Gary John Martin

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2109

    Opprinnelig skrevet av Robiwan
    Er han spilleklar allerede til neste kamp?
    Nei ,han er klar fra 1/1-2018

    Kommentar

    • Gjest

      Opprinnelig skrevet av Robiwan
      Er han spilleklar allerede til neste kamp?
      Vi må vente til 1. januar for å se dunke inn mål i LSK-drakt.

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2868

        Opprinnelig skrevet av biggie

        Vi må vente til 1. januar for å se dunke inn mål i LSK-drakt.
        Spiller vi kamp første nyttårsdag?!?

        Kommentar

        • McGuffy
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 5092

          Gary hadde en assist, og spilte hele matchen for York City i deres 2-1 seier over Curzon Ashton i Vanarama National League i går.

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5092

            Gary gikk nettopp av banen etter å ha spilt 73 minutter for York City borte mot Alfreton. York leder 3-1, uten målpoeng på Gary, men York sitt tredje mål kom på straffe etter at Gary ble tatt.
            Last edited by McGuffy; 11.11.2017, 18:17.

            Kommentar

            • Gjest

              Opprinnelig skrevet av McGuffy
              Gary gikk nettopp av banen etter å ha spilt 73 minutter for York City borte mot Alfreton. York leder 3-1, uten målpoeng på Gary, men York sitt tredje mål kom på straffe etter at Gary ble tatt.
              York hadde ikke vunnet på en del kamper før Gary kom, med Gary på banen har de bare seiere. Håper han vil ha samme effekt på Lillestrøm

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3347

                Kan fort bli forskjellen på nedrykksspøkelset eller sølv i kokosligaen neste år.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3323

                  Skal bli godt med en spiss som veit hvor målet står.

                  En sesong med Ajeti, Malec, Skoda og Tagbajumi er ikke bra for blodtrykket.

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    Synes det kan være greit å roe ned hypen litt. Var ikke akkurat en spiller som dunket inn mål på bestilling sist han var her, og har vært ganske langt unna et topp Eliteserienivå i sin tid i Belgia. En herlig fyr som kjemper på hver ball, men har ikke helt den store trua på at han skal frelse oss helt. En type spiller som blir bedre og bedre i hodet på supporterne jo lenger tid det er siden han spilte i klubben og jo mindre man husker.

                    Med en skikkelig fotballtrener og i et godt offensivt kollektiv hadde jeg valgt utskjelte Marco Tagbajumi fremfor Gary Martin 10 av 10 ganger. Kanskje Michael Skoda også. Når man derimot skal forsvare seg og satse på at noe skal skje på kontringer kan det sikkert hende Gary Martin er en mer riktig spiller for oss.

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4376

                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                      Synes det kan være greit å roe ned hypen litt. Var ikke akkurat en spiller som dunket inn mål på bestilling sist han var her, og har vært ganske langt unna et topp Eliteserienivå i sin tid i Belgia. En herlig fyr som kjemper på hver ball, men har ikke helt den store trua på at han skal frelse oss helt. En type spiller som blir bedre og bedre i hodet på supporterne jo lenger tid det er siden han spilte i klubben og jo mindre man husker.

                      Med en skikkelig fotballtrener og i et godt offensivt kollektiv hadde jeg valgt utskjelte Marco Tagbajumi fremfor Gary Martin 10 av 10 ganger. Kanskje Michael Skoda også. Når man derimot skal forsvare seg og satse på at noe skal skje på kontringer kan det sikkert hende Gary Martin er en mer riktig spiller for oss.
                      Enig i det første, men jeg tror han kan klare 10+ mål i en sesong. Det siste der er helt på trynet. Og det er patetisk at man skal bruke alle mulige anledninger til å trekke Erlandsen ned i søla fordi han står for en annen filosofi enn man kanskje liker. Det er greit at man mener det ikke er veien å gå på sikt, og kanskje er det riktig. Men det er provoserede at dere ikke gir Erlandsen noe som helst kredit for jobben han gjør, men bare slenger dritt. Til og med i en tråd om Gary Martin klarer du å gi Erlandsen pepper. Og at du i tillegg "forsvarer" idioten Tagbajumi som kun tenker på seg selv gjør det ennå værre. Hvordan skal du bygge kollektiv på sånne spillere som gir faen i laget?

