desember 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    Nettavisen: Riise tatt på flyplass (Torp)

    Riise tatt på flyplass

    http://www.fxt.no/tippeligaen/lillestrom/article842957.ece

    John Arne Riise er fornøyd med lillebror Bjørn Helge Riises medbragte julemat.
    Foto: Cornelius Poppe, SCANPIX


    Bjørn Helge Riise ble tatt i sikkerhetskontrollen på vei til sin bror.

    Av Marius Vik



    Bjørn Helge Riise fikk problemer med sikkerhetskontrollen da han skulle feire jul hos sin bror i England. Med koffert og sekker fullt av norsk julemat til familien Riise, ble Lillestrøm-spilleren bedt om å vise innholdet i håndbagasjen.

    Det gikk ikke helt som planlagt.


    «Flytende»
    Store mengder av den norske julematen, samt leverpostei og hårvoks, ble konfiskert.

    - De sa det var flytende materiale.

    - Leverpostei, flytende?, spør en oppgitt Bjørn Helge Riise.

    Ha innrømmer at det kokte solid da han i forrige uke skulle fly fra Torp og over til sin storebror i Liverpool.

    - Jeg sto der med en liten unge klokka ti på kvelden, så det var ikke så lett, men jeg kokte virkelig.

    - Burde du ikke ha sjekket dette i forkant?

    - Det kan du gjerne si, men jeg tenke at flytende var vann og sånne ting. Uansett så har jeg lært til neste gang, understreker Lillestrøm-spilleren.


    Matmons John Arne
    Til tross for at han fikk både mat og hårvoks konfiskert, var det likevel mye som kunne beholdes, til storebror John Arnes glede.

    - Den ene kofferten var full av pinnekjøtt, og i tillegg måtte jeg pakke masse julemat inn i håndbagasjen. Likevel fikk jeg ti kilo overvekt, humrer den yngste av brødrene Riise, og innrømmer at han fått god omsetting på maten i England.

    - John Arne er overlykkelig, og spiser noe voldsomt.

    Noen andre som garantert er overlykkelige, er beboerne på herberget i Sandefjord.

    - Alt som beslaglegges, sendes videre til herberget i Sandefjord, sier luftfartssjef ved Sandefjord Lufthavn, Alf-Reidar Fjeld.

    - Det som ble beslaglagt har gått til en god sak. Bjørn Helge Riise har sannsynligvis gitt sin hyggeligste julegave noensinne, mener luftfartssjefen, som understreker at slike beslag er dagligdagse og helt udramatiske.
    21.12.06 13:36

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      Moss Avis: 1,5 millioner til MFK



      Avtalen Tore Jobs gjorde med FFK under salget av Simen Brenne for tre år siden, viser seg å være veldig god. Etter at Brenne nå har gått fra Fredrikstad Fotballklubb til Lillestrøm, drypper det 1, 5 millioner kroner på Moss Fotballklubb.

      Tekst: Eli Halvorsen
      eli.halvorsen@moss-avis.no

      For én uke siden kunngjorde tidligere Mossespiller Simen Brenne at han ville forlate Fredrikstad Fotballklubb til fordel for en femårs kontrakt i Lillestrøm. Etter at sjokkbølgene hadde lagt seg i Plankebyen, begynte spekulasjonene om hvor mye Brenne var solgt for. En diskusjon som i stor grad også er interessant for Moss Fotballklubb. Tore Jobs sørget nemlig for å få inn en avtale om at Moss Fotballklubb skulle ha 25 prosent av salgssummen dersom Brenne skulle bli solgt videre.

