februar 2007

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gravinho
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Oct 2005
    • 240

    #41
    Østlendingen: "Snart klar"

    Snart LSK-klar

    Tore Andreas Gundersen blir etter alt å dømme LSK-spiller i løpet av dagen.
    Fotball-krangelen rundt Tore Andreas Gundersen ser ut til å nærme seg slutten. Ifølge avisa Glåmdalens nettutgave, er KIL og LSK i ferd med å forhandle seg fram til en overgang.

    Sportssjef i KIL, Åge Steen, sier til avisa at overgangen forhåpentligvis er i boks i løpet av ettermiddagen.

    Gundersen er for tida på La Manga med U 21-landslaget. Lillestrøm skal nettopp dit på treningsopphold lørdag.

    Publisert: 09.02 13:30, Sist endret: 09.02 13:40
    gravinho

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #42
      glomdalen.no: Nesten klar for LSK

      Nesten klar for LSK

      Mye tyder på at Tore Andreas Gundersen blir Lillestrøm-spiller i løpet av helgen. Fredag var det forhandlinger mellom KIL og Lillestrøm.




      Foto: Per Kristian Torvik I løpet av helga kan Tore Andreas Gundersen (t.v.) trolig legge en langvarig arbeidskonflikt bak seg, og slutte seg til Jan Åge Fjørtofts Lillestrøm som er på La Manga og øver.


      Av: Morten Sand


      Da Glåmdalen ringe sportslig leder Åge Steen i går, var han i forhandlinger med LSK. Den foregikk gjennom telefoner og mailer.
      – Vi har sagt ja til at Tore Andreas får trene med Lillestrøm på La Manga, så da skjønner du jo hvor dette bærer. Ring meg om et par timer, da håper og tror jeg dette er i orden, sa Åge Steen.
      To og en halv time senere var det imidlertid fortsatt ingen løsning.
      – Vi nærmer oss, og det er mange konstruktive forlag til løsninger. Men det er ikke noe klart, fortalte Åge Steen.

      Forhandler i helga
      – Når går Gundersens overgang i orden?
      – Akkurat nå er det stillstand, og jeg tror ikke det skjer noe mer i dag. Men vi skal fortsette forhandlingene i helga, sa Steen.
      – Får Gundersen lov å slutte seg til Lillestrøm-troppen når den ankommer La Manga?
      – Om han vil være på La Manga er selvfølgelig opp til han. Men også Lillestrøm er innforstått med at ting må på plass før han kan slutte seg til dem, sier Steen.
      Gundersen har denne uka vært på La Manga sammen det norske U21-landslaget. Han fikk tillit fra start da Norge spilte 0-0 mot Slovakia.
      Går alt i orden i løpet av helga - kan han forlenge oppholdet i varmen ytterligere to uker. Tom Nordlie og hans disipler ankommer Spania i dag.

      Trøtt av investor
      KILs daglige leder Jens Njøsen legger ikke skjul på at dette har vært en lang og tung sak for KIL. Han legger ikke skjul på at ett problem i prosessen har vært Gundersen-investor Gunnar Bjønness. Han har blant annet truet klubben med søksmål dersom Tore Andreas hadde endt opp som Bosman-spiller etter et eventuell arbeidsrettssak.
      – Jeg vil ikke si så mye om dette, men jeg tror folk har skjønt hva jeg mener. Det hele er ganske så uvirkelig. Her snakker vi om en mann som er investor i klubben som startet denne saken med å komme med det første bundet, Sandefjord. Dessuten er han investor i Tore Andreas og nær venn med hans pappa.
      – Godt å få denne saken ut av verden?
      – Ja, dette har ikke vært moro. Nå gleder jeg meg over de spillerne vi har, og som jeg tror går mot en veldig spennende sesong.
      – Hvor mye vil LSK betale for Gundersen?
      – Det kan jeg ikke si noe om, sier Jens Njøsen.

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        #43
        Nordlies sønn skadet

        Nordlies sønn i akeulykke Ønsker Tom god bedring med junior.

        Kommentar

        • Tvilling
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 1467

          #44
          Gundersen brakk tåa

          Etter det Romerikes Blad erfarer er det kun formaliteter som skiller Tore Andreas Gundersen fra å bli LSK-spiller. Kongsvinger-spilleren vil trolig undertegne for Åråsen-klubben i løpet av kort tid.
          Men alt er ikke like bra for 20-åringen. Lørdag brakk han nemlig tåa under U21-landskampen mot Slovakia på La Manga. Kampen endte for øvrig 0-0.
          LSK startet sin treningsleir på La Manga lørdag. Men i de neste tre ukene må de nok klare seg uten Gundersen på treningsfeltet.

          Kommentar

          • ON
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3639

            #45


            Basert på Petters sikre kilder

            Kommentar

            • Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

              #46
              I følge nrk tekst tv så betaler LSK 1 mill nå og summe kan ende opp i 3 mill for Tore Andreas Gundersen.
              Last edited by RoyVaadal; 10.02.2007, 21:59. Begrunnelse: Presiserer at det gjelder Gundersen etter flytting fra diskusjonstråden.

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #47
                RB: Sjef for en helg

                Sjef for en helg

                LA MANGA:
                Da Tom Nordlie måtte bli hjemme på grunn av sønnens akeuhell, overtok Svein Cato Bakkemo sjefsrollen i LSK på direkten. Men bare for en helg.




                TOK RORET: Svein Cato Bakkemo (i midten) overtok sjefsrollen da Nordlie måtte bli hjemme. Simen Brenne (t.v) og spillerutvikler Erland Johnsen. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK


                Av: Per Kristian Torvik


                – Hvis det ikke skjer noe spesielt, er Tom på plass i løpet av mandag. Det ser ut til å gå bra med gutten som måtte på sykehus og har sydd en del sting i hodet, sier Svein Cato Bakkemo.
                Nordlie har naturligvis gitt føringer for hvordan han vil ha det – både i de siste kampforberedelsene i går og når det gjelder kampen mot Brann i kveld.


