Bodø/Glimt - Lillestrøm SK, lørdag kl 15:30.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3320

    Kamptråd Bodø/Glimt - Lillestrøm SK, lørdag kl 15:30.

    Velkommen til runde 20 av årets Tippeliga. Dette er et møte mellom to tabellnaboer plassert på hhv. 12 og 13.plass. Lillestrøm ligger kun poenget foran Glimt, og laget som taper her ligger virkelig utsatt til i kampen mot nedrykk. Lillestrøm med kun ett poeng ned til kvalik og fire poeng ned til direkte nedrykk. Det går dessverre mot en nervepirrende sesongavslutning når vi nå tar fatt på de siste elleve kampene for sesongen.

    BODØ/GLIMT
    – Siste fem; 2-1-2. Totalt denne sesongen 5-4-10.

    Først og fremst, Glimt er ikke noe dårlig lag. Dette er et lag som i mine øyne har styrkene sine klart offensivt med trioen Olsen, Azemi og Jevtovic. Denne trioen står med 16 (!) scoringer denne sesongen. Dog, på hjemmebane har de slitt denne sesongen. 1-2-5 siste åtte kamper er svake tall. Merk at seieren kom mot Odd etter at Odd kom rett fra Hellas og opp til Bodø. Laget spiller som kjent 4-3-3, noe som gjør at de har fokus på raske kantspillere, noe som gjør de farlige på kontringer. Dog, jeg ser ikke på kontringer som deres største trussel på hjemmebane. Det er dermed viktig å demme opp for både Olsen og Jevtovic. Her får Skogseid virkelig noe å bryne seg på i Olsen. Samtidig har Glimt mistet sin sisteskanse og Island-helt Halldórsson til Nederland, en klar svekkelse. Merk at Glimt har hentet Joachim Osvold til klubben i sommer, i tillegg at de hentet spillere som Wiig og Bjørnbakk før sesongen. De mistet dog viktige spillere i spesielt Sørloth, men også Sané.

    Fjorårets kamp endte med 3-0 seier til Sportsklubben den 28. serierunden. Arni og Friday (2) satte kassene i den kampen.

    Høydepunkter;

    Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.


    Glimt stilte med følgende mannskap i sist kamp, tap 3-2 borte mot Molde.

    Pogorelyj

    Jacobsen - Saltnes – Bjørnbakk –Jonassen

    Azemi – Berg – Babenko

    Hauge – Jevtovic – Olsen

    Merk at Normann og Moe var ute med karantene i kampen, og er tilbake i denne. Jeg regner med Azemi trekkes opp igjen på spissplass, Hauge går ut og Normann kommer inn. Dermed stiller Glimt med samme trio foran som mot Tromsø hjemme, Jevtovic – Azemi og Olsen. Legg også merke til Berg som fikk sin første TL-scoring.

    Lillestrøm SK – Siste fem; 1-0-4. Totalt denne sesongen 5-5-9.

    Dessverre er det ikke mye positivt å trekke frem om dagen. Svake resultater preger klubben om dagen. Det er mye støy, mye røster innad og utad. Klubben virker dog klare på at de ikke kommer til å gjøre grep rundt trenersituasjonen, selv om RB mener det kommer til å bli diskutert Runars stilling med tap i Bodø. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke hadde sett for meg at laget skulle kollapse såpass som de har gjort etter ferien.

    Det startet allerede med et varsku med 0-5 mot Stabæk. De to første kampene mot TIL og Stabæk var grusomme, og ikke LSK verdig som toppklubb. Laget og trenere underpresterer voldsomt. Jeg kan ikke forstå at styret er komfortable med situasjonen om dagen. Dog, jeg er enda mer usikker rundt det Torgeir sier til RB om kravene rundt klubben, gitt uttalelsene som kom før sommerpausen der det ble krevd mer av både spillere og trenere. Responsen kunne ikke vært verre. Så hvorfor gjøres det ikke tiltak? Hvorfor sitter styret og Torgeir og ser på at laget har stø kurs mot OBOS? Hvordan kan de godta at laget kollapser så mentalt som de gjør når de først får en scoring i mot? Hvordan kan rutinerte spillere gjøre enkle tabber som fører til baklengs gang etter gang på dette nivået? Spørsmålene er mange, svarene er foreløpig få.

