Slutt for Royal League?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Bolsen3
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 1061

    Opprinnelig skrevet av blue
    Er ikke meningen at man skal spille når det er -10 ute.
    Ser for meg at vinterpausen var fra 01/12 til 28/02.
    Dersom det verste skulle skje, og det er grisekaldt, er det mulig å utsette en match, eller spille den innendørs.

    Seriestart burde være i midten av august, og siste serierunde burde vært 16.mai.


    Mvh b|ue - som har sett Fugla i 15 kuldegrader (og ølen frøys i glasset)

    Så du vil kutte ut 3 måneder med perfekte forhold, og erstatte det med 2 måneder med kulde og dårlig vær. Håper virkelig ikke NFF går med slike tanker også. I tillegg kan jeg ikke helt se at vi skal kunne klare å starte serien 1/3 når de ikke klarer det i Danmark, pluss at det blir dumt med 3 måneders pause midt i sesongen...

    Kommentar

    • El_Cabron
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Oct 2007
      • 218

      Opprinnelig skrevet av blue
      Er ikke meningen at man skal spille når det er -10 ute.
      Ser for meg at vinterpausen var fra 01/12 til 28/02.
      Dersom det verste skulle skje, og det er grisekaldt, er det mulig å utsette en match, eller spille den innendørs.

      Seriestart burde være i midten av august, og siste serierunde burde vært 16.mai.


      Mvh b|ue - som har sett Fugla i 15 kuldegrader (og ølen frøys i glasset)
      Hva i alle land og dager skal man gjøre de 3 månedene midt på sommeren da? "Kose" seg med tur i skog og mark?
      |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

      Kommentar

      • blue
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2004
        • 1429

        Opprinnelig skrevet av El_Cabron
        Hva i alle land og dager skal man gjøre de 3 månedene midt på sommeren da? "Kose" seg med tur i skog og mark?
        Ha sommerferie?

        Bare deilig å ha litt abstinenser i august, og annethvert år er det VM og EM.
        Fugla 4 Life!

        Kommentar

        • El_Cabron
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Oct 2007
          • 218

          Opprinnelig skrevet av blue
          Ha sommerferie?

          Bare deilig å ha litt abstinenser i august, og annethvert år er det VM og EM.
          Litt usikker på hva arbeidsgiver ville sagt hvis jeg ba om 3 mnd. sommerferie, og jeg har da allerede abstinenser nok som det er om jeg ikke plutselig skulle hatt det hele sommeren når det ikke er alternativer å velge (PL, CL).

          Hadde det vært opp til meg hadde tippeligaen blitt kutta ned til 10 lag, og at alle skulle møtt hverandre 4 ganger pr. sesong. For det første hadde dette hevet nivået da man hadde blitt kvitt noen møkkalag, og for det andre hadde sesongen blitt enda lengre pga. fler kamper.
          |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

          Kommentar

          • blue
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2004
            • 1429

            Opprinnelig skrevet av El_Cabron
            Hadde det vært opp til meg hadde tippeligaen blitt kutta ned til 10 lag, og at alle skulle møtt hverandre 4 ganger pr. sesong. For det første hadde dette hevet nivået da man hadde blitt kvitt noen møkkalag, og for det andre hadde sesongen blitt enda lengre pga. fler kamper.
            Er ikke helt fremmed for den skotske varianten.

            Vi får gi serien neste år (2009) en sjanse (med 16 lag), så får vi se hvordan det blir, men jeg er skeptisk til nivået. Litt sjarm at man får sett mye av Norge da
            Fugla 4 Life!

            Kommentar

            • Emil B
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 5921

              Det var jo noe dritt at det ikke ble RL i år! Faen da går vi glipp av laaange bussturer i danmark/sverige og mat på håby. Håper at tureringen er oppe og står igjen i 08/09 sesongen. Lenge leve Royal League!!

