desember 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    #21
    Fugla er klare for kvartfinale!

    Opprinnelig skrevet av Dagbladet
    og så godt som kvalifisert seg for kvartfinalen i Royal League.
    Mens Dagbladet er i tvil, så er Forumet sikker.
    Jeg kan melde at LSK allerede er klare for kvartfinale.
    Vi kan ikke bli dårligere enn nr. 3 i vår pulje. Samtidig vil vi uansett slå gruppetreern fra Gruppe 3 (der verken Viborg eller AIK kan oppnå mer enn åtte poeng.)

    Fugla er klare for kvartfinale!
    RoyVaadal.

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #22
      Diomande har signert

      Ifølge dagens RB har Diomande skrevet under for LSK. LSK jobber nå med å skaffe ivorianeren arbeidstillatelse. De regner med at han kommer når sesongoppkjøringen starter i januar.

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3170

        #23
        Diomande Alassane har skrivi under for LSK

        I følge dagens RB (liten notis i papirutgaven) skreiv Dio under kontrakten på 18-årsdagen 28. november; den er nå ankommet Åråsen, og "bare" arbeids- og oppholdstillatelse og spillerlisens fra NFF gjenstår. Når NFF også gjør det de skal med reglene for spillere utafor EU/EØS vil alt bare være fryd og gammen, og vi kan spille med tre på banen og en fjerde på benken, så vidt jeg kan forstå.

        gilbert

        Slått på målstreken - men jeg la inn samme opplysning om Dio i tråden om stallen 2007 klokka 07.24....

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #24
          RB

          Børsen: FC København-LSK

          FAKTA
          ROYAL LEAGUE
          FC København - LSK 0-1 (0-0)

          Parken.
          7.149 tilskuere.
          Mål: 0-1 Bjørn Helge Riise (50)
          Gult kort: Bjørn Helge Riise, Pål Strand, Eirik Bertheussen, LSK.
          Dommer: Martin Ingvarsson, Sverige.
          Målsjanser: FCK 3, LSK 5. Cornere: FCK 2, LSK 5.

          LSKs lag (4-4-2):

          Heinz Müller 7
          Dan Anton Johansen 5
          Pål Steffen Andresen 6
          Eirik Bertheussen 5
          (Frode KIppe i 18 min.)
          Shane Stefanutto 5
          Bjørn Helge Riise 8 BB
          (Johan Petter Winsnes i 5 min.)
          Khaled Mouelhi 5
          Espen Søgård 5
          Pål Strand 6
          Olivier Occean 5
          (Magnus Myklebust 31 min.) 5
          Arild Sundgot 5

          SUM 11 MANN: 62
          SUM 12 MANN: 67

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #25
            RB

            Millionbonus på gang

            Av: Per Kristian Torvik

            KØBENHAVN:

            Alt klaffer for LSK i Royal League.

            Allerede nå er bortimot to millioner kroner spilt inn i bonuser, selv om premiene er halvert i forhold til i fjor.
            Hvis det blir seier mot Brøndby torsdag, går det ikke bare 125.000 kroner for tre poeng inn på kontoen. Da vinner LSK også sin gruppe og kan innkassere ytterligere 600.000 kroner.
            Om LSK skulle gå hele veien i år, er bonusen for seier i kvartfinalen 350.000, semifinalen 400.000 og finalen 2.000.000. Det vil i tilfelle gi over fem millioner kroner i bonus for årets Royal League. I fjor tjente klubben 5,9 millioner.
            10 millioner kroner for to år i Royale League er om laget fortsetter å vinne, er det ingen som kan klage på. LSK-leder Per Mathisen sier det slik om hvorfor klubben prioriterer det skandinaviske mesterskapet:
            – Ikke bare får vi god trening ved å møte de beste lagene i Norden. Vi får betalt for det også.
            Torsdag kveld kommer Brøndby på besøk til Åråsen. Det kan bli litt av en kamp mot et dansk lag som har sviktet i serien, men som står med to strake seirer i Royal League.

