februar 2007

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trofast kanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 355

    Nyhetstråd februar 2007

    - Myhre får superpakke i LSK

    Relaterte klubber
    Lillestrøm
    Stiftet: 02.04.1917
    Hjemmebane: Åråsen
    Tilskuerrekord: 13595
    Neste kamp: 11.02.2007 Lillestrøm-Brann
    Mer om Lillestrøm

    Viking
    Stiftet: 10.08.1899
    Hjemmebane: Viking Stadion
    Tilskuerrekord: 19800
    Neste kamp: 09.02.2007 Aalesund-Viking
    Mer om Viking

    OSLO: Ved midnatt lukket det internasjonale overgangsvinduet - uten at verken Thomas Myhre eller andre storfisk flyttet på seg.



    Publisert: 01.02.2007 kl. 08:43

    For Vikings del hadde denne datoen imidlertid ingen stor betydning. Norske klubber kan handle utenlandske spillere helt fram til 31. mars.

    Myhres agent, Eirik Moe, varslet i går at det kunne skje noe omkring landslagskeeperen, men da Aftenbladet gikk i trykken var det ikke tilfellet. Vikings sportsdirektør Egil Østenstad hadde heller ikke noe nytt å melde.

    Dermed blir det mest spekulasjoner rundt Myhre og andre mulige tilvekster.

    Aftenbladet var i går i kontakt med folk i og omkring agentmiljøet. Der blir det hevdet at Thomas Myhre er tilbudt en superkontrakt i Lillestrøm via investor Per Berg, som skal kunne gi Myhre en årslønn på fire-fem millioner kroner, alt inkludert.

    Stalltipsene går derfor ut på at landslagskeeperen fort kan velge Lillestrøm om han får Charltons tillatelse til å vende hjem.
  • Trofast kanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 355

    #2
    Rösler åpner for LSK-retur



    TOK SIN FØRSTE SEIER: Viking-trener Uwe Rösler. ( Foto: Anders Hoven, Digitalsport )
    Relaterte klubber
    Ham-Kam
    Stiftet: 10.08.1918
    Tilskuerrekord: 11500
    Mer om Ham-Kam

    Lillestrøm
    Stiftet: 02.04.1917
    Hjemmebane: Åråsen
    Tilskuerrekord: 13595
    Neste kamp: 11.02.2007 Lillestrøm-Brann
    Mer om Lillestrøm

    Viking
    Stiftet: 10.08.1899
    Hjemmebane: Viking Stadion
    Tilskuerrekord: 19800
    Neste kamp: 09.02.2007 Aalesund-Viking
    Mer om Viking

    Relaterte artikler
    Rösler: - Solid kamp

    Relaterte ligaer
    Eliteserien
    1. Divisjon Menn
    OSLO, Viking-HamKam 2-0 : Onsdag jublet Uwe Rösler (38) for sin første Viking-seier. Men en gang i fremtiden håper han å lede gamleklubben Lillestrøm igjen.


    Av: Erlend Nesje
    Publisert: 01.02.2007 kl. 07:48
    Endret: 01.02.2007 kl. 07:49

    I november fikk han avskjed på grått papir av Romerike-klubben. Fjerdeplass i serien var ikke godt nok for klubbeier Per Berg. Dermed ble tyskeren noe uventet sendt rett på dør.

    Onsdag edet Rösler sin første hele kamp for Viking, som endte med 2-0-seier mot HamKam i Vallhall. Overfor Aftenposten hevder han at det ikke er noen "hard feelings" mellom han og Lillestrøm. Selv om avskjeden kom som et sjokk.

    - Jeg føler ingen bitterhet og har et veldig godt forhold til klubben og medlemmene i sportslig utvalg. Jeg forlot Lillestrøm med gode minner og tror ikke mitt siste kapittel i klubben er skrevet.

    - Hva legger du i det?

    - Lillestrøm vil alltid bety noe helt spesielt for meg. Det var der jeg avslutten min karrière som spiller og det var Lillestrøm som hjalp meg i kampen mot kreften. Dessuten har jeg fortsatt huset mitt på Fjellhamar. Ingen broer ble brent da jeg dro og en dag håper jeg å komme tilbake for å trene Lillestrøm. Når vet jeg ikke, det kan bli om 10 eller 15 år. Hvem vet? Likevel vil jeg understreke at jeg er glad i den klubben jeg trener nå, Viking, og har store utfordringer i vente her, sier Rösler til Aftenposten.

    Jakter spillere

    Han var smørblid etter 2-0-seieren over degraderte HamKam. Men likevel tror tyskeren det er for tidlig å snakke om en topplassering for klubben som sist sesong var svært nær nedrykk.

    - Det er for tidlig å si, stallen vår er ikke komplett ennå. Vi trenger to-tre nye spillere, og de skal ha kvalitet.

    - Spissen Peter Ijeh sier til lokalavisene at han vil vinne noe allerede i år?

    - Jeg liker spillere med ambisjoner, svarer Rösler.

    Frykter LSK

    Han er imidlertid helt sikker på at Lillestrøm blir en tøff utfordrer til seriegullet i 2007.

    - De blir en meget sterk kandidat. Lillestrøm har en veldig stor tropp, har dobbeltdekning på alle plasser og en meget dyktig trener (Tom Nordlie).

    - Og så har de finansielle muskler?

    - Ja, det er vanskelig å slå dem på transfermarkedet. Da jeg var trener der hentet vi unge spillere, foredlet dem og solgte videre. Det første året jeg var der hadde vi ingen penger. Jeg er glad for det vi fikk til i min tid i Lillestrøm, men skulle ønsket jeg hadde flere rutinerte spillere. Det er en ny tid der nå

    Birkir Bjarnason og Ragnvald Soma scoret Vikings mål i 2-0-seieren over HamKam. Sist helg spilte Viking 1-1 mot Haugesund i en treningskamp som ble avbrutt etter 60 minutter.
    Last edited by Torolf; 01.02.2007, 09:37. Begrunnelse: Rettet ösler til Rösler

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      #3
      Fra en annen tråd:

      Opprinnelig skrevet av reka
      Fra LSK.no:
      ----------------
      LSK og Skeid Fotball inviterer til presentasjon av en historisk samarbeidsavtale
      Sted: Skeid Fotballs klubbhus Nordre Åsen i Kjelsåsveien 9, torsdag 1. febr. Kl.17.30.