      Seks millioner

      Etter det Moss Avis erfarer, ble Simen Brenne solgt til Lillestrøm for 7, 5 millioner kroner. En anseelig sum penger, selv i disse gode tider som fotball-norge befinner seg i. Og Moss Fotballklubb kommer godt ut av det i denne handelen. Tidligere har det blitt spekulert i om MFK skulle få 25 prosent etter at prislappen på Brenne da han gikk fra MFK til FFK, på 1, 5 millioner kroner, var trukket ifra. Det stemmer ikke. Denne summen skal trekkes ifra hele overgangssummen på salget til Lillestrøm. Og så skal MFK ha 25 prosent av denne summen. Moss skal altså ha 25 prosent av seks millioner kroner. Så, salget av Simen Brenne ble nok en fin julegave fra FFK til MFK i år. Halvannen million kroner kommer nok godt med i ei slunken klubbkasse.

      Endelig

      – Ja, det er klart det er veldig gode penger å ta med seg, det er klart. Et slikt beløp kommer godt med i mørketiden. Vi kan ikke legge skjul på at det har vært en lang og tøff høst for oss, og det er klart det er hyggelig at noe endelig går vår vei, sier en fornøyd daglig leder i MFK, Ole Henæs.
      Hva pengene skal brukes til, vil ikke Henæs spekulere i.
      – Det ønsker jeg ikke å forskuttere noe på. Jeg kan ikke binde bort pengene allerede nå. Hvilke muligheter vi har til å benytte denne julegaven, får jeg heller komme tilbake til. Det skal blant annet styret også være med på å bestemme, sier Henæs.
      eli.halvorsen@moss-avis.no

      Kommentar

      • gorken
        Administrator
        • May 2006
        • 1483

        I have this condition.

        Kommentar

        • 10.09.50
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 1410

          http://www.fxt.no/tippeligaen/lilles...icle843064.ece

          Riise blir indreløper



          Bjørn Helge Riise har all mulig grunn til å juble - Tom Nordlie ønsker ham i favorittposisjonen.
          Foto: SCANPIX


          Landslagssjef Åge Hareide får ikke viljen sin.

          Av Marius Vik



          I forkant av landskampdebuten til Bjørn Helge Riise borte mot Serbia i november, sa Åge Hareide at han helst så for seg Lillestrøm-spiller Bjørn Helge Riise på backen.

          - Jeg har hatt lyst til å prøve Bjørn Helge som back, og mener han har de rette kvalitetene. Han er frisk, offensiv og har en god innleggsfot, poengterer Hareide den gang.

          Nordlie har troen
          Nå har Tom Nordlie bestemt seg – Riise blir værende på midtbanen.

          - Jeg har stor tro på ham som indreløper, sier Nordlie til Nettavisen.

          Den påtroppende LSK-treneren mener det i realiteten det er indreløper Riise har vært denne sesongen, og ser ingen grunn til å flytte ham derfra. Det synes Riise selv er veldig bra.

          - Veldig greit for min del, det er ingen tvil om at jeg trives best som indreløper, sier Riise til Nettavisen.

          - Jeg spiller der treneren ønsker å ha meg, men jeg føler meg mest komfortabel som midtbanespiller, understreker Riise, som for tiden feirer jul med resten av familien i John Arne Riises hus utenfor Liverpool.

          Fornøyd med forsterkningene
          Lillestrøm forsterket nylig midtbaneleddet med Simen Brenne, mens Karim Essediri ventelig vil beslaglegge høyrevingen kommende sesong. Det betyr at det kan bli tøffere for Riise å få en plass i laget, men han er ikke redd for konkurransen.

          - Nei, jeg synes bare at det er bra med kamp om plassene. Selv blir jeg bare bedre av slik konkurranse, hevder LSK-spilleren.

          Akkurat nå har han med seg treningstøyet over til England hvor han har daglige løpeturer, samtidig som han trener på et lokalt treningsstudio. Men på julaften skal han skeie ut.

          - På dagen skal vi ha grøt, og på kvelden blir det pinnkjøtt, sier Bjørn Helge Riise, og gleder seg til matorgiene med storamilien. Foruten ham selv, er både samboeren og deres barn over, sammen med mor, far, storebror og deres to lillesøstere.
          22.12.06 07:44, ny 22.12.06 07:46

          Kommentar

          • Thomas fugl
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Nov 2003
            • 137


            En liten Fjøra – kommentar
            Vedr strategi i forhold til salg og kjøp av spillere.

