Molde FK - Lillestrøm SK - Fredag kl. 19:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3324

    Kamptråd Molde FK - Lillestrøm SK - Fredag kl. 19:00

    Fredagskamp på tacomenyen! Bortekamp mot smurfene. Røkke & co inviterer til plastikkfest foran et entusiastisk hjemmepublikum med en enorm fanskare #ironiadvarsel Jålebukkene uten sjel og glans - pengedoperne skal til pers mot TLs stolteste klubb.

    Ja, så er det den tida på året igjen. Turen opp til en av Norges gråeste og tristeste byer. Byen en helst kjører raskest mulig igjennom. Men en kommer likevel ikke utenom denne turen - og det er greit å bli ferdig med det allerede etter runde tre.

    Litt om hjemmelaget;

    Jeg føler allerede jeg har sagt det som trengs om denne klubben - historie etc. er unødvendig å dra frem. Dette er vel en klubb som er på grensen til mer mislikt enn søpla. Og det sier ikke fint lite. Laget har startet sesongen greit med fire poeng av seks mulige. De åpnet med svake 1-1 hjemme mot Tromsø før de deretter reiste seg og snudde 1-0 til 1-2 borte mot Stabæk. OGS er tilbake på trenerbenken i Molde by - og som United-supporter ønsker jeg ikke å si noe mer om det utenom at det kommer til å bli usedvanlig mye sutring i år også fra den kanten. Men det er jo tross alt litt av sjarmen. Heller OGS enn El Toro. Men nok om det.

    Molde har som de siste årene en meget sterk stall - men de har både mistet og fornyet med spillere. Av spillere inn kan vi nevne F. Aursnes fra Hødd (mb) - D. Johnson (mb) - H. Singh (mb) etter først i vinter å ha signert for danske Midtjylland - før han etter en måned signerte for Molde igjen. Ja. Spesielt. I tillegg kommer en heller ikke utenom den islandske legenden Eidur Gudjohnsen.

    Mot Stabæk startet de i en 4-4-2 formasjon;

    Horvath

    Rindarøy - Forren - Toivio - Ssewankambo

    Mostrøm - Singh - Aursnes - Elyounoussi

    FG - Gudjohnsen

    Kampen i fjor endte forøvrig 2-2 etter at vi tok ledelsen, Molde snudde til 2-1 før Friday reddet ett poeng etter sin seine scoring i det 86. minutt.

    Høydepunkter fra kampen:
    Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.



    Hva så med oss?

    Som kjent har vi fått en treg start på sesongen, igjen. Forventningene var høye før de to første kampene, og de fleste hadde minst håpet på fire poeng etter de to første rundene - hvertfall gitt etter spill og resultater i vinter. Men som kjent er treningskamper treningskamper - og det blir noe helt annet når alvoret starter. Spillet har i tillegg vært kritikkverdig, sett bort i fra en godkjent 2.omgang mot Glimt, mye takket være Moa som endelig var tilbake på banen som satte fart i laget.

    I mellomtiden har vi spilt treningskamp mot Bærum (4-1 seier) etter blant annet to mål av Vilhjálmsson som beviser at hans posisjon er spiss og ikke kant. Regner med Runar ser dette nå (ja, det er lett å være sofasupporter..) Runar har sikkert en mening med å spille Árni på kant sist - men alle så at dette overhodet ikke fungerte som det skulle. Så kan en spørre seg om han la opp taktikken etter bortelaget Glimt på Åråsen. Hvis så er tilfellet så er det kritikkverdig, men jeg lar den ballen ligge død nå. Den kampen er uansett historie.

    Når det gjelder skadefronten så er heldigvis Lundemo tilbake igjen i spill. Fikk 30 minutter mot Bærum og det fungerte fint. Marius sier selv han forventer å være i toppform i mai-måned. Ellers er Kippe fortsatt ute og blir ikke med mot Molde. Men er forhåpentligvis med mot 08 lørdagen etter. Bonke hadde kjenning i låret og spilte ikke mot Bærum - men er forhåpentligvis klar her. Det samme hadde Erling, og vi får håpe han også blir klar. Moa er som sagt tilbake for fullt - og vi får håpe han er klar for å starte nå. Falkenborn og Brenden er begge ute med langtidsskader (?).

    Ønsket og forventet lag;

    Origi

    Skogseid - Amundsen - Jakobsen - Mikalsen

    Jradi - Bonke - Martin - Moa

    Friday - Vilhjálmsson*

    * Gitt EK sin skadesituasjon

    Kampen går forøvrig på Tv2 Zebra.

    Kamptips; 1-2.
    Last edited by gorken; 03.04.2016, 20:20.
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3175

    #2
    Martin Falkeborn (ikke "Falkenborn") er klar igjen etter sin skade, og spilte andre omgang mot Bærum. Derimot har Erik Brenden dessverre en mer alvorlig og langvarig lyskeskade enn de "kjenningene" i lysken Bonke Innocent og Erling Knudtzon sliter med.

    For øvrig mange takk for gode åpningsinnlegg både i denne og tidligere kamptråder.

    gilbert

    Kommentar

    • joacim
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2009
      • 559

      #3
      Blir spennende å se et LSK lag, som ligger lavt å kontrer - personlig syns jeg vi er best i sånne kamper - vi har vist at vi har tydelige problemer med å prege kamper - kanskje vi får se kontringsfotball av høy klasse på fredag.
      Styremedlem 2016

      Kommentar

      • Funchaloe
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2011
        • 511

        #4
        Opprinnelig skrevet av joacim
        Blir spennende å se et LSK lag, som ligger lavt å kontrer - personlig syns jeg vi er best i sånne kamper - vi har vist at vi har tydelige problemer med å prege kamper - kanskje vi får se kontringsfotball av høy klasse på fredag.
        Blir få kontringer når man har alle mann i egen boks på corner, dessverre.
        Custodes
        Contra o futebol moderno!

        Kommentar

        • WAK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 960

          #5
          Gilbert vet du om Bonke er klar til fredag?

          Kommentar

          • fredpet76
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 1214

            #6
            Opprinnelig skrevet av Funchaloe
            Blir få kontringer når man har alle mann i egen boks på corner, dessverre.
            Det er bedre med null baklengs enn å håpe på en kontring.

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              #7
              Opprinnelig skrevet av joacim
              Blir spennende å se et LSK lag, som ligger lavt å kontrer - personlig syns jeg vi er best i sånne kamper - vi har vist at vi har tydelige problemer med å prege kamper - kanskje vi får se kontringsfotball av høy klasse på fredag.
              Vant ikke en eneste kamp i fjor mot de beste lagene.. Så ikke helt enig i at det er da laget er best. Under Henning Berg ja, ikke under Runar K.

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #8
                Molde har til tider et veldig bra balltempo på egen hjemmebane, og jeg er litt redd midtbanen kan bli overkjørt hvis vi stiller med Martin som en av to sentrale. Hvis vi i tillegg mangler Erling, går det an å vurdere tre på midten, enten ved en rendyrket 4-4-1-1 med Kolstad/Martin bak Fred, eller gjennom en 4-1-4-1-variant med et rent anker:

                ----------Fred
                Moa-Martin-Kolstad-Jradi
                ---------Bonke
                SKM-Jacobs-Marius-Skogs
                --------Arnold

                Jeg var veldig kritisk da Runar brukte denne formasjonen i fjor, men det var mest fordi han brukte den for å safe inn tre poeng mot drittlag hjemme på Åråsen. I utgangspunktet bør vi "tørre" å spille med to sentralt mot alle norske lag, men i enkelte bortekamper er det bare duoen Bonke-Lundemo som kan gjøre en ordentlig bra jobb.

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3175

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av WAK
                  Gilbert vet du om Bonke er klar til fredag?
                  Fysioterapeut Erik Kveen sier i Romerikes Blad i dag at han regner med at Bonke Innocent er klar, mens det er mer usikkert med Erling Knudtzon.

                  gilbert

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2878

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Folke
                    Vant ikke en eneste kamp i fjor mot de beste lagene.. Så ikke helt enig i at det er da laget er best. Under Henning Berg ja, ikke under Runar K.
                    Vi slo Molde. Og tok 4 poeng mot dem. Rett skal være rett.

                    Kommentar

                    • holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

                      #11
                      Lukter 4 til 5-1 tap av denne matchen. Vi er ikke i slaget om dagen.
                      Hilsen Anders

                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2878

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av holmiz
                        Lukter 4 til 5-1 tap av denne matchen. Vi er ikke i slaget om dagen.
                        Når utgangspunktet er galest blir ofte resultatet originalest.

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4376

                          #13
                          2-0 målet mot Bærum virker å være en typisk Arni-goal. Han bare dukker opp og banker den i mål. Det er vel den desidert største egenskapen hans i tillegg til å ha høy innsats og trøkk i duellspillet. Det er mye bedre å tillate seg å bruke en slik type spiller på topp, spesielt som en av to spisser. Tror Arni må ha en spiss til ved siden av seg, og da passer Friday fint der, som er bedre med ballen i beina, gjør ting på egenhånd og gir plass til Arni. På kanten må vi ha en mer spillende type som kan bidra i banespillet, som f.eks Jørgen Kolstad eller Jradi. Selvom farta til Erling hadde vært fin å hatt i morgen så har jeg lyst til å se Arni og Fred sammen på topp, tror det er en fin duo! Moa og Jradi på hver sin kant kan bli bra, selvom jeg helst ville vraket Jradi til fordel for Kolstad i morgen. Som Lars påpekte så er jeg også veldig redd for den sentrale midtbanen som til tider har blitt overkjørt i de to første kampene. Her må Martin rett og slett være mer disiplinert og gjøre ting enklere med ball. Balltap i farlige posisjoner blir knallhardt straffa mot de beste lagene.

                          Drømmescenarioet i morgen må være at Arni banker oss i ledelsen, så kommer Erling inn det siste kvarteret og løper inn 0-2. Men må nok si jeg ikke er så veldig optimist med tanke på poeng i morgen dessverre.
                          ..................

                          Kommentar

                          • LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3324

                            #14
                            Odds fra Betsafe;

                            1.48 - 4.45 - 6.45

                            1.80 på begge lag scorer.

                            5.20 på Friday scoring.

                            Amundsen med 19.50 og Skogseid står med 21 i odds for scoring.

                            Kommentar

                            • Trooond
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2015
                              • 1039

                              #15
                              Personlig mener jeg Erling er en mer verdifull spiller, men han må være i form.
                              Han løper og utfordrer og truer motstanders forsvar over en større del av banen og sliter de ut. Arni ser ut til å være en som dukker opp innenfor boksen og scorer. Han må nærmere mål for å være farlig, og vil være best i kamper man kommer seg mye i motstanders boks. Nå spiller nok ikke Erling, så får håpe det blir en kamp for Arni hvor han får mulighet til å avslutte ofte, men er redd han må score på den ene sjansen han kommer til å få.

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3175

                                #16
                                RB: Erling Knudtzon fra start mot Molde

                                Romerikes Blad for fredag, tilgjengelig på nett nå i kveld, melder at Erling Knudtzon har trent for fullt i to dager, og dermed er klar til å spille mot Molde fredag kveld. Laget ser ellers ut til å bli som venta, med Jakobsen for Kippe, Bonke og Malo sentralt, og Jradi og Ofkir på kantene.

                                gilbert

                                Kommentar

                                • nebbjævel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2009
                                  • 511

                                  #17
                                  Det er jo grunnlag for å tru at laget kan reise seg. Ofkir kan komme til å utgjøre den store forskjellen. Bet365 har 7.5 på Lillestrøm, og det synes jeg er veldig raust av dem.

                                  Kommentar

                                  • Trooond
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2015
                                    • 1039

                                    #18
                                    Bra, men nå må Erling vise seg. Er han ikke i bedre form enn de andre kampene bør han byttes ut, men håper Han plukker opp formen fra i fjor.
                                    Regner med at arni får endel tid på spiseplass i 2 omgang uansett..

                                    Kommentar

                                    • zkinny
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2012
                                      • 322

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Trooond
                                      Bra, men nå må Erling vise seg. Er han ikke i bedre form enn de andre kampene bør han byttes ut, men håper Han plukker opp formen fra i fjor.
                                      Regner med at arni får endel tid på spiseplass i 2 omgang uansett..
                                      tja Arni får vel dem 5 siste minutta når alle de andre gutta er tomme og Erling ikke har fått til noe som helst. Så håper man på mirakler....

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3324

                                        #20
                                        Blir det tap kan vi skylde på aprilsnar

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