                      For det første; Uten Erlandsen så hadde vi ligget nedi obosdassen i år og kanskje ikke kommet opp igjen. For det andre så har han ledet det mest uerfarne LSK-laget på mange år. Midtbanen vi har spilt med i høst er rundt 20 år hele gjengen og har langt under 100 kamper på toppnivå til sammen. Ekstremt uerfarent. Begge backene har lite/ingen erfaring på toppnivå. Selv ikke Rafn, som han også nevnte selv(spilt mest obos). Erlandsen sin jobb er å sette sammen et lag som presterer godt nok til å skape sjanser og vinne. Det har har klart ganske bra. Han får ikke scoret målene selv. Effektiviteten foran mål er det største problemet vårt. For å ta et eksempel; Hvis man legger sammen kampene mot Haugesund, Odd og Molde hjemme så teller man vel ca 30-4 i målsjanser men null poeng. Og dette er mye feite sjanser som skal sitte. Hva mer får Erlandsen gjort i disse kampene?? Så kan man kanskje kritisere Erlandsen for å ha hentet feil spisser. Og ja, man kan også kritisere han for inngangen til kamper, spesielt mot svak motstand. Dette har jeg også selv vært inne på. Men come on da for faen, det er direkte barnslig å nekte å gi Erlandsen noe som helst kredit for det han har gjort. Med det spillermateriellet han har til rådighet så har han gjort mye bra med det laget her. Så ønsker jeg til neste sesong at vi tør å rive tak i kampene og dominere mer, som vi faktisk gjør ofte når vi havner under. Da er vi veldig gode. Vi er soleklart bedre enn Molde i 60 minutter og de har griseflaks som drar hjem med 3 poeng. Like flaks hadde de hjemme når de vant på overtid. Vi har vært udiskutabelt bedre enn Molde i 3 av 3 kamper i år. Vi har selvsagt også hatt noen svake matcher (det har de fleste), men alt er ikke negativt med Erlandsen.

                      Sorry for avsporing men det her er helt på sin plass, når enkelte bruker alle mulige anledninger til å trekke en person ned i dass. Skjerpings for faen!
                      ..................

                      Kommentar

                      • Funchaloe
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2011
                        • 511

                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                        Synes det kan være greit å roe ned hypen litt. Var ikke akkurat en spiller som dunket inn mål på bestilling sist han var her, og har vært ganske langt unna et topp Eliteserienivå i sin tid i Belgia. En herlig fyr som kjemper på hver ball, men har ikke helt den store trua på at han skal frelse oss helt. En type spiller som blir bedre og bedre i hodet på supporterne jo lenger tid det er siden han spilte i klubben og jo mindre man husker.

                        Med en skikkelig fotballtrener og i et godt offensivt kollektiv hadde jeg valgt utskjelte Marco Tagbajumi fremfor Gary Martin 10 av 10 ganger. Kanskje Michael Skoda også. Når man derimot skal forsvare seg og satse på at noe skal skje på kontringer kan det sikkert hende Gary Martin er en mer riktig spiller for oss.
                        Gary Martin kan avslutte. Det kan ingen av de andre spillerne, og i hvert fall ikke Tagbajumi. Vi trenger gode avsluttere. Kort svar, men på ballen.
                        Custodes
                        Contra o futebol moderno!

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          Opprinnelig skrevet av _Jonern

                          Enig i det første, men jeg tror han kan klare 10+ mål i en sesong. Det siste der er helt på trynet. Og det er patetisk at man skal bruke alle mulige anledninger til å trekke Erlandsen ned i søla fordi han står for en annen filosofi enn man kanskje liker. Det er greit at man mener det ikke er veien å gå på sikt, og kanskje er det riktig. Men det er provoserede at dere ikke gir Erlandsen noe som helst kredit for jobben han gjør, men bare slenger dritt. Til og med i en tråd om Gary Martin klarer du å gi Erlandsen pepper. Og at du i tillegg "forsvarer" idioten Tagbajumi som kun tenker på seg selv gjør det ennå værre. Hvordan skal du bygge kollektiv på sånne spillere som gir faen i laget?