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #26
              Opprinnelig skrevet av RB
              Hvis det blir seier mot Brøndby torsdag, går det ikke bare 125.000 kroner for tre poeng inn på kontoen. Da vinner LSK også sin gruppe og kan innkassere ytterligere 600.000 kroner.
              Rettelse: Seier mot Brøndby er ikke nok for å sikre gruppeseier. Med seier i de tre påfølgende kampene oppnår Brøndby 15 poeng, to poeng mer enn Fuglas 13 etter seier mot Brøndby torsdag.
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • Trofast kanari
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 355

                #27


                LSK signerte stortalent

                Diomande Alassane trente med Lillestrøm allerede sist vinter. Nå er han klar for Åråsen-laget.
                Foto: Gorm Kallestad, SCANPIX
                Det ivorianske stortalentet Diomande Alassane er klar for LSK.
                Av Marius Vik

                Diomande Alassane fra Elfenbenkysten trente med Lillestrøm i tre perioder forrige sesong, og ble av Uwe Rösler i høst beskrevet som «min diamant». Nå er stortalentet klar for Lillestrøm, melder Romerike Blad.
                Spissen skrev under på sin 18-årsdag den 28. november, og nå mangler bare arbeids- og oppholdstillatelse, samt spillerlisens fra NFF, før ivorianeren kan starte sin LSK-karriere.
                Diomande Alassane scoret sitt første mål for Lillestrøm i en treningskamp mot Vålerenga i oktober. Han er 1,74 høy, veier 74 kilo, og kommer fra den ivorianske klubben Stella Club, og har spilt for de yngre landslagene i landet.
                - Diomande har et enormt potensial og jeg ønsker selvsagt at vi får ham med fremover, sa Uwe Rösler til Nettavisen tidligere i høst. Han fikk i alle fall oppnådd sitt ønske om at Lillestrøm skaffet seg spisstalentet.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #28
                  Dagbladet

                  Rösler imponert over Fjørtoft


                  GODE VENNER: Uwe Rösler og Jan Åge Fjørtoft har fortsatt jevnlig kontakt. Rösler er imponert over måten LSK-manageren har ledet Lillestrøm på, og tror han kunne hatt en god framtid som trener dersom han hadde ønsket.
                  Foto: SCANPIX


                  SELVSIKKER: Jan Åge Fjørtoft føler ikke han står noe tilbake for de fleste trenere i Norge. - Jeg er helt sikker på at jeg har det som skal til, sier han til Dagbladet.no, men legger til at han ikke har ambisjoner med treneryrket.
                  Foto: SCANPIX

                  NY JOBB Uwe Rösler på sin nye hjemmebane, Viking Stadion.
                  Foto: SCANPIX

                  - Har alle kvaliteter for å bli en god trener.

                  SIGVE KVAMME
                  Mandag 04.12.2006, 12:09
                  oppdatert 12:17

                  (Dagbladet.no): LSK-manager Jan Åge Fjørtoft har vikariert som hovedtrener etter at Uwe Rösler fikk sparken 13. november. Det har gitt tre seirer, en uavgjort og 99 prosent sikkert avansement i Royal League.
                  I går fortalte han at vikarperioden har gitt ham mersmak på treneryrket. Uwe Rösler tror Fjørtoft har til for å lykkes om han skulle bestemme seg for et permanent karriereskifte.

                  - Jan Åge gjør en flott jobb, og laget virker motivert. Det kommer ikke som noen overraskelse på meg, sier Rösler til Dagbladet.no.

                  Snakker ofte med Fjøra
                  Tyskeren understreker at Fjørtoft bare har ledet laget i noen få kamper, men er likevel imponert over det han har sett til nå.

                  - Han har en velutviklet fotballforståelse, og vet hva som kreves for å få laget til å fungere. Han har alle kvaliteter som skal til for å bli trener. Men for å være ærlig vet jeg ikke om han har de store trenerambisjonene, sier Rösler.

                  Han har fortsatt jevnlig kontakt med sin gamle manager, som besluttet å fortsette i Lillestrøm selv om han ble umyndiggjort da Rösler og Gunnar Halle ble sparket.

