Bodø/Glimt - Lillestrøm SK, lørdag kl 15:30.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #21
    Greia er jo at Lundemo skulel styre spillet, dette skulle være en nøkkelspiller i Runars LSK. Istedenfor er det den mer defensive Bonke som drar seg ned og er mannen i oppspillsfasen de gangene ikke enten Kippe eller AMundsen skyfler den over midtbanen. Dessverre har som oftest også Bonke blitt redusert til enten å prøve på Hail Mary-pasninger fra dypt i banen, eller kun å dytte ballen ut til venstre til nevnte Kippe.

    Hvorfor det er slik vet bare Runar, og det er i ferd med å sende oss ned i OBOS.

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      #22
      Opprinnelig skrevet av tilt
      Hva med noe sånn da?

      En slags 451 / 4-1-4-1 Med Martæææ som en hengende offensiv bak Erling.


      -----------Origi-------------
      Skogseid-Arnesen-Dansken-SKM
      ----------Sheriffen----------
      Moa - Lundemo - martææ - Jradi/Rindarøy
      --------The Zone--------
      Bytt ut Sheriffen med Lundemo og sett inn Gary Martin da har du laget

      Kommentar

      • Trooond
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2015
        • 1039

        #23
        Tror du har rett Tullebukk, og er redd det laget ikke vinner, da midtbanen igjen har for lite defensive fibre.
        Regner med det blir Jradi, og ikke rindarøy

        Kommentar

        • Langballa
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2014
          • 321

          #24
          Hvem vet? Kanskje GM avgjør i debyen sin

          Kommentar

          • Trooond
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2015
            • 1039

            #25
            Det hadde vært flott det, arni scoret jo 2 i forrige sesong, så allt er jo mulig ��

            Kommentar

            • Frode D. Homb
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 982

              #26
              Fotball er ferskvare, Runar. På tide å levere slakt til oss igjen!

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13244

                #27
                Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                På tide å levere slakt til oss igjen!
                Fugl eller fisk?

                Kommentar

                • Frode D. Homb
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2003
                  • 982

                  #28
                  Jeg vil ha nordlandslam til kveldsmat på lørda' og den skal værra laga i Bodø mellom 1530 og 1715. Druene skal værra svenske og potetene tar vi med oss fra Orkdal.

                  Kommentar

                  • LS89
                    Kamptrådkongen
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2013
                    • 3325

                    #29
                    Er det håp om å se Gary Martin fra start her?

                    Moa - Lundemo - Martin - Rindarøy

                    G. Martin - Knudtzon

                    Gå rett i strupen på Glimt. Jeg sliter litt med å se Jradi i en kamp som dette, hvor skal han komme til sin rett? Vi kommer sannsynligvis ikke til å styre spillet. Regner med vi kommer til å ligge kompakt, og kjøre kontra. To raske kanter, med Martin og Knudtzon på topp. Hvorfor ikke? De fem bak sier seg selv når Kippe er ute.

                    Kommentar

                    • fredpet76
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 1214

                      #30
                      RB melder Jradi på høyre og Moa i tier rollen bak Erling. Martin og Lundemo sentralt og dansken erstatter Kippe.
                      Blir spennende å se Moa i ny rolle.

                      Kommentar

                      • LS89
                        Kamptrådkongen
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2013
                        • 3325

                        #31
                        Tydeligvis ønsker man Moa i en friere rolle, to raske på topp i Moa og Erling. Spennende tanke. Men er litt skeptisk med Jradi på kant og den defensive jobben.

                        Kommentar

                        • Frode D. Homb
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 982

                          #32
                          Moa er jo håpløs defensivt, så Jradi er bedre der. Selv om Jradi må bli mer stabil defensivt.

                          Kommentar

                          • WAK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 960

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av LS89
                            Tydeligvis ønsker man Moa i en friere rolle, to raske på topp i Moa og Erling. Spennende tanke. Men er litt skeptisk med Jradi på kant og den defensive jobben.
                            Jradi gjør invert fall en ti ganger bedre jobb defensivt enn Moa gjør.

                            Kommentar

                            • Trooond
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2015
                              • 1039

                              #34
                              Artig løsning, da slipper moa det defensive hvertfall.
                              Litt skeptisk til det defensive dog. Martin og Bassel har vel ikke vært beste der.
                              Og Lundemo sammen med Martin blir jo og interessant. Får håpe de har funnet ut av rollene sine og ikke går i samme rom, og i veien for hverandre.