                          For det første; Uten Erlandsen så hadde vi ligget nedi obosdassen i år og kanskje ikke kommet opp igjen. For det andre så har han ledet det mest uerfarne LSK-laget på mange år. Midtbanen vi har spilt med i høst er rundt 20 år hele gjengen og har langt under 100 kamper på toppnivå til sammen. Ekstremt uerfarent. Begge backene har lite/ingen erfaring på toppnivå. Selv ikke Rafn, som han også nevnte selv(spilt mest obos). Erlandsen sin jobb er å sette sammen et lag som presterer godt nok til å skape sjanser og vinne. Det har har klart ganske bra. Han får ikke scoret målene selv. Effektiviteten foran mål er det største problemet vårt. For å ta et eksempel; Hvis man legger sammen kampene mot Haugesund, Odd og Molde hjemme så teller man vel ca 30-4 i målsjanser men null poeng. Og dette er mye feite sjanser som skal sitte. Hva mer får Erlandsen gjort i disse kampene?? Så kan man kanskje kritisere Erlandsen for å ha hentet feil spisser. Og ja, man kan også kritisere han for inngangen til kamper, spesielt mot svak motstand. Dette har jeg også selv vært inne på. Men come on da for faen, det er direkte barnslig å nekte å gi Erlandsen noe som helst kredit for det han har gjort. Med det spillermateriellet han har til rådighet så har han gjort mye bra med det laget her. Så ønsker jeg til neste sesong at vi tør å rive tak i kampene og dominere mer, som vi faktisk gjør ofte når vi havner under. Da er vi veldig gode. Vi er soleklart bedre enn Molde i 60 minutter og de har griseflaks som drar hjem med 3 poeng. Like flaks hadde de hjemme når de vant på overtid. Vi har vært udiskutabelt bedre enn Molde i 3 av 3 kamper i år. Vi har selvsagt også hatt noen svake matcher (det har de fleste), men alt er ikke negativt med Erlandsen.

                          Sorry for avsporing men det her er helt på sin plass, når enkelte bruker alle mulige anledninger til å trekke en person ned i dass. Skjerpings for faen!
                          Jeg trekker ikke Erlandsen ned i søla. Personen Arne Erlandsen har jeg ikke et vondt år å si om, og han skal definitivt få kreditt for 13.plassen vi nå ligger på hvis du savner det. Forskjellen på oss to er at jeg mener det er et godt stykke unna det man kan forvente, og uttalelser som "Uten Erlandsen så hadde vi ligget nedi obosdassen i år og kanskje ikke kommet opp igjen." blir jo så meningsløse at jeg ikke har ord. Hva er det egentlig som bygger opp under det? Er stallen virkelig så svak som du skal ha det til? Hvorfor da denne hyllesten (ikke siktet på deg, men generelt sett) av langtidskontraktene man signerer med spillere som man da mener holder oboskvalitet, men som Erlandsen redder oss fra å rykke ned?
                          Så glemmer man fort at en del av de nye er spillere man bevisst har hentet inn for å styrke laget/stallen, ikke som et resultat av tvang. Spesielt defensivt er vi jo klart styrket fra i fjor, og det mener nok Erlandsen også mtp at man kunne beholdt en Håkon Skogseid, men valgte å få inn nye backer. Noe som i mine øyne også var et godt valg, selv om han har spilt fast for et mer uerfarent, men betydelig bedre lag i Stabæk i år. Kolstad hadde 40 kamper igjennom 2015 og 2016 sesongen for oss, men ble ofret når man fikk inn nye, og i Erlandsen sine øyne bedre fotballspillere. Udoji er iflg statistikker spilt klart flest kamper som midtbanespiller i sin karriere, så han kunne kanskje også gjort en brukbar jobb der også i et lag som var villige til å ta litt risiko? I alle fall sammen med en Matthew som det er få midtbanespillere i Eliteserien som matcher i den fasen i utviklingen han er i nå. Melgalvis, Krogstad, Udoji/Rafn/SKM er kanskje ikke bedre vinger enn Jradi, men de er mer tilpasset Arne-ball enn han. Friday leverte jo ikke mer enn i et års tid i LSK før han forsvant, så det er jo som det pleier å være. Skoda, Malec og Tagbajumi er alle mer enn gode nok, men har ikke blitt utnyttet godt nok. Jeg forsvarer forøvrig ikke Tagbajumi sin oppførsel i går, men kvaliteten har da ingenting med det å gjøre?