                Tett samarbeid

                Bakkemo og Nordlie har samarbeidet på forskjellige nivåer siden de skrev d-treneroppgaven sammen i 1997. Å gjennomføre treninger i Nordlies ånd er ingen ny øvelse for vikaren.
                – Vi har både hatt personlig og faglig kontakt i de ti årene som er gått. På mange måter er vi kloninger når det gjelder oppfatninger av fotball, sier Bakkemo.
                – Hvordan ser du på oppgaven å være Tom Nordlies assistent og nærmeste medarbeider i LSK?
                – Jeg skal legge til rette for at han skal få ut sitt maksimale som trener. Det er sjølforsterkende når vi skal trene inn en ny stil, at jeg vet hva han vi si til spillerne. Jeg tror også at hele støtteapparatet med meg selv, Frode Grodås, Erlend Slokvik, Erland Johnsen og flere ser det på samme måte, slik at han får litt færre ting å tenke på.


                Sliter med 4-3-3

                Gårsdagens forberedelser til oppgjøret mot Brann fortalte at LSK sliter med å gjennomføre 4-3-3 systemet som de skal. I går spilte Espen Søgård sentralt på midtbanen en stund – og kan gjøre det igjen i dag.
                – Det er noe vi vurderer. Men Simen Brenne hadde kjenning av en lårskade igjen. Vi får se om det er fornuftig om han står over, sier Svein Cato Bakkemo.
                Arild Sundgot er ikke urolig for at det går tregt med inntreningen av 4-3-3.
                – Nå har jeg spilt 4-4-2 i LSK i ti år. Da må vi få litt mer enn to uker på oss før det sitter. Men det kommer. Dessuten har vi trent en god del hardere enn de siste årene, sier han.
                Sannsynlig LSK-lag i kveld (4-3-3): Heinz Müller – Dan Anton Johansen, Anders Rambekk, Frode Kippe, Shane Stefanutto – Bjørn Helge Riise, Espen Søgård, Simen Brenne – Karim Essediri, Arild Sundgot, Magnus Myklebust.

                Kommentar

                • sparwasser
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3185

                  #48
                  Fra Aftenposten:

                  Sundgot lover topplag


                  Arild Sungot og Lillestrøm møtte Brann på La Manga. ( Foto: Digitalsport )




                  LA MANGA (Brann-LSK 1-0): Arild Sundgot er ikke bekymret for Lillestrøm i 2007. – Vi kommer til å ligge i toppen, lover han.

                  Av: Roy Ellingsen
                  Publisert: 11.02.2007 kl. 21:58

                  Tapet av Robert Koren spesielt vil kanskje gjøre Lillestrøm mer forutsigbar i 2007. En annenomgang med Kasey Wehrman og Espen Søgård som midtbaneduo var heller ikke oppløftende for LSK. Men med Tom Nordlie som ny trener og en ny spillestil under utvikling, er Sundgot sterk i troen.

                  – Brann var bra i dag. De var hakket bedre enn oss og vant fortjent. Men det var jevnt, sier Sundgot til bt.no.

                  To inn, to ut

                  Mye har vært sagt og skrevet om Robert Koren og Michael Mifsud, to spillere som ikke lenger er på lønningslisten til LSK.

                  – Vi har mistet to og fått inn to nye. Så det er ikke noe å snakke om. Jeg lover at Lillestrøm blir bra. Vi har mer enn godt nok lag til å kjempe i toppen, sier han.

                  Kampen mellom de to gamle rivalene ble preget av at tenningen var høyere enn for en normal treningskamp. Tommy Skjerven kunne delt ut langt flere enn de to gule kortene han viste.

                  – Jeg regner med at begge lagene kommer til å kjempe i toppen, og det betyr jo noe. Det er alltid gøy å møte Brann, sier Sundgot og gliser.
                  Men etter første runde i 2007 er det foreløpig Brann som gliser bredest.

                  Kommentar

                  • sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

                    #49
                    Fra FXT.no:


                    Riise klarte nesten ikke løpe



                    Bjørn Helge Riise tar seg forbi Helge Haugen her, men hadde det vondt mot Brann i dag.
                    Foto: Gorm Kallestad / Scanpix


                    Bjørn Helge Riise spilte med store smerter i oppgjøret mot Brann.

                    Av Thomas Gulbrandsen



                    LA MANGA (Nettavisen), LSK – BRANN 0-1:
                    - De siste to ukene har jeg hatt problemer med hofteleddsbøyeren på venstre side. Det gjorde så vondt at jeg nesten ikke klarte å løpe på slutten, sier Riise til Nettavisen.

                    På slutten av kampen var det tydelig at Riise, som sammen med Frode Kippe hadde vært sitt lags beste spiller, var plaget av smertene. Den ellers så løpsvillige evighetsmaskinen ble stående igjen på midtbanen da Lillestrøm fikk en gyllen kontringsmulighet i sluttminuttene. Og uten støtte fra midtbanen ble de to LSK-angriperne et lett bytte for Branns tre forsvarere.
                    Riise får behandling med akupunktur og massasje for den ømme hoften og håper at han skal bli bra igjen om ganske kort tid.

                    Med ny trener følger nye oppgaver for yngstebror Riise. Tom Nordlie har flyttet 23-åringen lenger inn på midtbanen for å gjøre plass til Karim Essediri på høyreflanken (27).
                    - Jeg synes det går greit, det er i alle fall mye bedre enn å sitte på benken, gliser Riise, som har merket at rollen som indreløper innebærer svært mye løping.
                    - Vi spiller en 4-3-3-formasjon der presset i lagdelene må fungere. Det går stadig bedre, men når presset ikke sitter, blir man veldig sliten, forteller Riise.

