Stabæk – LSK, søndag 16. august kl. 20:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Oddis
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 2744

    Opprinnelig skrevet av Trooond
    Ser Runar fremhever de 2 kantene, som fortjent

    Og i tillegg finnur og Marius.......

    Mens han er forbanna på dommeren....
    Skjønner det.Er enig i at Finnur og Marius var veldig bra, spesielt i første. Knutzon skulle hatt et soleklart frispark i situasjonen rett før frisparket som førte til 2-2. Men dette er bare en av marginene Fugla må regne med å ha i mot når flyten er som den er...
    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      Opprinnelig skrevet av Oddis
      Skjønner det.Er enig i at Finnur og Marius var veldig bra, spesielt i første. Knutzon skulle hatt et soleklart frispark i situasjonen rett før frisparket som førte til 2-2. Men dette er bare en av marginene Fugla må regne med å ha i mot når flyten er som den er...
      Runar bør heller fokusere på tingene han kunne ha gjort for å unngå å sette oss i en situasjon der dommerfeil blir avgjørende.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • Oddis
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 2744

        Opprinnelig skrevet av andersmm
        Runar bør heller fokusere på tingene han kunne ha gjort for å unngå å sette oss i en situasjon der dommerfeil blir avgjørende.
        Jeg er helt enig i det også, men det her har blitt en vane. Altså å ikke få disse frisparkene når motstanderlaget kontrer inn mål. Det frustrerer meg noe jævlig, spesielt i kampens hete.

        Uansett mye positivt i dag. Vi er uheldige som ikke får minimum ett poeng. Det som virkelig frustrerer er at til og med når vi spiller godt og scorer tidlige og fine mål, blir jeg nødt til å grine meg i søvn etter nok et surt tap.
        Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

        Kommentar

        • Trooond
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2015
          • 1039

          Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
          Kortet til Ringstad var helt natta. Ble revet ned, og holdt igjen han som rev han ned.
          Han skulle hatt gult på den siste situasjonen. Og dermed rødt, fordi han var allt for sein. Burde klart å få til en rein takling der.
          Forøvrig var det frisparket han laget der, det som ga 2-2 målet.

          Mye små marginer, unødvendig frispark bør unngås.

          Kommentar

          • Kay
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 763

            Opprinnelig skrevet av Trooond
            Han skulle hatt gult på den siste situasjonen. Og dermed rødt, fordi han var allt for sein. Burde klart å få til en rein takling der.
            Forøvrig var det frisparket han laget der, det som ga 2-2 målet.

            Mye små marginer, unødvendig frispark bør unngås.
            Situasjonen skulle aldri oppstått, istede skulle Lundemo ha prikket inn ett frispark fra 25m på det tidspunktet... små marginger..

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Opprinnelig skrevet av andersmm
              Det er en ganske radikal forskjell på disse to matchene, og statistikken fra fjoråret viser i hvertfall at vi la opp til et eget spill. Det blir helt parodisk å tenke på at Runar skulle "videreføre arbeidet" til Haglund. Kyss meg der bak. Og mange vil nå påstå at vi mistet mange spillere i vinter. Hva tror dere skjedde på Bekkestua?
              Men hvorfor fører det ikke til debatt? Hvorfor bryr f.eks. ikke Hoff og RB seg om dette? Det er jo dette som betyr noe, det er dette som faktisk henger direkte sammen med vår evne til å utvikle gode spillere som utlandet vil ha, og som beviselig skaper gode og stabile fotballag.

              Hvorfor vil ikke klubben, hvorfor vil ikke tilhengerne? Hvorfor står vi der uten å kunne svare TV2-folk som ikke liker oss fordi vi ikke lenger har den identiteten DE mener vi skal ha? Er det de klubben står til ansvar for, er det de vi skal tilfredsstille?

              Kommentar

              • Rune
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2008
                • 1229

                Opprinnelig skrevet av andersmm
                Ser en del her inne mener vi var klart bedre enn Stabæk i mesteparten av kampen. Det er en sannhet med voldsomme modifikasjoner. Ja, fram til 0-2 er vi veldig mye bedre. Deretter daler det og siste del av første omgang begynner Stabæk å spille litt ball og får et par muligheter. Det føles som om alle ambisjoner skrinlegges og tanken om å ha et eget spill er helt jævla fraværende.