                          Laget vårt er godt nok til å spille en fotball som ikke bare baserer seg på at motstanderen skal gjøre feil. Det er bare at Arne Erlandsen har klart å lure både deg og seg selv til å tro noe annet. Sjansestatistikker du henviser til har jeg skrevet innlegg på flere hundre ord om tidligere, så det orker jeg ikke begynne på igjen. Uansett, og viktigst har det vært en utvikling i spillet som minner ekstremt om det vi så under Runar Kristinsson et år tidligere, og omtrent som jeg forutså her inne når han ble ansatt, så for meg er det ingen tvil om at man må se seg om etter en ny trener etter sesongen igjen. Både med tanke på neste sesong og fremtiden. Erlandsen er langt ifra det beste vi kunne hentet, og det gjelder selv om vi skal spille direkte fotball i lengderetning. Hvis du virkelig tror at det er sånn at den beste treneren for LSK tilfeldigvis har spilt i LSK, trent de før og bor i byen, så er ikke verdenen du lever i stor.

                          Så har vi Gary Martin da, som jo tråden egentlig handler om. Han var et frisk pust og bidro med vilje og noen viktige scoringer. Var en helt ok Eliteseriespiller, men har noen styrker som gir han bra med muligheter i et lag som satser på å holde nullen og at vi skal få rom å angripe på kontringene våre. Er det virkelig så kontroversielt å mene at vi med en trener som har et eget angrepsspill som baserer seg på mer enn å lempe baller i bakrom, bruke ekstremt med tid på dødballer, trekke ned tempoet i kampene man spiller og i beste fall komme seg til noen innlegg fra kant, som i 2017 er å regne som ekstremt ineffektiv i fotballverden kunne hatt mer nytte av en annen spisstype enn han?
                          Er det kontroversielt å mene at en Michel Skoda, som scoret bra med mål en høyere ranket liga enn den norske kunne gjort det samme i Norge med riktig backing og et bra OFFENSIVT kollektiv? Er det kontroversielt å mene at en spiller som har spilt 10 kamper pr.sesong for norges beste fotballag også kunne vært nyttig for oss hvis vi hadde spilt litt annerledes? Gary Martin er som sagt en herlig fyr, og kanskje en spiller som kan bidra til at vi scorer flere mål enn i år, men viktigere enn dette er å utvikle et eget angrepsspill som også kan brukes mot etablert forsvar, da det nemlig ikke er til å unngå. Men, som jeg sier, så er signeringen av Gary Martin relatert til Arne Erlandsen som trener, og det var vel hele årsaken til at jeg "dro han ned i søla" igjen. Jeg kunne nok spart meg for "en skikkelig fotballtrener", men det er jo så mangt. Det kommer bare an på hvem man sammenligner han med.

                          Jeg skal ta fremtidig diskusjon rundt Arne Erlandsen i andre tråder, men mitt opprinnelige innlegg, og forsåvidt dette handler fremdeles om at Gary Martin er en spiller som kanskje kan egne seg bedre for Arne Erlandsen enn de vi har hatt i år. Uten at kvaliteten er noe bedre.

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4376

                            Du kommer jo med påstander som jeg ikke har nevnt i det hele tatt. Jeg bryr meg ikke om at treneren har spilt i LSK eller ikke. Hvorfor påstår du at jeg mener det har noe å si? Jeg har ikke vært i nærheten av å hevde det. Og ja, Erlandsen har valgt sine spillere selv, men selvsagt ut i fra små rammer. Vi har virkelig ikke kunne valgt backer av høy kvalitet selvom vi ikke forlenga med Skogseid. Poenget mitt er ikke at stallen er så dårlig. Virker som at du tror det. Jeg sier at den er uerfaren. Noe som er fakta. At spillere fra obos, 2.div og Nigeria trenger litt tid er ikke annet enn å forvente. Men dette er samme faen egentlig. Hovedpoenget mitt er at du og noen til var bestemt påallerede før sesongen at Erlandsen er feil mann. Greit nok det, men å nekte å gi mannen noe som helst kredit og bruke enhver lille anledning til å kritisere han synes jeg er spesielt.

