Kamptråd: Lillestrøm SK - Sandefjord Fotball, 2.august kl:18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    Kamptråd: Lillestrøm SK - Sandefjord Fotball, 2.august kl:18.00

    Etter nok et tap i går og en haug med uavgjorte resultater er vi igjen i sumpa og skal kjempe for alle poeng fremover for å overleve i Tippeligaen. Den på papiret aller enkleste kampen kommer allerede denne helgen i Sandefjord Fotball på hjemmebane. Det betyr at alt annet enn tre poeng vil være fullstendig krise og uakseptabelt.

    Rett og slett årets viktigste kamp til nå!

    Sandefjord har totalt tatt 9 poeng denne sesongen, der det ene poenget kom mot oss på hjemmebane i en kamp der vi omtrent ikke satte de på en eneste prøve, og de ganske greit kunne forsvare seg i sin 3-5-2 formasjon. Mot rbk i helgen ble de avslørt tidlig i kampen på kjappe overganger i lengderetning med flere helhjertede løp. Altså ganske likt som vi skapte de får sjansene som vi gjorde mot de på Komplett.no Arena.

    Det er tre måter vi kan score mål på dette laget på:

    1. Vi må tørre å stå igjen med EK og Friday høyt i banen når vi forsvarer oss for å angripe de fort når vi vinner ballen. Når vi vinner ballen må vi ta overgangene 100% og det betyr at ikke vi har råd til å ha to sentrale midtbanespillere med hoftefestet på midtbanen, men i full spurt fremover.

    Ser man her på hvordan rbk ser ut et lite sekund etter de vinner ballen på begge scoringene, så ser man at det er rom å utnytte om man bruker det tidlig og man tør å stå igjen med hurtigtogene våres.

    1-0 og 2-0 er to nesten identiske scoringer der en pasning skaper en overtallsituasjon offensivt fordi de står igjen med en trio på topp når de forsvarer seg. I tillegg til dette følger to av de tre sentrale opp og er i og rundt 16-meteren i det øyeblikket scoringene kommer.

    Kort fortalt; når vi vinner ballen må det startes i alle retninger offensivt, og pasningene må komme tidlig og direkte i bakrom langs bakken. Ingen poolere aksepteres, da dette er mat for stopperne til SF i overtall der en kan gå i duellen og to kan ta ut dybde.

    2. Løpene må komme fra flere spillere og gjerne fra de sentral midtbanespillerne. Spissene våre vil bli i undertall mot tre midtstoppere hele tiden, og derfor MÅ det komme løp bakfra om man skal kunne skape noe mot etablert her. Det betyr at to sittende midtbanespillere som står igjen på midtbanen når vi angriper er det samme som å innby til 0-0 igjen.

    3. Dødballer. Dette laget er elendig på defensiv dødball og begge målene mot både vif og MIF kommer etter corner der de ikke markerer spillere som kommer med fart inn i feltet. Med Kippe som naturlig fokus fra motstanderen ser jeg gjerne at man legger opp til at Amundsen skal få stå mer eller mindre alene, da det nok er enklere enn for Kippe som vil ha to trøyeholdere rundt seg på alle dødballer.

    Hva skal vi passe oss for?

    Egentlig ikke så fryktelig mye, da dette laget på ingen måte er godt nok for Tippeligaen med de spillerne de har tilgjengelig i dag. Pål Alexander Kirkvold har potensial til å dunke inn mål fra distanse eller på innlegg i boks om han får tid og rom. Det handler derfor om å ikke gi han dette.
    Ellers vet vi også at Erik Mjelde plutselig kan varte opp med et langskudd av høy klasse eller en dødball.

    Vårt viktigste forsvar her blir angrep.