                  - Jeg snakker med ham. Vi har naturligvs ikke like ofte kontrakt som tidligere, nå er vi jo konkurrenter. Men jeg ringte han i går og gratulerte med resultatet. Han gjør det samme jeg og Gunnar hadde planlagt å gjøre før vi fikk sparken. Laget ser ut til å være i god form og motivert. Det skal ha all ære av.

                  - Håper du Lillestrøm skal gjøre det bra?
                  - Følelsene for Lillestrøm er der fortsatt, man kan ikke bare skru av en bryter Jeg ønsker dem alt godt, bortsett fra i kampene mot Viking, sier Rösler.

                  Selvsikker
                  Jan Åge Fjørtoft bekrefter langt på vei Röslers mistanke om han egentlig ikke ønsker å bli trener - men er enig med tyskeren i at han har kvalitetene som skal til.
                  - Det er jeg helt enig i. Jeg er helt sikker på at jeg har det som skal til. Men det er ikke noe jeg ønsker, det har jeg sagt i hele min karriere. Det er mer ufordrende med en managerrolle, sier Fjørtoft til Dagbladet.no.

                  - Hva ville gjort deg til en så god trener?
                  - Jeg vil ikke analysere gode og dårlige sider, og kommentere meg selv som trener. Men når jeg ser hvilket trenere vi har i Norge, er det ikke sånn at jeg tenker «oi, dette hadde jeg ikke klart». Såpass selvtillit har jeg. Den viktigste egenskapen for en moderne trener er lederegenskaper, mener Fjørtoft.
                  Han har D-trenerutdannelse, som er den høyeste utdannelsen i norsk fotball. Men utspillet om at trenerjobben har gitt mersmak var ikke ment i fullt alvor, bedyrer han.

                  - Jeg har ingen ambisjoner med treneryrket. Det er morsomt å jobbe med et lag og få brukt tankene man har om lederskap. Jeg stoler veldig mye på menneskene rundt meg, og på spisskompetansen i laget og støtteapparatet. Moralen har vært fantastisk, sier han.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #29
                    100 % Fotball


                    HET: Espen Ruud, her i duell med Tamas Szekeres. ( Foto: Tom Benjaminsen / Digitalsport )
                    Ruud utelukker LSK

                    STAVANGER: Espen Ruud var klar i sin tale da han ankom Stavanger mandag: Lillestrøm er ingen aktuell klubb neste sesong.


                    Av: Jan-Erik Larsen, Øyvind Brenne
                    Publisert: 04.12.2006 kl. 12:45
                    Endret: 04.12.2006 kl. 12:48

                    - LSK er ikke i bildet. Det har aldri vært særlig aktuelt, sier Odd-backen til aftenbladet.no.
                    Ruud kom til Stavanger for å se på forholdene i Viking mandag. Fra før er det kjent at LSK er interesserte i unggutten, muligens som en del av en byttehandel med Anders Rambekk. Men overfor aftenbladet slår Ruud fast at denne saken bare har to mulige løsninger, som betinger at Viking og Odd blir enige om en overgang.
                    Enten blir han i Odd uansett. Ellers flytter han vestover.
                    - Det står mellom Viking og Odd. Det sportslige vil bli det avgjørende, men jeg vet at jeg uansett er bundet til Odd før klubbene eventuelt er enige, sier Ruud
                    Etter ankomst Stavanger spiste han lunsj med Egil Østenstad i Stavanger. Deretter stod omvisning på Viking stadion på agendaen..
                    - Jeg bestemme meg ikke før et stykke ut i desember, sier Ruud.

                    Kommentar

                    • Gyras
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Nov 2003
                      • 62

                      #30
                      Dan Anton Johansen håber på Brøndby


                      Den tidligere Brøndby-spiller Dan Anton Johansen håber at vende tilbage til barndomsklubben en dag, hvis Brøndby vil købe ham i Lillestrøm.



                      Selv om Dan Anton Johansen måtte forlade Brøndby i skuffelse over manglende spilletid, så frister barndomsklubben stadig Lillestrøm-spilleren. Det oplyser flere medier mandag.