                            Og å sammenligne denne sesongen med siste sesongen til Runar er totalt skivebom. Runar mistet grepet om spillergruppa totalt rundt sommeren da Friday ga fullstendig faen, men fikk spille uansett. Det var tydelig murring i spillergruppa og laget gikk mer eller mindre i oppløsning. 0-5 for Stabæk i treningskampen markerte starten på dette, før det ble etterfulgt av noen grusomme kamper etter sommerferien og en generell syltynn høst, som var ufattelig mye dårligere enn det vi har vært i år. Erlandsen er også en tydelig leder og har en bestemt og tydelig filosofi. Runar hadde ingenting og vi var et cowboy-lag av dimensjoner. Synes ikke det kan sammenlignes med årets utgave, der vi har en gjeng profesjonelle spillere som yter maks. Med litt mer erfaring og 3-4 nye spillere inn så kan dette bli ganske bra.

                            Forøvrig sier også jeg at laget er bedre enn å bare ligge lavt og kjøre kontringer. Det skrev jeg også i det forrige innlegget mitt og det er noe også jeg har vært misfornøyd med i det siste.
                            Last edited by _Jonern; 20.11.2017, 22:02.
                            ..................

                            Kommentar

                            • HolterKanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 1603

                              Opprinnelig skrevet av Totti21
                              Synes det kan være greit å roe ned hypen litt. Var ikke akkurat en spiller som dunket inn mål på bestilling sist han var her, og har vært ganske langt unna et topp Eliteserienivå i sin tid i Belgia. En herlig fyr som kjemper på hver ball, men har ikke helt den store trua på at han skal frelse oss helt. En type spiller som blir bedre og bedre i hodet på supporterne jo lenger tid det er siden han spilte i klubben og jo mindre man husker.

                              Med en skikkelig fotballtrener og i et godt offensivt kollektiv hadde jeg valgt utskjelte Marco Tagbajumi fremfor Gary Martin 10 av 10 ganger. Kanskje Michael Skoda også. Når man derimot skal forsvare seg og satse på at noe skal skje på kontringer kan det sikkert hende Gary Martin er en mer riktig spiller for oss.
                              4 mål på 10 kamper er da akseptabelt. I tillegg til at han er et uromoment fordi han gir 100% i alle dueller. Tipper GM blir svært viktig for oss i 2018
                              Last edited by HolterKanaris; 22.11.2017, 10:21. Begrunnelse: Feil antall kamper
                              ***Større baller enn vett***

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3499

                                Opprinnelig skrevet av HolterKanaris

                                4 mål på 10 kamper er da akseptabelt. I tillegg til at han er et uromoment fordi han gir 100% i alle dueller. Tipper GM blir svært viktig for oss i 2018
                                Det kan absolutt hende. Jeg tror også han blir viktig for oss slik vi spiller nå, som nevnt tidligere. Synes dog fremdeles man hyper han opp litt i overkant. Det han har prestert i Belgia er lite imponerende, så da står man igjen med de 10 kampene.

                                Det komiske er jo at man sikkert ender med at flere av de som hyper han som en kjempesignering er de samme som kommer til å forsvare de dårlige resultatene i 2018 med for dårlige spillere og for dårlige spisser, der man får maks ut av det man har. Selv om det ikke har vært årsaken til problemene med verken Skoda eller Tagabjumi i alle fall, og ikke kommer til å være det med Gary Martin heller.

                                Kommentar

                                • Gjest

                                  Opprinnelig skrevet av Totti21

                                  Det komiske er jo at man sikkert ender med at flere av de som hyper han som en kjempesignering er de samme som kommer til å forsvare de dårlige resultatene i 2018 med for dårlige spillere og for dårlige spisser, der man får maks ut av det man har. Selv om det ikke har vært årsaken til problemene med verken Skoda eller Tagabjumi i alle fall, og ikke kommer til å være det med Gary Martin heller.
                                  Det komiske er det du skriver!

