Nytt stadion? Åråsenområdet for lite til å tjene mer på næringseiendom

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hthaug
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2004
    • 421

    Opprinnelig skrevet av Aspecho
    Enda flere plasser for ikke-syngende supportere? Nei takk!

    Syns ikke akkurat at vi trenger å utvide/bygge en stadion som aldri blir "stappfull" uansett.
    De vi liker å sammenligne oss med (Viking, RBK, Brann, Vålerenga) har alle mye større kapasitet enn Åråsen. Skal LSK hevde seg økonomisk tilsier det ganske klart at vi er nødt til å bygge ny stadion.
    Skal KFL vokse må vi også ha større felt og det er vel heller få som trives på RB "for seg sjøl".

    "Turistene" legger også igjen en god slant med penger til klubben.
    Hvis du er så i mot ikke-syngende supportere så kan du vel begynne å synge for LSK 3, tror de mangler begge deler.

    Kommentar

    • toten
      Medlem
      Møteplager
      • Aug 2005
      • 91

      Dem har vel sakt dem ser etter en engnet tomt å bygge på som er i gangavstand fra sentrum så finner dem den riktige tomta så trur jeg at d fort kan bli en ny stadium. Men jeg trur ikke d har så hastverk med den biten så d kan nok ta noen år.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3401

        Vi har et tilskuersnitt på nesten 9200 denne sesongen, og i tillegg har vi hatt veldig mange 20.00 og mandagskamper som nok har gjort sitt til at noen ikke har tatt turen til Åråsen. Med en max. kapastitet på 12000, så kan vi med færre tv-kamper oppleve at det blir meget trangt neste sesong.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

          Vi har 9200 i snitt. Trønderne over 20k, Viking 15k-16k? Brann 17K? VIF 14K? Blir neste kvalm av å tenke på hvor mye penger det utgjør i løpet av en sesong i tapte inntekter i forhold til våre konkurrenter...

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            Opprinnelig skrevet av Henrik
            Vi har 9200 i snitt. Trønderne over 20k, Viking 15k-16k? Brann 17K? VIF 14K? Blir neste kvalm av å tenke på hvor mye penger det utgjør i løpet av en sesong i tapte inntekter i forhold til våre konkurrenter...
            Hvem tror du sitter igjen med mest av VIF og oss etter at baneleia er betalt?

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              Opprinnelig skrevet av Torolf
              Hvem tror du sitter igjen med mest av VIF og oss etter at baneleia er betalt?
              Vif har vel ikke kiosk inntekter engang heller?
              Er det ikke lyn som står for Kioskdriften på ullevål, uansett hvem som spiller?
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • Henrik
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2006
                • 2110

                Opprinnelig skrevet av Torolf
                Hvem tror du sitter igjen med mest av VIF og oss etter at baneleia er betalt?
                Godt poeng, la oss håpe det aldri blir noe stadion på Valle!

                Argumentet er dog gyldig overfor de andre lagene. FFK og Start har også betraktelig høyere snitt enn oss, dog tror jeg Start sitt snitt kommer til å kollapse neste år da de skjønner de ikke trenger sesongkort for å komme inn.

                Også aafk har vel høyere snitt, men det er vel Sunde som eier stadion og aafk?

                Kommentar

                • Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

                  Opprinnelig skrevet av xeR
                  Vif har vel ikke kiosk inntekter engang heller?
                  Er det ikke lyn som står for Kioskdriften på ullevål, uansett hvem som spiller?
                  Det er korrekt, men ettersom Lyn har solgt seg helt ut av Ullevål tviler jeg på om de får fortsette å drive kioskdriften med dagens vilkår etter at dagens avtale løper ut.

                  Kommentar

                  • Kanariz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2005
                    • 2507

                    jeg trur snittet vårt vil øke hvis vi får en ny stadion. Men om vi trenger det er ett annet spørsmål.

                    Først ville jeg ha byttet de gamle (stygge) setene på notar tribunen, satt stoler på kfl feltet og gitt kfl halve notar tribunen. Selv om det så og si er umulig.

                    Kommentar

                    • CFD
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2319

                      Opprinnelig skrevet av Kanariz
                      gitt kfl halve notar tribunen.
                      Feltet blir jo ikke alltid fullt nå heller ,men det blir nok bedre hvis det blir større.. Jeg vil ikke ha seter på KFL. Det blir mer stemning når folk står
                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                      Kommentar

                      • koppen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 456

                        jeg tror ikke noen ny stdion vil være veien å gå..
                        for det første: det er et moderne stadion, tre av sidene er jo bare 6-7 år!, vi klarer ikke å fylle opp den dag i dag, hva skal vi med større kapasitet?
                        for det andre, sjela! jeg klarer ikke å se for meg en annen stadion.. klanen mener vi ikke har noe ekte, men er ikke åråsen-sjela ekte så veit ikke jeg hva som er ekte! og tenk så mye jobb med sang korrigering, tenk dere: "fort sundgot hagemoebler.com arena, det er vårt hjem", eller "vi er på arenaen, sundgot hagemoebler.com arena" låter ikke særlig bra syntes jeg
                        "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

                        Kommentar

                        • Trondeo
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3062

                          Opprinnelig skrevet av CFD
                          Feltet blir jo ikke alltid fullt nå heller ,men det blir nok bedre hvis det blir større.. Jeg vil ikke ha seter på KFL. Det blir mer stemning når folk står
                          Noe av årsaken til dette er vel fordi de har begynt å selge mindre billetter til feltet enn for eksempel i fjor? Eller er jeg på villspor?