            En liten Fjøra – kommentar


            Jeg kommer aldri til å avsløre hvilken strategi jeg har i forhold til salg og kjøp av spillere.

            Men i forhold til alle spekulasjoner om alt fra Kong Salomo til Jørgen Hattemaker ønsker jeg å si følgende:


            Ja! Jeg prater med agenter/klubber/andre kontaktpersoner daglig

            Ja! Jeg har mange møter med mange spillere etter at klubber har gitt meg tillatelse til å prate med spilleren

            Nei! Media får ikke med seg en tredjedel av de jeg prater med i kartleggingsfasen.

            Ja! Jeg må kysse mange frosker før jeg finner en prins

            Ja! Det skulle ikke forundre meg om vi henter flere

            Ja! Jeg synes det er veldig spennende



            God jul til dere alle!


            Jan Åge

            så da var det oppklart!
            - Venter på en ny storhetstid

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156



              SKRÅTT BLIKK PÅ LSK-ÅRET

              LSK har avsluttet sin lengste sesong noensinne – med 46 obligatoriske kamper i serie, cup, Royal League og Intertoto. RB-sporten har kastet sine skrå blikk på LSK-året.
              SA FRA: Kasey Wehrman
              BYGGER HALL: Per Mathisen.
              LØNNSVINNER: Frode Kippe kunne le hele veien til banken da han ble LSKs klare lønnsvinner da skattelistene ble lagt ut. Frode Kippe og Per Mathisen (Foto: Roar Grønstad, Romerikes Blad)
              PÅ BENKEN: Claus Reitmaier. Skedsmo. Lillestrøm. Åråsen. LSK-FCK (1-0) Royal League Jan Åge Fjørtoft
              STUNT: Pelle Neraasen (t.v.) gjorde Jan Åge Fjørtoft glad og Brann-supporterne rasende da han sa han skulle gi Mick Jagger en LSK-drakt før Rolling Stones-konserten i Bergen.