                                  For Skoda var et greit og billig forsøk fra LSK sin side, om enn noe dristig. Det var verdt å gi det et forsøk siden han på et tidspunkt i fjor var toppscorer i Tsjekkisk toppdivisjon, og havnet på hederlige 10 mål på 20 kamper. Så forstår at Lillestrøm valgte å gi det et forsøk.
                                  Men etter å ha sett hvor elendig han var i LSK-drakta, som alle har fått med seg bortsett fra deg virker det som, så er det enkelt å konkludere med at han var en flopp og vil bli sett på som en av de dårligste spillerne i klubben i moderne historie. Nå kan sikkert noe av elendigheten forsvares med at han ikke kunne et eneste ord verken norsk, engelsk eller annet utbredt språk, noe som gjorde at han sikkert hadde det helt tragisk utenfor treningsfeltet. Og ser man bort fra den ene hederlige sesongen hans, så viser historikken at det er en spiller som kun ved sjeldne anledninger har funnet ut hvor målet står:
                                  I 2012/13 sesongen scoret han 3 mål på 18 kamper i HET Liga (den øverste divisjonen i Tsjekkia) for laget sitt Zdrovjovka Brno.
                                  13/14 sesongen scoret han 0 mål på 6 kamper for Zdrovjovka, før han ble lånt ut til Viktoria Zizkov i FNL (det nest øverste nivået i Tsjekkia) hvor han scoret 2 mål på 19 kamper.
                                  14/15 ble han lånt ut til et annet lag i HET Liga, C. Budejovice, hvor han scoret 3 mål på 23 kamper.
                                  15/16 fikk han endelig tillit i eget lag og scoret 7 mål på 28 kamper.
                                  16/17 så hadde han den nevnte gode sesongen på 10 mål på 20 kamper før han gikk til LSK hvor han scoret 1 mål på 13 kamper (hvor han mest hadde innhopp).
                                  17/18 så er han tilbake til sitt vante nivå med 3 mål på 14 kamper så langt.
                                  Og for å se 2017 under ett så scoret han faktisk 0 mål på sine 5 kamper Zdrovjovka før han gikk til LSK, 1 på 13 kamper for LSK, og 3 på 14 kamper når han kom tilbake fra oppholdet i Norge. Det vil si at han puttet hele 4 mål i de 32 kampene han har vært involvert i.

                                  Han har blitt rangert som årets flopp av enkelte av de såkalte fotballekspertene, og som en av de største floppene av andre. Så at Skoda ikke er en medvirkende årsak til eller til og med selve bildet på at sjansene ikke har havnet i mål faller stygt på sin egen urimelighet!

                                  Tagbajumi derimot mener jeg er en bra spiss, og vil gjerne ha han med videre så lenge han ikke koster skjorta. Han har ikke vist seg som noen stor avslutter enda, men det tror jeg kan komme. Clayton Zane, uten sammenligning for øvrig, traff heller ikke nettmaskene for Molde før han etter noen kamper begynte å score på bestilling for fugla. Tagbajumi er ikke akkurat i en flytsone, noe som ble godt illustrert av at han til og med bommet på straffe. Men han har vist i cupen at han kan score viktige mål, og har kommet seg til mange sjanser i serien. Så han vil være veldig bra mann for fugla om vi får beholde han. Hvis han først begynner å score, så tror jeg det blir mange mål ut av det.

                                  Gary Martin er en spiller som allerede har bevist at han kan levere for oss. Tror 100 % av forumets medlemmer ville ha han med seg videre etter forrige periode, men hvor han dessverre valgte å gå til Belgia. Hvor mange mål han vil score og hvor stor suksess han vil bli er det bare framtiden som vil vise. Men at han vet hvor målet står har han vist både på Island og da han var her.
                                  Res siste årene:
                                  12/13 13 mål på 22 kamper for KR Reykjavik
                                  13/14 13 mål på 21 kamper
                                  14/15 5 mål på 15 kamper
                                  15/16 5 mål på 13 kamper for KR Reykjavik og 4 mål på 10 kamper for LSK
                                  16/17 0 mål på 8 kamper for Lokeren
                                  Så greit, Gary Martin, ble ikke rangert som god nok hos Lokeren, og har forferdelig statistikk å vise til hos dem. Noe jeg ikke tror betyr noe, ref vår helt Zane som hadde 0 mål på sine 14 kamper hos Molde, men hvor han kom til oss og scoret 17 mål og ble toppscoreren i Eliteserien. Historikken til Martin viser at han vet hvor målet står. Det som er interessant å bite seg merke i er at målsnittet hans i fjor var høyere i Eliteserien enn i Pepsideild (øverste nivå på Island). Så jeg vil ikke se helt bort ifra at han vil være i stand til å score like mye i Eliteserien som på Island, vi snakker da om rundt 14,15 mål pr sesong. Selv om han ikke greier å finne nettmaskene her like ofte, så vil han uansett heve kvaliteten vesentlig på topp.
                                  Last edited by Gjest; 23.11.2017, 10:29.