      Det unike ved samarbeidsavtalen vil være blant annet samarbeid om talentutvikling i Oslo regionen m.m




      Tilstede fra partene:
      Fremtredene personer i Skeid Fotball og Lillestrøm Sportsklubb vil holde presentasjonen

      Velkommen!
      ---------------------
      http://www.lsk.no/?did=9083043 :
      RoyVaadal.

      Kommentar

      • Trondeo
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3062

        #4
        http://www.fotballmagasinet.no/?mode=news&id=6029





        -Supertilbud for Myhre


        Espen Særnmo Johansen - 01/02 10:24


        Det internasjonale overgangsvinduet stengte i natt, og det uten at de helt store overgangene i norsk fotball foreløpig har funnet sted. Thomas Myhre har vært et hett tema i Stavanger og på Romerrike, og husk at de norske klubbene kan fortsatt forsterke stallen frem til 31.mars.Når det gjelder Thomas Myhre, varslet hans agent Eirik Moe, at en overgang kan være svært aktuelt for den ankelskadde landslagsmålvakten. Men Myhre var Charlton-keeper da han våknet i morges også.I følge Stavanger Aftenblad har heller ikke sportsdirektør i Viking noe å tilføye med tanke på Myhre sin situasjon.

        Derfor er overgangen(ene) til målvakten, stadig kun på et ryktestadiet.Det sies at det lades opp til et superbud på Myre innenfor Åråsens porter, på Romerike.
        Investor i Lillestrøm Per Berg skal angivelig være villig til å hjelpe til, og det ryktes at en årslønn for Myhre i Lillestrøm vil ligge på 4-5 millioner kroner.

        Med et slikt kontraktstilbud, vil neppe Viking klare å matche, og Myhre velger da sannsynligvis Lillestrøm, som også ikke er så altfor langt unna hans barndomshjem i Østfold

        Men først fremst Charlton gi klarsignal for at noen kan hente målvakten i det hele tatt.
        Last edited by Trondeo; 01.02.2007, 18:00.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #5
          Romerikes Blad

          Forventer LSK-trøkk mot Hønefoss i dag

          Av: Per Kristian Torvik

          ÅRÅSEN:

          LSK-trener Tom Nordlie forventer mer trøkk mot Hønefoss i dag enn det han så mot Skeid sist fredag.

          – Flere innlegg, mange spillere som er interessert i å avslutte – og gjerne mange mål, sier Tom Nordlie.
          Olivier Occean fikk en strekk i låret tidligere i uka og er uaktuell for spill. Arild Sundgot spiller midtspiss fra start. Slik treningen så ut i går, spiller også Khaled Mouelhi og Magnus Myklebust.
          – Å spille 4-3-3 slik Tom Nordlie ser nytt for meg. Det har jeg ikke gjort før. Men jeg føler at jeg begynner å få tak på det, sier Khaled Mouelhi, som vinteren gjennom kommer til å kjempe med Kasey Wehrman og Nordlies gunst som sentral midtbanemann.

          Vil teste

          Landslagstrioen Anders Rambekk, Frode Kippe og Bjørn Helge Riise får sannsynligvis 90 minutter på banen, i og med at de er opptatt med landslagsspill mot Kroatia når LSK skal møte Moss i neste uke.
          – Da får vi anledning til å teste andre spillere, sier Nordlie.
          En som sikkert ser fram til det, er Johan Petter Winsnes, som ikke fikk sjansen i formasjonstreningen i går. Det avdramatiserer Tom Nordlie.

          Kamp kl 13.00

          – Det er tilfeldig. Vi rekker ikke alt hver gang. Johan Petter har vært god de ukene jeg har vært her, og vet hvilke arbeidsoppgaver han har å jobbe mest med.
          I dag stiller LSK sannsynligvis dette laget (4-3-3): Heinz Müller – Dan Anton Johansen, Anders Rambekk, Frode Kippe, Shane Stefanutto – Bjørn Helge Riise, Khaled Mouelhi, Simen Brenne – Karim Essediri, Arild Sundgot, Magnus Myklebust.
          Kampstart: 13.00 på Lillestrøm kunstgress.
          Last edited by RSP; 01.02.2007, 19:50.

          Kommentar

          • Seb.R
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 4159

            #6
            Rösler ønsker seg LSK-retur


            GLAD I LSK: Uwe Rösler har ingen dårlige følelser for gamleklubben. Her med LSK-spillerne i forrige sesong.
            Foto: Scanpix

            (Dagbladet.no): Viking-trener Uwe Rösler fikk sparken i Lillestrøm i november. Nå er han Viking-sjef, men utelukker ikke at han en gang igjen kan lede LSK.
            - Ingen broer ble brent da jeg dro, og en dag håper jeg å komme tilbake for å trene Lillestrøm. Når vet jeg ikke, det kan bli om 10 eller 15 år. Hvem vet? Likevel vil jeg understreke at jeg er glad i den klubben jeg trener nå, Viking, og har store utfordringer i vente her, sier Rösler til Aftenposten.
            Rösler sier til avisa at LSK alltid vil være en spesiell klubb for ham, siden han både avsluttet spillerkarrieren og startet som trener på Åråsen.
            I går noterte han sin første seier med Viking, da laget hans slo Ham-Kam 2-0. Rösler vil ikke spå når blåtrøyene igjen er et topplag.
            - Det er for tidlig å si, stallen vår er ikke komplett ennå. Vi trenger to-tre nye spillere, og de skal ha kvalitet, sier tyskeren til avisa.
            www.sebastianramsland.com
            www.twitter.com/sebramsland

            Kommentar

            • hoyt
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 2850

              #7


              Skeid og LSK inngår samarbeidsavtale om gjensidig klubbutvikling







              (Venstre i bilde)Tarald Rohde for Skeid og Per Marthisen for Lsk har akkurat skrevet under avtalen.