                    Kampfakta:
                    Mål: 0-1 Olafur Örn Bjarnason (29).
                    Dommer: Tommy Skjerven, Kaupanger.
                    Gult kort: Olafur Örn Bjarnason, Brann.

                    Lillestrøm (4-3-3): Heinz Müller – Shane Stefanutto (Johan Petter Winsnes fra 80.), Anders Rambekk, Frode Kippe, Dan Anton Johansen – Bjørn Helge Riise, Simen Brenne (Kasey Wehrman fra 70.) Espen Søgård (Viktor Arnarsson fra 85.) – Karim Essediri, Arild Sundgot, Pål Strand (Magnus Myklebust fra 46.)

                    Brann (4-4-2): Håkon Opdal – Bjørn Dahl (Thor J. Spurkeland fra 85.), Olafur Örn Bjarnason, Armann Björnsson, Erlend Hanstveit (Erik Huseklepp fra 78.) – Cato Guntveit, Arnaud Monkam (Helge Haugen fra 80.), Martin Andresen, Petter Vaagan Moen (Trond Fredrik Ludvigsen fra 85.) – Bengt Sæternes, Thorstein Helstad (Robbie Winters fra 66.)

                    11.02.07 22:21, ny 11.02.07 22:25

                    Kommentar

                    • hoyt
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 2850

                      #50


                      LSK-gutta hilser Aksel

                      LA MANGA/ÅRE:
                      Jubelen sto i taket i La Manga i går formiddag da LSKs mest berømte kanarifan suste inn til VM-gull i utfor.

                      Følg LSK-Brann live her fra 18.30!
                      JUBLET: I går jublet de for Aksel Lund Svindal, Thomas Bergersen (t.v.) Lasse Bergan-Foss, Pål Steffen Andresen, Arild Sundgot, Espen Søgård og Frode Kippe. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK



                      Av: Per Kristian Torvik | Morten Svesengen

                      – Rein utklassing, utbrøt Espen Søgård.
                      – Jeg kan ikke huske at noen har vært så overlegen i et internasjonalt mesterskap som Aksel var i Åre. Helt suverent, la han til.
                      Pål Steffen Andresen brisket seg litt ekstra, fordi han gikk i parallellklassen til verdensmesteren på ungdomsskolen.
                      – Er det mulig? Aksel ser jo mye eldre og mer voksen ut enn deg, sa Frode Kippe om sin midtstopperkollega.

                      Men LSK-kapteinen lot seg også imponere over at en mann fra flatbygda på Romerike kan vinne VM i formel 1 øvelsen utfor.
                      – Strålende å ha en slik idrettsmann som supporter, mente han.
                      9. april åpner LSK sesongen med hjemmekamp mot Fredrikstad. Tradisjonelt sett har utøveren RB-sporten kårer som årets idrettsutøver mottatt utmerkelsen på Åråsen ved den anledningen. I 2006 ble det gårsdagens VM-vinner,

                      – Aksel skal være hjertelig velkommen på kanarifeltet. Vi trenger all den støtte vi kan få, sier Espen Søgård.
                      En halvtime etter at Aksel Lund Svindal ble verdensmester i Åre overbrakte RB-sporten LSK-guttas hilsen fra La Manga. Han takket for oppmerksomheten, men ønsket ikke å legge noe ekstra press på spillerne på favorittlaget før kommende sesong.

                      – Det er mange som opp gjennom årene har ment noe om hva jeg bør prestere. Det er vanskeligere å gjøre det enn å snakke om det, og derfor skal jeg ikke si noe om at LSK bør vinne seriegull. Men jeg håper selvfølgelig, sier den nybakte verdensmesteren.
                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                      - Nosa

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #51
                        www.glomdalen.no: Gundersen lykkelig i LSK

                        Gundersen lykkelig i LSK


                        – Visst har saken vært en tung belastning. Men jeg orker ikke tenke på det som har skjedd. Nå er jeg lykkelig over å få lov å spille fotball igjen.

                        NY JOBB: I nytt antrekk så Tore Andreas Gundersen at Lillestrøm tapte 0-1 mot Brann på La Manga i går kveld.FOTO: DIGITALSPORT