                      - Jeg har altid sagt, at jeg gerne vil spille i Brøndby igen. Hvis pengene er der, kan der sket meget i fodbod, siger Dan Anton Johansen til B.T.

                      Den 27-årige forsvarsspiller har kontrakt med norske Lillestrøm frem til 2009, og han understreger, at et skifte tilbage til Brøndby ikke er aktuelt lige nu, da det vil kræve, at han bliver købt fri.

                      - Det har vist aldrig været et problem at slippe ud af en kontrakt, hvis pengene er store nok. Men det må I jo snakke med Bjerregaard om. I første omgang bliver jeg i Norge, for jeg har ikke fået en konkret henvendelse, og jeg har det fint heroppe, siger Dan Anton Johansen til Berlingske Tidende.

                      /ritzau/


                      - Jeg har altid sagt, at jeg gerne vil spille i Brøndby igen. Hvis pengene er der, kan der sket meget i fodbod, siger Dan Anton Johansen til B.T. Foto: Kristian Juul Pedersen

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        #31
                        Grodås mot LSK-retur
                        Av Marius Vik
                        04.12.06 15:22, ny 04.12.06 15:29


                        Frode Grodås er lysten på jobben som keepertrener i gamleklubben.
                        Frode Grodås bekrefter overfor Nettavisen at han er lysten på en retur til sin gamle klubb Lillestrøm, hvor han er forespeilet enn jobb som keepertrener.

                        - Jeg ble kontaktet av unge Fjørtoft nylig om denne jobben, og syntes det var både hyggelig og interessant, sier Grodås til Nettavisen.

                        - Lillestrøm er jo liksom klubben min, poengterer Grodås, som var LSKs sisteskanse fra 1988 til 1996.

                        Grodås regner med å ta sin avgjørelse i løpet av de neste to ukene.

                        - Dette er noe jeg godt kunne tenke meg, men jeg har andre tilbud både i og utenfor fotballen jeg også må ta stilling til.

                        - Hovedtrenerjobber?

                        - Nei, ingen fra de to øverste divisjonene, og noe utenfor det er ikke aktuelt, understreker den nylig avgått HamKam-treneren, som overfor Kanal 24 sier at han ikke finner det nedverdigende eventuelt å ta over en slik jobb.
                        | Denne artikkelen er skrevet ut fra: http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tip...icle824185.ece |
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • fredpet76
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2004
                          • 1211

                          #32
                          Het kamp om Simen!
                          I går kom FFK på banen med tilbud om kontraktforlengelse


                          Mens Simen Brenne (25) ferierer i Thailand, ligger det an til en het kamp mellom FFK og Lillestrøm om hans signatur.
                          Tekst: Vidar Henriksen

                          I går ble det kjent at FFK kommer til å gi Simen tilbud om en ny kontrakt, men det er ventet at konkurransen fra Lillestrøm vil bli tøff. Spilleren har ikke lagt skjul på at han ønsker å prøve seg i utlandet og da kan Åråsen være et bedre utstillingsvindu for 25-åringen.

                          Strekker seg langt
                          Ifølge kilder i Lillestrøm skal klubben være villig til å strekke seg langt økonomisk for å sikre seg spilleren som er under kontrakt med FFK kun ut 2007-sesongen. Og skal FFK tjene penger på ham, må de gjøre det innen overgangsvinduet åpner til sommeren.

                          Tilbud sendt
                          Morgan Andersen var i forrige uke i samtaler med Lillestrøm-manager Jan Åge Fjørtoft. FFK-direktøren har gjentatte ganger understreket at han ønsker å beholde Simen, og nå vil et kontraktstilbud komme på bordet.
                          – Det vil bli sendt nå, bekreftet Andersen i går ettermiddag.

