Nytt stadion? Åråsenområdet for lite til å tjene mer på næringseiendom

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

    #21
    Opprinnelig skrevet av Ola
    Den som reagerer negativt på dette her må skjerpe seg og lese saken minst en gang til. Jeg vil spesielt trekke ut dette;

    "LSK må alltid være i forkant av utviklingen. Klubben har en stor verdi i sine eiendommer. Det vi har i dag er kanskje ikke godt nok i morgen. Lykkes vi med det vi gjør nå, vokser vi kanskje ut av Åråsen en dag."

    En sunn holdning som Per Berg skal ha all honør for.
    Har lest den en gang til, men føler fortsatt ikke at jeg må skjerpe meg. Hva hvis det viser seg at det er best for Lsk at vi bygger stadion på Lørenskog og at det er det som trengs for å bli en storklubb, eller at vi døper om Åråsen stadion til Telenor Stadium istedenfor. Hvor går grensa?
    Ultras Felt C Lillestrøm

    Kommentar

    • Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

      #22
      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
      Er det noen mulighet for å bygge ut Åråsen HVIS det trengs i fremtiden, noen som vet?
      Finnes det kortsiktigere planer for å ruste opp Åråsen, f.eks den eldste tribunedelen/hovedtribuna?
      LSK Norges beste lag

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #23
        Vi skal jo faen ikke bygge på Lørenskog da. Det er snakk om å bygge der Kjeller flyplass ligger i dag, med andre ord like nærme Lillestrøm som dagens stadion, som heller ikke ligger i Lillestrøm. For meg vil en stadion på flyplassområdet være nærmere enn Åråsen, og jeg bor midt i Lillestrøm sentrum.

        Kommentar

        • King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

          #24
          Opprinnelig skrevet av Lars
          Vi skal jo faen ikke bygge på Lørenskog da. Det er snakk om å bygge der Kjeller flyplass ligger i dag, med andre ord like nærme Lillestrøm som dagens stadion, som heller ikke ligger i Lillestrøm. For meg vil en stadion på flyplassområdet være nærmere enn Åråsen, og jeg bor midt i Lillestrøm sentrum.
          Jeg vet at vi ikke skal bygge på Lørenskog, var bare ett hypotetisk spørsmål.
          Ultras Felt C Lillestrøm

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7029

            #25
            Flytte fra Åråsen? Ikke faen!
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Dinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 884

              #26
              Satt faktisk og tenkte på det for et par minutter siden- At åråsen trenger en utvidelse, men å bygge helt nytt blir ikke riktig etter min mening. Men, jeg skjønner Per Berg. Og jeg tror faktisk dette kan være realistisk. Vi trenger en storstadion hvis vi følger og utfører de sportsligeplanene som klubben har legget frem for seg. Men husk at dette blir ikke før om minst 8-10 år. Kjeller forsvinner ikke med en gang.

              Jeg er delt i mine meninger, men jeg tror dette prosjektet kan være positivt for LSK som klubb, både på og uten for banen. Men er det en ting vi har, så er det god tid. Åråsen er mer en god nok for til og med CL i fasiliteter.
              twitter @amundsakis
              ΘΥΡΑ 13

              Kommentar

              • pondus73
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 612

                #27
                Behøver vi å flytte fra Åråsen da??
                Det er jo bare å flytte Åråsen!!

                Vi snakker om ett steinkast eller to her altså, det får være måte på surmuling!

                Uansett er dette ett luftslott, som kanskje kan bli aktuelt dersom LSK vokser ut av Åråsen! Det skjer nok ikke på denne siden av påske så jeg tror vi kan ta det ganske så med ro egentlig!
                ------eLSKe-------

                Kommentar

                • KFL109
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1958

                  #28
                  Alltid følelser med ting som har med Sportsklubben å gjøre. Noe annet hadde også vært forbanna trist.

                  I en ennå fjern framtid hvor nåværende stadion er blitt for liten på grunn av at Fugla går fra suksess til suksess - yeah, right! - tror jeg allikevel at det er greit å ta avgjørelser basert på andre ting enn bare magefølelse.

                  Ingen grunn til å avvise tankene om et nytt stadion etter å ha tenkt seg om i 14 sekunder. Heldigvis er ikke dette noe som trenger en ja/nei avgjørelse i løpet av kvelden heller.