    Jeg ønsker å se følgende lag, der Finnur får en indreløperrolle der han i større grad skal brukes boks til boks sammen med Lundemo og bruke styrkene sine til å dekke rommet vi vil gi på kantene uten noen rene kantspillere. Eventuelt kan Krogstad brukes i samme rolle, men jeg tror Finnur kunne gjort en strålende jobb som indreløper uten like mye ansvar i det oppbyggende spillet:

    -------------Origi------------
    Timisela--Arnesen--Kippe--SKM
    ------------Bonke----------------
    -----Lundemo--Finnur/Krogstad
    ------------Pelle-----------------
    -------EK---------Friday--------

    Tipper dessverre han nok en gang forsøker seg på en variant av 4-2-3-1 med Finnur og Bonke som sittende midtbanespillere og en eller annen kombinasjon av offensive spillere som faller han inn. Med Pelle inn i laget kan han i det minste håpe på at det skjer noe ut av ingenting, så det er jo i det minste en mulighet.

    Taper vi poeng i denne, så kan jeg rett og slett ikke se hvordan vi skal være gode nok til å holde tre lag bak oss på tabellen.

    Jeg tipper 1-0 etter en Amundsen scoring på corner foran 2.475 faktiske tilskuere.
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    #2
    Om man ikke prøver å vinne her, da kan man bare gi opp. Må legge igjen Erling og Friday/Pelle på topp, kjøre på hver gang sjansen byr seg. Her skal det bli 3-4 mål til hjemmelaget!

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      #3
      La i hvertfall Lundemo spille seg varm i trøya som sentral midtbanespiller, så kan vi heller eksperimentere med han opp som hengende spiss når han er på gang.

      Hvor nære er Ofkir å være tilbake. Utrolig kjipt at han ble skada akkurat når han begynte å vise seg frem på a-laget.

      Kommentar

      • Rune
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2008
        • 1229

        #4
        Spennede lag. Skal vi spille 4-2-3-1 vil jeg se følgende lag:

        Origi
        Timisela-Amundsen-Kippe-Kind Mikalsen
        Bonke/Finnur-Lundemo
        Brænsrud(?)-Kolstad-Pelle
        Knudtzon

        Vi må finne noen konstelasjoner som funker. Lundemo må involveres mer i spillet, og må flyttes lengre ned på banen. Fred og Knudtzon fremme har ikke fungerte i det hele tatt. Kolstad er kanskje den spilleren i stallen som ligner mest på Johan. Han er flink til å finne rom, og har et fint blikk for spillet. Tror han kan linke bra med Erling.

        Det blir kanskje litt tynt mot tre stoppere, men med Friday på benken fra start har vi i hvertfall ett alternativ hvis ting ikke funker.
        Last edited by Rune; 28.07.2015, 12:42.
        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3152

          #5
          Nå må vi ikke gå i den fella og tro at dette er en kamp vi kan vinne uten 100% innsats.

          Etter en naiv start på sesongen har Sandefjord blitt mer kyniske og strammet opp defensivt - og blitt vanskeligere å slå. Ironisk nok var det i den trøstesløse bortekampen vår der nede de for første gang klarte å ikke bli overløpt.

          Mot RBK ble de overløpt flere ganger og betalte prisen for det, men de kjempet og sloss med alt de hadde - og det kjennetegner ikke oss om dagen.

          I tillegg ligger de lavt og spiller gjerrig på bortebane, og vår evne til å trenge gjennom etablert er heller ikke mye å skryte av om dagen.

          I tillegg spiller Sandefjord med en "vi har ingen ting å tape-mentalitet", der vi virker fullstendig forknytt.

          I tillegg virker Runar å ha motivasjonsegenskaper som får Haglund til å virke som en guru (hvilket jeg ikke trodde var mulig).

          Denne kampen er (og jeg hater å innrømme det) helt åpen.

          Vinner vi kan det kanskje snu noen mentale prosesser. Vinner vi ikke, er vi så seriøst ute å kjøre at jeg ikke engang tør tenke på konsekvensene.

