Molde FK - Lillestrøm SK - Fredag kl. 19:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • zkinny
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2012
    • 322

    Opprinnelig skrevet av Børge
    Det er en eneste grunn til at LSK førte kampen: de lå under størstedelen av kampen. Smart av mfk å legge seg bakpå all den tiden LSK spiller bort ballen offensivt gang på gang. Man kan rose offensivt spill så mye man bare klarer, men man reder opp sin egen grav ved å gi bort ballen gang på gang.

    Jeg vet jeg er fryktelig negativ nå, men to poeng på tre kamper er ræva etter den hypen som ble skapt etter treningskampene. Og mye av skylda legger jeg rett og slett på treneren med svak kampledelse, nær sagt en frykt mot friske bein og lar spillere som er totalt anonyme få fortsette på banen.

    12 utespillere og 2 keepere på 3x90 minutter sier meg at Runar Kristinsson liker å slippe til spillere er en myte. Vent til Lundemo er tilbake - da klemmes nok Martin inn på kant for å få han på banen eller Lundemo ut på kant for spille seg i form. Nå er jeg super-pessimistisk, men skulle ikke forundre meg om det blir på bekostning av Moa slik at Jradi kan fortsette med å være usynlig i 2x45 min (litt mer med i dag, men han er usynlig i store deler av kampen).
    Kristinsson = klippe kort kongen.. er du på laget kommer du ikke ut igjen før du brekker noe.

    Kommentar

    • runarM
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 565

      Opprinnelig skrevet av zkinny
      Kristinsson = klippe kort kongen.. er du på laget kommer du ikke ut igjen før du brekker noe.
      Benken i går: Ødegaard, Falkeborn, Kippe, Rindarøy, Walstad, Vilhjalmsson

      Kristinson har riktignok byttingsvegring, men ser ikke helt hvem som kunne kommet inn og gjort den store forskjellen her på et lag som tross alt fungerte rimelig bra offensivt? Rindarøy? Har noen sett han i aksjon?
      runarM

      Kommentar

      • Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2540

        Opprinnelig skrevet av runarM
        Benken i går: Ødegaard, Falkeborn, Kippe, Rindarøy, Walstad, Vilhjalmsson

        Kristinson har riktignok byttingsvegring, men ser ikke helt hvem som kunne kommet inn og gjort den store forskjellen her på et lag som tross alt fungerte rimelig bra offensivt?
        Du har to backer der som er relativt offensive og nok kunne pumpet baller inn i feltet.

        Men selvfølgelig skal man ikke se på mulighetene litt utenfor 4-kanten når man ligger under. "Alle" er jo så enige om at kampen i går var bra, så endringer er sikkert ikke nødvendig.
        Sint og tverr på felt N

        Kommentar

        • TomLundby
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 616

          Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
          Folk som deg, som forlanger munnkurv og kun solskinnshistorier som gjør at jeg nesten ikke er her. Hvor er takhøyden og ytringsfriheten? Her er det faen meg bare gnåling fra en gjeng med besserwissere som forventer og forlanger at alle har samme mening som dem. Forumpoliti fra helvete, det er det dere er. En gjeng med sutrete drittunger!
          SIer meg enig i alt dette unntatt at det skremmer meg bort fra forumet. De som bare ønsker solskinnshistorier er mer enn velkommen selv om jeg vil ha begge sider. Dessverre virker det som begge sider i denne striden reagerer ved å forlate forumet.

          Kommentar

          • Trooond
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2015
            • 1039

            Når Origi er tilbake vil han redde flere poeng.
            Når Frode er tilbake, vil forsvaret fungere bedre.
            Med Lundemo i form på midten, vil den være bra, men synd det ikke skjer før om 1 måneds tid.

            I mellomtiden syntes jeg Runar og burde bygge litt mer lag. Fler skader vil komme utover sesongen.
            Falkenborn og/ eller rindarøy kunne fått litt spilletid i går hvertfall, så de føler de er med. Mulig det ikke hadde endret kampbilde så mye, men man hadde bygd lag og fått flere på banen.