                [ATTACH=CONFIG]2455[/ATTACH]

                Nå er statistikk i og for seg bare tall, men denne statistikken taler sitt tydlige språk. Vi pissa ikke på Stabæk i størstedelen av kampen. Vi spiller bra de første 30, men det er jo ikke i banespillet vi dominerere. Deretter går det rakt åt skogen. En ting er å være defensiv når man har ambisjoner om å holde ballen i laget, men når man ikke viser noe tegn til å ville spille slik, så blir det fort veldig baktungt om man ikke fortsetter angripe.

                Til sammenligning kan vi titte på statistikken fra fjorårets oppgjør mot Stabæk på Nadderud. Det ble som kjent også tap. Men statistikken er ganske interessant for å vise hva som har skjedd på ett år.

                [ATTACH=CONFIG]2456[/ATTACH]

                Det er en ganske radikal forskjell på disse to matchene, og statistikken fra fjoråret viser i hvertfall at vi la opp til et eget spill. Det blir helt parodisk å tenke på at Runar skulle "videreføre arbeidet" til Haglund. Kyss meg der bak. Og mange vil nå påstå at vi mistet mange spillere i vinter. Hva tror dere skjedde på Bekkestua?
                Du kan jo sammenligne med bortekampen mot ODD fra i fjor istedenfor. En kamp vi vant 2-0 etter å ha parkert bussen i store deler av kampen. Haglunf og laget fikk, så vidt jeg husker, skryt etter kampen for å ha forsvart seg godt på en vanskelig bortebane. Selv om noen synes vi kanskje ble litt lave. Kanskje ikke så stor forskjell på Haglund og Runar allikevel?
                Du skriver for eksempel:

                Føkk meg, det her hadde jeg aldri våga håpe på. 3 seire på rappen (4 med Moss kampen), 1 stakkarslig baklengs. Vi er jo plutselig blitt en god damned smultringfabrikk. Litt skummelt å bli så lave som i vi blir, men faen så bra vi forsvarer oss når vi først havner under press. Odd skaper nesten ingenting.
                GIFKanari skrev blant annet følgende:

                Vilt imponerende bortekamp, uten at jeg har noen som helst forhåpning at fotball-Norge faktisk gir LSK den kred'en de fortjener. Selvfølgelig blir vi for dype i andre omgang, men da er det desto bedre at Odd ikke på noen måte rundspiller oss, men har vanvittige problemer med engang å komme til sjanser. Vi leder 2-0 borte, for faen! Ikke en hundreprosentsjanse til hjemmelaget i løpet av hele kampen, på en uhyre vanskelig arena. Dette laget bryter barrierer for hver kamp nå.
                Last edited by Rune; 17.08.2015, 07:27.
                "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2529

                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                  Runar bør heller fokusere på tingene han kunne ha gjort for å unngå å sette oss i en situasjon der dommerfeil blir avgjørende.
                  Enkelte kaller resultatet av kampen uflaks. Selv er jeg ærlig nok til å si at dette var rett og slett udyktighet. Største problemet i denne kampen var ikke spillerne, men ledelsen fra benken.

                  Hva sies i pausene av Runar Kristinsson? "Flere lange baller", "Færre lange baller, gutter", "Vi måste jobba stenhårt" og "Gi alt gutta" er noen av teoriene jeg har. Det er stort sette det han kommer med i intervjuene før og etter kamper. Jeg vet jeg er usaklig når jeg legger frem dette, men det er f**n meg usaklig som trener (av et lag som har spilt en 3-4 gode omganger på de 8 siste kampene) å ikke være i nærheten av å ta selvkritikk. Når man tapte 5-0 mot RBK, var det feil mann som tok straffa... Vi hører aldri noe om at han mener han gjør blundere?

