Nytt stadion? Åråsenområdet for lite til å tjene mer på næringseiendom

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gj
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3359

    Vedtatt!

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      En ting som er litt usikkert med Vigernesjordet er hvor høyt man kan bygge. Er det 12 meter der også? Kanskje 15 meter ettersom det ligger lengre unna flyplassen enn Åråsen?

      Uansett kan man vel løse det slik mange har gjort i utlandet, nemlig ved å grave seg nedover. Det er vel ikke noe i veien for at gressmatta kan ligge et par-tre meter lavere enn bakken rundt?

      Når det gjelder navn på en ny stadion kan jeg bare tenke meg tre gode navn:

      Åråsen Stadion
      Lillestrøm Stadion
      Tom Lund Stadion
      Last edited by Lars; 14.02.2007, 14:06. Begrunnelse: La til navneforslag

      Kommentar

      • ulfpulf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2506

        Opprinnelig skrevet av Glenn
        Hva med å gjøre som Tony sier, trekke stadion litt lenger inn mot Leirsund.
        Bortsett fra at jeg mener at det er å trekke den ut mot Leirsund, og at Fjeller'ns innvending om at det er vanskelig å få omregulert jordene sikkert er riktig, synes jeg det hadde vært en god ide å legge den langs Rolf Olsens vei.
        Haugen rett bortenfor Romerikes Blad heter Prærien.
        Navnet på stadion gir seg selv: Fortet.

        Kommentar

        • Lillestrøm Kirke
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 1470

          Hva med området sør og sør/øst for Varemessa? Området mellom Rv22 og Nitelva - elva kan sikkert gjøres smalere ? Mulig synergieffekter for Varemessa ? Kort vei til hovedvei/tog, p-plasser finnes, samt strålende utsikt hjemmefra for undertegnede.

          Navn: Lillestrøm Arena ?
          "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            Neeei! Ikke Arena, vær så snill!

            Kommentar

            • Petter Ø
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3008

              Jeg vil ha - Fort Åråsen!
              Petter Ø - Kreativ Kanaris
              http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
              Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

              Kommentar

              • MedlemNR35
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2004
                • 905

                Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
                Jeg vil ha - Fort Åråsen!
                Meget godt forslag isåfall!

                Kommentar

                • LSK-jenta
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2004
                  • 656

                  Opprinnelig skrevet av Lars

                  Når det gjelder navn på en ny stadion kan jeg bare tenke meg tre gode navn:

                  Åråsen Stadion
                  Lillestrøm Stadion
                  Tom Lund Stadion
                  Lillestrøm Stadion er det jo allerede noe som heter.

                  Jeg syns man helt klart skal beholde Åråsen navnet selv om man bygger ny stadion.
                  Yvonne

                  Kommentar

                  • LSK-jenta
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2004
                    • 656

                    Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
                    Hva med området sør og sør/øst for Varemessa? Området mellom Rv22 og Nitelva - elva kan sikkert gjøres smalere ? Mulig synergieffekter for Varemessa ? Kort vei til hovedvei/tog, p-plasser finnes, samt strålende utsikt hjemmefra for undertegnede.

                    Navn: Lillestrøm Arena ?
                    Kan du fortelle meg hvor man skal få plass til å bygge en fotballstadion på dette området? hehe.
                    Yvonne

                    Kommentar

                    • sniper
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 5254

                      De snakker jo om Skedsmo. Flytter de på andre siden av nittelva er jeg ikke med lenger, da er det ikke morsomt.

                      Vigernes og nord for dagens Åråsen er det de beste alternativene, eventuelt bak politihuset, og rådhuset, men da blir det trangt.

                      Låkehavna, er det et alternativ til lokasjon?

                      Petter

                      Kommentar

                      • LSK-jenta
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2004
                        • 656

                        Opprinnelig skrevet av petter
                        De snakker jo om Skedsmo. Flytter de på andre siden av nittelva er jeg ikke med lenger, da er det ikke morsomt.

                        Vigernes og nord for dagens Åråsen er det de beste alternativene, eventuelt bak politihuset, og rådhuset, men da blir det trangt.