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                Hva med å lage en turnering i den nye hallen invitere noen lag og spille flere kamper i løpet av en helg.

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  Hva med å lage en turnering i den nye hallen invitere noen lag og spille flere kamper i løpet av en helg.
                  Enig, derfor tommel opp, men med tanke NFF's holdninger til kort i treningskamper er vel dette lite aktuellt?

                  Klart, vi kan gjøre som Lyn og Kålenga sist vår; de møttes til en 3x30 minutters treningsøkt på Kadettangen. Forøvrig som følge av Brennes suspensjon.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • Emil B
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 5921

                    Foto: SCANPIX

                    Vil blåse liv i Royal League
                    Royal League kommer trolig til å gjenoppstå.

                    Relaterte saker:





                    Etter tre sesonger med nordisk klubbturnering i fotball, ble Royal League 2007/08 lagt på is.
                    Turneringen er imidlertid ikke død. Neste sesong blir det trolig gjort et nytt forsøk, melder TV2.dk. På et møte mandag kveld besluttet nemlig styret for turneringen å fortsette arbeidet.
                    - I dag skulle vi avklare om det var politisk vilje til å fortsette turneringen. Og jeg kan si at det fra forbund og serieforeninger i alle tre land er oppbakking for å arbeide for en fortsettelse. Nå skal vi utarbeide et turneringskonsept som kan få klubbenes støtte, samt avklaring på om vi kan få til en TV-avtale, sier formann Allan Hansen i Dansk Boldspil-Union.
                    De tre første utgavene av Royak League ble alle vunnet av danske lag. Først to ganger FC København, deretter Brøndby



                    Strålende nyheter for alle som liker lange bussturer og den fantastiske håby maten. Håper vi kommer til Royal League.

                    Kommentar

                    • Petter Ø
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3008



                      Nytt liv til Royal League

                      Men turneringen får nytt navn.
                      Av
                      Thomas Enger



                      Royal League ble aldri noen suksess, men nå har konseptet endret navn til Royal Cup. Og dersom alle parter får det som de vil, ser turneringen dagens lys igjen allerede til høsten.

                      - Alle land trykker på, og vi har allerede begynt å forhandle med tv-selskap om senderettighetene. Ambisjonen er å få dette klart så fort som mulig, sier Tommy Theorin, generalsekretær i Svensk Elitfotboll, til Aftonbladet.

                      Theorin, som sitter i styret for turneringen, sier at det er klubbene som har ivret for å få i gang en turnering igjen. Alle lag i

                      Allsvenskan har sagt ja. Også klubbene i Norge er positive til turneringen.

                      - Vi har nesten daglig kontakt, og vi jobber hardt for å løse dette her, sier Theorin.

                      Formatet kommer til å bli noe a la Royal League, med lag fra Sverige, Norge og Danmark. Det blir da et gruppespill og et sluttspill. Akkurat når turneringen vil starte opp, er ikke bestemt.

                      - Det finnes to muligheter. Enten spilles den fra begynnelsen av november til slutten av mars, eller så begynner vi i februar. Det får klubbene bestemme, sier Theorin.
                      Petter Ø - Kreativ Kanaris
                      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                      Kommentar

                      • holmiz
                        The kjøkken-kanariz
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6064

                        Vinterserien Royal League døde i 2007. Nå kan den gjenoppstå - på La Manga.

                        Vinterkampene ble spilt for tommere og tommere tribuner, og etter tre sesonger ble moroa lagt ned i 2007.

                        Nå kan Royal League bli vekket til live igjen.

                        - Den er ikke død, nei. Svenskene og danskene er positive til å se på en mulighet for å spille tre fjerdeler av den på La Manga, sier Norsk Toppfotball-direktør Niels Røine til Aftenposten.

                        - Grunnen er at vi vil bygge et bedre kamptilbud opp mot sesongstart, sier Røine.

