Kamptråd: Lillestrøm SK - Sandefjord Fotball, 2.august kl:18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1970
    Medlem
    Møteplager
    • May 2008
    • 99

    Takker og bukker for 3 særdeles viktige poeng i dag At vi speller langt under pari får heller være.
    Nå er det 8 poeng ned til kvalikplass og ikke 5. Det er positivt

    Kommentar

    • AG-3
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2006
      • 1081

      Seier er seier. Vi er ikke i noen posisjon til å henge oss opp i stilkarakterer. Vi tar med oss poenga og sjokker Bart från underläge neste gang. De briljerer ikke akkurat mot Sarp nå.. Men vi må være kyniske - ikke naive

      Kommentar

      • caLitri
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2007
        • 634

        Orker ikke lese hele tråden her. For andre omgang var ordentlig triste greier.. Deilig med 3 utrolig viktige poeng. Men har aldri dratt fra Åråsen etter seier å vært så utrolig skuffa. Vi blir kjørt av det desidert dårligste laget i tippeligaen i hele andre omgang. Ordentlig flaut er det!
        Gi alt, stå på LSK

        Kommentar

        • Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2889

          Til å være et fotballforum, er det usedvanlig mange her som ikke har filla peiling på fotball. Sandefjord er slett ikke noe dårlig fotballag. Mjøndalen og TIL er dårlige fotballag, ikke Sandefjord. Men de har en uerfaren trener som ikke greier å få ut noe i nærheten av deres potensial. De kjørte faktisk deler av kampen mot RBK sist helg, slik de også kjørte oss trill rundt i en time. Vi skal prise oss lykkelige over at forsvaret deres hadde et par hjerneblødninger, og at vi var effektive. Jeg tør vedde gasnke mye på at Sandefjord kjører helt opp i ryggen på de tre lagene foran på tabellen i løpet av august, og kanskje passerer ett eller flere av dem. Ja, vi gjorde en svak annen omgang. Mye skyldes feilprosenten i pasningsspillet og at vi vinner for få dueller i annen omgang. Men å male faen på veggen og kreve Kristinssons umiddelbare avgang – vel, det er bare ett beskrivende ord for det: Idioti!

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7053

            Intervjuet med Kristinsson i garderoben etter kampen var virkelig surrealistisk. Han var nærmest jublende glad over å ha vunnet, og ordla seg som om han trente et 2. divisjonslag som akkurat hadde vunnet en cupkamp mot et lag fra Tippeligaen. Om jeg stoler på at vi har rett mann med rette holdninger bak spakene? Øh, nei, det gjør jeg ikke. Rosenborg kommer til å slå oss med åtte mål.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2889

              Opprinnelig skrevet av trigz
              Rosenborg kommer til å slå oss med åtte mål.
              Ok. Det er notert.

              Kommentar

              • Trooond
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2015
                • 1039

                I 1 omgang var virkelig Sandefjord et dårlig fotballag, kroktåa.
                Ingen selvtillit eller tro på det de gjorde, burde scora mer enn 3.
                Klønete å slippe de inn i matchen igjen.

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4377

                  Det er noen håp før RBK kampen;

                  - Martin er klar. Kan gi positiv energi.
                  - Rbk har europacup å tenke på. Har spilt mange kamper i det siste.
                  - Rbk MÅ ikke vinne. Vil ha en grei ledelse selv med tap.
                  - Vi hever oss ofte i storkamper på hjemmebane.
                  - Dagens trepoenger gir forhåpentligvis litt selvtillit.

                  Minuset er at Kippe er ute. Blir vel tvunget til å kjøre Kind inn og Ringstad på back igjen. Ingen i den bakre firer har lov til å bli skada her forresten. Har likevel ikke spesielt trua. Men litt håp er det.
                  ..................

                  Kommentar

                  • Mynten
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 484

                    En ganske bra 1. omgang hvor vi er effektive og får brukt både Erling og Fred riktig. Fred var god i dag, og vant så godt som alt av dueller og var meget flink til å ta vare på ballen. Når han klarer å løfte blikket ennå mer blir det superbra. Mål nummer to er et drømmeangrep som vi vil se mer av. Lundemo starter helt horribelt, men spiller seg opp utover i omgangen. Amundsen er dårlig hele omgangen, mens Kippe er solid og trygg.

                    2. omgangen kan vi si mye om, men ingenting av det er positivt. Den var rett og slett krisedårlig av så godt som hele laget. Kippe, Fred og Erling jobber og kjemper hele kampen, og kan gå av banen med hevet hode. Resten derimot... Jeg fatter ikke at vi lar oss bli herjet sånn med av det dårligste laget i Tippeligaen. Det er flaut!

                    Ringstad tror jeg ikke hadde så lyst å være ut på banen i dag. Han var meget forsiktig, og ville helst være steder på banen hvor det ikke var motstandere. Flink med ball, men meget svak innsats. SKM er fortsatt for heit i toppen, og bli veldig lett rundet noen ganger.