    Jeg har personlig aldri vært mer nervøs for et nedrykk enn nå. Stallen er i mine øyne klart for gode til et nedrykk. Det som gjør meg nervøs er Runars taktikk, kampplan, uttalelser til media om hvordan han snakker ned eget lag, der vi kanskje ikke er bedre og at vi ikke skal prege ligaen, men kun delta. Hvor rådvill han virker. At han kjenner presset er det ingen tvil om. Det så vi alle etter første omgangen mot RBK.

    Men, laget har jo potensial. Det har vi sett flere ganger. Men det skjer så altfor ofte. Hvorfor? Hvordan kan laget gå fra i mine øyne tidenes verste omgang mot Rosenborg i den tiden jeg har vært supporter siden tidlig 2000-tallet til å kjøre over serielederen i 2.omgang? Hvorfor ser vi ikke samme innsats og glød som mot Godset som jeg kanskje ikke har sett før. Jeg bare forstår ikke hvordan laget fra den ene omgangen har et meget høyt toppnivå til å ha ligaens svakeste bunnivå. Selv spillerne forstår det ikke.

    Uansett – kampen mot lørdag blir én av 11 cupfinaler å regne. Dessverre blir dette uten Kippe og Bonke, to særdeles viktige spillere som er ute med karantene. Stallen er tynn. Runar er ikke kjent med å rotere, så lagoppstillingen bør ikke være så altfor vanskelig å gjette seg frem til.

    Origi

    Skogseid – Amundsen – Jakobsen – Mikalsen

    Moa – Lundemo – Martin – Rindarøy

    Jradi

    Knudtzon

    Jakobsen inn for Kippe. Moa kommer inn for Kolstad etter prestasjonene mot RBK. Martin kommer inn for Bonke.

    Dessverre frykter jeg en reprise fra AAFK-kampen. Laget falt sammen etter at Kippe måtte ut med skade. Uten noen klare ledertyper på banen, sett bort i fra Origi blir dette en meget tøff batalje. Jeg håper laget motbeviser meg og at de kan reise hjem med tre poeng. Det hadde smakt uendelig godt.

    Odds (Betsafe) 1.95 – 3.60 - 3.75

    Stream(vises på betalingskanal): http://realstreamunited.tv/, http://firstrowne.eu/, http://www.fromhot.com/

    Med ønske om en god kamp!
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #2
    Hvorfor var ikke Matthew i troppen sist? Aktuell til denne?

    Kommentar

    • caLitri
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2007
      • 634

      #3
      Opprinnelig skrevet av HSft
      Hvorfor var ikke Matthew i troppen sist? Aktuell til denne?
      Overgangen er ikke helt klar enda var det siste jeg leste. Mangler arbeidstillatelse eller noe i den duren.
      Det ble sakt at det ville ta ca 3 uker.
      Gi alt, stå på LSK

      Kommentar

      • mrognan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2008
        • 845

        #4
        Jeg vil se Sheriff ta plassen til Bonke fra start..
        Morten

        Kommentar

        • 10theri
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2010
          • 438

          #5
          Opprinnelig skrevet av LS89
          Dessverre frykter jeg en reprise fra AAFK-kampen. Laget falt sammen etter at Kippe måtte ut med skade. Uten noen klare ledertyper på banen, sett bort i fra Origi blir dette en meget tøff batalje. Jeg håper laget motbeviser meg og at de kan reise hjem med tre poeng. Det hadde smakt uendelig godt.

          Odds (Betsafe) 1.95 – 3.60 - 3.75

          Stream(vises på betalingskanal): http://realstreamunited.tv/, http://firstrowne.eu/, http://www.fromhot.com/

          Med ønske om en god kamp!
          Jeg tror ikke vi skal se bort ifra at Jacobsen kan ta mye av ansvaret Kippe etterlater seg. Tror ihvertfall ikke at det kan sammenlignes med AaFK matchen, hvor SKM plutselig måtte omstille seg til å spille i en posisjon han ikke akkurat er på sitt beste.

