Er Åråsen stadion for liten?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Seb.R
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 4159

    #21
    Puss opp notar (gule seter, hevning av tak), sett på svinger over hele og gjør kanarifeltet større, så er Åråsen rene paradiset (om det ikke var det fra før)
    www.sebastianramsland.com
    www.twitter.com/sebramsland

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #22
      Opprinnelig skrevet av Fridtjof
      Per Berg drømmer nok ikke om noen ny stadion nei. Den saken var et resultat av av PK Torvik spurte Berg direkte hva han syns om idéen om å bygge ny stadion der flystripa er nå, gjerne med tak, hvorpå Per Berg svarte noe alla "Tja... joa, sikkert ikke dumt det". Sånn kan altså en sak bli til i media-Norge.
      Morsomt med folk som later som om de vet alt. Det at LSK holder seg oppdatert på mulighetene for å bygge en ny stadion på flyplassområdet fikk jeg høre fra Frank Grønlund lenge før Romerikes Blad kom med artikkelen sin. Det kan RoyVaadal bekrefte. Det er absolutt ikke noen RB-skapt sak. Drømmen/planen er absolutt reell. Grønlund fortalte også at en ny stadion på Kjeller er en av grunnene til at de ikke vil bruke for mye penger på å pusse opp det eksisterende anlegget.

      Kommentar

      • Gullstrupa
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Sep 2005
        • 190

        #23
        Man kunne jo startet med å bygge en sving med ståplasser mellom feltet og rb som kan være en del av kanarifeltet, dette kan ikke koste atronomisk mye.
        Da hadde det blitt trøkk!
        Vålrenga gutta ække som andre, driter i fitta og puler hverandre.

        Kommentar

        • ON
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3639

          #24
          Opprinnelig skrevet av Lars
          Morsomt med folk som later som om de vet alt. Det at LSK holder seg oppdatert på mulighetene for å bygge en ny stadion på flyplassområdet fikk jeg høre fra Frank Grønlund lenge før Romerikes Blad kom med artikkelen sin. Det kan RoyVaadal bekrefte. Det er absolutt ikke noen RB-skapt sak. Drømmen/planen er absolutt reell. Grønlund fortalte også at en ny stadion på Kjeller er en av grunnene til at de ikke vil bruke for mye penger på å pusse opp det eksisterende anlegget.
          Kan bekrefte det Lars sier jeg også, i tillegg til vaadal, og et par til=)

          Artig med bedrevitere som egentlig ikke er det:lsk:

          Kommentar

          • fredpet76
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 1214

            #25
            Opprinnelig skrevet av Nordby
            Kan bekrefte det Lars sier jeg også, i tillegg til vaadal, og et par til=)

            Artig med bedrevitere som egentlig ikke er det:lsk:
            Men etter sesongslutt begynner oppussing av den gamle sittetribunen, der vi bl.a får gule seter på hele tribunen. Det er jo blitt bekreftet for en god stund siden.

            Kommentar

            • Shrap
              Medlem
              Møteplager
              • Sep 2005
              • 95

              #26
              Opprinnelig skrevet av Gialloneri
              Syns egentlig ikke Åråsen er for liten, men hadde vært gøy med litt bedre kapasitet. Det som irriterer meg er at jeg syns den er stygg. Bare se på hva de andre TL lagene har fått/får for tiden.

              Med noen enkle grep kan den bli mye penere. For det første må det komme gule seter på gamle tribunen. For det andre må man løfte taket på den gamle tribunen, slik at ikke alle de bakerte seteradene blir badet i skygge. Da vil tribunen se mye bedre ut på tv. For det tredje hadde det blitt mye penere med svinger. Da ville kapasiteten også øke. Problemet med dette er at det er en ganske dyr investering.

              Problemet med at åråsen ligger der det ligger, er jo at vi ikke har mulighet til å lage stadion noe høyere, p.g.a kjeller flyplass. ser jo også det på flom-lysene. LSK kostet jo på seg flesk, for å få lys-kastere som kunne senkes/heises etter hver kamp, nettopp p.g.a kjeller flyplass.
              Bergdølmo - VÅR mann!!!

              Kommentar

              • iL
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 10771

                #27
                Opprinnelig skrevet av fredpet76
                Men etter sesongslutt begynner oppussing av den gamle sittetribunen, der vi bl.a får gule seter på hele tribunen. Det er jo blitt bekreftet for en god stund siden.
                tja har hørt begge deler jeg.

                Noen som vet dette med sikkert? Er ståplassene på feltet en saga blott?
                Kanarifugla flyr høyt i år!

                Kommentar

                • veiron
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6267

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Gialloneri
                  For det andre må man løfte taket på den gamle tribunen, slik at ikke alle de bakerte seteradene blir badet i skygge. Da vil tribunen se mye bedre ut på tv.
                  Hallo??? Skal LSK bruke masse penger for å heve taket med den hensikt at det skal se pent ut på tv?? Hører du hvor dumt det låter??

                  Men at svingen fra feltet til RB burde bygges igjen er jeg enig i. Dette er det største minuset med Åråsen slik jeg ser det. Hvis vi kunne fått ett sammenhengende KFL-felt fra feltet slik det er nå, og videre i en sving og halve RB, da er vi der vi skal være!! Det burde være mulig for LSK å realisere.