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3152

            #6
            Opprinnelig skrevet av Totti21

            Jeg ønsker å se følgende lag, der Finnur får en indreløperrolle der han i større grad skal brukes boks til boks sammen med Lundemo og bruke styrkene sine til å dekke rommet vi vil gi på kantene uten noen rene kantspillere. jeg tror Finnur kunne gjort en strålende jobb som indreløper uten like mye ansvar i det oppbyggende spillet.
            I et generelt godt og gjennomtenkt innlegg vil jeg gjerne spesielt fremheve dette avsnittet. Er 100% enig, og føler ikke vi har det aller minste å tape på å prøve.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #7
              Også karantene på en av Sandefjordstopperne (Juel Nielsen). En kamprusten Kevin Larsen kom inn mot RBK, pådro seg raskt gult, og er vel alternativet mot oss. Elsker forøvrig Bonke lansert som ryddegutt foran stopperne, det er dette jeg hele tiden har ment han bør dyrkes som. Foran ham sentralt må det være mye mer offensive kvaliteter, og da bør Finnur få seg en tur i fryseboksen. Vi må ha spillere som kan slå distinktive fremoverretta pasninger og faktisk ta troverdige initiativ med ball.

              Men jeg har ingen illusjoner om at det skjer.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3152

                #8
                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Vi må ha spillere som kan slå distinktive fremoverretta pasninger og faktisk ta troverdige initiativ med ball.
                Hadde vært fint det, men med Johan skadet og både Ringstad og Lundemo ute av form, hvem tenker du spesifikt på?

                Hadde forøvrig gjerne sett Brændsrød mot Sandefjord - et lag som virker ukomfortable mot spillere med stor fart. Hvis både Erling og Brændsrød kunne koble turboen samtidig kunne vi fått sett svimle tendenser.

                Kommentar

                • Trooond
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2015
                  • 1039

                  #9
                  Helt enig. Hva med å virkelig få fart forover, og en kant som er kant. Med Erling og Brændsrød på banen, kan virkelig Sandefjord få kjørt seg, hvertfall om de ikke ligger dypt. Og med både stoppere og midtbane som trener på å sende raske baller i bakrom, hele uken, kunne det vært et greit våpen. Kanskje og Pelle på motsatt, selv om jeg er mest for at han er et spiss alternativ.

                  Men Runar var jo fornøyd med 1 omg. Så det ender vel med Erling på kant igjen, og samme leksa som sist.
                  Vinner 1-0, eller klarer 1-1 og Runar blir Veldig veldig fornøyd..........

                  Kommentar

                  • Frode D. Homb
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 982

                    #10
                    Vi er ørsmå favoritter mot Sandefjord hjemme som spilte bra mot RBK hjemme i Sandefjord nå sist. Trodde aldri jeg skulle skrive dette. Hvis ikke klubben gir bort eller selger flere spillere, så kan vi til og med stille med reserver.

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4376

                      #11
                      Jeg forventer Lundemo og Bonke sentralt. Og jeg forventer seier. Ferdig snakka!
                      ..................

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                        Jeg forventer Lundemo og Bonke sentralt. Og jeg forventer seier. Ferdig snakka!
                        Friday-Erling er et av de mer interessante spissparene i ligaen.

                        Den sentrale duoen du foreslår, bør være mer enn god nok til å dominere kamper i Tippeligaen.

                        Stopperparet Kippe-Amundsen er veldig komplementært og absolutt av god TL-standard.

                        Arnold er en bra keeper.

                        Dette er sentrallinja vi kan stille med hvis vi vil. Mer enn god nok for øvre halvdel. Dette er med en skadet Johan og uten "de uunnværlige" Fofana og Riise. At stallen er så svak og tynn, er virkelig bare tull. En sannhet skapt av Runar og øvrig sportslig ledelse, med god hjelp fra RB og en del supportere.

                        Klubben har mange problemer. Et styre ingen har sett noe til siden det ble valgt. En mildt sagt tafatt administrasjon. En sportsdirektør som har levert én sesong på øvre halvdel, og nå går mot den sjette av syv mulige på nedre halvdel. (Med stall og økonomi til å havne på øvre halvdel HVER ENESTE av disse sesongene, altså minst en 8. plass, som er nederst på øvre halvdel.) Et trenerteam som, hvor pessimistisk det enn måtte høres ut, verken har erfaring, kompetanse eller personlige egenskaper til å lede et Tippeliga-lag.

                        Stallen er faktisk det minste problemet vi har, spør du meg!

                        Kommentar

                        • fredpet76
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2004
                          • 1214

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av _Jonern
                          Jeg forventer Lundemo og Bonke sentralt. Og jeg forventer seier. Ferdig snakka!
                          Enig. Vi trenger ballspillere, dvs noen som kan behandle ballen og er rolig med kula og da er etter mitt skjønn Kolstad og Krogstad gode alternativer på kantene. Kan se ut som om vi må tenke litt nytt nå som Fofana er vekk, for fart og dribleraid må vi avvente med. Friday og Erling på topp er jo en selvfølge med Pelle som et godt alternativ.

                          Kommentar

                          • LasseN
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2005
                            • 1610

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            Jeg forventer Lundemo og Bonke sentralt. Og jeg forventer seier. Ferdig snakka!
                            Forventer ikke seier. Forlanger seier ville jeg sagt.
                            Alt annet enn 3 poeng i denne kampen er for dårlig. Da kan vi liksågodt begynne å planlegge Obos neste år.
                            LasseN

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4376

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av LasseN
                              Forventer ikke seier. Forlanger seier ville jeg sagt.
                              Alt annet enn 3 poeng i denne kampen er for dårlig. Da kan vi liksågodt begynne å planlegge Obos neste år.
                              Helt klart. Seier hjemme mot Sandefjord og Mjøndalen er noe vi skal ha. Og da er plassen i praksis sikret, for vi får alltids raska med oss noen poeng til. Jeg er foreløpig ikke spesielt bekymra for å rykke ned i år, siden vi hadde en ganske god vårsesong. Neste år derimot kan bli et helvete dersom ikke nødvendige grep blir tatt. La oss si at Sandefjord og Mjøndalen blir bytta ut med Sogndal og Brann til neste år. Da ser det ennå værre ut.
                              ..................

                              Kommentar

                              • krogen
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Aug 2009
                                • 228

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Lars
                                Et trenerteam som, hvor pessimistisk det enn måtte høres ut, verken har erfaring, kompetanse eller personlige egenskaper til å lede et Tippeliga-lag.
                                Pessimisme er en ting. Jeg reagerer mer på freidigheten. Jeg håper du vet hva du snakker om. Ellers er dette rimelig harde og nedlatende ord.

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4376

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av krogen
                                  Pessimisme er en ting. Jeg reagerer mer på freidigheten. Jeg håper du vet hva du snakker om. Ellers er dette rimelig harde og nedlatende ord.
                                  Erfaring har de minimalt med. Personlige egenskaper har vi sett i et halvt år at de ikke har. Det eneste som kan diskuteres er kompetansen. Den kan jo forsåvidt være der, men den har vi isåfall sett lite til.

                                  Jeg er minst like kritisk til assistenttreneren (som igjen er Runars valg) som har ledet LSK2 i 13 kamper på rad uten seier. Ikke nok med det men vi har ryki i siste minutt eller på overtid i mange av dem. Det skal ikke gå ann!
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3324

                                    #18
                                    Dommer er forøvrig Hobber Nilsen, bare grøsser når jeg hører navnet. Får flashbacks til en viss kamp mot Aafk i fjor. Helt grusom dømming.

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9382

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av LS89
                                      Dommer er forøvrig Hobber Nilsen, bare grøsser når jeg hører navnet. Får flashbacks til en viss kamp mot Aafk i fjor. Helt grusom dømming.
                                      Mener at han ikke var så gæli sist han dømte oss.

                                      Uansett, hvem som er dommer er bare en detalj. Sandefjord skal moses uansett

                                      Kommentar

                                      • Frode D. Homb
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 982

                                        #20
                                        Apropos Moses, hørt noe mer om ham?

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