                        Av: Morten Sand


                        Tore Andreas Gundersens oppsigelse av KIL-kontrakten og andre klubbers interesse for talentet, har fått stor spalteplass de siste ukene. Spesielt i lokalmedia, men saken har også vakt nasjonal interesse.
                        Lørdag ble det som sannsynligvis er siste kapittel skrevet på La Manga. Med krykker etter å ha brukket tåa, skrev Flisa-gutten under for sin nye arbeidsgiver – storlaget Lillestrøm.
                        Lette forhandlinger
                        – Jeg har skjønt at dette kom til å gå i orden noen dager, men det var utrolig deilig å skrive under kontrakten i helga, innrømmer Gundersen, som også var representert med sin advokat, Torgeir Knudsen.
                        Lillestrøm Sportsklubbs leder, Per Mathisen, representerte «Kanarifuglene».
                        – Var forhandlingene om den personlige kontrakten vanskelig?
                        – He-he, nei det gikk helt fint. Men jeg har ikke lyst til å si noe mer om akkurat det.
                        Ingen av partene vil si noe om detaljene, men etter det Glåmdalen erfarer betaler Lillestrøm i første omgang en million kroner for angrepstalentet – men prisen vil tredoble seg etter et visst antall a-lagskamper for LSK.
                        – Veldig profesjonelt
                        Lillestrøm ankom treningssenteret i Spania lørdag. Og storlagets ferske tilvekst har allerede fått ny romkamerat: Spissen Olivier Occean, som kom fra Odd for over sju millioner for en sesong siden.
                        – Jeg har fått et kjempeinntrykk både av Olivier og de andre spillerne. Miljøet virker veldig bra, men jeg merker også at dette er folk som er veldig opptatt av å vinne.
                        – Hva med inntrykket av Lillestrøm som klubb?
                        – Det var bra i KIL også, men i LSK så jeg fort at alt var mye mer profesjonelt. Det er et stort støtteapparat, og folkene virker veldig strukturerte. Det er tydelig at spillerne kun trenger å tenke på å prestere i kamper og på trening, sier Gundersen.
                        Sykkel og styrke
                        Sent søndag kveld satt han på tribunen i Spania og så sine lagkamerater tapte 0-1 for Brann.
                        På sidelinja blir Gundersen også de nærmeste to ukene. Han brakk nemlig lilletåa i U21-landskampen mot Slovakia (0-0) onsdag i forrige uke.
                        – Jeg har allerede fått et to ukers program, som innbærer mye sykling og styrketrening. Skaden setter meg ikke mye tilbake. Før jeg dro til La Manga med landslaget, trente jeg veldig mye kondisjonstrening på egen hånd. Jeg har erfaring fra skiskyting og svømming, og har bra selvransakelse på hva som kreves, sier Gundersen.
                        Hans første møte med sjefen, engasjerte Tom Nordlie, er utsatt noen dager. Han er hjemme i Kristiansand hvor den yngste sønnen er blitt hodeoperert. Torsdag pådro sønnen Leander (6) seg en hodeskade da han akte med nabogutten. I all hast måtte LSK-treneren kjøre til sykehuset i Kristiansand, der sønnen ble operert.
                        – Jeg får garantert en utfordring når jeg skal trene under Tom Nordlie. Men jeg gleder meg enormt, forsikrer Gundersen.
                        Rømte ikke
                        – Hvordan er forholdet til KIL etter denne saken?
                        – Jeg har kommunisert mye med Åge Steen, og vi har heldigvis ikke hatt noen alvorlige krangler. Jeg er glad KIL løste denne saken, og jeg har mye å takke klubben for. Selvfølgelig skal jeg følge med i 1. divisjon, og håper laget gjør det bra. At noen supportere hater meg, må jeg bare leve med. Sånn er det i fotballen, sier Gundersen.
                        – Har det vært en tung belastning å lese om deg i avisene etter kontraktsoppsigelsen?
                        – Ja, det var ikke sånn jeg ville at det skulle bli. Men jeg ville heller ikke rømme vekk sjøl om det stormet rundt meg, og leste avisene som vanlig. Men nå tenker jeg kun framover.
                        – Og nå blir det fotball på heltid i årene som kommer?
                        – Under kontraktsforhandlingene med Lillestrøm fikk jeg med at jeg ønsker å utdanne meg ved siden av fotballen. Jeg skal starte opp med noen fag allerede til våren. Jeg vet ikke hva jeg blir etter endt fotballkarriere, men det heller mot økonomi eller landbrukshøgskole, avslører Gundersen.
                        Nå venter tre uker på La Manga. Deretter er det hjem til Norge for å finne ny bolig. Han regner med å flytte enten til Lillestrøm eller Oslo om ikke så altfor lenge.

                        Kommentar

                        • Sem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2005
                          • 1626

                          #52
                          http://www.rb.no/lokal_sport/article2579145.ece



                          I overkant selvkritiske

                          LA MANGA:
                          (LSK – Brann 0-1). I LSK har diskusjonen vært het om spillestil de siste ukene. Etter tap mot Brann var både trener og spillere i overkant selvkritiske.
                          TØFF MOTSTAND: Bjørn Helge Riise i kamp med Helge Haugen, i et tøft oppgjør mellom to lag som begge har ambisjoner om å være med i medaljestriden i eliteserien. FOTO: GORM KALLESTAD, SCANPIX




                          Av: Per Kristian Torvik

                          – Vi slet før pause og kom ikke godt nok inn i presset mot Martin Andresen. Det førte til at Brann fikk styre for mye i 1. omgang, mente trener Svein Cato Bakkemo.
                          At bergenserne var så mye bedre i den omgangen var det vanskelig for de 200 på tribunen å se. Heller ikke Tom Nordlie, som så kampen på web-tv fra stolen hjemme i Norge, synes forskjellen var påfallende.
                          – Vi falt litt av utover i omgangen, mistet presset og fikk en litt for stor strekk i laget. Men fram til Brann scoret, var vi like gode, og kunne like gjerne tatt ledelsen, mente han.
                          Beste for året
                          Uansett var kampene et klart framskritt for hva som ble prestert i oppgjørene mot tre 1. divisjonslag tidligere i år.
                          – Vi blir bedre samspilt for hver dag, men vi har en lang vei å gå før vi er der vi skal være. For min egen del kan jeg ikke si at jeg er mer enn middels fornøyd, sa Simen Brenne.
                          Indreløperkollega Bjørn Helge Riise haltet ut med en strekk i hofteleddsbøyeren etter å ha løpt i 90 minutter igjen.
                          – Vi ble løpende litt for mye i mellom i perioder. Men jeg synes også vi var bedre på ting vi har slitt med.
                          Espen Søgård fikk sjansen sentralt på midtbanen og syntes ikke han fikk tak på Martin Andresen før pause.
                          – I 2. omgang ble det mer som vi ønsker. Da kontrollerte vi kampen, skapte sjanser – og burde hatt scoring.


