februar 2007

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #61
    RB: Kampfakta LSK - Brann (La Manga Cup)

    [Publisert 13.02.2007 - 11:04]

    Kampfakta

    LA MANGA CUP

    LSK - Brann 0-1 (0-1)

    La Manga. 200 tilskuere
    Mål: 0-1 Olafur Ørn Bjarnarsson (29.).
    Gult kort: Bjørn Helge Riise, LSK, Olafur Ørn Bjarnarsson, Brann.
    Dommer: Tommy Schjerven, Kaupanger.

    LSK lag (4-3-3):

    Heinz Müller 6
    Dan Anton Johansen 5
    Anders Rambekk 5
    Frode Kippe 6
    Shane Stefanutto 5
    (Johan Petter Winsnes i 14 min.)
    Bjørn Helge Riise 5
    Espen Søgård 4
    (Martin Husar i 4 min.)
    Simen Brenne 4
    (Kasey Wehrman i 32 min.) 5
    Karim Essediri 4
    (Viktor Arnarsson i 4 min.)
    Arild Sundgot 4
    Pål Strand 5
    (Magnus Myklebust i 45 min.) 4

    Kommentar

    • andycapp
      Juniormedlem
      Bøffel
      • Jun 2005
      • 24

      #62
      Brenne vil bli best:


      BLE BEST: Simen Brenne kunne feir cupgull med Fredrikstad i fjor. Nå vi han bli best med Lillestrøm.- Vil bli best
      (12.02.2007 11:47)

      Simen Brenne er smigret over at han blir regnet som vinterens foreløpig beste signering.

      av Kasper Wikestad

      - Det gjenstår jo å se. Men de har jo brukt mye penger på meg, og jeg håper å få betalt tilbake noe av det, sier Brenne til TIPS.

      Indreløper
      Nils Johan Semb mener at Brenne kommer til å passe perfekt inn i spillestilen til Tom Nordlies Lillestrøm. Det tror også Brenne at han kommer til å gjøre.

      - Vi har drillet mye formasjoner så langt, og det ser ut til at jeg får en rolle som indreløper. Det skal nok passe meg ganske bra, mener han om det.

      Brenne kostet mellom syv og åtte millioner da han i vinter meldte overgang fra Fredrikstad til Lillestrøm. Det er mange penger, og Brenne er ikke sikker på om han er verdt så mye.

      Kunstig høye priser
      - Prisene på det norske overgangsmarkedet er kunstig høye nå. Men markedet er presset og markedet styrer prisen. Men jeg personlig har ingen problemer med å ha den prislappen hengende rundt hodet.

      Han mener det er positivt for fotballen om pengene holder seg i landet, slik de har gjort i hans tilfelle.

      - Jeg er veldig glad for at Fredrikstad får mye penger for meg. De har gjort en veldig god jobb, og fortjener en belønning for at jeg har blitt god mens jeg har spilt for dem, mener han, og er samtidig kritisk til at det hentes for mange utlendinger som ikke holder nivået.

      Vil bli best
      - Å hente gode utenlandske spillere er utelukkende positivt. De kan vi lære mye av og de kan også få publikum til å møte opp. Da er det verre med alle middelmådighetene som blir hentet. Vi trenger ikke å hente utenlandsk stallfyll, da ville jeg mye heller sett at klubbene satset på å gi flere unge sjansen, sier han.

      Lillestrøm har hentet både Brenne og Karim Essediri. I tillegg stilles det høye forventninger til hjemvendte Tom Nordlie. Brenne tør allikevel ikke å ta ordet ”gull” i munnen.

      - Nei, jeg hører at du sier det. Men vi vil ikke gå ut nå å si at vi skal ta gull. Vi vil ta et, aller helst to, skritt videre fra i fjor og kjempe helt i toppen, sier han før han avslutningsvis legger til;

      - Vi vil jo bli best.

      Kommentar

      • morten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2156

        #63



        LSK ansetter redaktør for www.lsk.no og LSK TV
        LSK styrker staben i marked for å utvikle medieplattformen til LSK.
        I første omgang er dette et årsengasjement og målet er at vi skal kunne gi våre supportere den identitet og stolthet man ønsker å ha til LSK gjennom eksisterende og nye mediekanaler.

        Så kjære lesere, både www.lsk.no og LSK TV vil snart bli den plassen dere først får alle LSK nyheter .....
        I den forbindelse har LSK ansatt Ole Kristian Bakkene som Video- / WEB-journalist i et årsengasjement. Han starter senest 05.mars i denne jobben.
        Ole Kristian har tidligere jobbet som videojournalist i nyhets- og sportsredaksjonen til TV Romerike. I tillegg til dette har han jobbet som frilans i TVNorge-sporten, TV2 Nettavisen, Romerikes Blad, Indre Akershus Blad, Nettsport, Canal+, TVRomerike.

        Han har også frilanset mye for Sportsblikk, som tidligere har hatt ansvar for det redaksjonelle i utgivelser som LSK-Avisa, LSKs kampprogram og Canal+ Premier League.
        Badekar
        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #64
          RB: Nordlie i bakrommet

          LA MANGA: LSK-trener Tom Nordlie ankom La Manga i går. Han ble straks intervjuet av NRK TV-sportens Morten Stokstad, et intervju som blir sendt på NRK2s fotballprogram Bakrommet klokka 19.30 i kveld.

          -Vi tar utgangspunkt i norsk eliteseries fire store fra siste sesong og lurer på om de nå kommer til å ta steget fra de andre, sier Stokstad. Tom Nordlie tror at Viking, Lillestrøm, Brann, LSK og Vålerenga har sjanser til å blande seg inn blant de toneangivende lagene i Norge i framtida.

