Er Åråsen stadion for liten?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torha
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Sep 2006
    • 2

    Er Åråsen stadion for liten?

    Først må jeg få jeg få si at jeg ikke er LSK-patriot, tør ikke å nevne hvilket..., men har vært på Åråsen mange kamper, helt tilbake til 70-tallet faktisk. Stadionet har blitt meget bra, og når det nå blir et stadig større publikum lurer jeg på hvilke planer man har for en eventuell utbygging. Ser at Fjørtoft sier målet er Champions League innen 3 år. Folk ønsker vel at slike kamper skal spilles på Åråsen, og da blir vel 11000 plasser for lite (ikke kan man ha ståplasser heller). Senest i kampen mot VIF kunne man sikkert ha solgt 15000 billetter. Tror LSK kunne ha øket publikumssnittet betraktelig om kapasiteten ble øket til 15-16000.

    Men hvordan kan det gjøres på Åråsen! Det første måtte vel være å rive den gamle sittetribunen, bygge en ny som kom enda nærmere banen (hvis mulig), enda brattere og mye høyere. Men det er ikke mange meterne å hente på baksiden, da jernbanen ligger kloss inntill. På den andre langsiden (strømmen storsenter), kan det vel bygges en etasje til, slik at hele tribunen blir dobbelt så høy.
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

    #2
    En mulighet er å tette igjen svingene, og bygge ut RB-tribunen.. Men jeg er ingen ekspert..
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa

    Kommentar

    • sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

      #3
      Tviler på at det er noen planer.

      Petter

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #4
        Pr dato fyller vi veldig sjelden opp Åråsen, så trur ikke dette står på agendaen med det første.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • Lars_K!
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2006
          • 271

          #5
          i høyden er vel ikke aktuelt pga kjeller?

          Kommentar

          • Kopperud
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2006
            • 1697

            #6
            stemmer det får ikke bltt høyere pga den idiotiske flyplasse
            enetse muligheten blir vel svinger...:lsk:
            Ultras Felt C 2005x2015

            Lillestrøm & Bajen

            Kommentar

            • Torha
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Sep 2006
              • 2

              #7
              nei det er klart, hvis Kjeller gjør at det ikke kan bygges høyere, blir det nesten umulig å gjøre noe med kapasiteten. Men LSK har nå ca 77% av kapasiteten i bruk på kampene i snitt (9000 av 11600), og 4 av kampene har hatt over 10000. Og tendensen er stigende. Neste år kan dere få besøk av Strømsgodset og Ålesund, i stedet for Tromsø og Molde, og det vil også dra opp snittet. Mener fortsatt at LSK burde hatt plass til 15000, men spørsmålet er altså hvordan få det til.

              Kommentar

              • vEgz
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Aug 2006
                • 130

                #8
                det kommer helt an på. stadion blir som sagt sjeldent fylt opp, men skal bli fett hvis godset kommer på besøk neste år

                Kommentar

                • Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

                  #9
                  Per Berg kom med noen uttalelser om at han ønsket er storstue med 20 000 sitteplasser tak som kan trekkes over på Kjeller når den evt blir lagt ned. Vi må vel vente på det tenker jeg.

                  Men Lillestrøm som by vokser ganske fort nå, og innbyggertallet stiger. Det vil på sikt bety et større potensiale for LSK, og nå som Strømmen ikke er en konkurrent lengre vil nok også flere fra det området heie på LSK etterhvert som tiden går og rivaliseringen blir litt glemt.

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    #10
                    Godset trekker ikke opp snittet noe sted, Drammen burde være en bra fotballby men trekker bare ynkelige 3-4000. Da er AaFK i en ganske annen liga.

                    Det er vel planer om å få samme stil på hovedtribunen som på resten av anlegget en gang? Nye seter mm?

                    Åråsen Stadion holder mål i flere år, men sugardaddy Bergs ide om et nytt anlegg er interessante
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • RoyVaadal
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 4055

                      #11
                      Anbefaler at de som ikke har lest den gamle tråden om samme temaet tar en titt på:

                      RoyVaadal.

                      Kommentar

                      • Mr. Torri
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Jan 2006
                        • 125

                        #12
                        Jeg synes at å bygge ut stadion/skaffe ny stadion er for tidlig.
                        Kanskje om 4-5 år kan det være aktuelt å skaffe seg større eller utvide Åråsen!
                        Ingen tvil, Tom Nordlie er Fuglafil!

                        Otto Fredrikson, Number One ..

                        Kommentar

                        • KimFL
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 1410

                          #13
                          i høyden er vel ikke aktuelt pga kjeller?
                          Kjeller Flystasjon skal vel legges ned....eller er den allerede lagt ned?
                          Og som nevnt før her, så "drømmer" Per Berg om en ny stor og flott stadion på det området. Det ble også sagt dengang, at det ikke er mulig med mer utbygging av Åråsen.

                          Men pr dags dato, så er det vel kanskje ikke noe behvo for en større stadion, da det bare er noen få kamper som trekker fullt hus. Kampene mot RBK og VIF, kunne man sikkert fått dytta inn det dobbelte, men på andre kamper ser man jo mange ledige plasser på tribunene.