                        Låkehavna, er det et alternativ til lokasjon?

                        Petter
                        Ved nittelva bak politihuset driver de vel og skal bygge blokker nå??

                        Hva med området på andre siden av toglinja for der hvor Åråsen ligger nå og mot leira??
                        Yvonne

                        Kommentar

                        • 10.09.50
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 1410

                          Opprinnelig skrevet av petter
                          eventuelt bak politihuset, og rådhuset, men da blir det trangt.
                          Det er selve drømmetomta for et nytt stadion, men den har Per Berg allerede forsynt seg av: Se her. Nå blir det antakelig for trangt.

                          Er det muligheter ved siden av eller bak Nebben? Der er det store, urørte områder. Det er på rette siden av Kjeller - både flyfaglig og ellers.

                          Til navnet: Åråsen er et stedsnavn. Hvis stadion skal hete Åråsen, bør den ligge på Åråsen. På samme måte som Vollaparken bør ligge på Volla og Vigernes skole på Vigernes.

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            Opprinnelig skrevet av LSK-jenta
                            Lillestrøm Stadion er det jo allerede noe som heter.
                            Ja...? Om man bygger en stadion der jeg har foreslått vil den strengt tatt bli en del av området som i dag heter Lillestrøm Stadion. At selve kronjuvelen i en slik idrettspark bærer navnet til parken, er vel helt naturlig.

                            Kommentar

                            • hoyt
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 2850

                              Jeg tror dessverre vi må forberede oss på å få et sponsornavn på en ny stadion, om den kommer.

                              Med de pengene som er i omløp i norsk fotball om dagen, er det gedigne inntektsmuligheter ved å selge stadionnavnet, og den muligheten tror jeg ikke LSK lar gå fra seg.

                              Vi er supportere og tenker med hjertet. Noen tenker ren buisness. Det er gjerne sistnevnte gruppe som får bestemme.
                              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                              - Nosa

                              Kommentar

                              • iL
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 10771

                                Opprinnelig skrevet av hoyt
                                Jeg tror dessverre vi må forberede oss på å få et sponsornavn på en ny stadion, om den kommer.

                                Med de pengene som er i omløp i norsk fotball om dagen, er det gedigne inntektsmuligheter ved å selge stadionnavnet, og den muligheten tror jeg ikke LSK lar gå fra seg.

                                Vi er supportere og tenker med hjertet. Noen tenker ren buisness. Det er gjerne sistnevnte gruppe som får bestemme.
                                Av de summene Fredrikstad og Odd har fått for stadionnavnet sitt, så ser jeg ikke lyst på en eventuell ny stadion nei; blir neppe 'Åråsen'
                                Kanarifugla flyr høyt i år!

                                Kommentar

                                • Seb.R
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 4159

                                  Er vi heldige, blir det kanskje Lillestrøm Banken

                                  Selv er jeg ikke veldig fan av sponsede stadioner, men et slikt navn varer ikke for evig og alltid. (Dersom ikke kontrakten er "livsvarig"). For meg bør/må stadionen være betraktelig større enn Åråsen er nå, dersom jeg ville gått med på et navnskifte. En oppgradering til 5-tusen + tilskuere holder ikke. Men når det er sagt, så bestemmer jeg vel ingen verdens ting i en slik sak.
                                  www.sebastianramsland.com
                                  www.twitter.com/sebramsland

                                  Kommentar

                                  • RoyVaadal
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 4055

                                    Opprinnelig skrevet av Tony
                                    Vi var over 9000 i gjennomsnitt ifjor, og det er ikke mye som skal til for at 12 000 plasser ikke er nok lenger.
                                    Nei, snittet var 8.616. Kilde: http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2008650.ece

                                    Tilskuerkapasiteten er underordnet
                                    Ellers så er det tydelig at det er framtidige inntekter fra næringseiendom som gjør at LSK ønsker å bygge ny stadion, ikke først og fremst at tilskuerkapasiteten er for liten. Da lurer jeg litt på hvorfor vi ikke kan kjøpe tomter både her og der, for å skaffe oss næringseiendomsinntekter (Torolf får rette meg om to fuge-s-er ikke er korrekt). Muligens skyldes dette at vi er avhengig av å bruke fotballstadionet som banebryter for å få gode tomteavtaler, for å lykkes med reguleringsbestemmelser o.l. Vi må bruke det sportslige nærmest som skalkeskjul for at vi skal skaffe oss utenomsportslige inntekter, som igjen skal gjøre at vi blir det beste fotballaget.