              Av: Av Per Kristian Torvik per.kristian.torvikrb.no 63 80 48 01

              ÅRÅSEN
              Kuldesjokk:
              Royal League. LSK brukte 400.000 kroner på å holde Åråsen varm i januar og februar uten at det nyttet. Tælen satte seg i bakken likevel. Kamper måtte isteden flyttes til Tønsberg kunstgress.
              Utblåsning:
              Kasey Wehrman gjorde det helt klart at for ham var det uaktuelt å sitte på tribunen, slik han måtte i flere kamper. Da vil han heller finne seg ny klubb.
              Reitmaier:
              Claus Reitmaier kom, så, trente og var klar som et egg, men måtte nøye seg med en kamp på reservebenken for LSK mot Sandefjord da keeperkrise truet klubben.
              Sløseri:
              LSK tapte 18 poeng mot de sju svakeste lagene på tabellen – og med det etter all sannsynlighet seriegullet.
              Byggebragd:
              Leder Per Mathisen har jobbet for saken i seks år. I høst løsnet det, da spaden ble stukket jorda for LSKs storhall ved Skedsmohallen.
              Tilståelse:
              Per Berg vakte oppsikt da han i et RB-intervju sa han heller ville ha sølv med godt spill enn gull med lite publikumsvennlig fotball. Om høsten fulgte han opp sine tanker med å være hovedmannen bak sparkingen av Uwe Rösler.
              Finale:
              Mens LSK var i cupfinalen i 2006, ble det finale i Royal League i år. Men FC København ble for sterke – Pimpong scoret seiersmålet i siste sekund.
              Stadiondrøm:
              Per Berg røpet at han kunne tenke seg å bygge ny stadion på flystripa på Kjeller med plass til 20.000 tilskuere – om flyplassen ble lagt ned. Det blir den ikke. Skal LSK bygge større stadion, må de gjøre det et annet sted.
              Lillebror:
              Bjørn Helge Riise har drømt om det lenge. Mot Serbia i november gikk drømmen i oppfyllelse, da han debuterte på a-landslaget i fotball samtidig som bror John Arne var på banen.
              Frekkis:
              Olivier Occean scoring mot FC København i gruppespillet i Parken får tittelen. Mens keeper sto ved stanga og FCK-forsvaret forsøkte å få skikk på muren, skjøt Ollie i mål fra 18 meter.
              Stones-stunt:
              Pelle Neraasen, LSK-supporter og ansatt i plateselskapet EMI, fikk Brann-supporterne i harnisk da han sa han skulle legge en LSK.drakt på hotellet til Mick Jagger før konserten i Bergen i høst. Branns Stones-skandale kalte Bergensavisen episoden.
              Frifinnelse:
              Michael Mifsud ble forhørt som dopingmistenkt, da det plutselig dukket opp en pakke med preparater ved Tollvesenet i Oslo sendt fra Tyskland. Kort tid etter ble saken henlagt som intet straffbart forhold. Mifsud feiret frifinnelsen med å være banens beste mot Moss i treningskamp.
              Vikar:
              Jan Åge Fjørtoft ledet LSK som trener under hele gruppespillet i Royale League. Sammen med samme jobb mot Djurgården i vinter har manager ledet laget i sju kamper uten tap. Like godt å gi seg med tidenes trenerstatistikk, Jan Åge?
              Julenisse:
              Per Berg åpnet lommeboka og handlet inn Simen Brenne som erstatter for Robert Koren. Rett etterpå avsluttet han julehandel til 10 millioner kroner med underskriften til Karim Essediri fra Rosenborg.
              Lojal:
              LSK kunne ikke bli kvitt ham rast nok for ett år siden. Man Arild Sundgot sa nei til Stabæk. I år har også klubbledelsen oppdaget hva lojalitet er. Sundgot er klar for fire nye år på Åråsen. Det er sånt en blir LSK-helt av.
              Hjemkomst:
              Etter å ha trent Odd, Sandefjord, Start og Viking siden 1998, kom Tom Nordlie hjem til Inges gate og LSK til slutt. Nå skal han leve med presset om både å spille underholdende fotball slik LSK AS-eieren vil – og vinne seriegullet et sultefôret Åråsen-publikum har øverst på ønskelisten. Bare framtida vil vise om Nordlie blir profet i eget land.
              Ukomfortable:
              Per Mathisen og Frank Grønlund måtte forklare hvorfor Uwe Rösler ikke fikk fortsette kontrakttiden ut som LSK-trener. De følte seg langt fra vel der de satt og vred seg på stolen når de skulle forklare at en fjerdeplass ikke var god nok for et lag som ikke har vunnet noe som helst siden 1989.
              Lønnsvinner:
              Frode Kippe slo knockout på alle lagkameratene da ligningen viste at han hadde tjent over 2,3 millioner i 2005 – over dobbelt så mye som nestemann på lista.
              Nedtur:
              Dette at LSK var med i gullkampen til utpå høsten sviktet laget i en rekke avgjørende kamper mot svakere lag – og endte utenom medaljene. At det var Vålerenga som knep bronsemedaljene gjorde ikke situasjonen bedre.
              Dobbeltseier:
              Mot Vålerenga gikk det i år som i fjor – det ble seier i begge kampene. For å gjøre det hele komplett negativt for oslolaget, tapte de begge kampene for Lyn også, som de gjorde i 2005.
              Tålmodig:
              Pål Strand trente og trente for å komme tilbake på toppnivå. Først i Royal League løsnet det. Pasningene inn i feltet med venstrebeinet har vist at han har vært dypt savnet.
              Årets spiller:
              Robert Koren – i år som i fjor. Ble upopulær da han sa han helst ville spille for Rosenborg i Norge. Likevel: Robert Koren var suveren.