                    Vi spiller veldig smalt i angrep i dag med både Ringstad og Kolstad som trekker fort inn i midten, og det gjør det vanskelig å finne pasningsalternativer. Vi sliter også i denne kampen med å skape gode sjanser mot etablert angrep, og det er skuffende at vi ikke tør å stå høyere.

                    Kommentar

                    • Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2534

                      Kampen kan oppsummeres med tre punkter:
                      - ok første. Unødvendig baklengs, men det kan skje og ikke nødvendig å hogge hodet av noen av den grunn.
                      - helt horribel andre. Bunnivået har blitt virkelig lavt.
                      - 3 poeng er 3 poeng.
                      Sint og tverr på felt N

                      Kommentar

                      • andee
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 1191

                        2-0 er så inni helvete klassegoal. Nesten oversett av forumet, og helt oversett av TV 2. Tar helt av for TV 2 om noen bøyer inn et frispark, men en "fotballgoal" som vår 2-0 blir glatt oversett. Skam!
                        TS05 - Felt C

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          Opprinnelig skrevet av andee
                          2-0 er så inni helvete klassegoal. Nesten oversett av forumet, og helt oversett av TV 2. Tar helt av for TV 2 om noen bøyer inn et frispark, men en "fotballgoal" som vår 2-0 blir glatt oversett. Skam!
                          Ekstremt effektiv fotball, og akkurat sånn LSK bør spille mot etablert forsvar med spillermateriellet som er tilgjengelig pdd. Min første assosiasjon på tribunen var Dortmund med Lewandowski. De scoret hundre sånne mål mens han var i klubben. Har du et oppspillspunkt av et slikt kaliber (Friday er absolutt toppklasse i TL), må du for all del bruke det. Akkurat sånn. På kasse eller fot, ikke baller som må stusses videre nærmest i blinde.

                          Kommentar

                          • Stray Cat
                            Moderator
                            • Aug 2008
                            • 5914

                            Denne tråden matcher kampen på en prikk. Rimelig dårlig.
                            Informativ hvis du er mest interessert i pizza, ellers ikke.
                            Orket ikke å lese hele greia, men lurer på om noen kan fortelle meg om kortene var riktigere fordelt enn det så ut til fra tribunen. Var det keeperen som sabla ned egen spiller, eller?
                            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                            Kommentar

                            • Kjøttkaka
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2012
                              • 294

                              3881 tilskuere på kamp i dag. Det er første gang vi er under 4000 tilskuere på over ti år. Det laveste tilskuertallet siden 12.09.04, da 3797 møtte opp for å LSK tape 0-4 for Odd. Trist.

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9404

                                Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                                3881 tilskuere på kamp i dag. Det er første gang vi er under 4000 tilskuere på over ti år. Det laveste tilskuertallet siden 12.09.04, da 3797 møtte opp for å LSK tape 0-4 for Odd. Trist.
                                Var fysisk under 1500 mot Særp for noen år sia, men ble opplyst om nærmere 5000.

                                Om ikke anna.

                                Kommentar

                                • Fuglamannen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2011
                                  • 543

                                  Deilig med 3 poeng, men unødvendig å gjøre det så spennende.

                                  3 livsviktige poeng!

                                  Kommentar

                                  • Kroktåa
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2015
                                    • 2889

                                    Opprinnelig skrevet av andee
                                    2-0 er så inni helvete klassegoal. Nesten oversett av forumet, og helt oversett av TV 2. Tar helt av for TV 2 om noen bøyer inn et frispark, men en "fotballgoal" som vår 2-0 blir glatt oversett. Skam!

                                    Flott! Bifaller!

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      Først av alt; En ekstremt viktig seier, som med tapene til Tromsø og MIF gir oss et solid forsprang foran resten av høsten ift å unngå nedrykk. SIF tar oss aldri igjen.

                                      Kampen var veldig god i en liten periode, men dårlig og ekstremt dårlig i størstedelen av den. Heldigvis var vi effektive i vår gode periode, og det gir oss tre poeng i dag.

                                      Vi får en perfekt start på kampen, da vi scorer på en dødball, som jo også ble nevnt som en av de aller største svakhetene til SF i åpningsinnlegget. Med den starten på kampen er det jo bare å senke skuldrene skulle man tro.
                                      Det skjer vel egentlig ikke helt, og det er kun marginer for som hindrer en kjapp utlikning for SF, og det ga oss et varsel på hva som ville komme senere i kampen.

                                      Så kommer vi inn i en veldig god periode der det flyter bra for oss.

                                      2-0 er en kunstscoring, der utnytter vi styrkene til våre offensive spillere på en helt annen måte enn vi har blitt vant til denne sesongen. Ikke minst kommer det flere gode løp bak Friday når han tar ned ballen, og gir muligheter. Helt avgjørende for å skape sjanser mot tre midtstoppere. Lars sitt innlegg litt lenger opp oppsummerer vel egentlig både goalen, og hvorfor vi skal spille sånn med de offensive spillerne vi har tilgjengelig.