              Konkret om avtalen:
              Skeid Fotball (Skeid) og Lillestrøm SK (LSK) inngår en avtale om utveksling av erfaring og kompetanse. Klubbene besitter komplementær kompetanse som vi tror vil styrke klubbene gjensidig.







              Avtalen skal gi muligheter for Skeidspillere til å trene og matches på høyt nivå, for derigjennom å bidra til egenutvikling, og til at Skeid blir et bedre lag. For Skeid er det en styrke å ha mulighet til å låne spillere for kortere og lengre perioder.



              Med denne avtalen kan Skeid utvikle et nytt trinn på toppnivå i sitt talentutviklingsprogram og få nye ressurser til å utvikle sin Talentfabrikk.



              Det overordnede mål for LSK er å styrke arbeidet med å utvikle norsk fotball generelt og LSK spesielt. LSK ønsker å kunne trekke veksler på Skeids erfaring og kompetanse i å utvikle gode talenter til toppspillere, styrke eget arbeid på dette område og få anledning til å utvikle egne spillere gjennom spill for Skeid når dette tjener spillerens og lagenes interesser.



              LSK vil i perioder ha spillere som banker på døra til A-laget, eller som har vært uten matchtrening. Dette er spillere Skeid eventuelt kan benytte. Dette vil også være en optimal forberedelse for spillere som skal kvalifiseres for LSKs A-lag.



              Også på markedssiden, arrangementssiden, anleggssiden og ledersiden vil et samarbeid bidra til gjensidig utvikling. Klubbene vil utveksle beste praksis på alle områder - slik at driftingen av begge klubber styrkes.



              En viktig fordel med avtalen er at begge klubber ligger så nær hverandre at et samarbeid er praktisk mulig å gjennomføre, samtidig som de begge har røtter i hvert sitt lokalmiljø og derfor ikke står i fare for å tråkke unødig i hverandres bed.



              LSK og Skeid ønsker med dette å bidra til å påvirke egne spillere, trenere, ledere og støtteapparat til å arbeide for en offensiv, underholdende spillestil.



              Dette er en avtale som vi tror både klubb, spillere og publikum vil tjene på; en vinn-vinn-avtale!
              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
              - Nosa

              Kommentar

              • hoyt
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 2850

                #8
                Skeid og Lillestrøm sier deres ferske samarbeidsavtale kan overleve selv om de begge en vakker dag spiller i eliteserien.


                Kan samarbeide - også som konkurrenter


                Skeid og Lillestrøm vil utveksle spillere - og kanskje trenere


                Skeid og Lillestrøm sier det deres ferske samarbeidsavtale kan overleve selv om de begge en vakker dag spiller i eliteserien.



                UTVEKSLING: Kanskje må Tom Nordlie ta turen til Skeid for å bidra litt med trenertips. Her er Nordlie i sin trenerdebut for Lillestrøm mot - nettopp - Skeid sist fredag. Foto: Scanpix




                Torsdag ble det klart at eliteserieklubben Lillestrøm og 1. divisjonsklubben Skeid innleder et samarbeid om toppspillere, markedsspørsmål og talentutvikling.

                Det kan faktisk hende at LSK-trener Tom Nordlie tar turen til Oslo, og bidrar som trener også, bekrefter Per Mathisen i Lillestrøm overfor VG Nett.

                - Vil være spenstige

                Men i første omgang dreier samarbeidet seg om utveksling av spillere. Toppspillere i Skeid kan få muligheten i eliteserien, og de som banker på døra i Lillestrøm kan bli sendt ned til Skeid for å kjempe for Oslo-klubben. Partene utelukker for øvrig ikke at samarbeidet fortsetter selv om Skeid skulle rykke opp, og bli konkurrent med Lillestrøm i eliteserien.

                - Det står ikke noe i avtalen som er begrensende i forhold til om vi spiller i samme serie, men vi får i så fall ta det derfra. Vi må være litt spenstige, sier Mathisen i Lillestrøm.

                - Vi er to likeverdige parter og det er ikke umulig å fortsette samarbeidet i en slik situasjon, sier Tarald Rohde i Skeid.

                RBK-avtale i vasken

                Skeid hadde en tilsvarende avtale med Rosenborg, men dette døde mer eller mindre ut uten at det ble noe matnyttig ut av det hele. Rohde mener avstanden må ta mesteparten av skylden for dette.

                - Hvorfor ikke en av de to andre store klubbene i Oslo - Vålerenga eller Lyn?

                - Vålerenga har vi hatt løse samtaler med. Lyn har vi ikke diskutert dette med. Men vi fant ut at en klubb i Oslo ville blitt for nært og vi ville bare tråkket i hverandres bed, sier Rohde.

                - For dere kjemper om de samme spillerne i dag?

                - Ja, med Vålerenga kjemper vi om de samme spillerne, sier Rohde.

                Ett bein i Oslo-markedet

                Lillestrøm har allerede et samarbeid med lokale klubber, men ledelsen i eliteserieklubben er svært fornøyd med å få til en avtale med Skeid i Oslo.

                - Det betyr at vi har ett bein innenfor spillermarkedet i Oslo, sier Mathisen.