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                Fra 100 % Fotball

                - Hadde mine beste år i Start

                Tom Nordlie mener han hadde sine beste år som trener i Start. ( Foto: Tore-Andr¿ Baardsen )


                14. september tok Nordlie over Viking, som med 17 poeng på 19 kamper lå aller sist i eliteserien. Etter en mobilisering av de sjeldne kunne 44-åringen 5. november feire Vikings fornyede eliteseriekontrakt etter at Brann ble slått hele 5-0 foran et fullsatt Viking stadion. ( Foto: Hansen, Alf Ove )

                16. november ble Tom Nordlie ansatt som trener i Lillestrøm - etter lange forhandlinger med Viking parallelt med at Uwe Rösler ble fjernet av pengemakten på Åråsen. ( Foto: Bendiksby, Terje )


                KRISTIANSAND: Tom Nordlie (44) synes sparkingen i sommer ble elendig håndtert. Men fra sofakroken hjemme i Fidjeåsen Kristiansand innrømmer an at tiden som Start-trener var noe helt spesielt.



                Av: Øyvind Brenne

                Publisert: 27.12.2006 kl. 09:58

                - Jeg hadde det knallbra i Start. Det er de beste årene mine som trener. Jeg har mye å takke Start for, og omvendt, sier Nordlie til Fædrelandsvennen, som besøker ham hjemme på Fidjeåsen - et snaut halvår etter at han ble sparket i Start.

                Selv om 44-åringen i mellomtiden har reddet Viking fra nedrykk og tatt jobben som Lillestrøm-trener, bor han fortsatt i Kristiansand og vil gjøre det ut skoleåret 2007. Rolig og veltalende forteller Nordlie om inntrykkene fra et 2006 spekket med hendelser - inkludert om hvordan det var å miste jobben for laget han hadde reist fra 9. plass i 1. divisjon til sølv i eliteserien på to år.
                - Det føltes urettferdig etter alt vi hadde fått til i 2004 og 2005. Jeg mener resultater oftest kommer som følge av prosesser i det daglige, men på grunn av skader hadde vi omtrent ikke lag da vi tapte de fire kampene på våren i år. Selv om vi spilte mye uavgjort, er faktum at jeg ble sparket etter ni strake kamper uten tap. Vi var ikke akkurat på nedadgående kurs, sier Nordlie.

                Meningene om sparkingen 14. juli er sterke, men han holder igjen og vil gjøre det for alltid.
                - Har du fått en fullgod forklaring på sparkeårsaken?
                - Jeg kan ikke gå inn på det på grunn av en avtale med klubben. Men måten det skjedde på, er verre enn at jeg fikk sparken, sier Nordlie, som holdt seg helt taus i tiden etter sparkingen, mens flere i Start kom med direkte eller indirekte kritikk blant annet når det gjaldt lederstil, treningsmengde, disponeringer og talentarbeid.

                - Hva synes du om kritikken?
                - Jeg registrerte at de negative hadde lettere for å komme til ordet, noe som kanskje også var naturlig, men spørsmålet er om media gravde like hardt etter ting i det positive som det negative hullet. Etter hvert synes jeg det ble mye på kanten og altfor unyansert.

                - Hvordan er det å bo i Kristiansand etter alt som skjedde?
                - Jeg har aldri fått noe dritt slengt etter meg. Og jeg føler ikke jeg har så mye å skamme meg over, heller.

                - Hvorfor setter du tiden i Start høyest i trenerkarrieren?
                - Det var hele pakka: Måten vi spilte fotball på, måten vi begeistret folk over hele landet på. Når jeg ser tilbake på tiden i Start, har jeg egentlig bare gode minner. Selv om avslutningen ikke ble bra, sier Nordlie og titter ut i lufta.

                - Da du tok over Viking, hadde du lyst til å bevise at du dugde etter sparkingen i Start?
                - I fare for å være kvalm: Jeg vet at jeg duger. Men man har jo alltid muligheten til å bli bedre, sier Nordlie, som tok Viking fra bunn til ny kontrakt på sju uker.

