømmingen er derimot permanent på aller aller laveste hylle. Lurer på hva slags klovner i sort som dukker opp på Åråsen på søndag. Men hilsenen til VIF er klar: dere kan spille som svin. Dere vil slippe unne med alt likevel. Ingen norsk dommer i verden kommer til å beskytte våre spillere, eller dømme 50/50. PS er det satt obervåkningskamera på Tom Lund statuen i år??? It is that time of year already: shit quality people are coming...
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1224

            Vanvittig å lese denne tråden fra start til slutt. Makan til vås som blir lirt av seg under kampen! Dra på tur til bortkampene eller i det minste ta dere en tur til Åråsen. Dere bør i alle fall ha såpass selvrespekt at dere venter til etter kampen før hetsen starter.
            Last edited by maxpayne; 30.04.2015, 23:04.

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3338

              Opprinnelig skrevet av maxpayne
              Vanvittig å lese denne tråden fra start til slutt. Makan til vås som blir lirt av seg under kampen! Dra på tur til bortkampene eller i det minste ta dere en tur på Åråsen. Dere bør i alle fall ha såpass selvrespekt at dere venter til etter kampen før hetsen starter.
              Ærlig talt - vi blir rævkjørt fra start av fra et lag bestående av tv-amatører og har null plan over spillet - det er lov å være kritisk! Er lett å komme etter en 4-1 seier å rakke ned på andre som så kampen over tv som hadde litt bedre syn enn dere som var på kamp (respekt til dere, dere lagde god lyd kampen gjennom). 2. omgangen var jo en forvandling uten like - herlig å se, og noe å bygge videre på.

              Kommentar

              • Kristiansen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 1332

                Feil fokus å kritisere nå. En sterk og solid seier mot et lag som var ubeseiret så langt i årets TL. 2. omgangen var stor underholdning.

                Nå må fokuset de neste dagene ligge på det positive og mobilisering for å få flest mulig til Åråsen på søndag i lokalderbyet. Snakke klubben opp og frem de neste dagene!

                Kommentar

                • Ivailo Kirov
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Jul 2012
                  • 62

                  Klubben og supporterne trengte dette idag. Så det var tendens til huggeri mellom gutta etter at Mjøndalen fikk 1-0. Nå er det litt optimisme inn i laget og kanskje vi kan runde 6300 tilskuere på søndag.
                  "Det er de gule som spiller spillet"

                  Sitat : Kong Haakon

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    Satt på langsiden i dag og ble veldig imponert av dere som sto bak målet. Aldri stille, bra lydnivå og det så veldig bra ut visuelt med mye hopping, flagging og generell passion. Sitat fra søster: "Jeg blir så stolt over at vi har så bra fans!"

                    Kommentar

                    • nebbjævel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2009
                      • 511

                      Alle, uten unntak måtte vel se da det gjensto 20 minutter av første omgang hvilken vei dette kom til å gå. Hva sa jeg i pausen ?
                      Slutt å heng dere opp i detaljer. Og nå skal det bli baluba til sønda'n, for dette var vendepunktet, jenter og gutter. Vi rykker ikke ned i år heller.

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4377

                        Vanvittig deilig å være på stadion i dag. Herlig support!
                        ..................

                        Kommentar

                        • Trooond
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2015
                          • 1039

                          Kjempemessig. Origi og Friday, dette kan bli bra fremover.
                          Artig å se at alle de negative kommentarene før pause, endret seg en tanke og :-)

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2911

                            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                            Dette var heller ingen god kamp av LSK
                            Mer av det bedritne innlegget orker jeg ikke å sitere.

                            Kamptråden er som alltid full av drit, men det aller meste kan tilgis når det avleveres i affakt, i kampens hete.

                            Verre er det med sånne drittpakker som kommer en halv time etter kamslutt, gjennomtenkt og velformulert. Hva fan ER det med enkelte som klarer å lire av seg sånn pisspreik etter at vi har vinni 4-1 på en vanskelig bortebane, etter å ha feid banen med tidvis god angrepsfotball?!?