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13271

            #65
            Glagutten Nordlie var også på TV2 sporten i kveld 13.2, der han forsvarte Rambekks innsats under landskampen. Han kritiserte Hareides uttalelse om at Norge har et backproblem, og påpekte at Rambekk ikke var i form etter et langt skadeavbrekk. Ifølge Nordlie burde ikke Rambekk vært tatt ut til denne kampen sportslig sett. Nordlie vil trene ham tilbake i form slik at han vil bli den gode backen han engang var.

            Kommentar

            • hoyt
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 2850

              #66
              http://www.lsk.no/?did=9083341

              Reisebrev fra La Manga av Gunnar Falkum

              Tirsdag 13. feb, En strålende dag med sol og over 20 grader. De som har vært her en del år, sier de aldri har opplevd maken.
              Den første treningsøkta fra halv elleve til nærmere ett gikk som vanlig mye på pasningsøvelser og formasjonstrening. Det er stort engasjement blant spillerne, og dette engasjementet ventileres høyt og tydelig. Tom bryter av ofte for å forklare hvordan han vil ha det. Det ser ut som det er et godt stykke igjen før alle, og Tom ikke minst, er fornøyd.

              Flere av spillerne var stive i beina etter gårsdagens sykkeltur. Med en gjeng konkurranseglade gutter er det lett for at intensiteten blir høy også i en slik treningsøkt. Og slik bør det ikke være. Erlend Slokvik er veldig bevisst på at intensiteten ikke skal bli for høy, fordi det svekker effektiviteten i treningsarbeidet. Selv i spilløvelsene på feltet i dag var han av den mening at mange hadde for høy puls i forhold til det optimale. Med pulsbelter og en online datamaskin kunne vi følge hvert eneste pulsslag på hver eneste spiller! Og hans iakttakelser bekreftes av en del av spillerne under lunsjen, som kunne fortelle at de var litt slitne.

              Assitenttrener Cato Bakkemo forteller at spillergruppa nå går inn i en ny fase. En bokstavelig talt krevende fase. De første ukene har vært en ?bli kjent med hverandre-fase?. Nå går vi inn i en fase der trenerne vil legge fram krav til spillerne på hva som forventes av dem for at de skal få plass på laget. Gjennom individuelle spillersamtaler får de presentert det som forventes av den enkelte.

              I morgen kl 1400 spiller vi kamp nummer to i La Manga Cup mot KR Reykjavik.
              Tillater meg en liten historie fra en tur opp i fjellene med undertegnede, formann Per Mathisen, journalist Pekka Torvik og nestoren Kolbjørn Halvorsen som har vært med i LSK i en mannsalder og vel så det. Vi gikk opp på et de de høyeste ?fjellene? her nede og løste verdensproblemer, og ja, det ble litt diskusjon også. På veien ned sier plutselig 86 år gamle Kolbjørn: Nei, kom igjen nå gutter. Nå må vi få trent litt ordentlig!? Han begynte å løpe nedover bakkene og vi var tre middelaldrende menn som hadde vår fulle hyre med å følge ham?
              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
              - Nosa

              Kommentar

              • Fridtjof
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2005
                • 2120

                #67
                Vokser ut av Åråsen

                LA MANGA:
                I 2007 vil de forskjellige selskapene i LSK omsette for bortimot 120 millioner kroner. I klubben innser ledelsen at en er på vei til å vokse ut av Åråsen.

                FOR SMÅTT: For fem år siden var dette ett av landets mest moderne stadionanlegg. I LSK innser man at Åråsen om kort tid er gått ut på dato. Snart kan planene om en større arena for eliteseriefotball i Lillestrøm ta form. FOTO: GEIR EGIL SKOG

                VISJONÆRE: Kolbjørn Halvorsen (f .v.), Per Mathisen, Einar Krokan og Tom Johansen diskuterer utviklingen av LSK og Åråsen stadion på La Manga i disse dager. Styreleder Owe Halvorsen og Frank Grønlund er ikke i Spania, men er helt på linje med sine kolleger om utviklingen av klubb og nytt stadion for å henge med i toppen av norsk fotball. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK




                Av: Per Kristian Torvik

                – Jeg liker ikke uttrykket. Men vi ser at Åråsen stadion på litt sikt kan være hemmende for vår utvikling. Det foreligger ingen planer, men vi har begynt å tenke på hvor vi kan finne en tomt til et helt nytt stadion, sier klubbleder Per Mathisen.
                Bakgrunnen for det er at næringsinteressene, som i fjor innbrakte mellom 22 og 23 millioner kroner til Åråsen Eiendom, er nær grensen for hva som er mulig å tjene på stadion. VIP-fasilitetene er allerede sprengt.
                – Lillestrømklinikken trenger mer plass. Derfor har vi satt i gang et prosjekt med sikte på å bygge ut åpningen mellom klinikken og kanarifeltet. I 2008 skal det stå ferdig et bygg i 2. og 3. etasje, men vi må ha en åpen bakkeløsning, slik at det er mulig for biler å komme fram.
                Riving

                Når det er gjort, er det bare kosmetiske forandringer som kan gi større midler inn i kassa. Mer en 30 millioner er neppe mulig å hente.
                – Jernbanelinja ligger der den ligger. Den får vi ikke gjort noe med. Skulle vi makte å utnytte stadionområdet mer, ville det beste være å rive den gamle hovedtribunen og bygge helt nytt der. Men i og med at klubben er nødt til å ha en del kvadratmeter til garderober, møterom osv., vil det ikke være god nok økonomi for oss. Derfor blir det sannsynligvis bare en modernisering med nye seter og oppgradering inne, sier Per Mathisen.
                – Må flytte grenser