                  0 poeng er i grunn som budsjettert. God førsteomgang, men dårlig andreomgang. Hvis man har hodet i steikeovnen og beina i fryseren, så er det ikke gitt at du har helt OK temperatur på midten.
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    Opprinnelig skrevet av Rune
                    Du kan jo sammenligne med bortekampen mot ODD fra i fjor istedenfor. En kamp vi vant 2-0 etter å ha parkert bussen i store deler av kampen. Haglunf og laget fikk, så vidt jeg husker, skryt etter kampen for å ha forsvart seg godt på en vanskelig bortebane. Selv om noen synes vi kanskje ble litt lave. Kanskje ikke så stor forskjell på Haglund og Runar allikevel?
                    Du skriver for eksempel:



                    GIFKanari skrev blant annet følgende:
                    Vesensforskjell. Haglund forsøkte i de aller fleste kampene spille ut motstander, noe som gjenspeile seg i statistikken, da vi vanligvis hadde mer ballinnehav og vellykkede pasninger enn motstander. Mener å huske statistikk fra i fjor som også viser på at vi som oftest skapte flere sjanser enn motstander. Den kampen mot Odd skiller seg veldig fra normalen under Haglund, men det var en fantastisk bra gjennomført kamp. Gjennomføringen og tryggheten i den kampen forteller meg at det var et helt bevisst valg å parkere bussen, og vi fikk kampen inn i eksakt rett spor. Odd skape nesten ingenting og RBs sjansestatistikk teller 4-2 i vår favør. I den kampen lot vi Odd ta initiativet og la oss dypt. Det var en taktisk manøver som ganske sikkert tok Fagermo på senga, da vi ikke var kjent for å parkere bussen under Haglund. Tvert i mot var vi vanligvis spillemessig overlegne. Det var lite i den kampen som tilsa at vi spilte en desperat forsvarskamp etter å ha blitt utspilt.

                    Under Runar har vi derimot sjeldent et spillemessig overgrep. En rask kikk på statistikken viser også at vi enten har jevnt ballinnehav med motstander eller betydelig mindre ( med unntak av kampen mot BG). Det er ikke nødvendigvis avgjørende, men det forteller en historie om en trener som har skuslet vekk det gode grunnspillet fra i fjor, for en fotball som få egentlig forstår noe av. Runar har jo ingen ambisjon om å spille ut motstandere. De gangene vi får i gang et bra spill, så varer det kun til vi har en ledelse. Og deretter slipper vi alt initiativ. Med en såpass horribel defensiv organisering så sier det seg selv at det går på skauen ganske ofte. Han lar bare ting skure og gå.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2529

                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                      Under Runar har vi derimot sjeldent et spillemessig overgrep. En rask kikk på statistikken viser også at vi enten har jevnt ballinnehav med motstander eller betydelig mindre ( med unntak av kampen mot BG). Det er ikke nødvendigvis avgjørende, men det forteller en historie om en trener som har skuslet vekk det gode grunnspillet fra i fjor, for en fotball som få egentlig forstår noe av. Runar har jo ingen ambisjon om å spille ut motstandere. De gangene vi får i gang et bra spill, så varer det kun til vi har en ledelse. Og deretter slipper vi alt initiativ. Med en såpass horribel defensiv organisering så sier det seg selv at det går på skauen ganske ofte. Han lar bare ting skure og gå.
                      Og han skulle bygge videre på Haglund sin jobb.....
                      Sint og tverr på felt N

                      Kommentar

                      • Trooond
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2015
                        • 1039

                        Opprinnelig skrevet av Rune
                        Man vil ha så mange som mulig i feltet på dødball i mot, for å gi mindre plass til angripende lag. Det er ikke på grunn av for mange tilbake som gjør at vi slipper inn mål. Det er skyldes for dårlige markeringer. Dette er noe vi har slitt med i 10 år snart. Ikke nytt i år.
                        .
                        Dette mener jeg er helt feil. Legg igjen Erling, så må de legge igjen 2 forsvarere, og er en mindre i feltet .
                        Legger de ikke igjen 2, så har vi en åpenbart stor kontringsmulighet, med Erling ved midtsirkelen,HVORFOR ikke trene inn det i steden, det ville gitt mindre press i mot. Offensiv tankegang kan ofte være det beste forsvar.

                        Kommentar

                        • Wanker
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 632

                          Opprinnelig skrevet av Trooond
                          Offensiv tankegang kan ofte være det beste forsvar.
                          JA!

                          På defensiv dødball er Erling stadig involvert i dårlige markeringer, det har vi sett flere ganger.
                          En av Norges raskeste fotballspillere skal brukes for alt han er verdt. Hører du, Runar?
                          Hunter S. Thompson:

                          There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                          Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