                  Nå har klubben og ASA'et god tid til å utrede mulige fremtidsscenarioer, og det ville vært svært uklokt å ikke tenke langsiktig. Stabiliserer LSK seg som et lag som ender midt på tabellen, med gjennomsnittelig 8.000 tilskuere vil vi kunne ha vårt kjære Åråsen i mange, mange år.

                  Skulle vi derimot vinne seriegull og få et økonomisk fundament som gjør at vi kan beholde de beste spillerne våre vil interessen sannsynligvis øke slik at vi ofte vil oppleve utsolgt stadion. I seg sjøl er dette bare bra, men ikke hvis publikumspotensialet tilsier 2-3.000 som ikke får sett matchene.

                  Viking spiller på et av Norges beste stadionanlegg uten at jeg tror at noen av Stavangerpublikumet er i tvil om hvilket lag det egentlig de holder med. I Molde var det vel ikke mange som gråt over Røkkeløkka heller.

                  Hvis Kanari-Fansen, i et mye høyere antall enn i dag, møter opp sammen med 10-15.000 andre Lillestrøm-entusiaster på (Nye) Åråsen stadion på Kjeller, mens de høylytt heier fram LSK som suverene seriemestere i år 2020, så skal jeg være en av dem!
                  Vidar Evje

                  Kommentar

                  • Bolsen3
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 1061

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Ola
                    Den som reagerer negativt på dette her må skjerpe seg og lese saken minst en gang til. Jeg vil spesielt trekke ut dette;

                    "LSK må alltid være i forkant av utviklingen. Klubben har en stor verdi i sine eiendommer. Det vi har i dag er kanskje ikke godt nok i morgen. Lykkes vi med det vi gjør nå, vokser vi kanskje ut av Åråsen en dag."

                    En sunn holdning som Per Berg skal ha all honør for.
                    Jeg føler heller ikke at jeg må skjerpe meg. Kall meg gjerne gammeldags, men jeg er imot den penge-utviklingen som har skjedd i fotballen de siste åra. Grenser flyttes nå hele tiden for å gjøre det hele mer effektivt og økonomisk. Flere og flere fotball-klubber forvandles til rene bedrifter, med ledere som kun har fortjeneste i tankene. Hvor skal det ende? Det er helt sikkert stor uenighet i hvor langt det er fornuftig å gå, men jeg mener at å bygge et helt nytt stadion av så komersielle årsaker som Per Berg nevner er feil. Der går det en grense for meg, sånn er det bare...

                    Kommentar

                    • Bolsen3
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 1061

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av KFL109
                      Alltid følelser med ting som har med Sportsklubben å gjøre. Noe annet hadde også vært forbanna trist.

                      I en ennå fjern framtid hvor nåværende stadion er blitt for liten på grunn av at Fugla går fra suksess til suksess - yeah, right! - tror jeg allikevel at det er greit å ta avgjørelser basert på andre ting enn bare magefølelse.

                      Ingen grunn til å avvise tankene om et nytt stadion etter å ha tenkt seg om i 14 sekunder. Heldigvis er ikke dette noe som trenger en ja/nei avgjørelse i løpet av kvelden heller.

                      Nå har klubben og ASA'et god tid til å utrede mulige fremtidsscenarioer, og det ville vært svært uklokt å ikke tenke langsiktig. Stabiliserer LSK seg som et lag som ender midt på tabellen, med gjennomsnittelig 8.000 tilskuere vil vi kunne ha vårt kjære Åråsen i mange, mange år.

                      Skulle vi derimot vinne seriegull og få et økonomisk fundament som gjør at vi kan beholde de beste spillerne våre vil interessen sannsynligvis øke slik at vi ofte vil oppleve utsolgt stadion. I seg sjøl er dette bare bra, men ikke hvis publikumspotensialet tilsier 2-3.000 som ikke får sett matchene.

                      Viking spiller på et av Norges beste stadionanlegg uten at jeg tror at noen av Stavangerpublikumet er i tvil om hvilket lag det egentlig de holder med. I Molde var det vel ikke mange som gråt over Røkkeløkka heller.