                            Laget sto opp, det var gode enkeltmannsprestasjoner og det var godt lagarbeid. Og fremdeles er Erling hakkekyllingen til de største kunnskapsløse kjøtthuene. Ved tredjemålet til Fred er det Erling som er nede og bryter Mjøndalens angrep på egen 20-meter, setter opp angrepet og blir riktignok takla så ballen går til Fred som setter den i kassa med et praktfullt skudd. Men angrepet er Erlings, og målet er 50 prosent hans. Blank kasse?!? Det var skrått hold, og keeper var imellom. Hadde han satt den, hadde det vært en nesten like god prestasjon som Freds tredje mål. Erling var for øvrig framme på samme retur som den Fred satte, og på tre andre, så piss meg i øret dere som mener han ikke gjør jobben til en angrepsspiller.

                            Det er for øvrig lagets fortjeneste at Mjøndalen rakner. De rakna verken mot Odd, Viking eller Strømsgodset. De blei rett og slett fraløpt og ruindspilt av oss i andreomgang.

                            Ja, forsvaret gjorde et par solide blundere. Dessverre. Men i det hele og det store holdt både Kippe og Amundsen forsvaret samla, brøyt godt og klarerte det stort dett de skulle. Og på skåringa deres var det Fofana som forlot stolpen, mens på den store sjansen amerikaneren hadde i andre omgang var det Arni som slapp mannen sin.

                            Neste gang foreslår jeg du venter enda et par timer til etter kamp, minst, helst et døgn, før du pisser i brønnen igjen. Jeg får utslett av sånne medfans som deg. Makan!

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9413

                              Fugl1120 er en av de mest reflekterte brukerne på forumet. Så posten hans bør ikke avfeies "som drit" bare fordi posten er "negativt" / mer realistist (i mine øyne).

                              Forresten så er vi vel 3 stykker her inne som er mest negativt innstilt ovenfor Erling. 2 av 3 hylla hans jobb og innsats i går, noe jeg også kan slenge meg på. Så hans tid som "hakkekylling" denne sesongen er nok over. Ja, fordi han ser ut til å levere varene sjøl.

                              Kommentar

                              • Fugl1120
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3528

                                Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                Mer av det bedritne innlegget orker jeg ikke å sitere.

                                Kamptråden er som alltid full av drit, men det aller meste kan tilgis når det avleveres i affakt, i kampens hete.

                                Verre er det med sånne drittpakker som kommer en halv time etter kamslutt, gjennomtenkt og velformulert. Hva fan ER det med enkelte som klarer å lire av seg sånn pisspreik etter at vi har vinni 4-1 på en vanskelig bortebane, etter å ha feid banen med tidvis god angrepsfotball?!?
                                Oisann. Her var det mye sinne. Det er tydelig at vi har sett forskjellige kamper, for jeg synes spillet vårt vært skuffende i 60 minutter og mener vi har marginene med oss stort sett hele matchen. Mål preger fotballkamper, men i ærlighetens navn kunne Mjøndalen fint ha ledet med to før vi får en heldig styring på langskuddet til Friday. Vi er også heldige at de ikke utligner på kjempesjansene til Bernstein og Sylling i 2. omgang, selv om det skal være lov å ha en god keeper. Ser du trekker fram at Erling nevnes som hakkekylling igjen, men det må være lov å påpeke at det er svakt å brenne på blank kasse, uavhengig om Erling er en av de som får mest dritt på dette forumet. At du mener halve 3-1 målet er Erlings er vel... Ja, jeg tror nok enkelte vil være uenig i at den var ferdigscora.

                                Jeg synes kampen var langt under det nivået vi bør forvente. Resultatet var fantastisk, vi bør ta med oss flyten, en sulten Friday og gode siste 30 minutter. Ellers ser jeg ingen grunn til å bli farget av et fantastisk resultat, det er først og fremst det svake spillet de første 4 rundene som har bekymret meg, ikke den svake poengfangsten. 3 poeng i går ga oss litt mer pusterom, men vi har enda en lang vei å gå før dette laget regelmessig kommer til å plukke trepoengere.


