Nytt stadion? Åråsenområdet for lite til å tjene mer på næringseiendom

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    Åråsen er vel (minst) to ting:

    1. Det er et sted
    2. Det er navnet på LSK sitt stadion

    Hva som er mest betydningsfullt og kjent av disse to er det vel ikke noe vits å diskutere.

    Jeg synes det bør være mulig å kalle det nye stadionet ÅRÅSEN, og jeg er enig med ulfpulf at "Nye" er helt latterlig. Det blir like korttenkt som å trykke "stiftet" på en klubblogo.
    Når man da i tillegg bare flytter stadion i flomlys-flykræsjavstand så ser jeg ikke store betenkeligheter med å kalle stadion for Åråsen. Hvor starter og slutter egentlig stedet Åråsen for de med mer lokalkunnskaper enn meg? I verste fall så får vi da flytte eller forlenge Åråsen som sted.
    RoyVaadal.

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
      Åråsen er vel (minst) to ting:

      1. Det er et sted
      2. Det er navnet på LSK sitt stadion

      Hva som er mest betydningsfullt og kjent av disse to er det vel ikke noe vits å diskutere.

      Jeg synes det bør være mulig å kalle det nye stadionet ÅRÅSEN, og jeg er enig med ulfpulf at "Nye" er helt latterlig. Det blir like korttenkt som å trykke "stiftet" på en klubblogo.
      Når man da i tillegg bare flytter stadion i flomlys-flykræsjavstand så ser jeg ikke store betenkeligheter med å kalle stadion for Åråsen. Hvor starter og slutter egentlig stedet Åråsen for de med mer lokalkunnskaper enn meg? I verste fall så får vi da flytte eller forlenge Åråsen som sted.
      Åråsen er vel navnet på åsen som ligger nordvest for Åråsen stadion. På meg virker det rart å kalle en ny stadion for Åråsen når den ikke ligger i eller ved en ås, men på flateste flystripa.

      Kommentar

      • iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

        Selge navnet? er dere spinnvillige?

        ikke for 500 mill engang.

        Åråsen er hellig.
        Kanarifugla flyr høyt i år!

        Kommentar

        • Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

          Uansett om det kan hete Åråsen eller ikke føler jeg meg ganske trygg på at den ikke vil hete det. Skal nok utrolig mye til om ikke navnet blir solgt når vi ser hvilke inntekter det kan bringe inn.

          Kommentar

          • A.Bilet
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2005
            • 808

            Jeg er for å selge navnet til en sponsor. Bare ikke stadionen vil hete noe helt tragisk som Strømmen storsenter stadion eller noe slikt :wink:
            A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

            Twitter-bruker

            Kommentar

            • heidar
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2115

              Nei, ikke selge navnet!! Det er like hellig som drakta!!! Innen dette skjer er jo Lillestrøm så veletablert ute i Europa, at utlendingene kjenner navnet Åråsen... Dessuten er vel stadion vi spiller på nå "Nye Åråsen"...
              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

              Endelig er mørketida over.

              Kommentar

              • semper fi
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2005
                • 823

                Opprinnelig skrevet av heidar
                Nei, ikke selge navnet!! Det er like hellig som drakta!!! Innen dette skjer er jo Lillestrøm så veletablert ute i Europa, at utlendingene kjenner navnet Åråsen... Dessuten er vel stadion vi spiller på nå "Nye Åråsen"...
                Drakta er jo kjøpt og betalt så det holder!!
                -After Dark Ultras-

                Kommentar

                • A.Bilet
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2005
                  • 808

                  Hvorfor må LSK sin drakt drukne i reklame når VIF sin bare har en sponsor
                  A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                  Twitter-bruker

                  Kommentar

                  • Mr.Lee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2006
                    • 736

                    Åråsen, Nye Åråsen, Tom Lund Arena, Betsson.no park, Kjeller stadion.
                    Mye rart den kunne hett :wink:
                    Opprinnelig skrevet av LSK_LFC_91
                    Hvorfor må LSK sin drakt drukne i reklame når VIF sin bare har en sponsor
                    Fordi Vålerenga har masse penger i banken :wink:

                    Og VIF har en Sony Ericsson reklame på armen.