                Og kanskje kan LSK snyte erkerivalen Vålerenga for et talent eller to også?
                Last edited by Torolf; 02.02.2007, 06:15. Begrunnelse: Mathisen
                "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                - Nosa

                Kommentar

                • RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

                  #9
                  http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2561194.ece

                  Et samarbeid for historien

                  OSLO:

                  Det er 30 år siden spillere som Georg Hammer, Tor Egil Johansen og Jan Birkelund tok turen fra Skeid til Lillestrøm. LSKs arm inn i Oslo-klubben kan bidra til å snyte VIF og Lyn for talentene i hovedstaden.


                  GAMLE KJENTE: Terje Martinsen i Skeid og Frank Grønlund i LSK er kompiser. Nå skal også klubbene deres samarbeide.

                  Av: Espen Solbakken

                  – Jeg regner med at det er noen i Vålerenga som rynker på nesa nå, sier Skeid-leder Terje Martinsen, som tillegger at det ville være kroken på døra å samarbeide med nabo VIF. I stedet takket Skeid ja, da LSK tok initiativet til et samarbeid for første gang i mars i fjor. I går kveld ble avtalen offentliggjort på Nordre Åsen i Oslo.
                  Fotfeste

                  LSK-formann Per Mathisen sier at andre samarbeidsklubber som Ull/Kisa og Lørenskog er informert, og legger til at det er Skeids status som Adeccoliga-klubb som gjør "Oksene fra Torshov" interessante.

                  – Vi får fotfeste i Oslo og vil markere oss i aksen fra Åråsen og inn hit. Vi kan lære mye av den talentutviklingen Skeid har bedrevet, sier Mathisen.

                  Både LSK og Skeid mener dette er en perfekt match, både historisk, sportslig og geografisk. I tillegg til det sportslige samarbeidet går Per Berg og Øie A/S inn som en av hovedsponsorene i Skeid.

                  Manager Jan Åge Fjørtoft sier at spillerne uansett vil ha det siste ordet, selv om LSK nå ser ut til å få førsteprioritet på den neste Daniel Braaten eller Daniel Fredheim Holm.

                  Samarbeidet vårt skal gjøre det lettere for Skeid-spillere å velge oss – og motsatt, sier Fjørtoft.
                  – Historisk

                  Eldar Hansen i AS-styret i Lillestrøm sier han ikke kan huske et så formalisert samarbeid mellom to klubber så høyt opp i divisjonssystemet.

                  – Det mest spennende med dette er jo at LSK nå går skikkelig tungt inn i talentarbeidet, mener han.

                  Skeid ser også sitt snitt til å utvikle og styrke sin spillerstall etter hvert, men ifølge leder Tarald Rohde er det også viktig å lære hvordan man kan øke inntektene og utnytte markedssiden bedre.
                  RoyVaadal.

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #10
                    http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2561195.ece

                    Duellene som skjerper LSK-konkurransen
                    som skjerper konkurransen

                    LILLESTRØM:

                    Med Tom Nordlie som sjef lønner det seg å være på laget fra første stund. Men LSK-treneren deler ikke ut klippekort.


                    KLAR BESKJED: Kasey Wehrman demmer opp sentralt på midten i en meget viktig posisjon i Tom Nordlies 4-3-3 system. Han synes utfordringen og klare beskjeder er meget spennende i en tøff konkurranse.FOTO: PER KRISTIAN TORVIK

                    Av: Per Kristian Torvik

                    – Å lære 4-3-3 slik jeg ønsker vi skal spille er en krevende øvelse, som tar tid. Da er det naturlig at noen får spille mer enn andre. Sånt sett lønner det seg å være prioritert i januar. Men det er opp til den enkelte å bevise sin kapasitet, sier Tom Nordlie.

                    Den interne konkurransen er betydelig. Hver enkelt spiller er også pinlig klar over hvem han konkurrerer med.

                    – Det tror jeg alle har skjønt. For min del er det enten jeg eller Khaled Mouelhi som er på banen, sier Kasey Wehrman.

                    Han synes det er greit i en fair konkurranse som pågår hver eneste trening.

                    – Å spille sentralt på midtbanen slik Tom vil vi skal gjøre, krever mye. Men det er meget interessant. Du blir veldig engasjert i spillet, samtidig som du må styre medspillerne.
                    Dueller

                    Hvem som blir foretrukket av Mouelhi og Wehrman er bare en av flere dueller om en plass på førsteelleveren fram mot seriestart:

                    Olivier Occean eller Arild Sundgot. Occean fikk strekk på trening denne uka og spiller ikke mot Hønefoss i dag. Akkurat nå er det de to som ser ut til å bli midtspiss. Det avgjørende blir om Nordlie vil ha en rettvendt Ollie eller Sundgot som et sikkert oppspillspunkt.

                    Pål Strand eller Magnus Myklebust. På venstrevingen står det mellom Strands gode innleggsfot og Myklebusts kjappe vendinger og evne til å snu seg innenfor 16-meteren. En spennende tvekamp, der motstander og hjemme- eller bortekamp kan avgjøre valget.

                    Simen Brenne, Bjørn Helge Riise eller Espen Søgård. De to førstnevnte ligger klart an til å ta de to indreløperplassene. Men avskriv ikke Espen Søgård. Han er en fighter, som har en voksen oppgave foran seg når han har tenkt å vippe Brenne eller Riise ut av laget – eller Riise ut på høyrevingen.

                    Dan Anton Johansen eller Shane Stefanutto. Per i dag er begge inne i 11-eren. Den eventuelle duellen de to imellom vil først oppstå den dagen Pål Steffen Andresen er klar. Tom Nordlie vil i utgangspunktet ha Anders Rambekk som back – enten det er på venstre eller høyre side.

                    Heinz Müller eller Otto Fredrikson. Sistnevnte er treningsvillig og har til tider vært god. Han er klar til å gi Müller kamp om keeperplassen.

                    – Ingen skal føle seg for sikre. På ei trening denne uka forsøkte jeg Espen Søgård som back. Det overrasket mange. Johan Petter Winsnes har i tillegg vist meget gode takter, så det er fullt mulig å henge seg på, sier Tom Nordlie.
                    Hønefoss i dag

                    Klokka 13.00 i dag spiller LSK mot Hønefoss på kunstgresset.