                          – Enveiskjøring

                          Rett skal være rett: Var trener Bakkemo lite fornøyd med 1. omgang, skrøt han av det spillerne presterte de siste 45 minuttene.
                          – Da så vi for første gang i år ut som et fotballag, løp Brann i senk i noe jeg nærmest vil kalle enveiskjøring.
                          Å rette opp svakheter, ha et forsvar som virket solid og en midtbane som begynner å ligne det Tom Nordlie leter etter, skal en være fornøyd med.
                          – Når vi blir mindre stasjonære framme i angrep, får kantspillerne til å starte i bakrom og flytte beina fortere, skal det bli bedre i løpet av disse to ukene. Dessuten er det jo hyggelig at tilsjueren var mer positive til 1. omgangen vår enn vi var. Det skal vi ta med oss, sa trener Bakkemo.
                          At diskusjonen går sterkere enn på lenge innad i spillergruppa er bare et sunnhetstegn. Det er tydelig at omleggingen av spillestil har satt i gang en prosess hos hver eneste spiller.



                          Publisert : 12.02.2007 - 06:30 Oppdatert: 12.02.2007 - 06:44

                          Kommentar

                          • Sem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2005
                            • 1626

                            #53


                            Martin tom for krutt

                            Martin Andresen får kritikken ”strålende” av trener Mons Ivar Mjelde. Men bare for 1. omgangen mot LSK.




                            LA MANGA (Nettavisen), LSK – BRANN 0-1: Brann ville mest og vant en nokså fortjent seier over Lillestrøm i lagenes første kamp i La Manga Cup.
                            Olafur Örn Bjarnason ble matchvinner med sin scoring 28 minutter ut i kampen. Ingen av LSK-forsvarerne klarte å stoppe det giftige skrufrisparket fra Petter Vaagan Moen, og på bakerste stolpe dukket islendingen opp og satte ballen sikkert forbi Heinz Müller og i mål.


                            (...)

                            God Kippe
                            Oppgjøret mellom de to medaljekandidatene bar preg av at det fortsatt er tidlig på sesongen. Begge lagene sleit med mye feilpasninger og det var få spillere som klarte å holde et skikkelig tempo gjennom hele kampen.
                            Foruten Martin Andresen leverte Branns forsvarsrekke en brukbar kamp. Lagets islandske midtstoppere gjorde Arild Sundgot nærmest usynlig i kampen.
                            Hos LSK stod Frode Kippe og Bjørn Helge Riise frem som to av lagets beste spillere.


                            Se alle kampene fra La Manga Cup LIVE her!


                            Kampfakta:
                            Mål: 0-1 Olafur Örn Bjarnason (29).
                            Dommer: Tommy Skjerven, Kaupanger.
                            Gult kort: Olafur Örn Bjarnason, Brann.


                            Lillestrøm (4-3-3): Heinz Müller – Shane Stefanutto (Johan Petter Winsnes fra 80.), Anders Rambekk, Frode Kippe, Dan Anton Johansen – Bjørn Helge Riise, Simen Brenne (Kasey Wehrman fra 70.) Espen Søgård (Viktor Arnarsson fra 85.) – Karim Essediri, Arild Sundgot, Pål Strand (Magnus Myklebust fra 46.)


                            Brann (4-4-2): Håkon Opdal – Bjørn Dahl (Thor J. Spurkeland fra 85.), Olafur Örn Bjarnason, Armann Björnsson, Erlend Hanstveit (Erik Huseklepp fra 78.) – Cato Guntveit, Arnaud Monkam (Helge Haugen fra 80.), Martin Andresen, Petter Vaagan Moen (Trond Fredrik Ludvigsen fra 85.) – Bengt Sæternes, Thorstein Helstad (Robbie Winters fra 66.)





                            11.02.07 22:00, ny 11.02.07 23:27

                            Kommentar

                            • andycapp
                              Juniormedlem
                              Bøffel
                              • Jun 2005
                              • 24

                              #54
                              Lillestrøm overgangsvinneren

                              GULLFUGL: Simen Brenne kan bli Lillestrøms gullkjøp.Skjøt gullfuglen
                              (12.02.2007 09:51)

                              I følge TV2s eksperter er Simen Brenne årets mest spennende overgang i Tippeligaen til nå. Start er den foreløpige overgangstaperen.


                              av Kasper Wikestad

                              - Simen Brenne er den mest solide overgangen til nå, slår tidligere landslagstrener, nå TV2-ekspert, Nils Johan Semb fast til TIPS.

                              TV2-kollegene Davy Wathne og Ivar Hoff er enige.

                              - Brenne markerte seg i Fredrikstad, og blir bare bedre og bedre. Han kan gjøre det veldig godt på Åråsen, jeg tro han kommer til å passe godt inn der, sier Hoff.

                              - Brenne vil bli veldig god i et sterkt kollektiv som det er i Lillestrøm, sier Wathne.

                              Myhre blir viktig
                              I tillegg blir en spiller som Thomas Myhre trukket frem av samtlige.

                              - Viking viser at de har ambisjoner når de henter en keeper som Thomas Myhre. De hadde en tøff sesong i fjor, men signaliserer at de har forstått alvoret i det og har vilje til å forsterke så de ikke skal havne i det uføret igjen. I fjor var keeperplassen en akilleshæl, det blir det ikke nå, sier Wathne.

                              - En keeper som Myhre kan fort bety ti poeng ekstra. Det vil muligens være forskjellen på en 3. og 10. plass, legger Semb til.

                              Start har dårlig tid
                              Det er enda halvannen måned igjen av det norske overgangsvinduet stenger. Mens det internasjonale vinduet kun er åpent til 31. januar, holder vinduet i Norge, Sverige og Russland åpent til 31. mars. Det betyr at det fortsatt er god tid til å forsterke laget, men for noen begynner det å haste litt.

