Nytt stadion? Åråsenområdet for lite til å tjene mer på næringseiendom

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • morten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2156

    Få badeland i nye stadion.
    Badekar
    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      <ModeratorHatt>
      Unngå chatting. Innlegg om Nordlie og vannpolo er en type chatting som skal unngås på Hovedforumet.
      </ModeratorHatt>
      Last edited by RoyVaadal; 26.02.2007, 22:02.
      RoyVaadal.

      Kommentar

      • morten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2156

        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
        <ModeratorHatt>
        Unngå chatting. Innlegg om badeland sammen med en masse snakk om Nordlie og vannpolo førte til lav seriøsitet og chatting. Det skal unngås på Hovedforumet.
        </ModeratorHatt>
        Hvorfor velger du da å slette mitt forslag?For at ikke andre skal diskutere polo?
        Badekar
        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          Opprinnelig skrevet av morten
          Hvorfor velger du da å slette mitt forslag?For at ikke andre skal diskutere polo?
          Jeg må innrømme at jeg var veldig i tvil om ditt innlegg. Nå innser jeg at jeg tok feil. Jeg skal ta tilbake innlegget ditt. Mitt første inntrykk var at dette var seriøst ment. Så kom det en klage på chattingen, og sammen med de andre innlegga var jeg i tvil om ditt var seriøst ment. Kanskje det er en fordel å være litt mer utdypende og f.eks. forklare hvorfor badeland er mer økonomisk lønnsomt enn andre prosjekter på et nytt stadion. Og skal LSK drifte dette? Dagens modell er jo at alt leies ut, og da kan de i grunn drive med hva som helst så lenge LSK tjener gode penger på det.

          Jeg beklager, Morten. Nå kommer innlegget ditt tilbake.
          RoyVaadal.

          Kommentar

          • morten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2156

            Bra! Jeg er helt enig i at jeg bør utdype..Jeg mener at Lillestrøm trenger et badeland og ville se hvordan responsen ble,men den var ikke særlig saklig.Thon luftet dette for en tid tilbake men det er en ganske stor investering.Men det er et nytt stadion også.Om et badeland skulle blitt en realitet tror jeg Lillestrøm ville vært det perfekte sted å få det til med god gevinst i lengden..Så hvorfor ikke tenke litt nytt da dette er på et såpass tidlig stadie.Dette ville antagelig fått flere tilreisende til Lillestrøm, og kanskje langveisfarende ville brukt anledningen når de først skal til Norges råeste badeland også se på Fugla.
            Badekar
            http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

            Kommentar

            • ØBS
              Medlem
              Møteplager
              • Oct 2005
              • 87

              Har ikke giddi og lest gjennom alle innleggene, men har noe på hjertet som jeg føler bør meddeles....

              Åråsen er akkurat utvidet/utbygget. Hvorfor i all verden ble ikke stadion tilpasset et større tilskuertall da, hvis det hadde vært behov for dette.

              Jeg trodde, faktisk, at det ville vært både behov for, og nødvendig at Åråsen ble antatt å romme 15.000 tilskuere da prosjektet "utbygging" ble iverksatt.

              Ser vi på rivaloppgjøret LSK-vif så er det soleklart at vi kunne ha hatt dobbelt så mange tilskuere. Dessuten er det andre publikumslag som gjester Åråsen som kan fylle enn større stadion, samt at fotballinteressen generelt tar seg opp og bidrar til dette.

              Men et nytt stadion??? Et annet sted??? Det blir liksom å finne ut at crabsticks egentlig er laget av fisk når man elsker krabbe...

              Fysj...
              FUGLA-hilsen
              Øyvind

              Kommentar

              • chrissp
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 2403

                Opprinnelig skrevet av ØBS
                Har ikke giddi og lest gjennom alle innleggene, men har noe på hjertet som jeg føler bør meddeles....

                Åråsen er akkurat utvidet/utbygget. Hvorfor i all verden ble ikke stadion tilpasset et større tilskuertall da, hvis det hadde vært behov for dette.

                Jeg trodde, faktisk, at det ville vært både behov for, og nødvendig at Åråsen ble antatt å romme 15.000 tilskuere da prosjektet "utbygging" ble iverksatt.

                Ser vi på rivaloppgjøret LSK-vif så er det soleklart at vi kunne ha hatt dobbelt så mange tilskuere. Dessuten er det andre publikumslag som gjester Åråsen som kan fylle enn større stadion, samt at fotballinteressen generelt tar seg opp og bidrar til dette.

                Men et nytt stadion??? Et annet sted??? Det blir liksom å finne ut at crabsticks egentlig er laget av fisk når man elsker krabbe...

                Fysj...

                Kanskje du burde giddi å lest gjennom innleggene. Da hadde du kanskje fått med det at tilskuerkapasitet ikke er hovedargumentet for ny stadion, men øke muligheter til å drive næringsutvikling og gjennom det øke inntektene.
                Bølerkanaris

                Kommentar

                • Lillestrøm Kirke
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2004
                  • 1470

                  Vedr dagens tribunekapasitet

                  Fra LSKs årsberetning, side 15:

                  Kun i en kamp – mot Brann – ble absolutt alle billetter solgt. Ikke en billett å oppdrive da kampen startet. Mange kom seg således ikke inn på denne kampen.
                  "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    Per Mathisen orienterte litt om stadionplanene i går. LSK har meldt inn behovet for nytt stadion til kommunen, i forbindelse med utarbeidelse av ny kommunedelplan. Man ser etter et areal på ca. 100 mål innenfor Skedsmos grenser. Det er visst to eller tre alternativer. LSK skal snart ha et møte med Skedsmo kommune om saken. Ifølge Per Mathisen virket det som om kommunen ved ordfører Arnita Orlund har et konkret område i tankene. Det er flott at kommunen er positiv til planene, og det blir spennende å få vite hvor de kan tenke seg et nytt stadion.