                    – Med noe mildere vær blir ikke banen så glatt. Vi hadde mange gode forsøk mot Skeid, men ballen gikk litt for fort i avgjørende øyeblikk.

                    – Hva forventer du denne gangen?

                    – Jeg tror vi skal se en utvikling av det vi har jobbet med. Jeg håper på mer action på den siste tredjedelen av banen. Vingene må få mer hjelp enn sist. Ballen må komme kjappere inn i feltet. Jeg vil ha mer trøkk i boksen, og gjerne mange mål, sier Tom Nordlie.
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #11
                      Ringblad.no

                      [Publisert 02.02.2007 - 07:59]

                      Helt klare for LSK

                      Av: Jan Torkel Torstensen

                      Ingen fare med HBK-mannskapet før dagens treningskamp mot Lillestrøm på Åråsen: laget er nemlig minst like godt trent som hjemme-favorittene. Det viser Nordlie-testen.

                      Fredag klokken 13.00 starter HBKs andre treningskamp denne vintersesongen. Lillestrøm med sin nye 4-3-3-formasjon er motstander, og trolig stiller romerikingene med fullt mannskap. LSK har vært nærmest tradisjonsbundet til 4-4-2-formasjonen, og nå vil Nordlie sette en stopper for den epoken.

                      Tom Nordlies "oppfinnelse", kondisjonstesten, har gått som en farsott blant topplagene i norsk fotball. Ifølge trener Kjell Sverre Wold ligger HBK-mannskapet helt i det helt øvre sjiktet. Spillerne er godt trent, og best av dem alle var Benny Olsen. Han løp 29 og en halv runde i løpet av sju minutter. Distansen er 30 meter fram og 30 meter tilbake, og runden skal løpes som et åttetall. HBK har et gjennomsnitt på 28 runder.
                      Dermed kan Tom Nordlie få smake egen medisin dersom Kjell Sverre Wold og hans gutter lykkes med sin defensive organisering og kjappe kontringsspill. Wolds spillestil krever kondisjonssterke spillere, både i backfireren og i midtbaneleddet.

                      - Vi skal først og fremst terpe godt på den defensive organiseringen mot LSK. Det er viktig at vi vil være kompakte mot LSKs 4-3-3-variant. Får vi ballbrudd, skal vi kjøre kontringer med stor fart, sier Wold.

                      Hønefoss stiller med følgende mannskap på Lillestrøm i dag: Thomas Solvoll, Benny Olsen, Vadim Demidov, Espen Haug, Kjetil Byfuglien, Umaru Bangura, Vegard Voll, David Hansen, Stian Rasch, Kai Risholt og Lars Lafton. På benken sitter Ismet Duracak, Håkon Wibe Lund, Kristian Gamkinn, Kamal Saaliti, Kenneth Di Vita Jensen, Christian Smerud og Goran Slovic.

                      Kommentar

                      • sniper
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 5254

                        #12
                        Myhre skal ha valgt Viking


                        Egil Østenstad, til venstre, kan snart hente Thomas Myhre som keeper i Viking. Her sammen med Myhre etter at Østenstad scoret på ham da Viking slo Fredrikstad 2-1 i fjor. ( Foto: Digitalsport )





                        STAVANGER: Thomas Myhre skal være nær en retur til Viking. Sterke indikasjoner tyder på at landslagskeeperen kan bli klar denne uka.


                        Av: Jan-Erik Larsen, Øyvind Sandsmark, Olav Rege Olsen
                        Publisert: 02.02.2007 kl. 08:45
                        Fortsatt er det helt taust fra offisielt hold, men Aftenbladet fikk i går så sterke indikasjoner på at Myhre skal ha falt ned på Viking som sin nye klubb, at en bekreftelse kan være veldig nær.
                        - Jeg kan fortsatt ikke kommentere noe rundt Myhres situasjon, men jeg råder dere til å være på tå hev. Det er bare å holde trykket oppe de nærmeste dagene, sier landslagskeeperens rådgiver, Eirik Moe til Aftenbladet.
                        Hovedpersonen selv svarer fortsatt ikke på telefonhenvendelser fra journalister. Han har valgt å forholde seg taus inntil alt er avklart. Men personer som står 33-åringen svært nær, kunne overfor Aftenbladet fortelle at Myhre nå skal ha bestemt seg for Viking.
                        Ikke noe å melde

                        - Vi har hele tiden sagt at vi vil strekke oss langt for å sikre oss Thomas Myhre, men jeg tar ikke noe for gitt før underskriften foreligger. Og i så måte er det ikke noe nytt å melde, sier Vikings sportsdirektør, Egil Østenstad til Aftenbladet.
                        Er i Norge

                        Thomas Myhre skal akkurat nå oppholde seg i Norge. Charlton har hentet tilbake 20 år gamle Rob Elliot fra Accrington Stanley, der han har vært på utlån. Elliot trente med Charlton mandag denne uka, og kan være coveret bak Scott Carson den engelske Premier League-klubben trenger for å slippe Myhre. Fristen for å hente nye spillere er uansett ute for Charlton.
                        Ankelskaden som gjorde at Myhre måtte melde forfall til treningslandskampen mot Kroatia senere i februar, skal for øvrig ikke være alvorlig.
                        Mange beilere

                        Aftenbladet har tidligere skrevet at Lillestrøm og Stabæk er med i jakten på Myhre. De siste dagene har flere lag i eliteserien varslet sin interesse, deriblant Rosenborg. Men sent i går kveld tydet altså mye på at Myhre skal ha foretatt sitt valg.
                        - Thomas vil spille for Viking, sier kilder i landslags-keeperens nære omgangskrets.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #13
                          RB

                          [Publisert 02.02.2007 - 10:52]

                          LSK – Hønefoss kl 13.00

                          Av: Espen Bolstad
                          LILLESTRØM:

                          LSK vant årets første treningskamp mot Skeid 3-0 for en uke siden. I dag møter de Hønefoss.