                                Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                Neste gang foreslår jeg du venter enda et par timer til etter kamp, minst, helst et døgn, før du pisser i brønnen igjen. Jeg får utslett av sånne medfans som deg. Makan!
                                Dette rådet kan nok isåfall være relevant for flere av oss, tror jeg. Vi bør vel kunne holde oss for gode til å kalle hverandre medgangssupportere, det er vel generelt svært få LSK-supportere som kan bære den ærefulle tittelen av naturlige årsaker.
                                Lauken er vår venn!

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2911

                                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                  Oisann. Her var det mye sinne.
                                  Er det rart? Her får gutta god uttelling etter god innsats og gode prerstasjoner. Likevel bruker brønnpissere som deg tid og ressurser på å skrive en velformulert, men fullstendig kunnskapsløs, ubrukelig og på jordet "analyse" av kampen.

                                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                  Det er tydelig at vi har sett forskjellige kamper (…) det må være lov å påpeke at det er svakt å brenne på blank kasse
                                  Når du fortsetter å mase om at Erling "bomma på blank kasse", forteller det meg at du ikke så kampen i det hele tatt, men hørte den på radio eller fikk den gjenfortalt av en som var så drita at han knapt husker hvem som hadde hvilke farger på draktene. "fra 20 meter på blank kasse"? Nope. Mer korrekt er nærmere 30 meter, i 45 graders vinkel, i full spurt presset av en back og med keeper imellom. Fasit:

                                  (Denne elendige CMS-en lar meg ikke laste opp bilder. Gå til http://www.altomfotball.no/element.d...eFullUrl=false og hopp fram til 1:15. )

                                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                  i ærlighetens navn kunne Mjøndalen fint ha ledet med to før vi får en heldig styring på langskuddet til Friday. Vi er også heldige at de ikke utligner på kjempesjansene til Bernstein og Sylling i 2. omgang,
                                  Det var et i utgangspunktet godt skudd med fart og retning mellom stengene. Du kan like gjerne si at Mjøndalens skåring var et lykketreff da Arni kolliderte med en annen spiller da han fulgte Sylling Olsen inne i feltet. Du går latterlig langt i å dra alle «heldige» tilfeldigheter i vår disfavør. Klassisk brønnpissing. Hvis tanta di hadde hatt skjegg, hadde hu vært onkelen din.

                                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                  At du mener halve 3-1 målet er Erlings er vel... Ja, jeg tror nok enkelte vil være uenig i at den var ferdigscora.
                                  Jeg skreiv ikke at den var ferdig skåra. Jeg skreiv at angrepets var Erlings gode prestasjon og fortjeneste. For det fortjener han halve fortjenesten ved skåringa. Selve skuddet var en veldig god prestasjon, og sjølsagt helt og holdent Freds. Men vi som har sett og skjønner litt fotball, veit at det som skjer ute på bana alltid har sammenheng med noe som har skjedd like før. Dette er et lagspill, veit du.

                                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                  Vi bør vel kunne holde oss for gode til å kalle hverandre medgangssupportere
                                  Ingen har kalt deg medgangssupporter. Jeg skreiv medsupporter. Altså en som er supporter av samme lag som meg. Du leser åpenbart like dårlig som du ser fotballkamper.

                                  Igjen, jeg vil råde deg til å la kampene synke en dag eller to før du begynner å vrøvle på forumet. Sjøl blei jeg så forbanna etter tapet mot Stabæk at jeg holdt meg unna helt til i går. Det kunne fort falt et par uttalelser jeg hadde angret på i ettertid.

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                    Igjen, jeg vil råde deg til å la kampene synke en dag eller to før du begynner å vrøvle på forumet. Sjøl blei jeg så forbanna etter tapet mot Stabæk at jeg holdt meg unna helt til i går. Det kunne fort falt et par uttalelser jeg hadde angret på i ettertid.
                                    Jeg er stort sett enig med deg i en del av det du skriver som f.eks rosen av EK som spiller en god kamp i går på tross av manglende scoring. Jeg er også enig i at disse kamptrådene har en tendens til å bli svartmalt underveis i kampene før man har fått ting litt på avstand og sett helheten.