          Forøvrig synes jeg det er skremmende at oddsen er så ujevn som den fra betsafe. Sier så alt for mye om dagens situasjon.

          (PS: Takk for nok en suveren kamptråd, LS89)
          Heia Lillestrøm......

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4376

            #6
            Opprinnelig skrevet av mrognan
            Jeg vil se Sheriff ta plassen til Bonke fra start..
            Hvis det er noen logikk i hvilke roller spillerne har (noe det ikke er) så er det jo naturlig at Sheriff tar hans plass. Men alle vet at Runar kommer til å erstatte en ballvinner med stor løpskapasitet i Bonke, med en midtbanespiller helt i andre enden av skalaen i Martin.
            ..................

            Kommentar

            • Klimtkongen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2014
              • 419

              #7
              Vinner vi er vi 4 poeng foran Bodø. Om Stabæk også taper så er vi 7 poeng unna direkte nedrykk da.

              Det er mulig å pisse bort 4 poeng på Bodø på 10 kamper. Men at Stabæk skal matche vår poengfangst og ta enda 8 poeng på 10 kamper har jeg ikke trua på. Så vinn denne kampen og sats på at Viking gjør jobben hjemme mot Stabæk. Da tror jeg vi dårligst ender på kvalik.

              Kommentar

              • Rune
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2008
                • 1229

                #8
                Bare.vinn.den.jævla.kampen!
                "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                Kommentar

                • krogen
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2009
                  • 228

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av 10theri
                  Jeg tror ikke vi skal se bort ifra at Jacobsen kan ta mye av ansvaret Kippe etterlater seg. Tror ihvertfall ikke at det kan sammenlignes med AaFK matchen, hvor SKM plutselig måtte omstille seg til å spille i en posisjon han ikke akkurat er på sitt beste.
                  Men jeg er redd Runar velger å sette SKM inn på venstre stopper og trekke Rindarøy ned. Jakobsen bør inn for Kippe for å unngå flere rokkeringer. Rindarøy var svak mot RBK og bør erstattes med Moa.

                  Kommentar

                  • krogen
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2009
                    • 228

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                    Hvis det er noen logikk i hvilke roller spillerne har (noe det ikke er) så er det jo naturlig at Sheriff tar hans plass. Men alle vet at Runar kommer til å erstatte en ballvinner med stor løpskapasitet i Bonke, med en midtbanespiller helt i andre enden av skalaen i Martin.
                    Jeg er for så vidt enig i kommentaren, men jeg mener denne kampen er for stor for Sheriff (tross navnet). Lundemo-Martín er ingen ideell sentral med tanke på egenskaper, men her trengs de karakterene vi har. Martín er en slik. Han scorer dessuten mye mål og må brukes for alt han er verdt.

                    Kommentar

                    • Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2857

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av LS89
                      Rindarøy
                      !
                      Rindarøy bør ikke starte denne kampen. Han vist så liten disiplin og vilje til å ta returløp mot RBK, og var direkte årsak til 0-3 og 0-4, så her bør Moa starte. Kolstad på høyre.

                      Kommentar

                      • LS89
                        Kamptrådkongen
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2013
                        • 3320

                        #12
                        Sheriff har kun spilt 5 min (?) denne sesongen, og jeg tviler sterkt på om Runar setter han inn sentralt i en så viktig kamp som kanskje står om Runars fremtid.
                        Lundemo og Martin sentralt har ikke vært en heldig oppskrift tidligere denne sesongen, men jeg ser rett og slett ingen andre alternativer. Martin står tross alt med seks scoringer i TL denne sesongen og er vår toppscorer (tar ikke med Friday her).

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3320

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                          Kolstad på høyre.
                          Da anbefaler jeg deg å se innlegget mitt (publisert i dag) fra forrige kamptråd hvordan Kolstad responderer på 0-4 så kan du jo vurdere om du fortsatt vil ha Kolstad fra start. Det var en grunn til at han ble tatt av etter 45 mot RBK.