                          Følg Lillestrøm – Hønefoss LIVE her kl 13.00!

                          Tom Nordlie kan etter én kamp kalle seg ubeseiret som LSK-trener. I dag kl 13.00 møter han og resten av LSK-laget Adeccoliga-laget Hønefoss på Lillestrøm kunstgress.
                          Tom Nordlie fortalte til rb.no i går at han forventer mer trøkk i kampen mot Hønefoss.

                          LSK stiller sannsynligvis med dette laget (4-3-3): Heinz Müller – Dan Anton Johansen, Anders Rambekk, Frode Kippe, Shane Stefanutto – Bjørn Helge Riise, Khaled Mouelhi, Simen Brenne – Karim Essediri, Arild Sundgot, Magnus Myklebust.

                          Hønefoss stiller sannsynligvis med dette laget: (4-4-2): Thomas Solvoll - Benny Olsen, Vadim Demidov, Espen Haug, Kjetil Byfuglien - Umaru Bangura, Vegard Voll, David Hansen, Stian Rasch - Kai Risholt, Lars Lafton

                          Kommentar

                          • Rubinho
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2005
                            • 1501

                            #14
                            Myhre i vasken



                            Myhre sa ja til Viking

                            LONDON TIL STAVANGER: Thomas Myhre har fått få sjanser i Charlton-buret denne sesongen. Neste stopp blir Viking i tippeligaen.
                            Foto: Scanpix/Reuters
                            FAKTA
                            Thomas Myhre
                            Født: 16. oktober 1973 i Sarpsborg.
                            Tidligere klubber: Rygge, Moss, Viking, Everton, Rangers (lån), Birmingham (lån),
                            Tranmere (lån), FC København (lån), Besiktas, Sunderland, Crystal Palace (lån),
                            Fredrikstad og Charlton.

                            annonse
                            Har bestemt seg.

                            LES OGSÅ:
                            tippeligaen
                            Everton luktet på Årst
                            Truer med å avlyse treninger
                            Rosenborg henter ny keeper

                            Fredag 02.02.2007, 15:45
                            oppdatert 15:59
                            (Dagbladet.no): Målvakt Thomas Myhre (33) forlater Charlton for Viking.

                            Det melder TV 2 Nyhetskanalen i ettermiddag. Ifølge tv-kanalen vil Viking avholde en pressekonferanse om keeperkuppet i kveld.

                            Den norske landslagskeeper skal ha vært ønsket av både Lillestrøm og Rosenborg, men velger klubben han spilte for fram til han ble solgt til Everton i 1997.

                            Denne sesongen har Myhre vært benkesliter i Charlton, og han har flere ganger gitt uttrykk for å komme seg vekk fra londonklubben.

                            Verken Myhre eller keeperens rådgiver Erik Moe var tilgjengelige for en kommentar i ettermiddag.

                            Dagbladet.no kommer tilbake med mer.

                            Kommentar

                            • RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

                              #15
                              http://www.lsk.no/?did=9083063

                              Fjøra kommenterer
                              Kjære LSK-fans!

                              Mange spekulasjoner om dagen (og natten) om spillere som angivelig skal inn og ut av LSK. Sikkert forvirrende for våre engasjerte supportere, men naturligvis også litt spennende at så mange navn blir linket med LSK.

                              Til tider kan det se ut som vi er ute etter alle spillere som er på markedet. Det som er riktig er at vi sjekker inn og ut alle spillere i markedet. Det er jobben min. Det er en del av mitt jobbmandat. Når man så har brukt noen kroner på en spiller eller to, blir det spekulert i at vi skal kjøpe alt fra Kong Salomon til Jørgen Hattemaker. For det første er begge for dyre, og for det andre er vi svært opptatt av å bruke kronene på kvalitet. Det betyr at vår verdivurdering av en spiller, basert på den kompetansen vi har på Åråsen i tillegg til dem vi jobber med i markedet, vil være avgjørende for om vi går videre med en spiller. Det kan være at en spiller som koster 5 millioner er en god avtale, men en spiller som koster 1 million er en dårlig.

                              Noen ganger tipser folk avisene om turer jeg tar ut i den store verden, de aller fleste gangene heldigvis ikke. Jeg har svært mange samtaler med spillere og agenter i forskjellige land, kontinenter og norske fylker. Skulle vi ha hentet alle vi snakker med og som media spekulerer om, hadde vi hatt et tilskuersnitt på rundt 10 000. Og 1000 av dem hadde vært spillere.

                              Når er det litt moderne å ta LSK for at vi bruker altfor mange penger. Og la det være sagt, ingen av oss i LSK–systemet går ut og sier hva vi har tilbudt noen spiller. Derfor må dere ta det dere leser ikke bare med en klype salt, men kanskje med en stor kartong salt. Dette er et spill der summer blir kastet ut for å fremme en sak. Husk at agenter som sier hva deres spillere tjener, bare ljuger for å få frem hvilken fantastisk jobb de har gjort. Legg også merke til at innen fotballen er det ingen anerkjente personligheter som bedriver denne øvelsen. Sier du en sum til en journalist, er du sikret en side eller to i tabloidavisene. Dette er fristende for ekshibisjonistene, naturligvis. Enkelte kjøper ikke Playboy for stimuli, de håper heller på et oppslag om et tema de så absolutt ikke har greie på. Billigere enn Playboy naturligvis, men ikke nødvendigvis så mye rensligere.

                              Derfor må dere ikke tro på pengesummer som blir nevnt i media. Det er nesten uten unntak feil.