                      Hvis Kanari-Fansen, i et mye høyere antall enn i dag, møter opp sammen med 10-15.000 andre Lillestrøm-entusiaster på (Nye) Åråsen stadion på Kjeller, mens de høylytt heier fram LSK som suverene seriemestere i år 2020, så skal jeg være en av dem!
                      Jeg synes du har mange bra argumenter, men jeg må bare tilføre at gløden i Molde gikk bort etter en sesong med det nye stadionet. Se på Molde nå, en klubb helt uten lokal entusiasme! Røkke er i ferd med å kjøre Molde ned i grøfta, slik han var med på å gjøre med Wimbledon, eller Milton Kaynes som de vistnok heter nå.

                      Kommentar

                      • Woia
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Sep 2005
                        • 108

                        #31
                        jeg likte tanken....

                        men hvis det skal bygges en ny stadio. hvorfor 20 000 plasser?
                        kan da trekken den til 25 000 :P
                        slap that ho like a domino

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          #32
                          så da skal vi melde oss ut av denne pengegaloppen da? tape mye penger..ikke ha råd til å hente inn toppspillere, miste muligheten til å kjempe om seriegullet..... Nå sier jeg ikke at vi er avhengige av nytt stadion for å vinne gull, men hele fotballnorge er i utvikling, hvorfos skal ikke vi være med.. Å sammenligne LSK med molde blir feil...der har du en ny rik kar men null peiling på fotball, vi har eiere som har lang fartstid i i både sporten og klubben...folk som er villige til å satse på dette over tid... det kan utgjøre forskjellen...og Lillestrøm som klubb har mye mere sjel og historie enn det Molde har... Tror ny stadion er veien å gå når klubben er moden for det....liten vits med ny stadion nå med kapasitet på 20.000 når publikumspotensialet er på rundt 10-12.000 på storkampa og 8-9000 på vanlige kamper.....mister mye av stemninga og trøkket som fullsatt stadion gir da med halvfull stadion.... Åråsen er stedet hvor jeg så min første kamp, jeg er glad i åråsen. men jeg er mer glad i klubben. Og om noen år er nok ny stadion nødvendig...om ikke NSB finner ut av dem skal legge toget i tunell så er det dønn umulig å bygge ut åråsen tror jeg....
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #33
                            lurer på om jeg skal lære meg å bruke avsnitt jeg....
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • semper fi
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 823

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av xeR
                              lurer på om jeg skal lære meg å bruke avsnitt jeg....
                              Vær så snill :shock:
                              -After Dark Ultras-

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                #35
                                :lol:
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • Gale Isbre
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2005
                                  • 1164

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av xeR
                                  lurer på om jeg skal lære meg å bruke avsnitt jeg....
                                  Som kommende norsklærer anmoder jeg om litt mer standardisert bruk av punktum i samme slengen. :wink:

                                  Kommentar

                                  • Necrite
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2005
                                    • 164

                                    #37
                                    Selv om det finnes mange gode minner på åråsen, så kan det tenkes at man må ha ny og bedre stadion, behøver ikke å kvitte oss med den gamle selv om det blir bygget en ny på Kjeller.

                                    IFK Gøteborge ville sikkert ikke ut av Ullevi dem heller i sin tid, men sikkert veldig glad for at dem har fått Nye Ullevi. I tillegg så har dem forsatt stadioen med alle minnene stående og i bruk den dag idag.

                                    Både for trening og til bruk i turneringer for yngre lag.

                                    Må jo også ta med at tilogmed Wembley er jo blitt revet for å bygge en ny og bedre stadion også.
                                    Fugla er RÅ... Forza fugla

                                    Kommentar

                                    • ON
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3639

                                      #38
                                      Jeg har tenkt en GOD stund på dette nå...og jeg syns det er positivt. Blir selvfølgelig trist å forlate Åråsen, men det må til hvis vi skal utvide, å få topp fasiliteter. Greit Åråsen er netopp restaurert, og blitt ganske fin, men den er langt fra "moderne".

                                      Jeg mener Kjeller hadde vært topp, men fullt av butikker rundt "nye Åråsen" er jeg imot.