                Slike flytteplaner skulle en tro var hjerteskjærende å høre for veteranen Kolbjørn Halvorsen og Einar Krokan.
                Førstnevnte var byggeleder da Åråsen stadion sto ferdig i 1951. Krokan var en drivkraft bak utbyggingen slik stadion ligger i dag.
                – De som tror det er stopp nå tar feil. Skal vi være med i toppen, er vi nødt til å sikte oss inn på en plass vi skal spille i framtida, sier Kolbjørn Halvorsen (86).
                – Da vi bygde nye Åråsen hadde vi en av landets flotteste stadioner. LSK har vært med i toppen fordi vi alltid har ligget i forkant av utviklingen. Når vi ser hva som skjer i andre klubber, er vi nødt til å løfte oss igjen, sier Einar Krokan.
                Mangel på tomter

                LSK AS-eier Per Berg fikk pepper da han lanserte ideen om et nytt stadion på Kjeller – om flyplassen ble lagt ned. Det ble den ikke. Arbeidsplassen skal være reddet i minst ti år.
                – Det er ikke mange ledige tomter i Skedsmo kommune, spesielt når vi ikke ønsker å flytte veldig langt, sier Per Mathisen.
                Åråsen Eiendom bygger storhall, som står ferdig til høsten. I et forslag til kommunen, som skal behandles i løpet av de neste månedene, legger et ønske om å utvikle Vigernesfeltet med to gressbaner. Eiendomsselskapet vil om kort tid gå med så store overskudd at det kan bidra til den sportslige utviklingen i større grad.
                – Vi regner med at nytt stadion vil komme i løpet av de neste 10 årene. Hva skjer da med Åråsen?
                – Til enhver stor utbygging trenges det en solid egenkapital. Det har vi på Åråsen, hvis vi legger ut hele stadion til næringsutvikling. Jeg kan vanskelig se at vi vil ha råd til å opprettholde den sportslige aktiviteten der.
                – Og det tør du å si til alle supporterne som har gått på kamp der i alle år?
                – En skal være god til å svømme for å overleve i LSK-systemet. Klubbens styrke har alltid vært at vi har gjort våre valg og gjennomført dem, sier Per Mathisen.
                For LSKs del handler det om et stadion som kan gi titalls flere millioner i inntekter per år, enn det som er tilfelle med dagens Åråsen. I det ligger også evnen til å overleve som ett av landets beste eliteserielag i fotball.
                Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                Kommentar

                • gj
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3359

                  #68
                  Fra lsk.no (http://lsk.no/?did=9083353):


                  - Blåser omtrent storm

                  Frode Kippe ser fram mot å måle krefter mot islandske KR Reykjavik i dagens kamp i La Manga. Kampstart mot islendingene er klokka 14, og fra Spania meldes det om mye vind.

                  Søndag tapte LSK 1-0 for Brann på hovedbanen i La Manga, og i dag står det islandske laget KR Reykjavik klart til å måle krefter.

                  - KR Reykjavik virket som et fysik godt lag, med stor duellstyrke. Derfor tror jeg det blir en veldig fysisk og ikke minst tøff kamp. De spilte 1-1 mot Tromsø tidligere i år, og tapte bare 1-0 for Vålerenga på søndag. De er nok et bra lag, sier Frode Kippe som i dag deler den sentrale midtbanen sammen med Eirik Bertheussen. Kippe gleder seg til kampen, men er ikke særlig glad i det lite gjestmilde været i Spania på denne tiden av året.

                  - Det eneste problemet nå er at det omtrent blåser storm her nede. Spilleforholdene er helt topp med grønne gressbaner, men sur vind er aldri særlig ålreit, fortsetter han med et smil.

                  Mange har pratet om at LSK med ny spillestil trenger tid på å spille seg gode. Frode Kippe mener han ser konturene av noe nytt. Spennende er det uansett mener han.

                  - Vi har noe å gå på før det sitter skikkelig. Likevel opplever jeg det vi gjør er bedre og bedre. Vi finner mer ut av mulighetene i spillestilen, og opp mot seriestart er jeg ikke i tvil om at vi vil framstå som et bra lag.

                  Kampen spilles som nevnt på hovedbanen i La Manga klokka 14, og overføres direkte på TV2 Sumo.

                  LSKs lag (4-3-3): Otto Fredrikson - Shane Stefanutto, Eirik Bertheussen, Frode Kippe, Anders Rambekk - Espen Søgård, Kasey Wehrman, Simen Brenne - Bjørn Helge Riise, Arild Sundgot, Magnus Myklebust.

                  Kommentar

                  • Yess_Gullåriår
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Jan 2007
                    • 2

                    #69
                    Fair play kan sende LSK til UEFA-cupen

                    Snille, norske fotballgutter


                    KAN ENDE I EUROPA: Tom Nordlies Lillestrøm kan få en plass i UEFA-cupen.

                    KRITERIENE
                    1. Antall gule og røde kort
                    2. Positivt og offensivt spill
                    3. Respekt/oppførsel overfor motstander
                    4. Respekt/oppførsel overfor dommer
                    5. Ledere/treneres oppførsel
                    6. Publikums oppførsel

                    DEN NORSKE FAIR PLAY-TABELLEN
                    Fredrikstad 8,02
                    Rosenborg 7,97
                    Vålerenga, 7,88
                    Lillestrøm 7,83
                    Start 7,82
                    Viking 7,81
                    Sandefjord 7,77
                    Stabæk 7,76
                    Brann 7,72
                    Molde 7,59
                    Odd Grenland 7,57
                    Tromsø 7,53
                    Lyn Oslo 7,43
                    Ham-Kam 7,23
                    annonse

                    annonse


                    Fair play kan sende LSK til UEFA-cupen.