                              At mange i Fotball–Norge nå prøver å stemple LSK som den store pengeklubben, tar vi på Åråsen med knusende ro. Hvorfor? Fordi vi kjenner deler av fasisten. Noe er selvsagt klare fakta. Andre ting får vi selvsagt med oss i korridorene, det er alltid fugler som elsker å plystre.

                              Favoritten min er når kollegaer i sportsdirektørsfæren skryter i media over spillere de hentet som ikke kostet noe... i overgangssum, men som alle vet har fått sign–on–fee’er herfra til evigheten. Men applaus for den som henter spillere gratis!!!!

                              Vi har mistet spillere på at andre norske klubber har vært villige til å betale mye mer enn oss. Noen har vi sikkert fått for at vi har betalt mer. Men sånn er denne bransjen. Da går vi på nestemann, i stedet for å bruke avisene til å ta stilling til strategiene i andre klubber.

                              Men jevne mellomrom opplever vi personer i Fotball–Norge som mener så mye om andre klubber enn den de er i sjøl. Personlig synes jeg det er tøft nok å mene noe om hva vi gjør i LSK, om jeg ikke i tillegg skulle bruke tid på å prate om andre klubber.

                              Når vi ser på gjennomtrekken av sportdirektører og trenere, er det nok lurt for den enkelte å bruke mest tid på sin egen klubb.

                              Men det kule med de svarte og de gule fra Lillestrøm, er at dess mer alene vi står, dess mer de andre prater om oss, dess større er sannsynligheten for at LSK vil få en kjempesesong.

                              Og her er en liten quiz til slutt:

                              Hvilke klubber har brukt mest penger på spillere de to siste sesongene?

                              Hvilken klubb har brukt mest penger siden august i fjor?

                              Svarene får dere ikke av meg, fordi jeg aldri kommenterer andre klubber…
                              Last edited by Torolf; 02.02.2007, 18:57.
                              RoyVaadal.

                              Kommentar

                              • morten
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 2156

                                #16
                                -heller back enn benken..

                                Badekar
                                http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  #17
                                  Fra Dagsavisen

                                  NFF må godkjenne Skeid-avtalen

                                  Av: Reidar Sollie

                                  Samarbeidsavtalen mellom Lillestrøm og Skeid må godkjennes av Norges Fotballforbund før den settes ut i livet. Skulle lagene havne i samme divisjon er det sannsynlig at den må avvikles.
                                  – Alle avtaler mellom klubber i de øverste divisjonene må godkjennes av oss, sier Thor Grønnerud i NFFs forvaltnings- og jusseksjon til Dagsavisen.
                                  Ettersom det er mange former for avtaler, med og uten økonomiske bindinger, kan han ikke si hvor denne hører hjemme før han har lest den. Men vanligvis er det slik at klubber som samarbeider må være i forskjellige divisjoner.
                                  I dag er Lillestrøm og Skeid med i de fire øverste divisjonene, fordelt med ett i hver. LSK er i eliteserien, Skeid i 1. divisjon, Lillestrøms 2. lag i 2. divisjon og Skeids 2. lag i 3. divisjon, der de kom på 2. plass i fjor.
                                  – Skulle Skeid rykke opp eller vi rykke ned, slik at vi spiller i samme divisjon neste år, tviler jeg på om NFF kan gå god for det, sier Lillestrøms daglige leder, Frank Grønlund.

                                  Kommentar

                                  • sniper
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 5254

                                    #18
                                    Jerome til VIF

                                    TIL VÅLERENGA: Jerome Brunier var på plass da Vålerenga slo Lyn i Vallhall i går.Fra Lillestrøm til Vålerenga
                                    (04.02.2007 12:44)

                                    Vålerenga har forsterket trenerapparatet med Lillestrøms fysiske trener Jerome Brunier.

                                    av Kasper Wikestad

                                    Vålerenga har for første gang i klubbens historie ansatt en ren fysisk trener. Franskmannen Jerome Brunier som tidligere hadde samme jobben i Lillestrøm er ansatt hos rivalen fra Oslo øst.

                                    - Jerome er en stor kapasitet når det kommer til fysisk trening, sier sportsdirektør i Vålerenga, Jan-Erik Aalbu, til TIPS.

                                    Vålerenga har ikke ansatt noen ny assistenttrener etter at Petter Myhre rykket opp fra assistentrollen i fjorårets sesong.

                                    - Petter Myhre og Harald Aabrekk var klare på at de ønsket en som kunne ta den fysiske biten, og få den delen optimalisert, fortsetter Aalbu.

                                    - Man ser at de store klubbene i Europa har fysiske trenere for sine lag, og vi ønsker ikke å henge etter i utviklingen, sier han.

                                    Vålerenga har annonsert at de er på utkikk etter en midtbanespiller og en kantspiller. Helst en venstrebent. Nå er det ting som kan tyde på at Austria Wiens Sebastian Mila er løsningen. Mila er polsk landslagsspiller og venstrebent.

                                    - Jeg vil ikke kommentere spillere som kan være på vei nå, sier Aalbu, men bekrefter at han vet hvem spilleren er.

                                    - Jeg vet hvem han er, avslutter sportsdirektøren.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #19
                                      Fra Adressavisen.no (tilsvarende i papirutgaven av Aftenposten)


                                      SAMARBEID: Harald Rohde, Skeid-formann og Per Mathisen, LSK-formann. ( Foto: Olav Olsen )

                                      Endelig noen LSK-venner

                                      For drøyt 30 år siden hentet Lillestrøm SK ut de beste spillerne i Skeid og Vålerenga. Nå har LSK vært på Oslo-besøk igjen og inngått en formell samarbeidsavtale med Skeid. LSK har endelig fått noen klubbvenner.

                                      Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

                                      Av: Øyvind Nordli
                                      Publisert: 05.02.2007 kl. 07:25
                                      Endret: 05.02.2007 kl. 07:38

                                      Tenk deg 1976, over 30 år tilbake i tid. Norsk fotball gikk på barneføtter. Hverken overgangssummer eller store penger eksisterte. Spillerne jobbet på dagen og spilte fotball om kvelden og i helgene. Men i noe som lignet et styrerom på Åråsen stadion, satt noen alvorlige menn med nye tanker om hvordan de skulle bygge en fotballklubb ingen andre hadde sett maken til her hjemme.