                                    Må ikke bygge for stort
                                    Kanskje planen bør være å jevnlig bygge nytt stadion for å skaffe nye inntekter. Ja, så ofte som mulig. Den geniale planen kan da være å bygge nytt, med bare en liten økning i tilskuerkapasitet. Så kan vi igjen bruke argumentet om at stadion er sportslig for liten, og bygge enda en ny stadion kort tid etter.
                                    RoyVaadal.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      Opprinnelig skrevet av 10.09.50

                                      Til navnet: Åråsen er et stedsnavn. Hvis stadion skal hete Åråsen, bør den ligge på Åråsen. På samme måte som Vollaparken bør ligge på Volla og Vigernes skole på Vigernes.
                                      Selvsagt et godt argument. Men etter lang tids bruk, og enormt med historikk, har navnet Åråsen et helt spesielt innhold for alle oss tilhengere - og også motstandere rundt i landet. En videreføring av Åråsen-navnet på en evt. ny stadion må derfor kunne forsvares. Uansett - ny stadion ligger langt frem i tid, og det vil bli god anledning til å diskutere navnet. Navn har stor symbolikk (jf. navnedebatten ifbm. sammenslåingen av Hydro og Statoil).
                                      Last edited by RSP; 14.02.2007, 19:22.

                                      Kommentar

                                      • CocaJerry
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2532

                                        Ser enkelte mener vi heller burde bygge ut stadion enn å få ett nytt.
                                        Foreslår at dere tar en runde rundt Åråsen å ser på "all den plassen" som LSK har igjen å bygge på. Skal det kun bygges i høyden eller ut over toglinja og over parkeringsplassen?

                                        Parkeringsplasser er det allerede alt for lite av, med en stadioutbyggning så vil vi trenge enda flere, hvor skal disse være?

                                        Hvis Berg bygger ett drømmestadion til oss så tyder det virkelig på at han har hjerte i klubben, og at han har tenkt til å være med oss i lang tid fremover.

                                        Jeg håper virkelig at Berg bygger ett stadion til oss, gjerne ett som er enda nærmere banen, med runda svinger og tak (wow). Ja tusen takk Berg bare gjør det.


                                        Gi meg gjerne rødt kort, men jeg synes det Lars sier er godt nok til og gjentas (ikke bare trykke inn at jeg er enig)

                                        Opprinnelig skrevet av Lars

                                        En stadion med 11.000 sitteplasser kan veldig fort bli i minste laget.

                                        Dagens stadion er bra i dag, men om noen år er den ikke engang på øvre halvdel av anlegg i Tippeligaen.

                                        Vi må tenke langsiktig, det holder ikke å være fornøyd med det man har i dag. Selvsagt blir det trist å forlate Åråsen dersom det skjer, men skal vi bli en toppklubb eller ikke?

                                        Kommentar

                                        • sniper
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 5254

                                          Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                          Det er selve drømmetomta for et nytt stadion, men den har Per Berg allerede forsynt seg av: Se her. Nå blir det antakelig for trangt.

                                          Er det muligheter ved siden av eller bak Nebben? Der er det store, urørte områder. Det er på rette siden av Kjeller - både flyfaglig og ellers.
                                          Rent logistikkmessig er det vel et helvete å legge et nytt stadion ved Nebbursvollen?
                                          Jeg går for Vignernes, det tryggeste og enkleste.

                                          Håper uansett løsning LSK hører på KFL når stadion skal tegnes, da KFL svært gjerne vil være med på å legge opp stadion best mulig til stående syngende supportere.

                                          Petter

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