                          Edit: ser du har svart på innlegget.

                          Kommentar

                          • tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av mrognan
                            Jeg vil se Sheriff ta plassen til Bonke fra start..
                            Jeg så han mot Skedsmo i går og helt greit at får små innhopp for bli vant til dette

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3499

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av LS89
                              Sheriff har kun spilt 5 min (?) denne sesongen, og jeg tviler sterkt på om Runar setter han inn sentralt i en så viktig kamp som kanskje står om Runars fremtid.
                              Lundemo og Martin sentralt har ikke vært en heldig oppskrift tidligere denne sesongen, men jeg ser rett og slett ingen andre alternativer. Martin står tross alt med seks scoringer i TL denne sesongen og er vår toppscorer (tar ikke med Friday her).
                              Duoen Lundemo - Martin har så klare mangler defensivt at jeg mener det er mer risiko å starte med de sammen. Mot B/G tidligere i år ble vi gang på gang tatt på kontring og Martin sin kanskje største svakhet defensivt er nettopp kontradekkingen.
                              Mulig ikke Sheriff er klar for en sånn oppgave, men jeg ville i alle fall sett på alle mulige andre løsninger først.

                              Hadde man bare prioritert en mer defensiv spiller enn å hente to spisser, så hadde man kanskje ikke fått dette problemet. Er jo bare komisk hvis Runar faktisk skylder på manglende dekning for fraværene på Kippe og Bonke etter denne kampen. Det er jo helt åpenbart at spesielt lånet av Gary Martin er noe han har prioritert og ønsket seg.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                #16
                                Om man ikke har noen som kan fylle rommet etter bonke på midtbanen så burde man kanskje vurdere å spille med 5 på midten istedenfor 4? Både Martin og Sheriff?

                                Kommentar

                                • gravinho
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Oct 2005
                                  • 240

                                  #17
                                  Word. Så kan Jradi, Moa og Knudtzon utgjøre en saftig kontringstrussel på henholdsvis kanter og spissplass. Tenker Jradi og Moa egentlig passer bedre som 4-3-3-kanter enn i 4-4-2.
                                  gravinho

                                  Kommentar

                                  • tilt
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2007
                                    • 813

                                    #18
                                    Hva med noe sånn da?

                                    En slags 451 / 4-1-4-1 Med Martæææ som en hengende offensiv bak Erling.


                                    -----------Origi-------------
                                    Skogseid-Arnesen-Dansken-SKM
                                    ----------Sheriffen----------
                                    Moa - Lundemo - martææ - Jradi/Rindarøy
                                    --------The Zone--------
                                    livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                    https://twitter.com/#!/KjetiI

                                    Kommentar

                                    • Avon
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2011
                                      • 267

                                      #19
                                      Å spille med 3 sentrale midtbanespillere kunne veid litt opp for defensive svakheter, men usikker på hvem som skulle hatt den tredje plassen. Kolstad var svak mot RBK, og Sheriff mangler erfaring. Synd matthew ikke er klar ennå.

                                      Er redd man igjen må satse på at man klarer å score nok mål tross defensive svakheter.

                                      Jeg skulle gjerne sett at klubben hentet et defensivt sterkt anker på midtbanen som kunne styrt spillet, men jeg tror ikke spissene kommer på bekostning av dette. Enten finnes det ingen alternativer innen de økonomiske rammene, eller så satser de på at Bonke, Lundemo og Matthew holder.

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        #20
                                        Bytte formasjon er nok ikke det RK bruker tid på denne uken. Det blir nok den vante 4-4-1-1. Dansken går inn for Kippe, det sa vel RK etter sist kamp.. Han var ikke noe særlig bekymret for den utfordringen. Hvem som kommer inn for Bonke var han mer betenkt rundt. Men det blir vel Martin. Kolstad ryker kanskje for Moa også, men formasjonen består nok uansett hvem som byttes.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