                          En viktig brikke
                          – Kan du si noe om Lillestrøms interesse for Simen?
                          – Nei, jeg kommenterer ikke hva Lillestrøm eller andre klubber gjør. Vi forholder oss til Simen og hans agent Bjarne Sognæs.
                          – Har du et berettiget håp om å forlenge kontrakten med Simen?
                          – Ja. Vi ønsker å beholde ham i lang tid fremover, men vi må også høre hva Simen selv mener. Ønsker han noe annet, får vi revurdere det. Men vi legger ikke skjul på at Simen er en viktig brikke for vår videre satsing.

                          Dyrt å kjøpe
                          Agent Bjarne Sognæs er inntil videre hemmelighetsfull.
                          – Jeg har ikke noe å tilføye. Der er jeg på samme linje som de andre du har snakket med, sier han til Fredriksstad Blad.
                          – Vil du røpe noe om prislappen på Simen?
                          – Nei, det ønsker jeg ikke. Men det er dyrt å kjøpe spillere fra andre norske klubber. Det finnes det flere eksempler på det siste året.

                          Hull i midten
                          Michael Mifsud og Robert Koren er på vei bort fra Lillestrøm, noe som fører til et akutt behov for forsterkninger hos den hardtsatsende romeriksklubben. Fredriksstad Blad har ikke maktet å komme i kontakt med Simen Brenne de siste dagene. Han ferierer for tiden i Thailand, hvor han garantert gjør seg opp noen tanker om sin fotballfremtid.

                          Kommentar

                          • brisbane-kanaris
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2006
                            • 595

                            #33
                            fra http://www.theworldgame.com.au/europ...d=st&cid=79185

                            Copenhagen lose ground - AP



                            Bjorn Helge Riise has scored five minutes into the second half to give Lillestrom a 1-0 victory over FC Copenhagen in Group 2 of the Royal League.

                            Unbeaten Lillestrom has 10 points and has clinched a quarter-final berth. Two-time defending champion Copenhagen stayed in fourth place after its second loss to the Norwegian team in four days.

                            Pal Strand, who scored the only goal when the teams met in their first encounter, set up the only goal of the game with a shot that was deflected by a Copenhagen defender. Goalkeeper Kenny Gall tipped the ball into the post, and Riise converted the rebound.

                            Brondby, another Danish team, is second in Group 2 with six points, but has played two games less than Lillestrom. Hammarby is third with one point.

                            Kommentar

                            • TorTor
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2004
                              • 335

                              #34
                              Grodås på vei til Lillestrøm

                              Frode Grodås fikk sparken som trener i Ham-Kam da klubben rykket ned fra eliteserien i år. Nå kan det se ut til at den tidligere HBK-keeperen blir keepertrener i LSK.


                              Av: ANB


                              Grodås bekrefter at han har blitt kontaktet av Lillestrøm om jobben som keepertrener i klubben. Han er fristet av tilbudet.

                              – Jeg ble kontaktet av unge Fjørtoft nylig om denne jobben, og syntes det var både hyggelig og interessant, sier Grodås til Nettavisen.

                              Grodås er også ønsket som trener for et planlagt keeperakademi i LSK.

                              Lillestrøm er klubben i den tidligere landslagsmålvaktens hjerte. Han voktet målet for LSK fra 1988 til 1996. Svaret på om Grodås vender tilbake til "fugla" er ventet i løpet av de to neste ukene.

                              Kommentar

                              • semper fi
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 823

                                #35
                                AIK snuser på Koren

                                Den svenske toppklubben AIK vurderer om de skal forsøke å hente kontraktsløse Robert Koren.


                                Det bekrefter AIKs sportssjef Ola Andersson overfor VG Nett.

                                - Jeg pratet med ham (Koren) for en stund siden, men det var bare for å forhøre oss om hans situasjon, sier Andersson.

                                Stockholm-klubben vil nå vurdere om de skal forsøke å hente sloveneren eller ikke.

                                - Vi vet ennå ikke hva han skal ha. Men fremdeles er dette noen som ligger langt, langt ute, sier AIKs sportslige leder.

                                Fremdeles ønsket på Åråsen

                                Koren er for tiden Bosman-spiller, men er fremdeles ønsket av Lillestrøm. Det er blitt spekulert i at han vil kreve en årslønn på rundt fire millioner kroner for å bli på Romerike.