                    Mandag 12.02.2007, 16:34
                    oppdatert 21:08

                    (Dagbladet.no Lillestrøm endte på fjerdeplass i Tippeligaen i fjor, og kvalifiserte seg dermed ikke for spill i Europa. Men nå kan romerikingene havne i det gode selskap likevel.

                    Norge ligger i øyeblikket på andreplass på UEFAs fair play-liste, og bare Sverige ligger foran.
                    Dersom vi klarer å klatre forbi våre naboer i løpet av våren, får LSK sjansen i UEFA-cupens første kvalifiseringsrunde.

                    Loddtrekning
                    «Konkurransen» startet 1. juni i fjor, og avsluttes 30. april. Alle landskamper og klubbkamper i regi av UEFA teller.
                    Hvis Norge ikke klarer å hamle opp med svenskene, har Lillestrøm fortsatt en sjanse. Det skal trekkes ut to nasjoner fra de landene som har minst åtte poeng på fair play-lista, som også får spille kvalik. Norge har nå 8,193 poeng, melder Norges Fotballforbund.
                    - Vi jobber aktivt med å fremme fair play på alle nivåer i norsk fotball, og dette er en av flere gledelig bekreftelser på at arbeidet gir resultater, sier generalsekretær Karen Espelund.

                    Lillestrøm kan få den ekstra plassen i UEFA-cupen fordi de er det laget som havnet høyest på fair play-lista i Tippeligaen i fjor, bortsett fra de lagene som allerede er kvalifisert for Europa.

                    Fredrikstad, Rosenborg og Vålerenga havnet foran LSK på Tippeligaens fair play-liste.

                    De to siste sesongene har både Viking og Brann fått sjansen i UEFA-cupen som følge av denne regelen.

                    Kommentar

                    • hoyt
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 2850

                      #70



                      Lillestrøm med utklassingsseier



                      KR - LSK 0-5: Lillestrøm tok en enkel seier mot et svært svakt islandsk lag.
                      SLIK VAR: KR - Lillestrøm



                      Av: Espen Sletvold
                      Publisert: 14.02.2007 kl. 11:05
                      Endret: 14.02.2007 kl. 16:27

                      Teitur Thordarsons KR Reykjavik hadde ingenting å stille opp med mot trenerens gamle klubb.
                      Lilletrøm tok ledelsen etter 23 minutter, etter at Espen Søgård satte ballen i nettet via et islandsk hode. 2-0 kom etter en fin kombinasjon av dagens angrepstrio. Magnus Myklebust la inn fra venstre og Bjørnn Helge Riise vant en hodeduell i feltet. Stussen havnet hos Arild Sundgot, som satte ballen sikkert i nettet fra ti meter.

                      Praktmål

                      Fire minutter etter pause var det klart for en praktscoring. Dagens bestemann Bjørn Helge Riise la perfekt til Simen Brenne som dunket ballen i motsatt hjørne på hel volley.
                      20 minutter senere kunne Sundgot pirke inn sitt andre for dagen, etter innlegg fra innbytter Karim Essediri. En annen innbytter, Erik Bertheussen fastsatte sluttresultatet til hele 5-0 med en heading like før slutt. Igjen var servitøren Essediri, denne gangen med et frispark.
                      Resultatet gir et noenlunde riktig bilde av kampen. Bortsett fra et par farlige muligheter på slutten av første omgang, skapte KR ingenting. Som mot Vålerenga viste laget at de er et godt stykke unna norsk eliteseriestandard.
                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                      - Nosa

                      Kommentar

                      • hoyt
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 2850

                        #71
                        http://www.fxt.no/tippeligaen/fredrikstad/article900325.ece

                        Årsbeste av LSK



                        Tom Nordlie hadde mye å glede seg over da laget hans slaktet Teitur Thordarsons KR Rekyavik.

                        KR – LILLESTRØM 0-5

                        LA MANGA (Nettavisen): Lillestrøm kjørte tidvis over det islandske topplaget og skapte ti gode målsjanser i den spanske solsteken.
                        Trener Tom Nordlie er glad for at den nye 4-3-3-formasjonen sitter bedre og bedre for hver kamp – etter et par bedrøvelige treningskamper tidligere i vinter.

                        Mange bytter

                        - Jeg er veldig fornøyd med 1. omgangen. Vi gjør veldig mye av det vi jobber med å få til. Vi hadde et høyt press på ballfører, god avstand mellom lagdelene, bygget opp angrepene bakfra, hadde gjennombruddsgissighet med Magnus Myklebust og var flinke til å komme i overtall, er Nordlies oppsummering.
                        Han er derimot ikke like fornøyd med 2. omgangen, til tross for at tre av de fem målene kom etter hvilen.
                        - Jeg byttet på en måte i stykker kampen. Selv om dem som kom inn, er gode spillere, ble det for mange plassbytter. Men det var jeg klar over på forhånd, sier Nordlie.