                    Kommentar

                    • okb
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 2377

                      Jeg tror nok det vil vise seg at vif også har mer reklame på draktene når vi nærmer oss seriestart. LSK spilte også uten flere draktsponsorer tidligere i år.

                      -okb!
                      Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        Siden det nye stadionet skal ligge på en gammel flystripe, foreslår jeg at vi satser på å selge navnet til et flyselskap eller en flyprodusent, f.eks.:
                        Norwegian
                        easyJet
                        Airbus
                        JSF

                        Kommentar

                        • Ted Nugent
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 851

                          Boeing Stadion hadde klingt bra...

                          Kommentar

                          • Gale Isbre
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2005
                            • 1164

                            RyanAirena :wink:

                            Kommentar

                            • Henrik
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2006
                              • 2110

                              JSF sier du ja :P Hadde være kult med Joint Strike Fighter Arena (=

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                Opprinnelig skrevet av Henrik
                                JSF sier du ja :P Hadde være kult med Joint Strike Fighter Arena (=
                                Tenkte meg det som en del av en gjenkjøpsavtale. "Norge kjøper 50 jagerfly mot at dere sponser JSF Arena med en halv milliard."

                                Kommentar

                                • lsk_fugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2004
                                  • 864

                                  jaja.. uansett hva stadioen kommer skifte navn til, den gang da, kommer jeg til å si at åråsen er stadioen jeg drar til for å følge mitt lag i lillestrøm ja!

                                  Åråsen4ever

                                  (altså navnet sier ikke nei takk til 20.000 plasser å tak)

                                  Kommentar

                                  • Trondeo
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3062

                                    Syntes det er bra at Per Berg ser fremover. Fint at han også foreslår tak! Fint å ha oppi nord

                                    Navnet på stadioen har jeg ingen formening om, bare det ikke blir no ordentlig teit sponsornavn som for eksempel "Strømmen storsenter" (Blir jo i grunn enda teitere med det navnet det, i og med at stadioen er i Lillestrøm)...

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      RB: Fly forbanna på LSK-Berg

                                      RB: Fly forbanna på LSK-Berg



                                      KJELLER:
                                      – Hold opp med alle spekulasjoner om hva flystripa på Kjeller skal bruke til, ber Bjørn Lien, tillitsvalgt for de verkstedansatte ved Luftforsvarets Hovedverksted (LHK) på Kjeller.

                                      UTIDIG: Stabssjef Roar Martinsen (til venstre) og tillitsvalgt for de verkstedansatte, Bjørn Lien, synes det er utidig at LSK-investor Per Berg og andre aktører nå går ut med store tanker om hva de vil bruke Kjeller flyplass til. FOTO: KAY STENSHJEMMET

                                      Av: Helle Karterud
                                      Travbane eller gigantisk, ny fotballstadion for LSK. Dette er bare to av mange ideer som er virvlet opp om hva Skedsmos såkalte indrefilet, den 1.200 dekar store forsvarseiendommen på Kjeller kan brukes til. Sist ute var LSK-investor Per Berg, som drømmer om å bygge stadion med tak og plass til 20.000 mennesker.

                                      – Det er utidig av Per Berg og andre å lansere slike ideer nå. Vi opplever det også som utidig at Skedsmos ordfører, Anita Orlund applauderer ideene på dette tidspunktet, sier Bjørn Lien.

                                      – Dette oppleves som frustrerende, tungt og demotiverende for de ansatte, fortsetter stabssjef ved LHK, Roar Martinsen.