                          Kommentar

                          • Kanariz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2005
                            • 2507

                            mange er redd for at hvis det blir satt stoler på kfl feltet og vi får et større felt så vil sangene dø ut fordi vi blir for spredt, og vi vil ikke klare å starte sangene likt osv.

                            men jeg trur ikke dette er noe problem på notar tribunene siden den er såpass bratt. (i forhold til vg svingen på ullevaal).

                            pluss med dette er: det ser ut som vi er flere
                            Større plass til OH
                            Ennå bedre plasser
                            Lydnivået blir spredt ennå mer utover Stadionen

                            men finnes nok mange negative sider og..

                            Kommentar

                            • e.d
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 688

                              jeg skulle gjerne sett at vi fikk en ny stadion. Hvis økninga av tilskuere fortsetter så er det ikke lenge til Åråsen er for liten. Stadion til 24 000 tilskere med bratte tribuner og en etg. hadde vært perfekt.

                              Og så skulle jeg ønske dem hadde mye restauranter og spisesteder og mye god mat som pizzaer, baguetter, china mat, burgere osv. Er ingenting som tiltrekker folk som god mat. tror det ville fått opp snittet.

                              Og så må dem bygge en svær parkeringsplass sånn at folk kan kjøre å parkere nær stadion.

                              Og så burde det være litt mer kvalitet over pauseunderholdninga slik at totalopplevelsen ved å gå på kamp for vanlige tilskuere blir større.

                              Og hvis stadion blir lagt til et annet sted enn Åråsen så synes ikke jeg det gjør noe om navnet selges til et firma. Så kan vi investere de pengene i spillere som gjør at vi vinner serien og at vi kan etablere oss ute i Europa.
                              Dette vil også trekke masse nye tilskuere.
                              synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                              Kommentar

                              • Kanariz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2005
                                • 2507

                                Opprinnelig skrevet av e.d
                                jeg skulle gjerne sett at vi fikk en ny stadion. Hvis økninga av tilskuere fortsetter så er det ikke lenge til Åråsen er for liten. Stadion til 24 000 tilskere med bratte tribuner og en etg. hadde vært perfekt.

                                Og så skulle jeg ønske dem hadde mye restauranter og spisesteder og mye god mat som pizzaer, baguetter, china mat, burgere osv. Er ingenting som tiltrekker folk som god mat. tror det ville fått opp snittet.

                                Og så må dem bygge en svær parkeringsplass sånn at folk kan kjøre å parkere nær stadion.

                                Og så burde det være litt mer kvalitet over pauseunderholdninga slik at totalopplevelsen ved å gå på kamp for vanlige tilskuere blir større.

                                Og hvis stadion blir lagt til et annet sted enn Åråsen så synes ikke jeg det gjør noe om navnet selges til et firma. Så kan vi investere de pengene i spillere som gjør at vi vinner serien og at vi kan etablere oss ute i Europa.
                                Dette vil også trekke masse nye tilskuere.
                                Så klart det der hadde vært drømmen.

                                Men tviler på at det blir en ny stadion innen 2020, hvis vi ikke vinner serien neste år og kvalifiserer oss til CL..

                                Kommentar

                                • Kopperud
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2006
                                  • 1697

                                  Opprinnelig skrevet av e.d
                                  Og så burde det være litt mer kvalitet over pauseunderholdninga slik at totalopplevelsen ved å gå på kamp for vanlige tilskuere blir større.
                                  Eller bare eventuelt bar sløyfe hele pauseunderholdninga.
                                  Ultras Felt C 2005x2015

                                  Lillestrøm & Bajen

                                  Kommentar

                                  • xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

                                    Opprinnelig skrevet av e.d
                                    Stadion til 24 000 tilskere med bratte tribuner og en etg. hadde vært perfekt.
                                    Er du gal?

                                    tenk deg om vi skulle spillt hjemmekamper på en stadion på størrelse med Ullevål.. I går var det drøye 16.000 på ullevål og der var det glissent.

                                    Heller liten, intim og stappfull stadion med 11.000 innafor protene enn stadion med plass til 24.ooo hvor vi får ett snitt på 14-15.000
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                    Kommentar

                                    • Henrik
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2006
                                      • 2110

                                      Per Berg har vel uttalt at han kan tenke seg en stadion til ca 20k med tak.

                                      Kommentar

                                      • Kanariz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2005
                                        • 2507

                                        Opprinnelig skrevet av Henrik
                                        Per Berg har vel uttalt at han kan tenke seg en stadion til ca 20k med tak.
                                        Har han penger og det er ett alternativ så støtter jeg Per Berg.

                                        Kommentar

                                        • Henrik
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2006
                                          • 2110

                                          Opprinnelig skrevet av Henrik
                                          Per Berg har vel uttalt at han kan tenke seg en stadion til ca 20k med tak.


                                          Kjeller blir vel ikke noe av dog. Men det finnes andre muligheter.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