                        Godt kantspill

                        Mot Moss spilte LSK den verste kampen Nordlie hadde sett på 20 år. En uke senere presterte lagets hans den beste kampen med ham som trener, ifølge ham selv.
                        - Kampen mot Skeid var tidvis like bra, men totalt sett er jeg mer fornøyd med denne kampen, som spesielt trekker frem trioen Magnus Myklebust, Arild Sundgot og Bjørn Helge Riise, som hadde et meget høyt og aggressivt press på KRs forsvarsspillere gjennom nesten hele 1. omgang.
                        I tillegg kom kantene til mange innlegg, og de fleste målene kom etter fint vingspill.

                        Ros fra sjefen

                        - Jeg er veldig fornøyd treeren på topp. Magnus kan bli en bra ving. Han kan også brukes på høyrekanten, sier treneren.
                        Arild Sundgot scoret to av Lillestrøms mål, mens Simen Brenne og Eirik Bertheussen satte inn vært sitt mål. Brennes mål kom etter et perleinnlegg fra Riise på høyrekanten. I tillegg lagde KR et selvmål da et skudd fra Espen Søgård skiftet retning.
                        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                        - Nosa

                        Kommentar

                        • morten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 2156

                          #72
                          Nordlie vil gjøre Brenne hel

                          Badekar
                          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                          Kommentar

                          • mr.Jordbakke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3845

                            #73
                            Optimismen tilbake hos lettet Nordlie

                            LA MANGA (VG Nett) (KR Reykjavik-Lillestrøm 0-5) Tom Nordlie (44) var en blanding av lettet og beroliget etter å ha sett et effektivt LSK skape 10 sjanser og score fem mål mot KR Reykjavik på La Manga.
                            [FONT=Arial] Av KNUT ESPEN SVEGAARDEN

                            [/FONT]
                            [FONT=Arial,Helvetica]SCORET TO: Arild Sundgot smeller inn ett av sine to mål mot KR Reykjavik. Foto: Scanpix
                            [/FONT] [FONT=sans-serif] VG Nett følger:

                            Lillestrøm / RSS

                            [/FONT]

                            --- Eliteguiden --- Kampene Tabell Best på børsen Toppscorer'n Assist Poengligaen Tilskuertall Røde og gule kort Klubbinformasjon Når kom målene Selvmål Straffemål Straffebom Dommerbørsen Debatt VG Nett LIVE Linker Tabkonk 1. divisjon Cupen Kvinner
                            -- Resultater fra 42 ligaer! -- Argentina Belgia Brasil Bulgaria Champions League Danmark Dansk 1. div Engelsk PL Engelsk 1. div Engelsk 2. div Engelsk 3. div Engelsk Conference Finland Frankrike Hellas Island Israel Italia Serie A Italia Serie B Kroatia Nederland Norsk eliteserie Norsk 1. div Polen Portugal Romania Russland Serbia Slovakia Slovenia Skottland Spania Spansk 2.div. Sveits Sverige Tsjekkia Tyrkia Tyskland Tysk 2.div. Ungarn USA Østerrike
                            [FONT=sans-serif] Mobilvarsling

                            Scoringsvarsel på din mobil!

                            Klikk her - scoringsvarsel for 448 lag!
                            [/FONT]



                            - Jeg trengte denne bekreftelsen, sier Nordlie. Og han har følgende melding til suksess-hungrige LSK-supportere:

                            - LSK blir gode. Det gjenstår bare å se hvor lang tid det vil ta...

                            Fikk bekreftelse

                            Tidligere denne uken var Tom Nordlie bekymret. En utålmodig trener fikk ikke 4-3-3-systemet sitt til å sitte så raskt som han ønsket, og han gravde seg litt ned i problemene. Han uttalte også - på NRK - at LSK ikke var noen medaljekandidat.

                            I går kom bekreftelsen på at mye av det han har drevet med på treningsfeltet i en drøy måned har vært riktig. Og straks ble treneren mer optimistisk.

                            [FONT=Arial,Helvetica]FIKK BEKREFTELSE: Tom Nordlie på sidelinjen på La Manga onsdag. Foto: Scanpix
                            [/FONT] - Vi fikk til ganske mye, og mange av angrepene våre var "spillestil." Langpasningene satt, gjennombruddene og frispillingene, sier Nordlie - som så at LSK scoret to mål før pause, på seks sjanser. Og tre mål på fire sjanser i 2.omgang.

                            Sundgot-dobbel

                            Først styrte en KR-forsvarer et forsøk fra Espen Søgård i mål. Da var det spilt 23 minutter, og LSK tok en fortjent ledelse. Den ble doblet etter 39 minutter da Magnus Myklebust, livlig på venstrekanten, spilte Arild Sundgot til scoring.

                            3-0 kom etter 50 minutter, på kampens vakreste angrep. Bjøinnlegg ble satt i mål av Simen Brenne, som kom på et av sine mange gode løp inn i motstanderens 16-meter.

                            Sundgot var frampå igjen, denne gangen etter 68 minutter, etter forarbeid av innbytter Karim Essediri og Simen Brenne. Og til slutt - fem minutter før slutt - gjorde innbytter Erik Bertheussen 5-0, etter et nytt innlegg fra Essediri.

                            - Vi kom til mange innlegg, og vi mange av spillerne fungerte bra i denne kampen, sier Nordlie - som trekker fram Bjørn Helge Riise og Frode Kippe som to av de beste.

                            - Var KR et lag på nivå med lag fra 1. divisjon i Norge?

                            - Noe sånt. De var omtrent på nivå med de vi har møtt tidligere i år, som Skeid, mener Nordlie.

                            Lillestrøm spiller neste kamp i La Manga-cup mot Rosenborg tirsdag.
                            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                            Mvh
                            Mr.Jordbakke

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #74
                              RB: Fornøyd Nordlie

                              Fornøyd Nordlie



                              LA MANGA:
                              LSK viste god angrepsfotball mot en svak motstander. Trener Nordlie likte det han så.

