Molde FK - Lillestrøm SK - Fredag kl. 19:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fredenburg91
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2013
    • 377

    For en drittspiller Singh er. Ja, det er rutinert å tryne bare en motspiller er nær deg, men faen så irriterende det er å se på.
    ---------------------------------------------------------------------
    Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
    Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
    ---------------------------------------------------------------------

    Kommentar

    • Xavi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 1275

      Kjipt at Origi er syk, Faye Lund holder dessverre ikke nivået. Men vi har også har hatt mulighetene til å score 4, men vi har ikke effektiviteten Molde har. Positivt offensivt er noe vi kan ta med oss.
      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
      Anders, Tidligere styremedlem KFL

      Kommentar

      • TEETRE
        Medlem
        Bøffel
        • May 2005
        • 31

        Opprinnelig skrevet av G-Man
        Spillemssig var ikke dette så galt. Bare så synd forsvaret i beste fall var sånn passe og keeperen i beste fall elendig.
        Helt enig! Og nå fikk Faye-Lund erfaring. Flott!

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9412

          Opprinnelig skrevet av Fredenburg91
          For en drittspiller Singh er. Ja, det er rutinert å tryne bare en motspiller er nær deg, men faen så irriterende det er å se på.
          Broren min møtte han på butikken en gang.

          Huska ikke hvor han hadde han ifra.

          Trudde det var fra en fest, så han begynte å prate me'n.

          "Takk for sist. Lenge sia" osv.

          Singh var høflig og smalltalka med.

          "Vi snakkes", sa broren min da han gikk ut av butikken

          Så kom han på at Singh var en fotballspiller han hadde sett på tv. Hehe

          Kommentar

          • fredpet76
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 1222

            Meget bra match i kveld men keeperen har dessverre veldig stor betydning. Et langt steg i rett retning, og vi var ikke noe dårligere enn de som er tippet som en av gullkandidatene.

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3337

              Vi kan vel si det slik, det er overhodet ingen tvil om at vi besitter TLs beste keeper i Origi.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Opprinnelig skrevet av fredpet76
                Meget bra match i kveld men keeperen har dessverre veldig stor betydning. Et langt steg i rett retning, og vi var ikke noe dårligere enn de som er tippet som en av gullkandidatene.
                Åssen er dette et stort steg fremover? Fordi vi henger med bedre enn frykta? Er det det som er målestokken? Ikke faktumet at vi overhode ikke henger sammen som en enhet, og at det ikke bare er på Faye Lunds kappe? Se hvordan baklengsmåla kommer, se på feila i forkant og hvor mange overganger vi som bortelag klare å gi et hjemmelag på flaue personlige feil. Det er fullstendig hawaii og hvis Runar står og skryter av dette har han ingenting i trenergjerningen å gjøre.

                Joda, ta med at spissparet viser lovende ting, men som helhet er dette et iskaldt gufs fra en nær fortid der baklengsmåla rant inn.

                Kommentar

                • Avon
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2011
                  • 267

                  Nå straffet det seg virkelig å ikke ha en god andrekeeper, origi hadde nok sluppet inn 1-2 mål mindre. Mot et av de bedre lagene i TL blir også forsvaret mer avslørt, spesielt tydelig er det at kun bonke på midtbanen er god defensivt, og selv han har mangler i posisjonering og en mot en(og glatte sko). Skal man vinne noen av kampene mot de beste lagene må det defensive definitivt løftes, det vil nok hjelpe litt med lundemo og kippe tilbake.

                  I det offensive var det mye mer positivt å se, spesielt på samhandling som manglet veldig de første kampene. Kjedelig at de ikke klarte å spille slik mot antatt svakere lag, men forhåpentligvis gir det selvtillit offensivt mot de neste kampene. EK er tilbake der han var forrige sesong, Ofkir gjør en ny god kamp og det var også mer lovende tendenser fra Jradi.

                  Kommentar

                  • LS89
                    Kamptrådkongen
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2013
                    • 3337

                    Origi tilbake til neste. Jradi god i 1.omgang. Friday og Erling åpner målkontoen. Det får vi dra med oss mot Særp.

                    Da må vi ta tre poeng. Hvis ikke brenner det under føttene til Runar.

                    Kommentar

                    • Bukkenbruse
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 515

                      Opprinnelig skrevet av Avon
                      spesielt tydelig er det at kun bonke på midtbanen er god defensivt, og selv han har mangler i posisjonering og en mot en(og glatte sko). .
                      I dag er Bonke rundingsbøye på mål nummer to og tre og faller på mål nummer en.....riktignok er vel mål nummer 2 og 3 resultatet av horrible pasninger/klareringer fra hhv Amundsen og Jacobsen, men Bonke fremstod ikke som den ryddegutten han kan være i dag.

                      Kommentar

                      • fredpet76
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2004
                        • 1222

                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Åssen er dette et stort steg fremover? Fordi vi henger med bedre enn frykta? Er det det som er målestokken? Ikke faktumet at vi overhode ikke henger sammen som en enhet, og at det ikke bare er på Faye Lunds kappe? Se hvordan baklengsmåla kommer, se på feila i forkant og hvor mange overganger vi som bortelag klare å gi et hjemmelag på flaue personlige feil. Det er fullstendig hawaii og hvis Runar står og skryter av dette har han ingenting i trenergjerningen å gjøre.

                        Joda, ta med at spissparet viser lovende ting, men som helhet er dette et iskaldt gufs fra en nær fortid der baklengsmåla rant inn.
                        Om du har sett alle kampene vi har spilt fram til nå så er det ingen tvil om at dette er vår beste match. Etter min mening. Men, man kan selvsagt jekke laget sitt ned å spy galle og synes det er greit. Det jeg synes var oppløftende var nettopp strukturen i laget. Pasningspillet var godt, men vi kan selvsagt bedre. Mange spillere leverte, og for meg er dette oppløftende. På 3-2 var vi helt inne i matchen, men laget stod høyt og jaktet 3-3 og da kan en stikker i bakrommet komme. Det gjorde den og Faye burde vurdert situasjonen bedre, men dette skjer blant de beste keepere så sånn sett er han unnskyldt. Mange lag ville rakna men vi stod på og kunne kjapt redusert med litt hell.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7055

                          Opprinnelig skrevet av LS89
                          Da må vi ta tre poeng. Hvis ikke brenner det under føttene til Runar.
                          Hæ, betaler du sluttpakka, liksom? Bare å glemme. Han sitter ut kontraktstida uansett. Og jeg syns ikke han gjør noen dårlig jobb. I dag kunne vi ha vunnet hvis vi hadde hatt en keeper i mål. Skaper masse, men det nytter ikke når det står et nervevrak mellom stengene.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            Greit nok at Faye ikke er i nærheten av Origi, men det er jo vårt forsvarsspill som taper kampen for oss. Molde har jo også en skikkelig klodrik i buret, men de gir jo ikke bort feite overganger som noen jævla klovner. Generelt var det mye feil bakover i dag, ikke bare blandt forsvarsspillerne. Man kan jo ikke legge opp til et spill som krever at man har Iker Cassilas i goalen. Når folk skriker keepertabbe etter første baklengs blir det for dumt. Det er så mye som går galt i trekkene før avslutningen.

                            Martin er en jævla figur også. Veksler fra å gjøre fantastiske pasninger fremover i banen til meningsløse skuddforsøk og sjokkerende feilpasninger. Fristende å flytte ham lenger opp i banen.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3175

                              I ettertid er det selvfølgelig lett å si at Emil Ødegaard burde stått her. Da hadde ingen forventet noe, og han hadde ikke hatt noe å tape. Faye-Lund så ferdig ut før kampen begynte, og ble til syvende og sist forskjellen på lagene i dag.

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3175

                                Opprinnelig skrevet av andersmm
                                Martin er en jævla figur også. Veksler fra å gjøre fantastiske pasninger fremover i banen til meningsløse skuddforsøk og sjokkerende feilpasninger. Fristende å flytte ham lenger opp i banen.
                                Spennende tanke - har vært innom den selv. Bør vurderes, spesielt når / om Lundemo kommer tilbake der han en gang var.

                                Kommentar

                                • ynnor
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 857

                                  Gidder ikke disse en ung urutinert keeper som gjør så godt han kan,men han har vist i alle år at han ikke er i nærheten av nivået. Svakt at det ikke har blitt hentet inn noe annet Hva skjer med Origi skadet i lang tid? Da rykker vi ned.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                                    I ettertid er det selvfølgelig lett å si at Emil Ødegaard burde stått her. Da hadde ingen forventet noe, og han hadde ikke hatt noe å tape. Faye-Lund så ferdig ut før kampen begynte, og ble til syvende og sist forskjellen på lagene i dag.
                                    Ikke forventet noe? Av en landslagskeeper som er like gammel som keepern til Milan?

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3337

                                      Er Emil å mye svakere enn Faye? For de som følger de under.

                                      Og jeg er helt enig i trigz, tapet skal ikke lastes Runar direkte - det er ikke hans skyld at Kippe og Origi er ute. Helt ok kamp offensivt, men tafatt bakover.

                                      Det at det brenner under Runar er selvfølgelig å ta litt i - men han bør ta tre poeng mot 08, noe du også er enig i regner jeg med.

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3337

                                        Opprinnelig skrevet av ynnor
                                        Hva skjer med Origi skadet i lang tid? Da rykker vi ned.
                                        Som RB skriver: sykdom etter utenlandsoppdrag, igjen. Diaré og oppkast..

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                          Om du har sett alle kampene vi har spilt fram til nå så er det ingen tvil om at dette er vår beste match. Etter min mening. Men, man kan selvsagt jekke laget sitt ned å spy galle og synes det er greit. Det jeg synes var oppløftende var nettopp strukturen i laget. Pasningspillet var godt, men vi kan selvsagt bedre. Mange spillere leverte, og for meg er dette oppløftende. På 3-2 var vi helt inne i matchen, men laget stod høyt og jaktet 3-3 og da kan en stikker i bakrommet komme. Det gjorde den og Faye burde vurdert situasjonen bedre, men dette skjer blant de beste keepere så sånn sett er han unnskyldt. Mange lag ville rakna men vi stod på og kunne kjapt redusert med litt hell.
                                          Jeg spyr kanskje galle, men jeg begrunner ihvertfall mine meninger. Og jeg spyr ihvertfall ikke over en ung keeper uten store TL-erfaringa som vi i grunnen visste hva vi ville få av. Men hvor var både forsvar og resten av de foran ham hen? Jo, litt all over the place. Hvis vi sitter her og tror at vi nærmer oss toppen ved å skrote den defensive tryggheten vi faktisk hadde, for å satse på offensiven, så er vi dømt til å feile. Struktur i laget? Når? Alle de gangene på 1-1 Martin på død og live skulle slå en stikkpasning som gjorde at vi mista ball høyt i banen? Istedenfor å roe ned og spille litt taktisk? Den grusomme upressa feilpasninga som førte til straffa? Amundsens klarering rett ut i banen forut for 2-1? Bonkes mange fall etc.

                                          Martin er jo stjerneekspempelet på et LSK uten struktur. 2+2 og med en finger i mye offensivt til tross et antall grove feilpass, men en gedigen risiko å ha på banen rent defensivt. Og tar ikke Runar dette på alvor kan det fort bli jobben hans som ryker, for sånn som dette kan vi ikke oppføre oss selv mot dårligere lag enn Molde. Og feilene repeteres, det fremstår ikke som om de blir tatt tak i. Som om laget tilpasser seg og lærer. For Molde var et stykke unna nivået i dag, men mer enn gode nok til å ta oss. Fordi vi overhode ikke henger sammen som et lag med tre fungerende lagdeler.

                                          Da er det faktisk mager trøst at vi ser bedre ut offensivt. Det burde det ihvertfall være hvis vi virkelig vil spise kirsebær med de beste. Herlig mål av Erling, viktig at han kommer igang, mye lovende i samspillet mellom spissene. Men samtidig, på bakgrunn av det som skjedde i fjor, burde vi forvente noe mindre? Det burde vært på fra Start.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