                                - Jeg kan ikke si annet enn at det ikke har vært noe dialog rundt en eventuell kontrakt, sier Andersson på spørsmål om klubben har råd til å lønne sloveneren.

                                Mulig erstatter

                                Trolig har AIK startet jakten på den omdiskuterte midtbanespilleren Dulee Johnson som ifølge Fædrelandsvennen skal være på vei til Start.

                                Robert Koren har også vært nevnt i sammenheng med Rosenborg og franske Rennes.

                                Det har ikke lyktes VG Nett å komme i kontakt med Koren tirsdag.

                                Den svenske toppklubben AIK vurderer om de skal forsøke å hente kontraktsløse Robert Koren.
                                -After Dark Ultras-

                                Kommentar

                                • Trofast kanari
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2004
                                  • 355

                                  #36


                                  Jan Åge Fjørtoft har gitt Lillestrøm beskjed om at han ikke slår til på tilbudet fra Rapid Wien.LSK-manageren var ønsket som manager i den østerrikske klubben, men mandag ga han beskjed til Lillestrøm-eier Per Berg om at han ønsker å bli værende på Åråsen.- Jeg blir i LSK fremover, det har jeg sagt til Per Berg. Samtidig har jeg gitt Rapid klar beskjed: jeg reiser ikke nå, sier Fjørtoft til VG.39-åringen sier til avisen at han håper å kunne bidra til å gjøre LSK til et topplag.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #37
                                    Fra Royal Leagues hjemmeside

                                    Meulensteen tilfreds med starten


                                    René Meulensteen ser frem til torsdagens Royal League-opgør mod Lillestrøm. Efter to sejre over Hammarby har Brøndby tanket selvtilid.

                                    - Jeg er meget tilfreds med vores start i Royal League, indleder René Meulensteen til brondby.com forud for torsdagens Royal League-møde med Lillestrøm.
                                    - Vi fokuserede fra starten på, at Royal League var en god start for os. En ny start i en ny turnering hvor vi kan få genopbygget selvtilliden. Med to sejre i de første to kampe må vi sige, at vi fået den gode start vi havde håbet på. Det håber vi selvfølgelig fortsætter i de to kommende kampe mod Lillestrøm.
                                    I den seneste kamp mod Hammarby, som Brøndby vandt 3-1, sprang især to spillere i øjnene på Brøndby-mandskabet. Talenterne Morten Rasmussen og David Williams får rosende ord med på vejen af cheftræneren.
                                    - Morten spillede en fremragende kamp på den defensive midtbane. Idéen med at placere ham dér havde jeg haft gennem noget tid og jeg er meget glad for hans præstation. Han gjorde som han fik besked på og løste opgaven på en imponerende måde, siger han og drejer fokus videre til 2-måls skytten fra Hammarby-sejren.
                                    - David fortjener også at blive nævnt. Han har på en måde været tvunget til at få så meget spilletid pga. skaderne, men han har gjort det godt og suger til sig fra kamp til kamp. Han har styr på sine nerver og så kan vi arbejde med at få endnu mere ud af ham, for han kan så meget.

                                    Morten Rasmussen startede på den defensive midtbane i seneste Brøndby-kamp og den opgave klarede talentet på imponerende vis ifølge René Meulensteen.

                                    Svær modstander
                                    I morgen aften spiller Brøndby så den 3. Royal League kamp i sæsonen, når førerholdet Lillestrøm tager imod på Åråsen. En kamp der bliver svær erkender Meulensteen.
                                    - Man kan se på tabellen at Lillestrøm har fået en god start på turneringen. Og ud fra det jeg har set dem spille, kan jeg se de spiller med selvtillid og god energi. Det er et svært hold at spille mod, gode i defensiven og med flere gode spillere, så det bliver en vanskelig opgave, slutter han.
                                    I eftermiddag udtager cheftræneren truppen til Lillestrøm-kampen

                                    David Williams roses til skyerne af cheftræner René Meulensteen inden torsdagens Royal League-kamp mod Lillestrøm på udebane.