                          Men hvis LSK etablerer seg i toppen, samtidig som de spiller underholdene fotball, så kan nok planene om en ny stadion bli en realitet.


                          KimFL

                          Kommentar

                          • Fridtjof
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2005
                            • 2120

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av KimFL
                            Kjeller Flystasjon skal vel legges ned....eller er den allerede lagt ned?
                            Og som nevnt før her, så "drømmer" Per Berg om en ny stor og flott stadion på det området. Det ble også sagt dengang, at det ikke er mulig med mer utbygging av Åråsen.

                            Men pr dags dato, så er det vel kanskje ikke noe behvo for en større stadion, da det bare er noen få kamper som trekker fullt hus. Kampene mot RBK og VIF, kunne man sikkert fått dytta inn det dobbelte, men på andre kamper ser man jo mange ledige plasser på tribunene.

                            Men hvis LSK etablerer seg i toppen, samtidig som de spiller underholdene fotball, så kan nok planene om en ny stadion bli en realitet.


                            KimFL
                            Bom!

                            Kjeller flyplass blir heldigvis ikke lagt ned på en god, god stund. De planene er lagt døde. Uansett var det snakk om at hvis den skulle legges ned, så var det etter at F16-flyene er til lands blir satt på bakken, noe som skjer tidligst i 2015.

                            Per Berg drømmer nok ikke om noen ny stadion nei. Den saken var et resultat av av PK Torvik spurte Berg direkte hva han syns om idéen om å bygge ny stadion der flystripa er nå, gjerne med tak, hvorpå Per Berg svarte noe alla "Tja... joa, sikkert ikke dumt det". Sånn kan altså en sak bli til i media-Norge.
                            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                            Kommentar

                            • krisruds
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 839

                              #15
                              Hvis man f.eks ser på Viking, de hadde vel ikke så høyt snitt før de bygde ut ny stadion?J
                              eg mener hvis vi klarer og lage 3 svinger på stadion og bygge ut gamle tribunen så den får 5-10 rader til så burde dette holde mange år til.
                              Veit ikke hvor mange seter det er i lengden på åråsen, men si 700????? så er det 700 flere plasser på gamle tribunen bare, pluss at stadion blir enda mer intim. Men hvis vi skal gjøre dette så my det bli inn/utganger på samme måten som på de nye sidene. Da vil vi tape noen plasser igjen på dette.
                              Hvis man også legger til 3 svinger, tror ikke 4 går pga den som går fra bortesvingen til gamle tribunen har balkong tilhørende leilighetene. Men dog.
                              De 3 svingene er fra 250-400stk i hver sving. Snitt 320?? *3 =960
                              700 på den gamle pluss 960 = 1660.
                              Ikke bare får vi 1660 nye plasser, men en enda mer intim stadion. jippi

                              Men jeg håper KFL får hele felt C til nese sesong, flytte pressetribunen til felt E eller F. (er vel noe som sier at de skal sitte ganske midt på??)
                              Mener jeg leste et stad at stadion skal renoveres til neste sesong?
                              krisruds medlem av KFL siden 1996


                              OI OI OI nå har vi det morro :)

                              BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                              Kommentar

                              • Kopperud
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2006
                                • 1697

                                #16
                                med renovere så håper jeg de fjerner de stygge røde setene som ike har noe med LSKs sine farger å gjøre... åsså er de ganske støgge å se på:lsk:
                                Ultras Felt C 2005x2015

                                Lillestrøm & Bajen

                                Kommentar

                                • Gialloneri
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Dec 2004
                                  • 73

                                  #17
                                  Syns egentlig ikke Åråsen er for liten, men hadde vært gøy med litt bedre kapasitet. Det som irriterer meg er at jeg syns den er stygg. Bare se på hva de andre TL lagene har fått/får for tiden.

                                  Med noen enkle grep kan den bli mye penere. For det første må det komme gule seter på gamle tribunen. For det andre må man løfte taket på den gamle tribunen, slik at ikke alle de bakerte seteradene blir badet i skygge. Da vil tribunen se mye bedre ut på tv. For det tredje hadde det blitt mye penere med svinger. Da ville kapasiteten også øke. Problemet med dette er at det er en ganske dyr investering.

                                  Kommentar

                                  • McGuffy
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 5092

                                    #18
                                    Og si at Åråsen er stygg syns jeg er et stort overtramp.

                                    Åråsen er ikke stygg, den har sjel.

                                    Kommentar

                                    • Serbern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 5496

                                      #19
                                      Det styggeste på åråsen er når det henger vif-flagg ut av vernadaene til de som bor i lelilghetene der.. Det burde være FORBUDT!!!:lsk:

                                      Kommentar

                                      • Kopperud
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2006
                                        • 1697

                                        #20
                                        ja det så jeg å .... men tenk på folka de er egentlig skap kanaris de leier jo på åråsen så det må jo bety noe:lsk:
                                        Ultras Felt C 2005x2015

                                        Lillestrøm & Bajen

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