                                      Etter at klubben var tilbake i norsk toppfotball i 1975, ble klubben seriemester året etter og i 1977 ble det "The Double" med serie og cupmesterskap. LSK reiste til Oslo for å forsterke laget. Halvt sovende klubbledere i Vålerenga og Skeid rakk knapt å snu seg før klubbens beste spillere var på vei ut til romeriksklubben. Kanarifuglene ribbet Oslo Øst. Tor Egil Johansen (Skeid), Jan Birkelund (Skeid), Georg Hammer (Skeid), Rune Hansen, (VIF) og Terje Olsen (VIF) utgjorde sammen med klubbens legende, Tom Lund, et av norsk fotball mest slagkraftige lag.

                                      LSK gikk også helt nye og dristige veier:

                                      * Klubben innførte non-amatørkontrakter, som var første steg mot profesjonell fotball. Ivar Hoff spilte her en helt sentral rolle.
                                      * LSK satte dessuten farge på nærmiljøet. Klubben leaset inn biler til sine spillere. Med navnet på døren kjørte LSK-spillerne rundt med knallgule Honda-biler.

                                      Resultatene på fotballbanen uteble ikke, og lederne som hadde brakt LSK opp og frem fra provinsbygda, ble enda tøffere i trynet. Til slutt bikket det over.

                                      De mest sentrale i klubben stilte opp på det såkalte "mafiabildet". I hvite smokinger, i mafiahatter og tilhørende maskinpistol og Cadillac, ba de nærmest om bråk. Stilen og innholdet, imaget, ja, bildet som festet seg hos romerikingene gjorde klubben vanskelig å forholde seg til. LSK hadde Storgata og omegn i sin hule hånd, men kom du lenger ut på Romerike-landet ble klubben møtt med mistenksomhet og skepsis.

                                      Identitetskrise og LSK-hatet var åpenbar.

                                      Forfulgt av historien.
                                      På 90-tallet forsøkte LSK-ledere og trenere å skape et nytt bilde av klubben. De forsøkte å rive i stykker mafiabildet for å gjøre klubben mer folkelig. På Fetsund, i Gjerdrum eller Sørum gikk unge og håpefulle rundt med Rosenborg-skjerf.

                                      Harmonien stemte dårlig, og LSK hadde kommet på kant med deler av lokalsamfunnet. Resultatet var at lokale klubber vegret seg mot å inngå et formelt samarbeid med LSK.

                                      Storebror ble sett på som en ulykke, en erkerival med kyniske hensikter som var ute etter å tappe de små for de største talentene. Noen var mer skeptiske enn andre, men LSK opplevde ikke å være en samlende kraft for en hel region slik Rosenborg var det med sin enorme fremgang i Champions League. I tillegg hadde RBK en Nils Arne Eggen i front, som alle i hele Trøndelag mer enn gjerne ville stille seg bak.

                                      Oppgjørets time.
                                      I 1996 inviterte den daværende treneren, Per Brogeland, naboklubbene til å trene og samarbeide med LSK. "Romeriksmodellen" ble den kalt. Hensikten var å styrke den lokale profilen, og ta de lokale klubbene seriøst. Da Brogeland forsvant ut av klubben året etter, gikk også luften ut av tilnærmingsforsøket til de lokale klubbene.

                                      Men tiden har gått, og LSK har funnet frem kart og kompass som er tilpasset det terrenget de lever i. Klubben med formann og lokalpatrioten Per Mathisen i spissen, har kjørt en sjarmoffensiv overfor nærmiljøet - med hell.

                                      Kanarifansens inntog på tribunen har også vitalisert klubben og gjort Åråsen stadion nærmest til en sydlandsk fest. Ungdommen er vunnet, jentene er mange, familiene er tilbake og LSK er pr. i dag blitt spiselig for romerikingene.

                                      Like viktig er det at LSK har fått nye klubbvenner. Fortsatt lever skepsisen (og misunnelsen) til klubben i beste velgående. I en kommune som Lørenskog har LSK mer enn nok med å hamle opp mot alle Vålerenga-supporterne, som du også finner i andre kommuner på Romerike.

                                      Ull/Kisa og Lørenskog, dessuten Skjetten på breddesiden, er nå i formelt samarbeid med giganten i nærområdet. At Skeid nå også er blitt formelt go'venn med sin tidligere så omstridte nabo, er historisk.

                                      LSK kan igjen hente nye spillere fra Oslo-klubben - slik de gjorde for 30 år siden.

                                      Men denne gangen som venner.

                                      Kommentar

                                      • A.Bilet
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2005
                                        • 808

                                        #20
                                        VIF hentet trener fra LSK

                                        Har forsterket trenerapparatet med LSKs fysiske trener Jerome Brunier.


                                        Foto: Per Kristian Torvik
                                        IKKE LENGER I LSK: Her løfter Truls Jørstad vekter med Jerome Brunie på La Manga. Nå har Brunie gått til VIF.

                                        – Jerome er en stor kapasitet når det gjelder fysisk trening. Petter Myhre og Harald Aabrekk var klare på det de ønsket en (trener) som kunne ta den fysiske biten, og få den delen optimalisert, sier sportsdirektør i VIF Jan-Erik Aalbu til Tips.

                                        På LSK knyttet trener Tom Nordlie til seg Erlend Slokvik som fysisk trener tidligere i år.

                                        Slokvik har tidligere vært Ole Einar Bjørndalens sjef. Blant annet under Salt Lake City-OL i 2002.
                                        Last edited by A.Bilet; 05.02.2007, 11:53.
                                        A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                                        Twitter-bruker

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