                                    Når det er sagt, så anbefaler jeg også deg å se kampen på nytt før du henger ut en medsupporter for å være negativ til prestasjonen i går på tross av en komfortabel (ekstremt deilig) seier. Prestasjonen til laget står overhodet ikke i stil til resultatet, og selv om vi alle sammen håper laget kan bygge videre på det gode resultatet, så er jo Fugl1120 inne på å at prestasjonene har vært mer skuffende enn resultatene så langt i sesongen. Det er derfor for tidlig å friskmelde laget, selv om man har sett tidligere at selvtillit og flyt kan gjøre underverker i en så jevn liga som Tippeligaen er.

                                    Marginer og mål styrer fotballkamper og i går gikk de vår vei på både 0-1 og 2-1 til oss. Med Start og Stabæk sin uttelling hadde vi kommet under med 2-3 mål før Friday sin noe heldige 1-1 scoring og MIF ville utlignet til 2-2. Selv etter vi tok ledelsen synes ikke jeg personlig vi er veldig gode, selv om vi er langt bedre enn MIF på dette tidspunktet. Masse balltap sentralt i banen og mye surr bakerst, hos spesielt BHR som gode lag vil straffe hardt.

                                    For meg var dette en kamp der Origi sto frem som machvinner i den ene enden, mens Friday med god støtte fra EK og Fofana gjør det i andre enden. Noe vel også Frode Kippe sier i intervjuet etterpå. Resten er omtrent på nivå med det vi har levert i de andre kampene.

                                    Kommentar

                                    • HolterKanaris
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 1603

                                      Opprinnelig skrevet av knut
                                      Ikke fler mål nå!!!! Har 1-4 på resultatoddsen. Bare 10 kroners innsats, men 85 i odds!!!!
                                      Grattis!
                                      ***Større baller enn vett***

                                      Kommentar

                                      • fredpet76
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2004
                                        • 1227

                                        Til alle dere som ikke setter noen grenser for hva dere skriver under kamp eller etter kamp. Dere er tydeligvis ikke alene, men tenk dere om neste gang dere har noe på "lager". Treneren til Fredrikstad er dritt lei. Det er jeg også.

                                        I dag vil jeg takke dem som er her på stadion. Her er de ekte supporterne. Og folk kan se hva det er som skjer med spillere som gang etter gang får så mye dritt av nettroll som sitter hjemme og rett og slett har behov for å lire av seg mot enkeltpersoner. Jeg snakker om mobbing, jeg snakker om trakassering, jeg snakker om hetsing av spillere som gir alt for en klubb de er glad i. Nå må det slutte!- Vi blør for drakten hele tiden, men vi klarer det ikke når energinivået blir tømt av folk som skal trakassere og hetse oss. Gjør det gjerne med meg, jeg skal tåle det, men jeg skal ha meg frabedt at det skjer med spillerne

                                        Kommentar

                                        • Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

                                          Den hetsingen dere snakker om, jeg ønsker eksempler. Det må være lov å påpeke dårlige prestasjoner over tid. Selv så påpeker jeg både positive og negative sider og det vil jeg fortsette med. Fotball er følelser og engasjement, og spesielt i en kamptråden må det være takhøyde. Skal man sette bånd på supporterne, så drepes engasjementet. Alt på dette forumet skrives av mennesker som elsker klubben. Og igjen, det er sjelden jeg ser hetsing av spillere her inne.

                                          Og det tullet om at det kun er dem på stadion som er supportere? Det finnes like mange grunner til at folk prioriterer anderledes som det er mennesker som ser kampen på tv. Selv er jeg småbarnsfar og min prioritering er min familie, som tro det eller ei betyr mer enn å dra på kamp.

                                          Kommentar

                                          Working...