                                      Største arbeidsplass
                                      – Dette området er vårt grunnlag for videre eksistens som bedrift i verkstedene i uoverskuelig framtid. Vi planlegger å få være her minst 20 år til, eller så lenge Forsvaret har behov for vedlikehold på fly. Og Ikke noe tyder på at F16-flyene vil bli byttet ut med nye jagerfly i uoverskuelig framtid, fortsetter Bjørn Lien.

                                      Sammen med stabssjefen minner han om at Forsvaret har Skedsmos største arbeidsplass. I verkstedene er det om lag 450 ansatte. Med militært ansatte, har området totalt 7-800 ansatte.

                                      Og de har et 20-årsperspektiv på sitt arbeid på Kjeller.

                                      – Når Per Berg snakker om nedleggelse om åtte-ti år, må det være ut fra de signalene kommunen har gitt om hvor lang tid den trenger til reguleringsprosessen, påpeker Lien.

                                      I tillegg til tunge tider på grunn av nedleggelsesvedtaket fra sommeren 2004, har de ansatte helt siden tidlig 1990-tallet levd med usikkerhet fordi det er snakk om å privatisere virksomheten.

                                      – Vi synes også det er skuffende liten mobilisering fra lokale og regionale politikere til fordel for Kjeller. Når virksomheter i andre distrikter trues av nedleggelse, er det enorm støtte og oppbacking fra politikere. I Østlandsregionen synes vi snarere det er motsatt, sier Lien.

                                      Ny sak
                                      Bjørn Lien mener at regjeringen bør legge fram en ny sak om Kjellers skjebne for Stortinget. Vedtaket om nedleggelse av flyverkstedet på Kjeller i juni 2004, var ikke godt fundert, mener han.

                                      – Det var et fatalt vedtak, der Stortingets flertall falt for "en glup idé" fra daværende FLO-sjef Erik Hernes og daværende generalinspektør for Luftforsvaret Collin Archer, om at salget ville gi en gevinst i størrelsesorden én milliard kroner.

                                      Det de glemte, var at kommunen er reguleringsmyndighet og at det er gitt signaler om at denne prosessen vil kunne ta åtte til ti år. Dermed er det heller ingen gevinst å realisere på lang tid, som kan pløyes inn i Forsvaret og alle omstillingstiltakene.

                                      – Jeg opplever det også som frustrerende at den nye regjeringen er så lite interessert i forhistorien for Stortingsvedtaket i 2004. Her var det for eksempel representanter i komiteen som ikke visste at saken bare omhandlet flytting av verkstedet, ikke hele virksomheten på Kjeller, sier Lien og rister på hodet.

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        Re: RB: Fly forbanna på LSK-Berg

                                        Ber om unnskyldning



                                        KJELLER:
                                        – Jeg ber om unnskyldning hvis min idé for hvordan flystripa kan brukes har ført til at de ansatte på Kjeller har det vondt.

                                        – UNNSKYLD: Per Berg.

                                        - Det har ikke vært meningen å påføre dem problemer. Jeg skjønner også godt at de ansatte opplever usikkerheten om framtida som vanskelig, sier LSK-investor Per Berg.

                                        Berg sier han ikke på noen måte jobber for å få nedlagt flyplassen på Kjeller.

                                        – Men jeg har altså oppfattet det slik, at Skifte Eiendom har fått i oppdrag å selge området. Forutsatt at alle nødvendige vedtak er gjort, eller hvis det blir besluttet at virksomheten skal legges ned, så kan området være egnet for en storstadion.

                                        For eksempel kan man da ha et samarbeid om infrastruktur, blant annet parkeringsplasser, i samarbeid med for eksempel en opplevelsespark, sier Per Berg.

                                        Han påpeker ellers at også Skedsmos ordfører har vært ute og bedt om innspill og ideer til hva området kan brukes til.

                                        Kommentar

                                        • Trondeo
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3062

                                          Får bare håpa at ingen av "stjæler" flystripa "fra oss"... Hadde vært utrolig fint med en stor og fin stadion, selv om det alltid er utrolig fint å dra til Åråsen på kamp.

                                          Ned med Kjeller flyplass!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