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av veiron
                    Men at svingen fra feltet til RB burde bygges igjen er jeg enig i.
                    En ulempe vil da bli at vi ikke lenger kan se inn på Åråsen når vi passerer i flytoget. Alltid hyggelig å ta farvel med Åråsen på en ordentlig måte når man drar utenlands, og å bli møtt med dette synet når man kommer hjem.
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • sniper
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 5254

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                      En ulempe vil da bli at vi ikke lenger kan se inn på Åråsen når vi passerer i flytoget. Alltid hyggelig å ta farvel med Åråsen på en ordentlig måte når man drar utenlands, og å bli møtt med dette synet når man kommer hjem.
                      Hvis du må velge, hva velger du?
                      Se på Åråsen fra flytoget eller sving mellom feltet og rb?




                      Petter

                      Kommentar

                      • veiron
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6267

                        #31
                        Å få bygget denne svingen, er det noe KFL kunne fremmet ett forslag om?? Evt. på neste årsmøte?
                        Dette er noe vi helt klart kunne startet en kronerulling for å hjelpe til med å realisere også, om det er det finansielle som skulle tale imot det

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          #32
                          Det er ikke så lett å bygge en sving der dere foreslår å gjøre det. For det første må det være mulig å gå der for å komme inn på Notar-tribunen. Men det største motargumentet er at det ligger et enormt maskinrom der, som garantert ikke kan flyttes.

                          Det siste jeg har hørt fra LSK-hold angående oppussing av Notar-tribunen er at det mest sannsynlig kommer til å skje noe, men at man enda ikke vet helt hva. Uansett er nok utskifting av de rosa setene ganske høyt oppe på lista.

                          Om de setter seter på hele feltet og samtidig ikke utvider det, er det en skandale. Men jeg regner med at de ikke gjør det. Og om de har tenkt til å opprettholde kapasiteten på ståfeltet (2300), vil det bli litt av en utfordring. Det vil nemlig bare være drøyt 1200 seter der. At vi skal klare å få folk til å stå jevnt spredd utover hele feltet med 1,9 pers. per sete i snitt er utopi.

                          Kommentar

                          • ulfpulf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 2506

                            #33
                            Var ikke grunnen til at svingen ikke ble bygd at det skulle settes opp storskjerm i det hjørnet?

                            Forresten, et argument mot å heve taket over kanarifeltet er at lyden som nå kastes inn på banen da slipper ut til flytoget.
                            Jeg tror lyden fra RB hadde vært enda bedre hvis taket hadde vært tett der.
                            (Ja, jeg vet at veggen på Romeriksklinikken er bak, men jeg tror en god del lyd slipper ut likevel.)

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #34
                              Jeg tror de mener at man skal bygge et tak som går rett ut, i stedet for det nåværende, som dupper ned på enden og slipper inn svært lite lys.

                              Kommentar

                              • veiron
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6267

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Lars
                                Det er ikke så lett å bygge en sving der dere foreslår å gjøre det. For det første må det være mulig å gå der for å komme inn på Notar-tribunen.
                                Det er ingen stor ingeniørkunst å lage en liten tunell (under bakkeplan)!

                                Kommentar

                                • Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

                                  #36
                                  Tunellen skal helst ikke være så veldig liten, da. Men selvsagt, det går an å lage en undergang der.

                                  Kommentar

                                  • Kimito
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 2600

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Nordby
                                    Artig med bedrevitere som egentlig ikke er det:lsk:
                                    Det hadde vært enda mer snert i kommentaren, om du hadde skrevet: Artig med bedrevitere som ikke er bedrevitende

                                    Kim - midlertidig vikar for Språkteigen
                                    Last edited by Kimito; 22.09.2006, 15:35. Begrunnelse: veiron
                                    Ferdigskåra

                                    Kommentar

                                    • RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av petter
                                      Hvis du må velge, hva velger du?
                                      Se på Åråsen fra flytoget eller sving mellom feltet og rb?
                                      Dette var jo mest humoristisk ment.
                                      Men til spørsmålet i tråden om Åråsen er for liten.
                                      Jeg svarer nei.

                                      La oss håpe at den blir for liten om noen år. Ingenting er bedre enn et sånt luksusproblem. Selv engen-kampen i år blei vel bare omtrentlig utsolgt, serieåpning mot RBK blei ikke utsolgt. Nei, vi trenger ikke større stadion.

                                      Jeg er også av de som har litt høyere terskel for når stadion blir for liten, av to grunner:
                                      • Stadion blir mer intim og det gir en bedre atmosfære når det er få tomme seter
                                      • Press på billetter og billettangst er en god ting som gjør at man selger flere billetter bare på folks panikk
                                      RoyVaadal.

                                      Kommentar

                                      • veiron
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6267

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Kimito
                                        Det hadde vært enda mer snert i kommentaren, om du hadde skrevet: Artig med bedrevitere som ikke er bedrevitende

                                        Kim - midertidig vikar for Språkteigen
                                        Det hadde vært bedre om du hadde husket en L i "midlertidig" Mr. Språkvikar

                                        Kommentar

                                        • Kimito
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 2600

                                          #40
                                          ...var redd for at noe sånt skulle slå tilbake en dag
                                          Ferdigskåra

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