                              - Start har rasert laget sitt. De sitter kun igjen med et par navn og noen urutinerte juniorer. Hvis man slår sammen høsten 2005 og våren 2006 så kan man se at Start på de 26 kampene i den perioden hadde rykket rett ned. Så gikk det litt bedre på høsten i fjor, men når de etter det har kvittet seg med to av sine største profiler, burde det begynne å gå noen alarmer, slår Ivar Hoff fast på sedvanlig bombastisk vis.

                              Davy Wathne er til dels enig.

                              - Start har mistet to av de tre viktigste spillerne sine. De bør bruke resten av februar og mars veldig godt, sier han.

                              VIF kan rykke ned
                              Ivar Hoff tror også at Vålerenga kan gå en tøff sesong i møte om de ikke forsterker laget raskt.

                              - Vålerenga tror de kan klare seg ved å ha en skoleklasse fra Wang som skal dra lasset. Slik fungerer det ikke. Jeg tror Vålerenga kan stå i fare for å rykke ned om ikke noe drastisk skjer snart, slår han fast.

                              - Vilt
                              Davy Wathne roper et varsku overfor inflasjonen i både overgangssummer og spillerlønninger. Norsk fotball bærer galt av sted, i følge den profilerte ankermannen.

                              - Vi hører hvert år om ny edruelighet og ansvarlighet fra klubbledere. Men når overgangsvinduet åpner så byr de samme lederne over hverandre når det kommer til å hente nye spillere. Det er helt vilt, slår han fast.

                              Og han mener også at milliardavtalen som kom på plass i forbindelse med TV-rettighetene ikke nødvendigvis er positiv for norske klubber.

                              - Budsjettene har bare eksplodert, mens styrkeforholdet blir det samme. Det blir rett og slett inflasjon, for spillerne tjener mer og mer, og overgangssummene øker.

                              Dårligst siden 1974
                              Ivar Hoff er ikke uenig med kollegaen.

                              - Trenden på det norske overgangsmarkedet er at vi går mot en Tippeliga bestående av utlendinger. Og det er en veldig negativ trend. Man ser på landslaget hvor uheldig det slår ut. I 2005/2006 gikk vi på åtte kamper uten seier. Den rekken uten seire er det dårligste siden 1974 om jeg ikke husker helt feil. Og da kan man si hva man vil om landslaget, men resultater lyver sjelden.

                              Nils Johan Semb mener fokus på å utvikle egne spillere bør bli en enda større prioritet balnt klubbene.

                              Egenutvikling er nøkkelen
                              - Norske klubber har utviklet spillere som John Carew, Ole Gunnar Solskjær, John Arne Riise og Morten Gamst Pedersen. Så gode spillere ville være umulig å kjøpe inn for en norske klubb. Derfor blir det sånn at man utvikler bedre spillere enn dem man kjøper. Og dem man kjøper er dyre, mener han.

                              - Men man kan ikke bare saste på egenutvikling. Man må tenke både og. Det gjelder bare å finne balansen, sier han.

                              En ting er hvertfall sikkert i følge TV2-ankeret Davy Wathne.

                              - Det blir en kjempesesong!


                              Tips noen om denne artikkelen!

                              Kommentar

                              • haggisb
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Feb 2007
                                • 51

                                #55
                                Såg nettop på nrk-sporten at Tom Nordlie nedjusterte lsk sine mål for sesongen til å vere en uotsider i kampen om gullet (som han mente kom til å stå mellom de store byene) Han mente videre at tapet av Koren og Misfsud ville bli merkbart, han synnest også at innføring av ny spillestil hadde tatt lenger tid en han hadde regnet med..
                                Dette synest jeg virker fornuftig av Tom da jeg mener det er bedre å slå nedenfra en å sitte i førersetet.
                                BRGDS

                                Hallgeir

                                Kommentar

                                • hoyt
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 2850

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av haggisb
                                  Såg nettop på nrk-sporten at Tom Nordlie nedjusterte lsk sine mål for sesongen til å vere en uotsider i kampen om gullet (som han mente kom til å stå mellom de store byene) Han mente videre at tapet av Koren og Misfsud ville bli merkbart, han synnest også at innføring av ny spillestil hadde tatt lenger tid en han hadde regnet med..
                                  Dette synest jeg virker fornuftig av Tom da jeg mener det er bedre å slå nedenfra en å sitte i førersetet.
                                  Her kan man se innslaget:

                                  Se hele NRKs store utvalg av serier, dokumentarer, underholdning, film, sport og nyheter.
                                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                  - Nosa

                                  Kommentar

                                  • hoyt
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 2850

                                    #57
                                    http://www.fxt.no/tippeligaen/article896182.ece

                                    Går løs på gull-Tørum

                                    Tom Nordlie er på plass på La Manga i Spania, tre dager forsinket.
                                    Foto: Jarl Fr. Eriksen/Scanpix


                                    Knut Tørum er overbevist om at seriegullet havner på Lerkendal. Tom Nordlie er ikke like sikker.


                                    LA MANGA (Nettavisen):


                                    Mandag ettermiddag ankom Tom Nordlie Lillestrøms treningsleir på La Manga. Treneren ble tre dager forsinket fordi sønnen Leander (6) ble innlagt på sykehus etter en akeulykke forrige uke.
                                    - Han er i gode hender, og det ser ut til å gå bra. Jeg ønsker ikke å si mer om saken ut over det som har stått i media, sier Nordlie.
                                    I Nordlies fravær har allerede RBK-trener Knut Tørum gått høyt ut over kulen og uttalt at han tror Rosenborg vil høste nok et seriegull ved sesongslutt.
                                    - Vi har den beste og bredeste stallen i Norge. Det skal bli veldig vanskelig å slå oss i år, og jeg tror vi tar seriegull, uttalte Tørum til TV 2 Sporten.