                              Nå er ikke Bodø glimt det beste laget, og de vil gi bakrom, så det er en kjærkommen kamp nå til å hente poeng og selvtillit


                              Så hvorfor er jeg litt skeptisk, dette bør jo være grei match.

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9382

                                #35
                                Hvis dette grepet øker Moa sine sjanser for sluttprodukt, så er vi halvveis der

                                Kommentar

                                • zkinny
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2012
                                  • 322

                                  #36
                                  Bare synd vi starter uten spiss igjen.... får håpe Erling får en 20 -30 stikkere så han kanskje treffer på 1.

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    #37
                                    I utgangspunktet helt ok at Moa skal inn i 10'er rollen og i mine øyne kan de tre bak spissen rullere mye mer underveis i kampene også, men jeg forstår meg virkelig ikke på Runar som igjen eksperimenterer med forskjellige kombinasjoner så fort man taper en kamp. Strengt talt har jo Jradi gjort det ganske så bra i denne rollen i de kampene han fikk der.

                                    Dette er jo litt av det som gjør meg veldig skeptisk til Runar. Det å være tro mot et system og jobbe med å få det til å fungere på treningsfeltet. Ikke at dette plassbyttet gjør så fryktelig mye med systemet i utgangspunktet, men at man bytter posisjon og gjør en sak ut av det hver eneste gang man taper kan jo skape usikkerhet. Man begynner jo virkelig å lure på om han i det hele tatt vet hva han vil, eller om han rett og slett søker litt rundt i håp om å finne en vinnerkombinasjon på et eller annet tidspunkt.

                                    Vi får virkelig håpe dette viser seg å være et sjakktrekk ift akkurat denne kampen, da et tap her må unngås for alt i verden. En skikkelig "sekspoenger" som vil avgjøre mye for vår del.

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      #38
                                      Moa har hatt noen råbra treninger i denne rollen denne uka . Er spent på Dansken for det virka som han fikk en skade på treningen fredag.

                                      Kommentar

                                      • Trooond
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2015
                                        • 1039

                                        #39
                                        Er positiv til Moa i den rollen. Mindre positiv til Martin ned sentralt og Bassel ut på sia igjen. Da får vi håpe Bassel og Martin er drillet i sin rolle defensivt, eller at Skogseid virkelig har dagen. og ikke alt fokus har vært på at Moa skal gjøre det bra i 10`er rolle.
                                        Men nå er vel dette en kamp man kan satse litt mer offensivt, da Bodø Glimt mest sannsynlig vil gi mange overganger man kan ta.

                                        Kommentar

                                        • WAK
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 960

                                          #40
                                          Synes du det er merkelig at han eksperimenterer igjen?

                                          Han har vel ikke så mye valg. Frode og Bonke ute. Kanskje de to beste og viktigste spillerne vi har defensivt. Men en tropp hvor ikke alt for mange "gode nok" og ta av så må man bruke de antatt beste spillerne. Når de da ikke passer i de rollene som er "ledige" må man gjøre det beste ut av det.

                                          Moa og Martin er kanskje to av de dårligste spillerne vi har defensivt. Så da er det kanskje feil av Runar å sette de to spillerne inn. Men har han mange alternativer?

                                          Kolstad og Sheriff er i mine øyne de beste alternativene. Kolstad synes jeg har vært mindre god de (den) siste kampene. Moa og Martin der i mot synes jeg kanskje var av de beste det de fikk spille sist kamp. I tillegg synes jeg ikke Martin er så håpløs defensivt når vi ligger tett med laget. (Mindre flater og dekke og Martins svakeste punkt, TREIG, kommer ikke så godt til syne)

                                          Sheriff viste ingen ting som tyder på at han er klar for å starte i Tippeligaen mor Skedsmo. Synes heller ikke det er riktig kamp for han å starte. Martins erfaring kan være god å ha i denne kampen. Når Rippeliga spill 2017 er sikkert mener jeg der i mot at Sherfiff burde starte 10 av 10 kamper fremfor Martin.

                                          Konklusjonen er at jeg synes Martin og Moa har vist best form. Men man kan ikke stille med begge i midtbaneleddet for Moa jobber for lite hjemover og Martin er for treig med kontringssterke B/G. Da er det bedre med Moa som spiss og Jradi som kant. Om det funker og om det er riktig gjenstår å se. Men forsvarer Runar akkurat på dette valget.

                                          Hadde jeg blitt spurt for en uke siden ville jeg startet ned Kolstad eller Sheriff sentralt.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