                              FORNØYD: Etter to svake kamper mot Brann og Moss, ledet Tom Nordlie laget til en solid seier. Treneren likte mye av det han så mot Reykjavik.


                              Av: Trine Melheim Næss


                              Med 5-0 utklasset NordlieTeitur Thordarsons Reykjavik.
                              Etter Brann-tapet oppga Nordlie at laget hadde mye å jobbe med. I dag fikk han se mye av det han har etterspurt.
                              - Vi fungerte bedre i dag, var flinke til å komme i bakrom og skape sjanser, sier Nordlie til rb.no.
                              God Myklebust

                              Særlig skrøt sjefen av Magnus Myklebust.
                              Også Arild Sundgot markerte seg, med to viktige nettkjenninger. Sundgot som stort sett spilte på midten i fjor, har fått sjansen på topp av Nordlie.
                              - Nå er det viktig for meg å være fokusert på arbeidsoppgavene mine og score mål, det klarte jeg i dag, sier målscoreren.
                              Ti sjanser

                              Totalt talte Nordlie opp ti LSK-sjanser.
                              - Vi klarte å kopiere mye av det vi har jobbet med på trening. Jeg synes laget løftet seg i dag, sier Nordlie.
                              Kampen var bare 21 minutter gammel daEspen Søgårdsendte LSK i ledelsen via en motspiller. Et kvarter senere økte Arild Sundgot til 2-0 etter forarbeid av Magnus Myklebustog Bjørn Helge Riise.
                              Riise sentral

                              3-0 kom på et nydelig volleyskudd fra Simen Brenne. Assisten kom nok en gang fra Riise.
                              Midtveis i andre omgang la Lillestøm på til 4-0, og Riisevar nok en gang involvert. Han spilte fri Karim Essediri, som kom til innlegg fra høyrekanten.
                              Simen Brennes avslutning ble reddet, men Sundgot satte returen i mål.
                              Fem minutter før slutt satte innbytter Eirik Bertheussen inn kampens siste mål da han headet inn 5-0 etter et frispark fra Karim Essediri.
                              Lillestrøm spiller neste kamp i La Manga-cup mot Rosenborg tirsdag.[/quote]

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #75
                                LSK.no



                                Hareide med interesse for Brenne

                                Landslagssjef Åge Hareide er i disse dager på La Manga for å finsikte aktuelle kandidater til vårens viktige EM-kvalifiseringskamper.
                                Simen Brenne er av mange fotballeksperter utpekt som LSK's neste landslagsspiller. I løpet av sin første måned i gult og svart har Brenne imponert såpass at landslagssjef Åge Hareide også har kastet sine øyne på han.

                                Brenne scoret i går sitt første mål for LSK da laget tok en overbevisende 5-0 seier over det islandske laget KR Reykjavik. Hareide ble tydelig imponert over det han så av den tidligere Fredrikstad spilleren og forhåpentligvis er han å finne med flagget på brystet når landslaget samles igjen i mars.

                                Kommentar

                                • RoyVaadal
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 4055

                                  #76
                                  http://www.lsk.no/?did=9083419

                                  onsdag 15. februar
                                  Dagboken til Gunnar Falkum fortsetter......


                                  onsdag 15. februar

                                  Det fantastiske været blir faktisk bare enda bedre. Og både det og prestasjonene i kamp og på trening gjør at stemningen i leiren er veldig god. Det viste seg også på dagens første trening. Den var av det lettere slaget for de som spilte i går. Men resten av gjengen gikk gjennom en tøffere økt, og intensiteten og gløden her, viser at det er mange som satser på at de skal være i elleveren ved neste korsvei. (Rosenborg-LSK går tirsdag kl 1400). Det løpes, takles og skytes med enormt engasjement. Alle de som følger treningene ? og det er ganske mange ? får god underholdning både gjennom prestasjoner, engasjement og ikke minst kommentarer.

                                  Men ikke alle får være med dessverre. Ollie hadde sin første treningsøkt med laget i dag etter å ha vært ute i tre uker med strekk. Pål Steffen har begynt å sykle etter achillesoperasjonen, men det tar ennå en stund før han kan begynne å løpe. Ikke vanskelig å forstå at han synes det er litt frustrerende å se på når lagkameratene boltrer seg på mykt grønt gress.

                                  En annen som helt sikkert er utålmodig, er nysigneringen Tore Gundersen. Den 21 år gamle spissen fra Kongsvinger (han kommer opprinnelig fra Flisa) brakk en tå under U-21-landskampen på fredag, og må trene alternativt fram til slutten av mars. Det er selvsagt ekstra ille å starte opp i ny klubb uten å få være med og vise fram hva han kan.

                                  Tore har spilt både på U 18, U 19 og U-21-landslaget. Han har nesten 60 kamper for KIL i Adecco-ligaen og scoret 14 seriemål i fjorårssesongen. Den gangen frustrerte og irriterte han bl.a spillerutvikler Erland Johnsen (som trente Follo i samme divisjon) i fjorårssesongen med spillet sitt.

                                  I dagens andre treningsøkt satte gutta seg på sykkelen igjen. Dere som har vært her nede vet at det finnes bakker nok å teste seg på
                                  RoyVaadal.