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    Opprinnelig skrevet av biggie

                                    Han har blitt rangert som årets flopp av enkelte av de såkalte fotballekspertene, og som en av de største floppene av andre. Så at Skoda ikke er en medvirkende årsak til eller til og med selve bildet på at sjansene ikke har havnet i mål faller stygt på sin egen urimelighet!
                                    .
                                    Ja, basert på tre kamper fra start og en scoring i ligaen, samt to scoringer i cupen.
                                    Skoda spilte 401 minutter for oss totalt sett i ligaen, derav kun tre kamper fra start som nevnt. Han hadde 1.2 avslutninger pr.90 min han spilte, så at han fikk så vanvittig med sjanser han brant er jeg ikke med på. Spesielt når de tre kampene var mot Kr.sund, vif og Aalesund borte, der kollektivet presterte ufattelig svakt.
                                    Det gir vel en scoring pr.4.5 skudd, som er en vanlig uttelling. Ikke ekstremt bra, men heller ikke spesielt dårlig. Erling Knudtzon trengte til sammenligninger 4.7 avslutninger pr.scoring, mens Udoji som jeg opplever at mange mener er vår beste avslutter bruker 9.6 avslutninger pr.scoring. Sistnevnte er mest effektiv av disse i scoringer pr.kamp, men det er først og fremst fordi han kommer til klart flest sjanser. Han bommer også betydelig mer.

                                    Gary Martin brukte ganske nøyaktig samme antall avslutninger pr.mål for oss i fjor som Skoda med 4.5. «Fordelen» hans kontra Skoda.

                                    Så er ikke dette avgjørende for hvor en god spiss man er i det hele tatt. For meg kan vi gjerne ha en spiss som scorer 0 mål på en sesong om det bidrar til at andre gjør det, og at man vinner fotballkamper. Men, det avkrefter i alle fall myten om at han bommet på så fryktelig mange sjanser. Sammenlignet med de pr.dd to beste spissene våre var han flinkere til å omsette sjanser i mål basert på den lille spilletiden han fikk.

                                    Kommentar

                                    • Gjest

                                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                                      .
                                      Skoda spilte 401 minutter for oss totalt sett i ligaen, derav kun tre kamper fra start som nevnt. Han hadde 1.2 avslutninger pr.90 min han spilte, så at han fikk så vanvittig med sjanser han brant er jeg ikke med på. Spesielt når de tre kampene var mot Kr.sund, vif og Aalesund borte, der kollektivet presterte ufattelig svakt.
                                      Med forbehold om at tallene du serverer fra Skoda sin karriere i Norge er riktige så viser de at Skoda kom til et veldig lavt antall avslutninger. Noe som indikerer at han ikke greide å posisjonere seg riktig, eller ikke hadde tilliten til lagkameratene slik at han ikke kom til så mange avslutninger av den grunn. En annen grunn til så lavt antall avslutninger kan være at Skoda hadde en tendens til å bomme på ballen når han skulle avslutte! Så dermed så ble noe som skulle ha vært et mål ikke engang notert som avslutning.

                                      At han kun fikk 401 minutter av 1530 mulige, når i tillegg alternativene var elendige, så tilsier det at han ikke akkurat herjert på treningsfeltet. Når du blir vurdert som dårligere enn Malec, så er det bare å pakke sekken og reise hjem.

                                      Og tallene har har å vise til fra andre steder viser at han stort sett har mislykkes de andre stedene han har spilt også.

                                      Mens Gary Martin både har bevist når han har spilt her og tidligere at han er en kvalitetsspiller. Så Skoda når ikke Martin opp til leggen engang.

                                      Kommentar

                                      • McGuffy
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 5092

                                        Gary spilte 63 min, og scoret sitt første mål for York i 3-1 seieren over Coalville Town i går.

                                        Kommentar

                                        • FreeFallFun
                                          Juniormedlem
                                          Bøffelpromp
                                          • May 2015
                                          • 16

                                          Gary er blitt terminert fra York etter en instagram stream i går ifølge han selv sånn jeg skjønner. https://www.yorkcityfootballclub.co....nt-gary-martin

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