                                      Til deg som foreslo 25.000:

                                      Hva er poenget med dette? Vi kommer uansett til å nå MAKS 17.000 på toppkampene, vis vi er HELDIGE, skal vi da ha 7-8000 ledige plasser? Blir ikke akkurat så god stemmning av det :wink:

                                      Kommentar

                                      • gj
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3359

                                        #39
                                        Ah! Spennende, spennende tanker. Jeg har ventet noen år på noen visjoner i forbindelse med stadion.

                                        "Åråsen er våres hjem" er hersket over enhver tvil, men tider kommer og går. Nostalgi må ikke stå i veien for å utvikle seg videre. Derfor synes jeg det er positivt med de tankene Berg kommer med. Ikke minst fordi man har muligheten til å bygge opp en helt moderne (flerbruks?-)stadion fra bunn av.

                                        Men. I dag eies stadion av Lillestrøm Sportsklubb, og det utgjør et solid økonomisk fundament for klubben. Det mener jeg i så fall en ny tomt også må gjøres. Og helst med dagens løsning der klubben eier. Det spøker vel hardt for at en ny stadion eies av klubben, noe som kan være negativt. Men en del av finansieringen blir nok i så fall å selge dagens Åråsen. Her ligger det jo verdier som man vil komme langt med i et nytt tomtekjøp.

                                        Ellers har vel Berg også økonomiske interesser her gjennom Øie. Fra en ny stadion til noen hundre millioner vil nok noen kroner dryppe på Berg utenom LSK-systemet også. Uansett så har Berg en egeninteresse av å skape "positive vibber" til utvikling av Kjeller-området.
                                        Den lille digresjonen var ikke ment negativt, bare en konstatering. At vi har ledere som evner å se slike visjoner for fremtiden synes jeg bare understreker den gode organisasjonen som er i ferd med å etableres på Åråsen nå. (Når jeg sier iferd er det fordi Fjøra har gjort en fenomenal jobb med å hente spillere på fornuftig vis, mens sesongkortsalget har vist en annen side.)

                                        Kommentar

                                        • superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                                          Opprinnelig skrevet av Ola
                                          Den som reagerer negativt på dette her må skjerpe seg og lese saken minst en gang til. Jeg vil spesielt trekke ut dette;

                                          "LSK må alltid være i forkant av utviklingen. Klubben har en stor verdi i sine eiendommer. Det vi har i dag er kanskje ikke godt nok i morgen. Lykkes vi med det vi gjør nå, vokser vi kanskje ut av Åråsen en dag."

                                          En sunn holdning som Per Berg skal ha all honør for.
                                          Jeg føler heller ikke at jeg må skjerpe meg. Kall meg gjerne gammeldags, men jeg er imot den penge-utviklingen som har skjedd i fotballen de siste åra. Grenser flyttes nå hele tiden for å gjøre det hele mer effektivt og økonomisk. Flere og flere fotball-klubber forvandles til rene bedrifter, med ledere som kun har fortjeneste i tankene. Hvor skal det ende? Det er helt sikkert stor uenighet i hvor langt det er fornuftig å gå, men jeg mener at å bygge et helt nytt stadion av så komersielle årsaker som Per Berg nevner er feil. Der går det en grense for meg, sånn er det bare...
                                          Da er jo spørsmålet enkelt: Skal vi være en toppklubb eller skal vi ikke? For å henge med i toppen kreves topp anlegg og profesjonell drift av klubbene. Pengegalloppen i forballen er kommet for å bli, det er opp til den enkelte å velge om man skal være med eller ikke. Velger Sportsklubben å ikke være med veldger vi samtidig vekk øyeblikk som Cupfinaler, serieavslutninger i toppen og spill i Europa/Royal League.

                                          Jeg vil synes det er melankolsk å forlate Åråsen, men dersom man ser rasjonellt på saken er det enkelt å se at man trenger anlegg som er state-of-the-art. Ville Åråsenpublikummet vært like store om ikke Åråsen var blitt utbedret kraftig? Neppe.

                                          For min del, flytt gjerne stadion til Kjeller, døp den nye Åråsen, lag tak og spill matcher hele året. Skal man virkelig sikte høyt legger man ett utbyttbart dekke slik at man har valget mellom kunstgress og naturgress. Noen andre enn meg som har lyst til å se Fugla i CL-sluttspill under tak i vintermånendene?
                                          Enøyd i de blindes dal.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