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #38
                                      – Vil se dem i øya

                                      Jan Åge Fjørtoft vil se gutta i øya før han tar ut laget mot Brøndby IF.
                                      VINNERLYSTEN: Fjørtoft vil bruke tid på å ta ut torsdagens startellever. FOTO: KRISTER SØRBØ




                                      Av: Av Trine Melheim Næss @Byli.7.telefon:63 80 50 50

                                      – Full poengpott en viktig på mange måter, derfor er jeg nødt til å se hvem som er klar for å yte maks, sier Fjørtoft. Han venter derfor med å ta ut startelleveren til kampdagen.
                                      På onsdagens trening var det flere som viste at de har formen inne, og Kasey Wehrman er tilbake fra skadeavbrekket.
                                      – Jeg håper å få med Wehrman i troppen, kommenterte Fjørtoft. Frode Kippe spilte kun de siste 18 mot FC København, men LSK-manageren regner med å ha med forsvarsbautaen fra start mot danskene.
                                      Pål Strands oppadstigende formkurve gjør at han er et naturlig valg på midtbanen.
                                      – Man må ha med spillere som er gode, og Pål er på en utrolig bølge, bemerket Fjørtoft.
                                      – Vil vinne alt

                                      Før torsdagens oppgjør topper LSK tabellen i gruppe 2 med ti poeng. Laget er sikret videre avansement, men Fjørtoft vil ha full pott i de to resterende kampene.
                                      – Vi har nådd delmålet vårt, men vi vil vinne alt vi er med på. Det ligger mye penger i gode resultater.
                                      En seier i gruppespillet betyr 125.000 kroner på kontoen. Vinner LSK mot Brøndby kan det innkasseres ytterligere 600.000 kroner i gruppevinnerbonus.
                                      Gode dansker

                                      Brøndby-trener René Meulensteen, sier til royalleague.com at han ser fram til torsdagens Royal League kamp Lillestrøm. Han mener laget har sanket selvtillit etter to seier over Hammarby. Jan Åge Fjørtoft tror entusiasme og duellspill blir nøkkelen til seier.
                                      – Brøndby er et spillemessig godt lag. Vi må demme opp for dem ved å jobbe hardt og være kompakte.

                                      Kommentar

                                      • Trofast kanari
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2004
                                        • 355

                                        #39


                                        Frode Grodås kommer hjem
                                        LSK og Frode Grodås ble i dag enige om en 2 – års kontrakt som keeper- trener.




                                        - Vi er veldig fornøyd med å få Frode på plass. En gammel LSK – legende har vendt hjem. På initiativ fra Frode vil vi også forsøke å bygge opp et keeper – akademi på Åråsen. Et akademi der vi også ønsker å ha med oss årets keeper- trener, Kjell Lier, som har gjort en veldig god jobb for klubben, sier LSK – manager Jan Åge Fjørtoft

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          #40
                                          FXT - Nasjonalt keeperakademi i LSK regi !

                                          Grodås fikk ny jobb
                                          Av Marius Vik 06.12.06 15:24, ny 06.12.06 15:26

                                          Skal lede et nasjonalt keeperakademi.
                                          - En gammel LSK-legende har vendt hjem, sier manager Jan Åge Fjørtoft om Frode Grodås’ retur til Åråsen.

                                          Den forhenværende LSK-keeperen med åtte år mellom stengene for Romerikes fotballstolthet skrev onsdag under en toårskontrakt, hvor målet er at Grodås skal bygge opp et nasjonalt keeperakademi.

                                          - Det vil være i Lillestrøms regi, men målet er at det skal bli et nasjonalt akademi, hvor både keepere og keepertrenere skal utdannes, sier Jan Åge Fjørtoft til Nettavisen.

                                          Fjørtoft forteller at selve ideen til keeperakademiet kom fra Grodås selv.

                                          - Det var Frode som kom med initiativet, og vi tente på ideen, poengterer LSK-manageren.

                                          Til Lillestrøms hjemmeside sier Fjørtoft at klubben også ønsker seg årets keepertrener, Kjell Lier, med seg i keeperakademiet.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