            Kommentar

            • Pingla
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 370

              Litt vanskelig å oppsummere tankene etter en sånn kamp.
              Selv synes jeg det var en vesentlig bedre kamp enn våre to foregående. Det er flere som meldte seg på, bedre bevegelse, vi skaper mer, og vi får oftere (og tidligere) ballen i høyere og bedre posisjoner enn balltrillinga på egen banehalvdel fra de to første kampene.
              Desverre er det tidvis fullstendig manglende kynisme i forsvarsjobben (og ved en del pasningsvalg), og mange involveringer fra flere spillere som ikke holder mål på det her nivået, og da skal det ikke holde til å vinne mot en antatt medaljekandidat.
              Keeperspillet har vel vært diskutert nok, men i mitt hode er det flere dårlige involveringer av flere spillere i forkant av stort sett alle baklengsa, selv om jeg er enig i at det ikke var noen stor kamp av mannen bakerst.

              Av en eller annen grunn er det tendenser til kollektiv PMS her på forumet om dagen, men kan vi ikke forsøke å diskutere sak sånn mer eller mindre konstruktivt? My two cents worth...
              ¯\_(ツ)_/¯

              Kommentar

              • Drillo
                Medlem
                Hoffnarr
                • Sep 2006
                • 54

                Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                Folk som deg, som forlanger munnkurv og kun solskinnshistorier som gjør at jeg nesten ikke er her. Hvor er takhøyden og ytringsfriheten? Her er det faen meg bare gnåling fra en gjeng med besserwissere som forventer og forlanger at alle har samme mening som dem. Forumpoliti fra helvete, det er det dere er. En gjeng med sutrete drittunger!
                Her, som ellers i Norge, har man selvfølgelig ytringsfrihet. Det at man har lov til å si alt betyr ikke at alt som sies må aksepteres som positive bidrag. runarM krever verken munnkurv eller reinspikka solskinnshistorier - han etterlyser innlegg med substans og innhold. Jeg har full forståelse for behovet for å slippe løs frustrasjon, men dersom innlegg består utelukkende av slakt, uten et nyansert blikk på det som også var positivt, eller med konkrete tanker om hvordan ting kan forbedres, blir forumet totalt uinteressant å lese.

                Hva er egentlig formålet med forumet generelt, og kamptråder spesielt? Er det et sted der folk kan få utløp for frustrasjon, eller et sted for konstruktiv diskusjon angående hvordan vi kan bli bedre? Jeg for min del orker ikke lese gjennom 25 sider med sutring.

                Min mening er at flere titalls kamper har vært dårligere enn denne de siste tre-fire sesongene. Den preges av personlige feil på egen banehalvdel, men husk at vi stilte med en snittalder på 23,5 år.

                Edit: Skrivefeil

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5914

                  Moderatormelding

                  Vi gjentar: Kamptråder er for diskusjon om kampene.
                  Hvis dere vil ha en diskusjon om takhøyde på forumet og om hva det er greit å skrive og ikke så ønsker vi diskusjonen velkommen - i egen tråd.
                  Vi vil oppfordre alle til å tenke gjennom hva dere skriver før dere trykker på Send-knappen, så får vi et godt debattklima. Tilbake til Molde-kampen.

                  - katta/moderatorteamet.
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4377

                    Det er vanskelig å vinne en kamp der du veit på forhånd at alt som kommer går inn. Ellers spiller vi jo ganske jevnt med Molde. Den klart beste matchen i år, selvom det ikke skulle mye til. Bare med Origi i mål istedet ville resultatet sett bedre ut. Når i tillegg de to andre viktigste spillerne våre er ute så blir det vanskelig. Origi, Kippe og Lundemo må inn på dette laget asap. Dansken bak der må ut. At han har spilt La liga er ufattelig. Martin er vanskelig å bedømme. Skaper masse offensivt men totalt håpløs til tider både i posisjonering og pasningsspill.

                    Jævlig skuffende at vi har satt oss i en bedriten posisjon før S08. Jeg hadde håpet vi kunne sikte oss inn mot toppen der. Istedet brenner det på dass for å unngå bunnstrid, atter en gang. Den må rett og slett vinnes.
                    ..................