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #77
                                    Vingspill som
                                    gledet Nordlie


                                    LA MANGA:
                                    (LSK - KR Reykjavik 5-0). Han manglet en scoring. Bortsett fra det spilte Magnus Myklebust en fremragende kamp og gjorde trener Tom Nordlie til en glad mann
                                    Les også:

                                    Fornøyd Nordlie

                                    Treningskamper 2007






                                    Av: Per Kristian Torvik

                                    – Både jeg og spillerne trengte en bekreftelse på at det vi har holdt på med i over en måned begynner å gi resultater. Magnus Myklebust var en av dem som virkelig sto fram som venstreving, sa LSK-sjefen.
                                    Myklebust er en av fem i spillerutvikler Erland Johnsens spesielle utviklingsgruppe, der målsettingen for samtlige er å spille seg inn på laget.
                                    – Jeg følte at det meste stemte for meg før pause. Da kom jeg mye med i spillet, fikk løpe i bakrommet og fant plassen min i forhold til medspillerne, sa Magnus.
                                    Scoringen han manglet kunne kommet i 2. omgang.
                                    – Jeg skulle vært tøffere og skutt istedenfor å drible en ekstra mann.
                                    Fikk mange svar

                                    Motstanderen var kanskje ikke all verden. Men Tom Nordlie fikk likevel en rekke av de svarene han har ventet på.
                                    – Akkurat nå er jeg mest opptatt av hvordan vi opptrer, og bryr meg ikke om kvaliteten på motstanderen. 1. omgang syns jeg var av stor verdi. Vi fikk praktisert frispilling bakfra, maktet å holde et stort press på ballfører i øverste ledd – og fikk spesielt Magnus Myklebust inn i bakrom. Defensivt var vi kompakte med kort avstand mellom leddene.
                                    LSK bygde angrepene mer møysommelig opp på høyresiden, mens gjennombruddene kom motsatt. Der trivdes tydelig Simen Brenne seg sammen med Myklebust.
                                    – Slik Magnus spilte gjorde han det lettere for meg å komme til. Denne kampen ble en langt skritt framover både for laget og meg selv.
                                    Praktscoring

                                    Simen Brenne er ikke fornøyd med bare å spille på midten. Han vil være med inn i boksen og avslutte.
                                    – Scoringen din var praktfull?
                                    – Den var fulltreff. Akkurat sånn er det jeg ønsker å vise meg fram innenfor 16-meteren.
                                    Mønsterangrepet startet med en femti meters crosspasning fra Frode Kippe til Bjørn Helge Riise. Han la inn foran mål, der Brenne dro til på hel volley rett i mål.
                                    – Du kunne blitt tomålsscorer, men Arild Sundgot stjal ett fra deg?
                                    – Arild lukter mål og lar ingen sjanse går fra seg. Sånn skal det være for en spiss, mente Brenne.
                                    Selv var Sundgot svært fornøyd med å score igjen.
                                    – Det er spiss jeg er. I fjor glemte jeg nesten hvordan jeg skulle opptre foran mål, siden jeg spilte mye på midtbanen Skal jeg score, må jeg være 100 prosent fokusert på det hele tida. Derfor er det godt for selvtilliten å lykkes igjen.
                                    Følelsen av å få til det som blir terpet hver eneste dag på trening, kan vise seg å bli meget verdifull for hele spillergruppa.

                                    Kommentar

                                    • holmiz
                                      The kjøkken-kanariz
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6064

                                      #78
                                      Nordlie vil gjøre Brenne hel

                                      LSK betalte FFK 7,5 milllioner kroner for Robert Korens erstatter, Simen Brenne.
                                      Foto: Thomas Gulbrandsen


                                      Tom Nordlie vet hva som skal til for at Robert Korens erstatter skal slå ut i full blomst.

                                      KR – LILLESTRØM 0-5
                                      LA MANGA (Nettavisen): Simen Brenne har fått et stort forventningspress på sine 25 år gamle skuldre. Etter at stjernespilleren Robert Koren, som scoret ti mål og hadde ni målgivende i fjorårets sesong, forsvant til engelsk 1. divisjon, er Simen Brenne hentet inn fra FFK for å gå på smarte løp og score mål fra sin posisjon fra midtbanen.
                                      - Jeg merker helt klart at det er et stort press her og forventninger om at vi skal ta gull. Men jeg prøver å tenke minst mulig på det, sier Brenne til Nettavisen.

                                      Les også: - Årsbeste av LSK
                                      I onsdagens kamp mot svake KR Reykjavik fikk 25-åringen tidvis vist at han kan erstatte Koren, slik TV 2s fotballekspert Nils Johan Semb, mener. Brenne forsøkte å gjøre noe konstruktivt fremover på banen hver gang han fikk ballen og gikk gang på gang på godt timede løp.
                                      Det resulterte i et vakkert 3-0-mål etter innlegg fra Bjørn Helge Riise.
                                      - Jeg trenger tid til å tilpasse meg, men det er LSK-kollektivet som er det viktigste – ikke enkeltspillere, understreker Brenne.
                                      Trener Tom Nordlie har følgende å si om nykomlingen:
                                      - Simen er på gang. Han går på mange riktige løp og har et stort potensial. Målet er å gjøre ham til en hel spiller. Derfor jobber jeg med det defensive spillet hans. Han må bli flinkere i gjenvinningsfasen, mener Nordlie, som får støtte av hovedpersonen selv.
                                      - Ja, helt klart. Jeg har mye å hente der, innrømmer 25-åringen.
                                      14.02.07 17:22


                                      Kilde:http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tip...icle900353.ece
                                      Hilsen Anders

                                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                      Kommentar

                                      • Håkon Henriksen
                                        Administrator
                                        • Nov 2003
                                        • 6411