                    Kommentar

                    • 10.09.50
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2005
                      • 1410

                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Man ser etter et areal på ca. 100 mål innenfor Skedsmos grenser.
                      Det var da en svært sjenerøs stedsangivelse. Det er sikkert fint både i Brånåsdalen, på Åsenhagen og på Leirsund, men la oss for guds skyld holde oss i nærheten av Lillestrøm.

                      Kommentar

                      • Henrik
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2006
                        • 2110

                        Jøss, da har de kommet lengre enn jeg hadde trodd. Trodde ikke de hadde startet å jobbe med kommunen ennå. Gledelige nyheter....

                        Kommentar

                        • sniper
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 5254

                          Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                          Det var da en svært sjenerøs stedsangivelse. Det er sikkert fint både i Brånåsdalen, på Åsenhagen og på Leirsund, men la oss for guds skyld holde oss i nærheten av Lillestrøm.
                          I nærheten? Hva med å holde oss i Lillestrøm da?

                          Petter

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            Opprinnelig skrevet av petter
                            I nærheten? Hva med å holde oss i Lillestrøm da?

                            Petter
                            Det er selvfølgelig det beste, men hvor finner man en tomt på 100 mål i Lillestrøm. Det er kanskje plass ved Nebbursvollen, men da har man et gigantisk problem med atkomstveier.

                            Kommentar

                            • mooph
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 1496

                              Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                              Det var da en svært sjenerøs stedsangivelse. Det er sikkert fint både i Brånåsdalen, på Åsenhagen og på Leirsund, men la oss for guds skyld holde oss i nærheten av Lillestrøm.
                              Helt enig. Nedtur om vi ikke kan gå i tog fra Martins lengre. I det hele tatt nedtur om vi ikke lenger kan ta en øl i Lillestøm sentrum for deretter å gå til "nye" Åråsen
                              Fugla mot nye høyder

                              Kommentar

                              • 10.09.50
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 1410

                                Opprinnelig skrevet av petter
                                I nærheten? Hva med å holde oss i Lillestrøm da?

                                Petter
                                Jo takk, aller helst det. Men nå har vi holdt til utenfor Lillestrøm i drøye 50 år og klarer sikkert 50 til hvis det beste som lar seg gjøre f.eks. er å fordrive den gjengen med rutete shortser som står foran Sørum fritidsgård med noe som kan minne om bandykøller og slår på bittesmå baller. Pussig gjeng.

                                Bra preposisjonsbruk, forresten.

                                Kommentar

                                • holmiz
                                  The kjøkken-kanariz
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6064

                                  [Hva med området rundt Sørum fritidsgård da? Jeg ser for meg at gården med tilhørende området er en av de billigere tomtene, relativt sett opp mot andre aktuelle områder i kommunen.


                                  • Kort avstand mellom stadion og tilhørende kontorer etc. og treningsfeltet.
                                  • Fin beliggenhet, rett ved nåværende stadion, slik at det går minimalt ut over værende infrastruktur med tanke på ankomst.
                                  • Området rundt bør også by på gode muligheter med tanke på parkering.

                                  Og til sist får vi en løsning med de hersens hestene som stikker av i tide og utide fra gården, for så å spise opp gresset på treningsbanene rundt, samt skremmer stakkars fotballspillere
                                  Hilsen Anders

                                  Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    Hva med å jevne Oksefjellet med jorden, slik man gjorde med Sørumsfjellet? Fjell har ingen naturlig plass i Lillestrøm. Der skal det være flatt!

                                    Kommentar

                                    • ketil
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Feb 2004
                                      • 246

                                      Det viktigste for meg er ikke hvor den nye stadion skal ligge. Jeg trives ikke så godt på Martins eller i sentrum av Lillestrøm uansett. Tilgi meg. Men, (beklager hvis dette er utdebattert, bladde meg bare noen sider tilbake) er det ikke litt spesielt at en ny stadion skal bygges for å tilfredstille næringsinteresser? Er man et fotballag, eller et noe som skal generere penger for noen. Jeg har hørt det er gode tider i våpenbransjen.

                                      Kommentar

                                      • sniper
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 5254

                                        Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                        Jo takk, aller helst det. Men nå har vi holdt til utenfor Lillestrøm i drøye 50 år og klarer sikkert 50 til hvis det beste som lar seg gjøre f.eks. er å fordrive den gjengen med rutete shortser som står foran Sørum fritidsgård med noe som kan minne om bandykøller og slår på bittesmå baller. Pussig gjeng.

                                        Bra preposisjonsbruk, forresten.
                                        Altså, jeg mener selvfølgelig stor-Lillestrøm, og der faller dagens plassering fint inn. Disse golfmenneskene som du nevner i generøse ordelag hører uansett ikke hjemme på flatmark, det høres altfor enkelt ut. La de reise til andre golfbaner, så kan vi fortsette med vår nasjonalidrett på egnede steder.

                                        Hvike alternativer har man egentlig mtp preposisjoner og Lillestrøm. For meg er det bare i.

                                        Petter

                                        Kommentar

                                        • 10.09.50
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 1410

                                          Opprinnelig skrevet av petter
                                          Hvike alternativer har man egentlig mtp preposisjoner og Lillestrøm. For meg er det bare i.
                                          Det finnes ikke noe alternativ til i. Med mindre man er politiker. Da heter det i forhold til.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