                - Var det å redde plassen med Viking ditt største enkeltøyeblikk som fotballtrener?
                - Ja. Jeg har rykket opp før, men da etter å ha ledet lenge. Her ble alt utløst på slutten, på samme måte som da Start tapte gullet i siste serierunde i fjor. Det var like skuffende som dette var stort.

                - Hvordan har 2006 vært?
                - Spesielt. Jeg gikk fra geni i oktober i fjor, til idiot i juli og frelser i november. Men jeg har egentlig vært den samme hele tiden, oppsummerer Nordlie.

                - Hvordan blir det å møte Start som LSK-trener neste år?
                - Jeg har ikke prøvd det, så jeg vet ikke. Og jeg kommer til å møte noen jeg har trent før annenhver helg neste år. Men jeg har fortsatt kontakt med spillere som for eksempel Marius Johnsen og Kristofer Hæstad, og har hatt mange sterke opplevelser med klubben, så det blir spesielt.

                - Har du kontakt med lederne i Start?
                - Jeg var i Starthallen og kjøpte billetter til Tufte-kampen og snakket vanlig med folk. Forholdet mitt er verken godt eller dårlig. Jeg har snakket med Ernst Ravnaas på telefon, utover det har jeg ikke hatt kontakt med noen, for det har ikke vært naturlig.

                - Hvilket inntrykk har du av Starts spill etter at du sluttet?
                - Jeg har ikke sett så mye, men det jeg har sett har vært ustabilt. Det har gått fra veldig bra i cupkampene mot Brann og Lillestrøm til forferdelig i semifinalen mot FFK.

                - Hva synes du om at Stig Inge Bjørnebye mener Start må lære seg spill med lavere press?
                - Jeg registrerer at folk mener at det ikke går an å presse høyt i 90 minutter internasjonalt. Men verken Start eller vi skal spille i Europa neste år. Jeg tenker mest på at spillet skal fungere i den konkurransen du er med i, og det er inntil videre bare i Norge. Uansett er jeg ikke opptatt av om det er høyt eller lavt press, det viktige er at man presser riktig.

                - Hvis du ser inn i glasskulen; hvordan ser framtiden ut?
                - Jeg tenker bare på Lillestrøm, for fotballen forandrer seg fort. Jeg kan jo bli påkjørt av en buss i morgen. Jeg har aldri sett for meg en trenerkarriere i utlandet som et mål, men jeg er ikke i tvil om at norske trenere, meg selv inkludert, er dyktige nok til å trene hvilken som helst klubb. Det handler bare om å trene 20 spillere som skal sparke ballen i et nett i enden av en park. Jeg ville ikke vært redd for å lede hvilket som helst klubblag eller landslag.

                - Har 2006 forandret deg?
                - Jeg vil aldri forandre meg, men kan forbedre meg.

                FAKTA
                29. oktober 2005 tapte Start mot Fredrikstad og mistet seriegullet etter en eventyrsesong som nyopprykket i eliteserien - Tom Nordlies trolig største skuffelse som fotballtrener var et faktum.

                14. juli i år ble han sparket fra Start, som bare hadde tatt 12 poeng på 12 kamper. Men ledelsen har aldri gitt den hele og fulle begrunnelsen. Merkelappen «for krevende» er blitt stående som hovedgrunn i ettertid.

                14. september tok Nordlie over Viking, som med 17 poeng på 19 kamper lå aller sist i eliteserien. Etter en mobilisering av de sjeldne kunne 44-åringen 5. november feire Vikings fornyede eliteseriekontrakt etter at Brann ble slått hele 5-0 foran et fullsatt Viking stadion.
                16. november ble han ansatt som trener i Lillestrøm - etter lange forhandlinger med Viking parallelt med at Uwe Rösler ble fjernet av pengemakten på Åråsen.

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