                                        #79
                                        Brenner for Simen

                                        LA MANGA:
                                        Landslagssjef Åge Hareide kommer til å følge Simen Brenne meget nøye de neste månedene
                                        OPPMUNTRENDE: Simen Brenne hadde en oppmuntrende samtale med Åge Hareide. Midtbanespilleren kan bli den fjerde LSK-spilleren i landslagstroppen om han fortsetter sin fine utvikling.FOTO: SCANPIX

                                        Av: Per Kristian Torvik



                                        – Han har mange av de egenskapene som trengs i internasjonale oppgjør. Jeg liker meget godt hans evne og vilje til å ta seg inn i boksen og avslutte angrep, sier Åge Hareide.
                                        Det gjorde han mot KR, Reykjavik onsdag, da han dundret inn 3-0 på hel volley.
                                        – Det er nå han må vise at han har potensial til å bli en internasjonal spiller. Han fikk litt med seg som U21-spiller. Nå håper jeg han kan utvikle det videre i LSK. Simen blir med til Manchester 5. mars om LSK blir slått ut av Royal League. Men jeg håper naturligvis at laget tar seg videre. Treningskamper mot gode lag er det viktigste for våre spillere nå.
                                        Oppløftende

                                        Simen hadde en meget oppløftende prat med Åge Hareide etter gårsdagens formiddagsøkt.
                                        – Det var en samtale som motiverer meg. Det er hyggelig å bli lagt merke til.
                                        – En stor utfordring for deg?
                                        – Selvfølgelig. Jeg skal jobbe hardt videre. Det er bra at Åge gjerne vil se meg ofte inne foran mål for å score. Det er akkurat der jeg ønsker å være mest mulig også, sier Simen.
                                        Trener Tom Nordlie er ikke overrasket.
                                        – Jeg har snakket med Åge om våre landslagsspillere og de som kan være aktuelle, og har vært ærlig på hvordan jeg opplever situasjonen deres nå. Simen har store muligheter. Han må jobbe hardt med å bli en bedre toveisspiller. Han er suveren til å være med i angrep og gå i bakrom, men kan trå hardere til i duellene defensivt og bli flinkere i gjenvinningsfasen. Det viser statistikken.
                                        Venter på Kippe

                                        Åge Hareide har ristet skuffelsen etter den svake kampen mot Kroatia av seg og er i gang med forberedelsene til oppgjørene mot Bosnia og Tyrkia i slutten av mars. De kan avgjøre om Norge har noen sjanse til å henge med i toppen av sin gruppe og kvalifisere seg til EM 2008.
                                        For de tre LSK-spillerne som var i troppen sist sier han dette:
                                        – Anders Rambekk er inne. At han hadde lite grunntrening sist, visste vi om. Men jeg synes det var riktig å ha ham med. Anders mente også at han hadde utbytte. At han ikke lyktes helt, tar jeg ikke så alvorlig nå.
                                        – Frode Kippe har vært med lenge, men fått få sjanser?
                                        – Han har stor kapasitet, men konkurrerer med en god Brede Hangeland. Jeg synes det skal bli interessant å se hvor langt Tom Nordlie kan utvikle ham til en mer spillende midtstopper. Han har en fantastisk venstrefot, som LSK bør utnytte enda mer.
                                        For Bjørn Helge Riises del er landslagssjefen ikke i tvil.
                                        – For ham peker pila rett til værs. Jeg ser ingen grunn til at Bjørn Helge ikke skal bli like god som broren John Arne.
                                        For Åge Hareide kan de neste 40 dagene bli helt avgjørende som landslagssjef. Han har selv sagt at han neppe fortsetter om Norge ikke kvalifiserer seg til EM. Skal de greie det, må det helst bli seier mot Bosnia og minst uavgjort mot Tyrkia.
                                        Håkon Henriksen
                                        -
                                        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                        -
                                        ALT FOR FUGLA

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          #80
                                          RB

                                          [Publisert 15.02.2007 - 21:23]

                                          Tror LSK eller Brann tar gullet

                                          LA MANGA:

                                          Landslagssjef Åge Hareide fulgte LSKs trening i går. Han er imponert over utviklingen av klubben og tror laget har noe på gang i årets eliteserie.

                                          – Vi snakker hele tida om de fire store. Rosenborg, Brann, Vålerenga og LSK kommer nok til å ta de fire første plassene også i år. Men faktisk tror jeg seriegullet blir en duell mellom Brann og LSK, sier Åge Hareide.
                                          Han tror støtteapparatet klubben har skaffet seg har så mye kompetanse at trener Tom Nordlie får brukt all sin tid på å utvikle laget.
                                          – Der har han mye å bidra med, selv om en spillestil som legges helt om vil kreve tid for å kunne fungere optimalt.

                                          Åge Hareide mener også at kamper mot de tre andre forhåndstippede toppklubbene i Norge, pluss Royal League i etterkant, er en god oppkjøring.
                                          – Det gjelder jo både Brann, Vålerenga og LSK. Alle tre kan vinne sine kvartfinaler og kjempe om en finaleplass i semifinalene.
                                          – Det vil gå ut over din landslagstropp til samlingen i Manchester fra 5. mars?
                                          – Det har vi vært klar over hele tiden. Til Manchester er det viktig også å ta med spillere som kan spille seg inn på litt sikt. Med tanke på de to EM-kvalifiseringskampene mot Bosnia og Tyrkia, er jeg svært fornøyd om landslagsspillerne i LSK, Brann og Vålerenga får to tøffe Royal League-oppgjør i beina. Det er kamptrening de trenger aller mest, mener Åge Hareide.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