                                    Ikke like negativ

                                    Brann-trener Mons Ivar Mjelde svarte Tørum på følgende måte i går:
                                    - Det er ikke den beste stallen, men det beste laget som vinner serien, repliserte Mjelde.
                                    Heller ikke Tom Nordlie er enig i at RBK kan innkassere gullet allerede i februar.
                                    - Tørum er en god trener som har hatt suksess det første halvåret i Rosenborg. Men det kommer en hverdag for alle, også for unge Tørum og Rosenborg. Derfor bør man vente med å dele ut medaljene, sier Nordlie med et smil.

                                    Søndag tapte laget hans 0-1 for Brann i La Manga Cup. Nordlie fulgte kampen på internett og var langt fra så negativ over prestasjonene som spillerne selv var.
                                    - Jeg synes ikke det var så ille som mange skal ha det til. Vi spilte en jevn kamp mot en av de andre medaljekandidatene. Jeg har registrert at forventningene er skyhøye, og det skal de også være i LSK.
                                    - Du skal huske på at vi har mistet to spillere som til sammen scoret 22 mål og hadde 10 målgivende. I tillegg har vi lagt om til et nytt spillemønster som det tar tid å venne seg til, understreker Nordlie.

                                    Riise som indreløper

                                    Treneren har lagt om til en 4-3-3-formasjon der Bjørn Helge Riise er trukket inn som indreløper, med nykommeren Karim Essediri på utsiden.
                                    - Jeg ser at media har hengt seg oppe i det med Riise. Men sannheten er at han spilte i nesten samme posisjon i fjor, han er bare trukket litt lenger inn på banen. Det er også mulig at jeg kommer til å bruke ham en del som kantspiller, røper Nordlie.

                                    Etter kampen mot Lillestrøm klagde Riise over at det defensive presset ikke fungerte som det skulle, noe som gjorde at han ble løpende mye i mellom.
                                    - I den nye formasjonen er det helt avgjørende at presset fra de tre på topp fungerer. Mot Brann fungerte ikke dette presset perfekt, mener Nordlie, som er på utkikk etter en eller to spillere som kan styrke førsteelleveren.
                                    - Bredden i stallen er god nok, men vi er ser etter en forsvarsspiller til. Anders Rambekk er en potet som kan brukes både på kantene og i midten. Får vi inn en midtstopper til, vil vi trekke ham ut på kanten. Men vi er kommer ikke til å handle inn spillere i panikk, understreker, Nordlie, som håper å ha Pål Steffen Andresen tilbake i full trening i slutten av mars.
                                    Den nyansatte LSK-treneren kommer til å bruke tiden på La Manga og før neste Royal League-kamp til å eksperimentere litt med spillerne for å bli kjent med hvordan de fungere i ulike posisjoner.
                                    Onsdag klokken 14 møter LSK KR Reykjavik i lagets neste kamp i La Manga Cup.
                                    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                    - Nosa

                                    Kommentar

                                    • hoyt
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 2850

                                      #58
                                      http://www.nrksport.no/fotball/tippeligaen/1.1818467

                                      - Ikke gull til LSK


                                      To måneder før seriestart mener den nye Lillestrøm-treneren Tom Nordlie at klubben hans ikke er noen gullfavoritt.

                                      Av
                                      Morten Stokstad
                                      og
                                      Svein Strømnes
                                      Publisert i dag 20:04 Oppdatert i dag 20:28


                                      Tom Nordlie ble hentet til Lillestrøm etter at ledelsen i klubben ikke var fornøyd med en fjerdeplass i fjorårets sesong. Nå ønsker den nye treneren å skru ned forventingene og setter favorttstempelet andre steder.
                                      - Det ligger nok i de store byene, og så vil det være noen outsidere sikkert som Start og kanskje Lillestrøm, sier Nordlie til NRKSport.

                                      Romeriksklubben har mistet flere sentrale spillere og Nordlie mener spesielt at tapet av Robert Koren og Michael Mifsud vil merkes godt på Åråsen.
                                      - Vi har mistet to mann som scoret 21 mål og hadde 10 målgivende pasninger. Jeg synes også at forventningene er høye i forhold til at vi også skal bytte spillestil ganske totalt, sier han videre.

                                      I går så han Lillestrøm tape 1-0 mot Brann på La Manga, og Nordlie innrømmer nå at det har tatt lengre tid å innføre sin spillestil enn han hadde trodd.
                                      - Det har tatt lengre tid enn jeg følt at det gjorde i Viking og Start, men det har nok noe med at stilen var ganske radikalt annerledes fra før, sier Nordlie.
                                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                      - Nosa

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        #59
                                        RB: Tar pulsen på LSK

                                        Tar pulsen på LSK



                                        LA MANGA:
                                        Med pulsklokke og pc gjennomfører Erlend Slokvik en revolusjon i LSK med hensyn til fysisk trening. Han sender gjerne spillerne på sykkeltur også.


                                        Av: Per Kristian Torvik


                                        – Å styre den individuelle treningen er det området hvor fotball har mest å hente for å få ut det beste i hver enkelt spiller, mener Erlend Slokvik.
                                        Han var landslagstrener i skiskyting da Norge gjorde det skarpt i OL i Salt Lake City.
                                        LSK har kjøpt et trådløst system, der data for alle ligger inne på pc-en. Inkludert puls, og hvordan de ligger an i forhold til riktig intensitet på trening. Slokvik bygger et system for framtida på Åråsen.
                                        – Vi forsøker det ut for første gang i kampen mot KR i morgen. Alle spillerne har på seg pulsklokke. Jeg sitter på sidelinja med pc-en og kan til enhver tid sjekke hvordan den enkelte ligger an. Dette kan vi så seinere kontrollere opp mot blodprøver.
                                        – Det vil ikke bli lett å sluntre unna lenger?
                                        – Nei. Her kan jeg enkelt lese ut hvilke spillere som godt kan løpe litt mer, eller hvem som eventuelt begynner å bli ordentlig sliten.


                                        Tilrettelegger

                                        På samme måte som assistenttrener Svein Cato Bakkemo ser Erlend Slokvik sin rolle som en person som skal tilrettelegge forholdene for at hovedtrener Tom Nordlie skal få maksimale arbeidsbetingelser for å utvikle LSK som lag.
                                        – Tidligere har vi bare målt belastninger på tredemølle. Men i fotball trenger vi noe annet for å måle effekter riktig. Det får vi ved dette systemet.
                                        – Fotball er et lagspill. Det er umulig å sammenligne det med individuelle idretter på mange måter?
                                        – Et problem i fotball er at alle trener likt, uten at en tar hensyn til de individuelle forskjellene. Alle lag trener mye. For oss er det en stor utfordring å trene smartere. Det er fullt mulig med vårt system å sette sammen grupper, der spillerne ligger omtrent på samme nivå.


                                        Grunnkondisjon

                                        Erlend Slokvik blander styrkemiddel i vannet og er overrasket over hvor slurvete fotballspillere er med drikke under og etter trening. Og han var forundret over å oppdage hvor dårlig grunnkondisjon spillerne hadde da han startet opp.
                                        – I LSK har de åpenbart manglet aerob kapasitet. For å si det enkelt er det den grunnmuren spillerne må ha i bånn for å kunne prestere.
                                        For å spare beina og variere treningene begynte laget i går med sykkeltrening for å øke den aerobe kapasiteten.
                                        – Med 75 minutter på sykkelsetet, med 60 til 70 prosent av maks, bygger vi grunnmur.
                                        – I Norges Fotballforbund synes de alltid å ha ment at den eneste måten å bli god i fotball på er ved å spille fotball hele tida?
                                        – Det har jeg hatt mange diskusjoner med utviklingssjef Andreas Morisbak i NFF om. En styrke ved andre norske idretter er at de lærer av hverandre og utvikler sine idretter. Dit må også fotball komme. Jeg mener turn og friidrett danner grunnlaget for alle idretter. Da får en kondisjon, spenst og styrke som kan bygges opp i ungdomstida.
                                        – Men det er ikke til å komme bort fra at i fotball trenger en mye fellestrening?
                                        – Den skal de også få av Tom Nordlie. Vi som er med ham i teamet sørger for alt det andre spillerne trenger, slik at han fullt og helt kan konsentrere seg om treningen, sier Erlend Slokvik.

                                        Kommentar

                                        • Fridtjof
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2005
                                          • 2120

                                          #60
                                          fra fxt.no

                                          - Brann og LSK på Championship-nivå

                                          Martin Andresen og Kasey Wehrmann i en av mange dueller i kampen mellom Brann og Lillestrøm på La Manga i helgen.
                                          (Foto: Scanpix)


                                          En talentspeider på La Manga mener LSK og Brann holder middels engelsk Championship-nivå. Hva mener du?

                                          Av Thomas Gulbrandsen

                                          TOPPSAKER NETTAVISEN <H3 class=fpSmallTitle>


                                          </H3>


                                          LA MANGA (Nettavisen): På søndagens kamper mellom VIF-Reykjavik og LSK-Brann dukket det opp flere gråhårete menn i pene gensere som ikke snakker norsk. De fleste av dem er talentspeidere med nederlandsk og engelsk som morsmål.
                                          Nettavisen har tatt en prat med en av de mange britiske talentspeiderne som følger de norske lagene i La Manga Cup.
                                          Kartlegge lagene
                                          - Dette er en god anledning til å kartlegge lagene i Tippeligaen. Man får sett mange kamper på kort tid, og slipper dermed å reise til Norge helg etter helg, sier en speider fra en engelsk Championship-klubb til Nettavisen.
                                          Vedkommende ønsker ikke å få navnet sitt på trykk, men han representerer en av klubbene som tidligere har hentet spillere fra norske klubber til England.
                                          - Jeg pleier å dra ned til La Manga hvert år på denne tiden. Jeg vil tippe at det kommer til å være speidere fra minst 10-15 klubber i løpet av de neste ukene, forteller representanten fra Championship-klubben.
                                          Han er brukbart fornøyd med nivået på kampen mellom Lillestrøm og Brann, men ble på ingen måte imponert over det Vålerenga og KR Reykjavik vartet opp med.
                                          Midtsjiktet
                                          - Denne kampen var mye bedre enn den første. Jeg vil anslå at Lillestrøm og Brann er på et nivå som tilsvarer midtsjiktet eller litt under midtsjiktet i Championship. Topplagene i ligaen er bedre enn dette, mener han.
                                          - Lillestrøm gjorde det imidlertid godt i kvalifiseringen mot Newcastle i fjor. Det var synd de ikke spilte like godt hjemme som på bortebane, legger han til.
                                          - Hvor godt tror du Rosenborg kunne hevdet seg i engelsk fotball?
                                          - Det er vanskelig å svare på, men Rosenborg har imponerende resultater å vise til i Champions League. Klubbens problem var at flere av nøkkelspillerne ble gamle samtidig, avslutter speideren.
                                          Nettavisen vet at Tottenham, Coventry og Southampton er noen av de engelske klubbene som har representanter på plass på La Manga.

                                          Mange speidere var på plass da Brann og LSK møttes på La Manga i helgen.
                                          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