                        Det er fortsatt langt frem, både praktisk og finansielt. Men i dag er tonen i norsk toppfotball at de norske lagene matches altfor mye mot hverandre før seriestart, og at utenlandsk, ukjent motstand vil gjøre spillet bedre.
                        Hilsen Anders

                        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                        Kommentar

                        • Emil B
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 5921

                          Bussturen til La Manga kan bli en sikkelig klassiker! Jeg er med!

                          Kommentar

                          • kimmern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2005
                            • 1173

                            ikke bare det, men dette er et veldig positivt forslag å spille den turneringen på et sted hvor gresset er grønt, og ikke i diverse snøhauger og sandkasser her oppe i nord.. også får spillerne noe å kjempe for istedenfor å spille "lite motiverende" treningskamper heletiden

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3499

                              Kan de ikke bare arrangere hele greia inne i LSK-Hallen? Selvfølgelig under forutsetning av at vi kvalifiserer oss. .-)

                              Royal League var jo ett fantastisk opplegg. København turene var legendariske. Danskebåten til bortekamp er dessverre ikke hverdagskost, så synes det er synd at Steffen Iversen og andre RBK'ere skulle syte med at ferien ble ødelagt av denne turneringen.
                              Det at RBK gjorde det så ræva i denne turneringen ble nok veldig avgjørende for engasjementet til resten av fotballnorge.
                              I Danmark var det jo ganske stor interesse for Royal League, og det at FCK var i alle 3 finalene vitner vel også om at de beste lagene tok det seriøst.

                              Jeg var tilstede på Skagerak Arena på fredag, og jeg må si at det er utrolig trist å se to eliteserielag legge så lite innsats i en intern kamp uka før seriestart. Tippeligaen er jo tidenes innavl-liga, og svensk og dansk motstand i kamp om ett trofé hadde vi trengt for å få opp engasjementet under vinteren. Alltid moro med Norge vs Sverige og Danmark.

                              Kommentar

                              • runarM
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 565

                                Ganske fasinerende var det at journalistene som hauser opp den middels interessante Tippeligaen til de grader hver eneste sesong regelrett dreit i hele RL. Knapt ett ord var å finne om kampene hverken før eller etter. Hørte direkte fra en kjent sportsjoutnalist at de ikke hadde noen interesse av å skrive noe om den. Det var nok en viktig grunn til at RL ble en flopp publikumsmessig.
                                runarM

                                Kommentar

                                • kimmern
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 1173

                                  Opprinnelig skrevet av runarM
                                  Knapt ett ord var å finne om kampene hverken før eller etter. Hørte direkte fra en kjent sportsjoutnalist at de ikke hadde noen interesse av å skrive noe om den. Det var nok en viktig grunn til at RL ble en flopp publikumsmessig.
                                  Husker siste gangen rl turneringen gikk og en kamp på lerkendal hvor rbk spilte mot et lag jeg ikke husker.. det er ikke det viktige heller men det hjelper ikke akkurat på interessen da de en uke etter tippeligaen var slutt harvet opp hele banen og strødde sand utover den.. nivået på rl var veldig døvt og mye av skylden for det har ekstremt dårlige baner. derfor er det flott hvis den blir relansert som en del av la manga

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                                    Royal League var jo ett fantastisk opplegg. København turene var legendariske.
                                    Ikke glem hjemmekampen i Eik heller. Ubetalelig. Stå i snøfonner på en kunstgressbane tilhørende et obskurt 2.-divlag midt på vinteren for å spille internasjonal match.

                                    Den rager enda høyere i kultlista enn e-cup hjemme i Drammen og seriekamp hjemme på Bislet.

                                    RL tilbake i sin opprinnelige form! Klasse.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • morten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 2156

                                      Købenturene var jo legendariske! Husker også spesiellt hvordan Martins eksploderte da Koren satte ballen i mål fra 30 meter mot Djurgården! Den vinteren var faen meg en høydare!
                                      Badekar
                                      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