                                      3-0 er i mine øyne også en fin scoring, selv om det er en tabbe av SF sin keeper. Vi får uansett igjen for at vi står høyt og stresser de, og vi får igjen for Marius Lundemo sentralt i banen som ikke bare vinner ballen, men med en godt timet pasning setter opp Friday i scoringsposisjon før han løper i offside eller får for dårlig vinkel. Mot et såpass svakt og skjørt lag som SF er, så kommer slike scoringer om man tror på de.

                                      Etter 3-0 gir trøkket seg litt gradvis igjen, og det er også ganske naturlig. Måten vi da kontrollerer kampen på kunne kanskje vært bedre, og jeg skulle likt at vi heller kontrollerte med ballen i laget i litt lengre perioder og tok færre kontringer, men med full styrke. Det ble litt for mange tidlige baller på få bevegelser i denne perioden når vi vant ballen som ga SF en del å jobbe med, og det er ikke ufortjent i det hele tatt når de får en redusering rett før pause.

                                      Det som skjer i andreomgang skal jeg la gå forbi i stillhet annet enn at vi overhodet ikke henger sammen som et lag. Individuelt er det igjen mange gode prestasjoner, men alt for mange jobber hver for seg.

                                      Skulle man ligge lavt eller høyt?
                                      Vanskelig å si, da EK stresser og jager, mens noen er med på dette og andre ligger å venter på motstanderen på egen banehalvdel. Uansett om man velger det ene eller andre, så er man avhengig av at man gjør det sammen som et lag. Skulle man ligge lavt og kontrollere inn, så er det håpløst med en eller to mann som presser alene i front og blir overspilt med en pasning, mens om man skulle stresse SF, så må midtbanen og resten av laget stå etter.

                                      Vi blir rett og slett fullstendig overkjørt det meste av omgangen, og er veldig heldige som står igjen med tre poeng totalt sett. Effektiviteten og en god periode på 20 minutter redder oss fra et fortjent poengtap mot ligaens desidert svakeste bortelag. At de hadde en god omgang hjemme mot rbk holder ikke som unnskyldning for vår egen prestasjon, og da spesielt etter at vi har en 3-0 ledelse.

                                      +++ Erling Knudtzon var helt rå i denne matchen. Løp på alt, var direkte rett på mål og lyktes med omtrent samtlige en mot en dueller. Scoringen var vel det enkleste han gjorde i denne kampen.

                                      ++ Fred Friday var et uromoment, og viser at om han blir brukt riktig, så er han vond å gjøre noe med. Sterk i kroppen, rolig med ballen og viser gode avslutningsferdigheter når han får sjansen. Håper det går opp et lys for trenerapparatet nå ift bruken av Friday fremover.

                                      + Stian Ringstad fikk mye kritikk etter kampen mot vif, og det med rette.
                                      Er ikke LSK's tredje beste spiller i dag heller på tross av en stjerne fra meg, men er et stort lyspunkt ift det som ble vist sist. Jobber bra begge veier og tar mange positive initiativ offensivt. Fremdeles en del dårlige avleveringer og ikke samme selvtilliten en mot en som på sitt beste, men virkelig et lyspunkt og ga meg trua på at han kan komme tilbake for fullt igjen med flere minutter i beina. Får jo også en fin assist i vårt beste angrep for dagen til EK.

                                      - Manglende grep for å endre kampbildet holdt nok en gang på å bli avgjørende for oss. Finnur inn var forsåvidt greit slik kampen var, men byttet kommer både sent og man bytter etter mitt syn også ut en av få spillere som lyktes med å holde litt på ballen høyt i banen for oss i 2.omgang i Jørgen Kolstad.
                                      Hvordan skulle vi ligge med laget? Høyt eller lavt? Kunne vi tjent på å fått inn en ekstra midtbanespiller istedenfor? Det er ikke lett å vite, da man egentlig bare fortsatte med det samme på tross av at vi overhodet ikke er i nærheten av motstanderen spillemessig i 2.omgang.
                                      Det beste byttet viste seg jo å være en mer offensiv Pellegrino inn for en sliten Ringstad, slik at vi fikk en spiller som kunne dra av et par mann og utfordre offensivt. Slikt tar av litt av presset andre veien.

                                      Som sagt var denne seieren ekstremt viktig for oss, men denne kampen forsterker egentlig bare inntrykket av at vi pr.dd er en av de absolutt svakeste lagene i ligaen og at vi skal prise oss lykkelig for seire som dette og at vi tok en god del poeng før sommeren som blir helt avgjørende for oss.

                                      Mot rbk neste kamp må spillet heves mange hakk om vi skal ha en sjanse til å ta poeng, men heldigvis er fotball en herlig idrett der hver kamp lever sitt eget liv, og ikke alltid det beste laget vinner.
                                      Last edited by Totti21; 03.08.2015, 08:42.

                                      Kommentar

                                      • Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2889

                                        En god analyse. Enig i alt.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