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13272

                      Lenge igjen av sesongen. Haugesund på topp sier vel det meste. Hadde brent på dass om vi gikk for gull, men med snittalder i stallen på 7 år og trener som har 10 år igjen av læretiden er alt over midten av tabellen godkjent. Tror de fleste lagene må regne med å gå tre-fire kamper på rad uten seier innimellom, da bare gullkandidatene har god dekning i alle ledd. Resten vil tape kamper når noen av de to-tre nøkkelspillerne de er avhengig av er skadet eller soner, stallfyllet i Tippeligaen er rimelig elendig.

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                        Det er vanskelig å vinne en kamp der du veit på forhånd at alt som kommer går inn.
                        Det er enda vanskeligere å vinne om man jevnt og trutt gir motstanderen gode overgangsmuligheter og ball i gunstig posisjon. Man kan velge å skylde på keeper, men jeg synes det er mer hårreisende hvordan målene kommer. Vi skaper jo mer for Molde gjennom feilpasninger, slurv og idioti enn Molde gjør med eget spill. Hadde vi hatt litt fasong på det vi driver med defensivt hadde vi unngått en masse trøbbel. Molde var langt fra sitt toppnivå i går, og hadde skapt veldig lite mot et mer defensivt patent lag.

                        Satt på spissen: I min verden kan vi gjerne sette tanta til Erling Knudtzon i mål, så lenge laget gjør en knall defensiv jobb framfor henne. Problemet med dette laget er at vi er avhengig av tippeligaens beste keeper for å holde tett bakover, da kollektivet ikke er godt nok til å stoppe motstander fra å komme til sjanser.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4377

                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                          Det er enda vanskeligere å vinne om man jevnt og trutt gir motstanderen gode overgangsmuligheter og ball i gunstig posisjon. Man kan velge å skylde på keeper, men jeg synes det er mer hårreisende hvordan målene kommer. Vi skaper jo mer for Molde gjennom feilpasninger, slurv og idioti enn Molde gjør med eget spill. Hadde vi hatt litt fasong på det vi driver med defensivt hadde vi unngått en masse trøbbel. Molde var langt fra sitt toppnivå i går, og hadde skapt veldig lite mot et mer defensivt patent lag.

                          Satt på spissen: I min verden kan vi gjerne sette tanta til Erling Knudtzon i mål, så lenge laget gjør en knall defensiv jobb framfor henne. Problemet med dette laget er at vi er avhengig av tippeligaens beste keeper for å holde tett bakover, da kollektivet ikke er godt nok til å stoppe motstander fra å komme til sjanser.
                          Origi er en klassekeeper i norsk målestokk, og hadde mest sannsynlig tatt noen av de måla i går. Men det handler også om det mentale og trygghet. Som forsvarsspiller så er du mye mer komfortabel når du veit det står en bauta bak der enn et nervevrak uten Tippeligaerfaring. Origi er en ledertype som dirigerer forsvaret i langt større grad enn Faye Lund. At det svakeste forsvarsspillet på lang tid kommer akkurat i den kampen vi har den svakeste keeperen tror jeg ikke bare er tilfeldig. Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er tilfelle hos oss men hvis du f.eks er vant til å ha en god og offensiv keeper og plutselig bytter han med en som blir mer stående så kan du som forsvarsspiller ta andre avgjørelser enn du pleier fordi du veit at det står en som er mer usikker der. Avgjørelser om å enten så høyt eller falle av etc. En svak keeper sprer usikkerhet i lang vei og jeg mener keeperen er lagets viktigste spiller.

                          Men jeg er i hvertfall enig i at det som skjedde foran Faye Lund heller ikke var godt nok heller. Det offensive (i perioder) var det eneste som var godt nok og positivt i går.
                          ..................

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            At det svakeste forsvarsspillet på lang tid kommer akkurat i den kampen vi har den svakeste keeperen tror jeg ikke bare er tilfeldig.
                            Nuvel. Er helt enig i at en trygg keeper er positivt for forsvarsspillet, men keeperen var ikke forskjellen mellom lagene. Molde stilte heller ikke med en klassekeeper i goalen. Molde tok derimot høyde for at de hadde ei kløne i kassa, og unngikk å drite seg ut defensivt.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • ynnor
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 857

                              Nå må vi opp i ringene. Til helga møter vi et lag som ikke har lagd mål ennå ......Men ligger foran oss på tabellen

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